PDA

View Full Version : Improvisatie: 'story of the blues' van Gary Moore



Philippe3000
3 januari 2007, 16:10
Hoi beste gitaristen. Ik ben Philippe, 22 jaar, student rechten, luister al lang doodgraag naar gary moore en ik surf al een tijdje op deze site. Zelf speel ik nu 1,5 maand gitaar (reeds 4 lessen gehad). Afgelopen les heb ik de F-mineur schaal geleerd. Mn leraar vertelde me erbij dat ik dit 'mineurschema' overal kan toepassen, al naargelang je backingtrack. Zelf wat zitten zoeken en proberen, en dit is een improv'tje over 'story of the blues' die ik al van gisteren in mn hoofd heb zitten. Kheb dan gelijk ook maar even een stukje opgenomen bij een vriend (Cubase).
Om eerlijk te zijn was ik enorm fier toen ik dit soort dingen eergisteren voor de eerste keer uit mn gitaar kreeg.. Ben sindsdien ook verslaafd :-)

Ibanez GSA 60
Ibanez 25W versterker
Behringer V-Amp2
Cubase

Alleszins hier is 'm, hopelijk krijg ik veel nuttige commentaren/kritiek..


http://media.putfile.com/Story-of-the-blues-gary-moore-IMPROVISATION

guitarchris
3 januari 2007, 16:23
Klinkt behoorlijk goed voor iemand die zo kort speeld! Je kan wel horen dat je er gevoel voor hebt.. Wah zou ik iets anders timen, maar mag er niets van zeggen.. Goedzo ga zo door en blijf vooral fanatiek!!!

Michel89
4 januari 2007, 20:18
Heb je helemaal nog nooit een instrument gespeeld voor je gitaar speelde? Je hebt inderdaad gevoel ervoor. In anderhalve maand ben je op een niveau gekomen die sommige mensen die ik ken in een jaar nog niet hebben. (Hoewel die mensen dan wel weer goed zijn met akkoorden ofzo vaak) maar er zat erg veel gevoel in, als je met publiek ook zo speelt hoef je je zeker niet te schamen, ook als je al jaren zou spelen want het klinkt gewoon lekker.

Ik kan herinneren dat ik op anderhalve maand op het niveau zat dat ik een riffje smoke on the water niet zuiver kon spelen, op een snaar, omdat ik continu de snaar miste of dat soort dingen. Ga zo door. :)

rocker_71
4 januari 2007, 20:38