PDA

View Full Version : Kwaliteit VOX humana pre fab



blimb
3 januari 2007, 13:44
HEy bij vox humana kan je een hoop kant en klare stukken kopen, halzen bodies etc. etc.

Weet iemand of het spul van een goed kwaliteit is?

Javaca
3 januari 2007, 14:24
ROBERT!!! :listen:

blimb
3 januari 2007, 14:28
wat heeft die er mee te maken? Of werkt Robert toevallig daar of mis ik iets?

Javaca
3 januari 2007, 14:33
hij heeft daar gewerkt

G.G.
3 januari 2007, 18:42
Prima kwaliteit (maarja, daar had je met de zoekfunctie ook wel uit kunnen komen, met zo'n algemene vraag).

ernieman
3 januari 2007, 20:11
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57217

B_2_the_a
3 januari 2007, 23:05
ik heb er inderdaad 4 jaar gewerkt :P

wat versta je onder voxhumana prefab spul?

gtr bodies en halzen komen uit japan, te vergelijken met fender mexico/japan (er tussen in)

de rest is alleem "hand"gebouwd, top kwaliteit!!!

nickbongers
4 januari 2007, 11:21
niet dat ik ook maar ervaring heb met prefab onderdelen, misschien mag ik je toch, na het horen van heel veel positieve reacties en tips, verwijzen naar het topic ietsjes hierboven over the string. wat ik van anderen gehoord heb zijn dit kwalitatief prima onderdelen, voor een goede (lees: wss betere) prijs. en ze hebben dus volgens fred n nieuw voorraadje.

blimb
4 januari 2007, 12:08
tja, ik zat een beetje te kijken naar NTB bas halzen en dergelijke http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=1_24_25&sort=2a
... Mijn eigen hals fabrikaat is toch wel van een dusdanige kwaliteit dat het op zijn best geschikt is voor een openhaard... En dan kan ik, dacht ik zo in de tussentijd ff zo een hals gebruiken terwijl ik in beter gereedschap en dergelijke bij elkaar spaar om eens wat beters te proberen te maken...

Er staat verder niet veel info bij .. wie maakt ze, wat voor constructie (laminaat, 1 stuk), zit er carbon etc. etc. Het enige wat mij opvalt is dat ik ze echt heel erg duur vind.... Vandaar een beetje mijn vraag.

fred dons
4 januari 2007, 12:18
the string heeft ook all parts bassnekken binnen gekregen, o/a afretloos, maple met block inleg, dots, etc en dan ben je (gelakt ) voor eur 125 klaar

blimb
4 januari 2007, 12:43
the string heeft ook all parts bassnekken binnen gekregen, o/a afretloos, maple met block inleg, dots, etc en dan ben je (gelakt ) voor eur 125 klaar


k wilde eigenlijk een neck thru.. vandaar dat ik niet naar de string ben gegaan...

B_2_the_a
4 januari 2007, 12:55
tja, ik zat een beetje te kijken naar NTB bas halzen en dergelijke http://www.voxhumanawebstore.nl/webstore/index.php?cPath=1_24_25&sort=2a
... Mijn eigen hals fabrikaat is toch wel van een dusdanige kwaliteit dat het op zijn best geschikt is voor een openhaard... En dan kan ik, dacht ik zo in de tussentijd ff zo een hals gebruiken terwijl ik in beter gereedschap en dergelijke bij elkaar spaar om eens wat beters te proberen te maken...

Er staat verder niet veel info bij .. wie maakt ze, wat voor constructie (laminaat, 1 stuk), zit er carbon etc. etc. Het enige wat mij opvalt is dat ik ze echt heel erg duur vind.... Vandaar een beetje mijn vraag.

Voxhumana is niet echt een webshop voor dit soort dingen,
alles wordt in opdracht gemaakt!

dus als jij uit meerdere lagen wil, carbontech halspen (aanrader!!), aparte radius of dikte, maakt niet uit

En het is duur omdat het speciaal voro je gemaakt wordt in vlaardingen... en niet in japan in massa's

blimb
4 januari 2007, 13:09
hmm .. dan moet ik maar eens langsgaan en t een en ander bespreken ;)

Weet je dan hoe de prijzen zijn opgebouwd die op de webnsite staan. Wat is een standaard neck van ze?

sickpunk
4 januari 2007, 18:30
het enige wat ik jammer vind aan voxhumana, ze zitten aan de andere kant van nederland voor mij... dus het is niet dat ik ff langs ga, maar terug mailen kunnen/doen/willen ze niet... wat ik erg jammer vind, open dan geen webshop...

blimb
4 januari 2007, 18:59
het enige wat ik jammer vind aan voxhumana, ze zitten aan de andere kant van nederland voor mij... dus het is niet dat ik ff langs ga, maar terug mailen kunnen/doen/willen ze niet... wat ik erg jammer vind, open dan geen webshop...

ja dat ken ik ..

sickpunk
4 januari 2007, 19:07
the string heeft ook all parts bassnekken binnen gekregen, o/a afretloos, maple met block inleg, dots, etc en dan ben je (gelakt ) voor eur 125 klaar

enige idee of hier ook 5 snarige tussen zaten? heb al wel gemailed naar em maar goed...

B_2_the_a
4 januari 2007, 19:27
webshop gaat voornamelijk voor onderdelen

de halzen die er zo staan zijn de basic prijzen..
excl lakwerk endat sorot dingen (goed lezen)

preciese maten maken in principe niks uit

DarknessAwaits
5 januari 2007, 00:02
enige idee of hier ook 5 snarige tussen zaten? heb al wel gemailed naar em maar goed...

Ik heb er enkel 4 snarige bashalzen tussen gezien, maar wellicht dat de andere heren nog iets meer hebben mogen aanschouwen?


Ik noem een scalloped hals ofzo... :sneaky:


:hippie:

B_2_the_a
5 januari 2007, 11:12
ze maken wat je wil jongen :)

zelfs gedraaide halzen

http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/27_Bassen_IMG_3176-2.JPG
deze is dan in samenwerking met een klant gemaakt

sickpunk
5 januari 2007, 19:12
Ik heb er enkel 4 snarige bashalzen tussen gezien, maar wellicht dat de andere heren nog iets meer hebben mogen aanschouwen?


Ik noem een scalloped hals ofzo... :sneaky:


:hippie:




ha deen mailtje van rienk gehad... ben benieuwd of hem op wilt sturen... ben de komende tijd ff druk helaas... maar 75 euro is geen geld eigenlijk...

blimb
15 januari 2007, 23:00
ze maken wat je wil jongen :)

zelfs gedraaide halzen

http://www.bas-extravaganza.nl/uplfiles/27_Bassen_IMG_3176-2.JPG
deze is dan in samenwerking met een klant gemaakt


Hey dat is de wokkel van bas... extravaganza ...

Maakt hij alles samen met jullie?

B_2_the_a
15 januari 2007, 23:03
het is niet meer jullie voor mij :P

maarre, hij werkt samen met voxhumana en sander de gier.. maar veel ook zelf hoor

blimb
15 januari 2007, 23:08
ah ok. Ik heb altijd al het voornemen gehad om eens bij hem te gaan kijken ... vindt zijn werk wel inspireredn..

iam
16 januari 2007, 01:10
the string heeft ook all parts bassnekken binnen gekregen, o/a afretloos, maple met block inleg, dots, etc en dan ben je (gelakt ) voor eur 125 klaar

die met rosewood en witte blocks waren direct weg :(
heb me moeten tevreden stellen met een maple met zwarte (geverfde) blocks...

Billy the Kid
16 januari 2007, 23:46
het enige wat ik jammer vind aan voxhumana, ze zitten aan de andere kant van nederland voor mij... dus het is niet dat ik ff langs ga, maar terug mailen kunnen/doen/willen ze niet... wat ik erg jammer vind, open dan geen webshop...

Vreemd... ik heb er pas geleden mijn Strat. gebracht voor Kinman Woodstock pickups, SD Hotrail, Graphtech snaargeleider, Graphtech Topnut en geheel af laten stellen.
Hierbij hebben we zo'n 4 maal contact gehad per mail maar ik heb echt altijd binnen 2 dagen antwoord van ze.