PDA

View Full Version : Fender MIM 57 reissue info



Hendriks
3 januari 2007, 11:26
Wie kan mij meer vertellen over deze gitaar?

sandman4justice
3 januari 2007, 11:46
Ofwel heb ik dit serieus mis, maar denk toch van niet. De 57 reissue is gemaakt in Amerika, de 50's classic is gemaakt in Mexico(MIM). Allebei zeer goede gitaartjes, ikzelf heb een 50's classic(die ik ooit tweedehands ook eens aangeboden gezien heb als 57 reissue...), wat echt een pareltje is voor het geld (560 euro in duitsland), terwijl de 57 reissue een gitaar is van een 1500 euro(weet het niet precies, kan ook meer zijn).
Hetgeen ze gemeenschappelijk hebben:
Maple hals met V-profiel
Alder body

Luke-wannabe
3 januari 2007, 12:09
Ja het model heet officieel inderdaad 50's reissue, maar in feite is het gewoon een '57 RI.
Ik vind het een ERG goede gitaar. Heb er een bij feedback bespeeld. En ik ovnd hem echt super vet! Als je zoiets wilt, zeker doen! Er staan er een paar op het internet geloof ik.

Hendriks
3 januari 2007, 12:13
Dus niet verkeerd? Pickups ook ok?

Hendriks
3 januari 2007, 12:15
By the way , staat het op de headstock vermeld dat het een 50īs is?

Eko
3 januari 2007, 13:04
Dit is volgens mij al eens eerder langsgekomen. De 50`s en 60`s reissues uit Mexico hebben algehele kenmerken van de gitaren uit die periodes. Grootste verschil is wel de lak die bij de American Vintage de nitrolak is, terwijl de Mexicanen de p.u. lak hebben. Ook de exacte specificatie als bv routing in de body en bv de zadels kunnen verschillen. Ook zijn niet alle kleuren in beide varianten leverbaar. Ik meen zelfs dat de halsafmetingen en profielen niet gelijk zijn. Fretdraad? Pick-ups?

Luke-wannabe
3 januari 2007, 13:31
Nah op de kleine details laat ie het afweten denk ik, maar het is gewoon een gitaar afgeleid van de oorspronkelijke strat. En er staat volgens mij niet op de headstock dat t een ri is.

Bluesbreaker
3 januari 2007, 15:47
Nah op de kleine details laat ie het afweten denk ik, maar het is gewoon een gitaar afgeleid van de oorspronkelijke strat. En er staat volgens mij niet op de headstock dat t een ri is.

achterop staat made in mexico denk ik