PDA

View Full Version : LordRif aan de Floyd: ESP Vintage Plus!



LordRiffenstein
3 januari 2007, 09:30
Mijn 'nieuwe' ESP is vorige week aangekomen. 2 weken geleden had mijn vriendin een ongelukje ;) want om me te pesten bood ze op het laatste moment op een veiling met het idee van toch te laat te zijn. Groot was onze verbazing toen het bod gewoon geplaatst was en ze ook nog eens de veiling gewonnen had. Tja, sommige ongelukskes zijn nog zo slecht niet.

Wou me al langer een deftige superstrat aanschaffen, SSH met Floyd en liefst een degelijk merk. Een van DE kandidaten waren de ESP Vintage Plus gitaren die af en toe op Ebay opduiken. En ik heb dus nu exact wat ik zocht, een ESP Vintage Plus superstrat met originele Floyd Rose. 2-piece alder body, maple neck met rosewood board (denk ik), ESP pickups.

Kwam dus vorige week woensdag binnen en na ze te laten acclimatiseren heb ik ze eerst afgesteld voor 10-46, gepoetst en eens goed getest. Eerste indrukken waren SUPER. Gitaar heeft enkele hele kleine beschadigingen, beetje deukjes in de lak maar nergens een echte diepe kras of zo. Als je frets en hardware bekijkt zie je dat de gitaar ZEER weinig bespeeld is, is eigenlijk quasi nieuw. De pickups zouden het zwakke onderdeel zijn maar ze zijn toch degelijk. De gitaar klinkt acoustisch goed, behoorlijk wat sustain ondanks de FR dus een goed setje pickups maakt dit gegarandeerd een bangelijke gitaar.

Na wat uitgebreider testen bevalt de gitaar me prima, lekkere rawk n roll gitaar. De humbucker klinkt gewoon goed, lekker crunchy met veel ballen. De single coils zijn een stuk zwakker maar nog steeds ok. Aangezien ik in de prijs al een calculatie voor pickup-vervanging gemaakt had, gaat deze dan ook gebeuren. Er komt een setje Suhr single coils in met een High Order humbucker aan de brug.

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-front.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-bodyfront.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-back.jpg

LordRiffenstein
3 januari 2007, 09:30
http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-bodyback.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-pocket.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-neck.jpg

BLOK182
3 januari 2007, 09:36
Gefeliciteerd!!

fred dons
3 januari 2007, 09:45
cool, dat zijn super gitaren, ik ben zowieso al een fan van ESP

Gitaro
3 januari 2007, 10:04
Zozo, die ziet er errrrg gelikt uit.

Magic Bean
3 januari 2007, 12:04
Ik snap eigenlijk niet waarom ESP niet meer van dit soort gitaren maakt.
Nu zijn het alleen de 'metal' modellen die je overal ziet.

fred dons
3 januari 2007, 12:17
ze maken veel meer van dit soort modellen maar die zijn best wel prijzig en zijn voornamelijk voor de japanse markt bestemt
je ziet ze helaas slechts zelden in Europa en dan meestal alleen in Duitsland

marc_o
3 januari 2007, 12:43
Prima plank Youri!

Kun je goed mee voor de dag komen...veel plezier ermee!

LordRiffenstein
3 januari 2007, 13:39
ze maken veel meer van dit soort modellen maar die zijn best wel prijzig en zijn voornamelijk voor de japanse markt bestemt
je ziet ze helaas slechts zelden in Europa en dan meestal alleen in Duitsland

Klopt inderdaad, ze maken ook leuke teles ed, zo is er de Ron wood signature, tele met neck humbucker. Vintage Plus zijn custom shop modellen hoewel er ook uit de standard series komen.

cosmos
3 januari 2007, 13:51
Hey LordRiff,
gefeliciteerd, inderdaad een mooi plankie. Hoe klinkt hij ten opzichte van je Haar Strat?

pinchaholic
3 januari 2007, 15:11
Congratulations!

Ik begin zo langzamerhand een zwak te onwikkelen voor Strats.. helemaal al ze van ESP zijn en zo mooi zijn!

Hulde en ontzettend veel speelplezier!!

LordRiffenstein
4 januari 2007, 07:40
Hey LordRiff,
gefeliciteerd, inderdaad een mooi plankie. Hoe klinkt hij ten opzichte van je Haar Strat?

Acoustisch gezien kan hij zich meten met de Haar, de ESP heeft ERG veel sustain, iets wat ik niet echt verwachtte van een FR-gitaar. Versterkt klinkt de ESP-humbucker iets krachtiger, wat meer laag en meere bite, de single coils klinken dan weer ietsje platter dan op de Haar, wat glassier, minder laag en wat minder output. Maar het is een goed klinkende strat.

srv-man
4 januari 2007, 08:20
Ha Yoeri,

Mooie plank, ziet er stijlvol uit.
Dat FR gitaren minder sustain zouden hebben is m.i. een fabel. Mijn ervaring is dat FR gitaren juist meer sustain hebben, de oorzaak hiervan ligt in de grote massa van de brug.

gr, Theo

Negative K3 fan
4 januari 2007, 12:01
hij is niet de mooiste superstrat die ik heb gezien, maar het zal vast wel een hele goede wezen!

gefeliciteerd.

koennie
4 januari 2007, 12:14
Ha Yoeri,

Mooie plank, ziet er stijlvol uit.
Dat FR gitaren minder sustain zouden hebben is m.i. een fabel. Mijn ervaring is dat FR gitaren juist meer sustain hebben, de oorzaak hiervan ligt in de grote massa van de brug.

gr, Theo

Ik denk dat het ook erg veel van de kwaliteit van de FR afhangt. Ik heb een wat goedkopere op mijn ibanez zitten en die heeft toch wel iets minder sustain dan een andere ibanez met een edge FR die ik geprobeerd had. Verder hoor je mij niet klagen over de sustain, er blijft genoeg over!

Erg mooie ESP inderdaad. Ik vind sowieso de oude ESP's erg mooie gitaren, vooral de oude explorers en strats. Laatst zag ik een surfing green strat met FR en fender headstock. Dat zou voor mij de ideale strat zijn :)

SimonS
11 april 2007, 09:30
LR, ik zie dat je de ESP weer weg doet. Verklaar je eens nader? Heb dezelfde gitaar (alleen met 2point trem, maple fretboard en SSS config) en die bevalt me nog steeds erg goed.

LordRiffenstein
11 april 2007, 10:11
LR, ik zie dat je de ESP weer weg doet. Verklaar je eens nader? Heb dezelfde gitaar (alleen met 2point trem, maple fretboard en SSS config) en die bevalt me nog steeds erg goed.

Sinds ik mijn Tyler heb, staat de ESP helaas stof te verzamelen, ik speel er nog heel weinig op. Ze speelt en klinkt super maar ik heb naast de Tyler ook nog mijn Haar, ook beiden 'superstrats' en ik heet nu eenmaal niet Fred Dons :cooler: dus de verzameling mag weer wat kleiner.

a darker shade of grey
11 april 2007, 10:13
Mooie tuin!!!! :D






















en mooie plank ook ;)

SimonS
11 april 2007, 10:17
Sinds ik mijn Tyler heb, staat de ESP helaas stof te verzamelen, ik speel er nog heel weinig op. Ze speelt en klinkt super maar ik heb naast de Tyler ook nog mijn Haar, ook beiden 'superstrats' en ik heet nu eenmaal niet Fred Dons :cooler: dus de verzameling mag weer wat kleiner.
duidelijk:)

fred dons
11 april 2007, 10:20
ja we kunnen nou eenmaal niet allemaal fred dons heeten :D (zelfs ik niet, fred is mijn roepnaam ;) )

ik begrijp het probleem wel, als een gitaar bij mij "overbodig" is gaat hij ook weg en ik heb in het niet zo verre verleden hele goede gitaren weg gedaan waar ik iemand anders een groter plezier mee deed dan ze zelf te houden

marc_o
11 april 2007, 10:45
Hey Yourie aan de Tyler joh? Zijn erg goede gitaren, maareh, is die belettering op de kop nog altijd zo overdreven? (niet dat het iets uitmaakt natuurlijk, maar het moet je ding wezen)

AgileGhost
11 april 2007, 16:20
als een gitaar bij mij "overbodig" is gaat hij ook weg

hehe, hoe durf je het te zeggen, die collectie van jou is ongelofelijk groot! Hoe kom je aan die cracked mirror esp explorer, heb je die gecustomised?

fred dons
11 april 2007, 17:18
er gaat best wel vaak wat weg hoor, maar die gitaren gaan meestal weer weg voordat de foto's online komen dus voor jullie hebben ze dan nooit bestaan ;)
maar ik denk dat op mijn fotosite nu nog zo'n 10 gitaren staan die niet meer in mijn bezit zijn en die gaan binnenkort naar een aparte folder, meestal waren dat gitaren die wel goed waren maar waarbij vrienden hem zo graag wilde hebben dat ze mij bijna gingen stalken tot dat ik ze met hun wilde ruilen of verkopen)

die mirror explorer heb ik zelf gecustomized met een esp en een spiegel van de praxis (en een glassnijder :) )

AgileGhost
11 april 2007, 19:56
Supergoed gedaan! Als ik ooit nog eens een collectie opbouw die in de buurt komt van 10% van de jouwe ben ik een gelukkig man :)

LordRiffenstein
12 april 2007, 07:53
Hey Yourie aan de Tyler joh? Zijn erg goede gitaren, maareh, is die belettering op de kop nog altijd zo overdreven? (niet dat het iets uitmaakt natuurlijk, maar het moet je ding wezen)

LOL

http://www.lordriffenstein.com/images/Tyler/Front-full.jpg

marc_o
12 april 2007, 09:57
LOL

http://www.lordriffenstein.com/images/Tyler/Front-full.jpg


Ghristus!!!!


Eh....zoals ik al zei: "Het moet je ding wezen, en ik weet zeker dat ie fantastisch klinkt!"

anibal
12 april 2007, 11:39
Mijn 'nieuwe' ESP is vorige week aangekomen. 2 weken geleden had mijn vriendin een ongelukje ;) want om me te pesten bood ze op het laatste moment op een veiling met het idee van toch te laat te zijn. Groot was onze verbazing toen het bod gewoon geplaatst was en ze ook nog eens de veiling gewonnen had. Tja, sommige ongelukskes zijn nog zo slecht niet.

Wou me al langer een deftige superstrat aanschaffen, SSH met Floyd en liefst een degelijk merk. Een van DE kandidaten waren de ESP Vintage Plus gitaren die af en toe op Ebay opduiken. En ik heb dus nu exact wat ik zocht, een ESP Vintage Plus superstrat met originele Floyd Rose. 2-piece alder body, maple neck met rosewood board (denk ik), ESP pickups.

Kwam dus vorige week woensdag binnen en na ze te laten acclimatiseren heb ik ze eerst afgesteld voor 10-46, gepoetst en eens goed getest. Eerste indrukken waren SUPER. Gitaar heeft enkele hele kleine beschadigingen, beetje deukjes in de lak maar nergens een echte diepe kras of zo. Als je frets en hardware bekijkt zie je dat de gitaar ZEER weinig bespeeld is, is eigenlijk quasi nieuw. De pickups zouden het zwakke onderdeel zijn maar ze zijn toch degelijk. De gitaar klinkt acoustisch goed, behoorlijk wat sustain ondanks de FR dus een goed setje pickups maakt dit gegarandeerd een bangelijke gitaar.

Na wat uitgebreider testen bevalt de gitaar me prima, lekkere rawk n roll gitaar. De humbucker klinkt gewoon goed, lekker crunchy met veel ballen. De single coils zijn een stuk zwakker maar nog steeds ok. Aangezien ik in de prijs al een calculatie voor pickup-vervanging gemaakt had, gaat deze dan ook gebeuren. Er komt een setje Suhr single coils in met een High Order humbucker aan de brug.

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-front.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-bodyfront.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/ESP/ESP-back.jpg


Wat een mooie gitaar !!

imlikeajungle
12 april 2007, 11:40
Die nu te koop st(r)(a)at!

LordRiffenstein
12 april 2007, 12:02
Ghristus!!!!

Eh....zoals ik al zei: "Het moet je ding wezen, en ik weet zeker dat ie fantastisch klinkt!"

Tja, als je een Tyler koopt dan is zo'n over the top schmear kleur of een Burning Water zoals deze een must, is toch een van die dingen die een Tyler een Tyler maken.

marc_o
12 april 2007, 12:31
Tja, als je een Tyler koopt dan is zo'n over the top schmear kleur of een Burning Water zoals deze een must, is toch een van die dingen die een Tyler een Tyler maken.


En dat is prima toch?
Waar blinkt deze in klank ut dan, ten opzichte van bijvoorbeeld je strats of je Haar (met die humbucker) ?

LordRiffenstein
12 april 2007, 12:40
En dat is prima toch?
Waar blinkt deze in klank ut dan, ten opzichte van bijvoorbeeld je strats of je Haar (met die humbucker) ?

De Haar is meer vintage voiced, zelfs met die bridge humbucker want die gebruik ik vaak split. De Tyler is moderner, smoother, heeft een mega JLo-sized butt, veel en strak laag dus :cooler: Tylers hebben een eigen karakter, veel sustain en klinken acoustisch al erg luid. Ik heb er nu een 10-tal getest en ze hebben gewoon iets extra. Daarbij komt nog dat de Tyler necks super comfy zijn, hebben echt een ingespeeld gevoel, de randen van de neck zijn bijna scalloped.

marc_o
12 april 2007, 12:42
De Haar is meer vintage voiced, zelfs met die bridge humbucker want die gebruik ik vaak split. De Tyler is moderner, smoother, heeft een mega JLo-sized butt, veel en strak laag dus :cooler: Tylers hebben een eigen karakter, veel sustain en klinken acoustisch al erg luid. Ik heb er nu een 10-tal getest en ze hebben gewoon iets extra. Daarbij komt nog dat de Tyler necks super comfy zijn, hebben echt een ingespeeld gevoel, de randen van de neck zijn bijna scalloped.

Klinkt tof, ben benieuwd hoor.
Wat heb jij nou nog aan gitaren staan trouwens, ik zag dat je je tele te koop aan had geboden...

LordRiffenstein
12 april 2007, 13:09
Klinkt tof, ben benieuwd hoor.
Wat heb jij nou nog aan gitaren staan trouwens, ik zag dat je je tele te koop aan had geboden...

Te koop dus die ESP en Fender tele, heb verder behalve de Tyler nog Haar strat en Haar Fat tele. Wil later dit jaar een Haar relic'ed Tele denk ik :)

marc_o
12 april 2007, 14:17
Te koop dus die ESP en Fender tele, heb verder behalve de Tyler nog Haar strat en Haar Fat tele. Wil later dit jaar een Haar relic'ed Tele denk ik :)

Nou,leuk clubje bij elkaar zou ik zeggen...