PDA

View Full Version : Marshall JCM 900 goed zat



Murdock
3 januari 2007, 00:50
Jo,

ben mijn JCM 900 goed zat, en ik zoek een Peavy 5150 212, als je er eentje
weet of hebt geef ff een seintje

www.inhaze.nl

interessander
3 januari 2007, 10:29
Je bent niet de enige, er staan er nog 16 op marktplaats dus deze kan er ook nog wel bij.

Chris Winsemius
3 januari 2007, 11:34
Treur niet, Marshall heeft er zelfs nu 'n reïssue van :)

interessander
3 januari 2007, 11:38
Ik zie het nu inderdaad op de marshall site, de 4100 reissue, verdient toch alvast een nominatie voor meest overbodige reissue van het jaar...

Agent_Smith
3 januari 2007, 12:09
Er zijn er wel heel veel van verkocht toendertijd.

Fumi SG
3 januari 2007, 12:11
Er zijn er wel heel veel van verkocht toendertijd.

Jah, tóen wel jah.:satisfie:

vulvasonic
3 januari 2007, 12:20
Vorige week nog op de JCM900 100 watt versie gespeeld. Mijn 50 watter heb ik reeds jaren terug verkocht, maar deze 100 watter klonk toch wel weer erg lekker. Ze kunnen het best, ze hebben gewoon soms hun dag niet. :D

DaveItUp
3 januari 2007, 12:28
Draak van een amp die dual reverbs.

Bins
3 januari 2007, 13:25
Vorige week nog op de JCM900 100 watt versie gespeeld. Mijn 50 watter heb ik reeds jaren terug verkocht, maar deze 100 watter klonk toch wel weer erg lekker. Ze kunnen het best, ze hebben gewoon soms hun dag niet. :D

Nou inderdaad.. Ik heb een keer een gig gespeeld over een 900... Dramatisch, echt geen goed geluid uit te krijgen. Toen mn mesa een keer kaputt was heb ik er weer 1 geleend voor een gig, en toen klonk ie super! Waren beide dr's, geen slx.

Michael AE
3 januari 2007, 13:57
Ik kan er best wel wat mee. Het zijn geen geweldige versterkers, maar als je ze vergelijkt met bepaalde amps waar mensen enthousiast over zijn, verdienen ze in mijn ogen niet de slechte reputatie die ze hebben.

Agent_Smith
3 januari 2007, 14:04
Ik kan er best wel wat mee. Het zijn geen geweldige versterkers, maar als je ze vergelijkt met bepaalde amps waar mensen enthousiast over zijn, verdienen ze in mijn ogen niet de slechte reputatie die ze hebben.

Yep, mee eens. Het is niet mijn favo amp, maar ik kan er als het moet goed mee uit de voeten.

up-guitarman
3 januari 2007, 14:18
och, dat ze zo slecht zijn is gewoon weer een modetrend.
Vriend van me heeft een dual reverb combo en die klinkt prima, doet gewoon wat die moet doen !!!

BLOK182
3 januari 2007, 14:21
Met een beetje creatief aan de eq draaien kan ik ook prima uit de voeten met de JCM900 halfstack van onze zanger, heb er nog meerdere gigs op gespeeld toen ik in between amps was!

Murdock
3 januari 2007, 15:54
Heb vanmiddag een 5150 gechecked ,en was meteen verkocht
Moest er behoorlijk wat eurotjes bijdoen

Niet spammen!!

www.inhaze.nl

interessander
3 januari 2007, 15:58
Dat heb je snel gedaan, maar het is dus eigenlijk niet de bedoeling dat je hier je spullen te koop aanbiedt, maar op marktpaats en andere verkoop sites.
Gefeliciteerd met de peavey in ieder geval!

heavy-metal-thunder
3 januari 2007, 16:46
heb onlangs een jcm 900 over mijn 4*12 greenback cab gehoord en dat was toch wel best oké. Het was eigenlijk een 2*12 combo, maar in die configuratie kon het me niet bekoren.

Rutger
3 januari 2007, 16:51
m'n broer heeft een JCM900 DR combo met Marshal 4x12 cab, prima soundje hoor :)
het is ook niet mijn ding, maar hij krijgt er een heel bruikbaar geluid uit

Geronimo
3 januari 2007, 17:09
Poepdingen zijn het idd, erg ermee.

Chris Winsemius
3 januari 2007, 17:17
Heb David Hollestelle er prima sounds mee horen krijgen hoewel hij (natuurlijk) liever op leuker spul speelt.

Ik heb zelf ooit 'n x op zo'n ding "moeten" spelen. Met 'n Tele en het cleane kanaal helaaml voluit kreeg ik vreemdgenoeg 'n toffe Roy Buchanen sound... (pinched harmonics gewoon met vingers gedaan)

hidde630
3 januari 2007, 17:39
heb onlangs een jcm 900 over mijn 4*12 greenback cab gehoord en dat was toch wel best oké. Het was eigenlijk een 2*12 combo, maar in die configuratie kon het me niet bekoren.

over greenback cabs klinkt alles beter :)

en indd die 900s zijn prima te doen hoor...je moet er een beetje mee weten om te gaan

Ratdawg
3 januari 2007, 20:36
Ik kan er best wel wat mee. Het zijn geen geweldige versterkers, maar als je ze vergelijkt met bepaalde amps waar mensen enthousiast over zijn, verdienen ze in mijn ogen niet de slechte reputatie die ze hebben.
+1

Er zijn betere dingen op de markt, maar aan de gangbare 2de hands prijzen zijn deze moeilijk te vinden. Degelijk werkpaard ook. Geen fancy, boutique, 3-4-5-6-kanaals ... geval. Wie er geen te pruimen geluid uit krijgt, is toondoof of is zo snob dat hij het niet eens probeert.

interessander
3 januari 2007, 20:42
De topic titel is perfect gekozen, de een is hem goed zat en de andere vindt hem goed zat, zo las ik hem eerst eigenlijk maar het het bleek de andere betekenis te zijn...

heavy-metal-thunder
3 januari 2007, 20:43
ze hebben de neiging nogal schel te klinken. Echter, eens je ze in een groep gebruikt, valt dat niet zo erg meer op. Immers, een dik, vol geluid komt er dan soms niet door.

Neals
3 januari 2007, 22:13
Mag ik dan effe lekker vloeken in de kerk: De JCM900 vind ik persoonlijk beter dan de JCM800 welke ik de most-overrated amp vind.

De JCM800 sound krijg ik uit iedere versterker door er een wollen deken overheen te spannen.

up-guitarman
3 januari 2007, 22:37
De JCM900 vind ik persoonlijk beter dan de JCM800 welke ik de most-overrated amp vind.


JCM800 is idd een hype. Ik vind em echter wel lekkerder klinken dan een JCM900.

Chris Winsemius
3 januari 2007, 22:45
Om de discussie wat genuanceerder (of lastiger, ha ha) te maken:

er zijn diverse JCM800 en ook diverse JCM900 modellen, afgezien van vermogen en combo of top.

Michael AE
3 januari 2007, 23:01
Mag ik dan effe lekker vloeken in de kerk: De JCM900 vind ik persoonlijk beter dan de JCM800 welke ik de most-overrated amp vind.

De JCM800 sound krijg ik uit iedere versterker door er een wollen deken overheen te spannen.

:o

Ik heb veel gehoord in mijn leven, maar dat een JCM800 klinkt alsof er een wollen deken over de speaker zit is nieuw voor me.

jacky
3 januari 2007, 23:21
Heb jaren voor miijn bekering tot een echte versterker over een jcm900 gespeeld met een 4 x 12 en ja ja een les paul standard en vond en vind het geen verkeerd geluid

Heb recent over wat oude ampjes van de firma M gespeeld en was not impressed maar goed ik zit nu ook in het fender KAMP

Neals
4 januari 2007, 14:47
:o

Ik heb veel gehoord in mijn leven, maar dat een JCM800 klinkt alsof er een wollen deken over de speaker zit is nieuw voor me.

Het blijft lastig een sound te verwoorden ;) Maar ik hou gewoon voet bij stuk dat ik totaal niks kan met een JCM800, sterker nog, ik hou helemaal niet van 'de Marshallsound'. ;)

Sicky61
4 januari 2007, 15:02
Ik kan prima uit de voeten met een JCM900....ik snap dat gezeik niet.
Heb 'm een maand of 4 terug gekocht als back-up amp voor 375,- en hij heeft nog geen kuren gehad.
Blues rock metal,het zit er allemaal in.
En ook wel prettig,op elk volume.
Ik vind het geluid van een jcm800 erg mooi maar het is niet een veelzijdige amp.

Agent_Smith
4 januari 2007, 15:29
sterker nog, ik hou helemaal niet van 'de Marshallsound'. ;)

Okee, dat kan natuurlijk, maar dat is weer een heel andere discussie. :)

Misery Signals
4 januari 2007, 15:46
Ik heb twee keer een JCM900 DR 100 watt gehad.

De eerste keer nieuw in 1999. Mijn eerste lampenamp, was er weg van. Twee jaar gehad. Intussen andere amps beginnen horen en besloten dat dat geluid het toch niet was.
Tweede keer tweede kans gegeven en tweedehands gekocht in 2004 als backup op mijn rack (nog zo'n foute keuze indertijd, massa's lampen in die units en veel mogelijkheden, constant afstellen maar een echt mooi buizengeluid krijg je daar niet uit vind ik). Na twee maand terug weggedaan.

Een JCM vind ik clean nog te doen. De distortion vind ik echter verschrikkelijk klinken. Heel artificieel, veel bzz erbij en gaat ook helemaal niet zo zwaar.
Ik vind het als intrede tot de lampenwereld een vrij goede doorsnede van geluiden die je uit een lampenamp krijgt. Hij kan vanalles wel een beetje, maar niets echt goed.
Zelfde heb ik met de distortion van de TSL. Dan vind ik bv de DSL (heb ik ook gehad) veel mooier klinken qua dustortion.

JCM800 kan idd niet zo erg veel maar oho, wat een mooie crunch krijg je daaruit zeg. Cabinet en gitaar blijven natuurlijk ook belangrijk. We spijt dat ik

caliban
4 januari 2007, 18:12
Ik vraag me af hoe die nieuwe marshall gaat zijn

kassie
5 januari 2007, 00:32
de jcm 900 heeft door zijn grote gain vermogen de neiging om zeer snel schel te gaan klinken. wat ik doe is gewoon de mastervolume flink wat omhoog te schroeven bij band gebruik terwijl ik de gain knop dan wat terugschroef. zo trek ik hem meer over de buizen. Die heb ik trouwens ook vervangen voor Groove Tubes Els34. die de schelheid er ook een stuk uithalen. Verder tweak ik dan nog wat aan de mid, bas en treble knoppen en bespeel ik hem met een les paul. Wat je overhoudt is een monstervet geluid.

Michael AE
5 januari 2007, 01:38
Schel, tsja, dat is ook wel een beetje zo. Ik heb/had meestal, en dan heb ik het voornamelijk over de combo's, de treble op 0 tot een kwart en de presence niet over de helft, anders werd hij onaangenaam scherp. Het midden had ik dan meestal driekwart tot helemaal open en de bas helemaal voluit. Vreemde instellingen misschien, maar ik vond het wel het beste werken meestal.

Agent_Smith
5 januari 2007, 08:21
Bij de jcm900 vind ik de speakers ook erg belangrijk. Een combinatie van jcm900 en G12T75 is imo niet de juiste combinatie. Die speakers zijn over het algemeen ook al erg 'harsh'. GBs of V30s vind ik een veel betere keus icm de jcm900.

Rikguitar
5 januari 2007, 20:01
http://www.billsmusic.com/whats_hot.asp

nou .. hier staat er 1 ... k zeg het maar ff :P

Rinze
5 januari 2007, 21:10
Grappig dat zoveel mensen de JCM900 nu zo slecht vinden, vroeger zei men dergelijke dingen van de 800 serie, die nu weer de hemel ingeprezen wordt. Behalve door mensen die niet van Marshalls houden :seriousf: wat doe je dr dan mee??

Ik heb verscheidene JCM900's geprobeerd destijds toen ze dr net waren, en eigenlijk was het voor mij net als met de 800's: de ene klinkt goed en de andere niet.

Tip: schaf een stuk of 10 JCM900's aan en wacht 10 jaar, kun je van het geld dat je ervoor krijgt misschien net een Gibson kopen (doordenkertje)!

Agent_Smith
5 januari 2007, 21:18
Grappig dat zoveel mensen de JCM900 nu zo slecht vinden, vroeger zei men dergelijke dingen van de 800 serie, die nu weer de hemel ingeprezen wordt. Behalve door mensen die niet van Marshalls houden :seriousf: wat doe je dr dan mee??

Ik heb verscheidene JCM900's geprobeerd destijds toen ze dr net waren, en eigenlijk was het voor mij net als met de 800's: de ene klinkt goed en de andere niet.

Tip: schaf een stuk of 10 JCM900's aan en wacht 10 jaar, kun je van het geld dat je ervoor krijgt misschien net een Gibson kopen (doordenkertje)!

Dan kun je beter nu meteen van dat geld van die 10 jcm900's een Gibson kopen.

Rinze
5 januari 2007, 21:23
Dan kun je beter nu meteen van dat geld van die 10 jcm900's een Gibson kopen.

Ik wist wel dat ik nooooit zakelijk zal worden, ik dacht nog wel dat ik slim was! :sneaky: Moet je wel een Gibson willen natuurlijk.

MarkS
6 januari 2007, 00:51
Grappig dat zoveel mensen de JCM900 nu zo slecht vinden, vroeger zei men dergelijke dingen van de 800 serie, die nu weer de hemel ingeprezen wordt.
Idd. Ik herinner me een long time ago artikel in de Music Maker: een interview met de 2 gitaristen van de Scorpions. Beide heren speelden sinds kort op JCM900's en ze noemden de JCM800 serie de grootste kutversterker die Marshall ooit gebouwd heeft...

Rinze
6 januari 2007, 09:55
Idd. Ik herinner me een long time ago artikel in de Music Maker: een interview met de 2 gitaristen van de Scorpions. Beide heren speelden sinds kort op JCM900's en ze noemden de JCM800 serie de grootste kutversterker die Marshall ooit gebouwd heeft...

Toen de JCM 800's zo afgekraakt werden vond ik dat raar, ik had een oude Marshall gehad en vond mijn 800 VEEL beter. Een paar jaar later werd me in een muziekwinkel gevraagd wat voor versterker ik eventueel zou inruilen, tot mijn stomme verbazing werd toen ineens de 800 de hemel ingeprezen. ALs je als ouwe lul wat langer meeloopt herken je dat soort dingen. De smaak is aan verandering onderhevig, noem het mode of hype, maakt niet uit.

Eigenlijk moet je versterkers waar je een poos lekker mee hebt gespeeld gewoon niet weg doen, maar ja, ruimte en geld... jammer dat pas later blijkt wat een goede versterker is die je toch juist niet weg had moeten doen.:sneaky:

sebastiaan88
6 januari 2007, 16:22
Ja inderdaad rinze,
hier heb je gelijk in
Alleen al hier het verschil in onderwerpen, MODERNE VERSTERKERS, VINTAGE VERSTERKERS
Het is niet zo dat nieuwere amps anders klinken en naar sommige hun mening beter, omdat de techniek verbeterd is, maar door verandering van muziekstyle/smaken.
Ik zie het maar net als een acoustische gitaar uitzoeken, elke versterker boven een bepaald budget klinkt gewoon goed, maar het is meningsgebonden of je dat mooi vind, ik zelf heb een 900dualreverb 100watt top, met 1xg12T en 1xV30 eronder. Het clean ben ik erg weg van, maar de oversturing is niet mijn ding. Maarja ik was jong en onervaren, en wilde een buizen marshall zonder verder te kijken. En nu ben ik jong, en een ervaring rijker. De amp klinkt wel goed, voor zijn ding, je moet het ook niet zien als een TYPISCH MARSHALL SOUND, hij heet niet voor niets HIGH GAIN DUAL REVERB, heb je veel andere marshalls gezien met een soort gelijke benaming. Het is gewoon puur een eigen sound. Ik heb dan de versie waar 6l6 inzitten, ik heb alle voorbuisjes vervangen door JJ's en dit schiet al heel erg op. Je moet niet denken een ultiem Gary moore sound eruit te kunnen halen, maar een soort van moderne Lukather, of met een leuke EQ en leuke effectjes, kan je mooie andere eigen sounds creëren en dicht in de buurt komen van een bijv. gary moore. Je moet het proberen. De oversturing klinkt wat grommerig, niet dik warm, maar aggressief, en scherp, maarja als je hiervan houd. Toen ik hem kocht was ik een beetje metallica gek, nu integendeel, ik ben grote fan van John Mayer, en wil toto ook wel graag pruimen. Ik heb zelf een valleyarts, en sommige dingen klinken heel lekker, en andere dingen moet je gewoon niet op die amp doen.
IK ben nu juist heel erg van het warme vintage oversturing geluid, en ben misschien van plan een Fender supersonic te kopen om eronder te zetten.
Dat is totaal een andere versterker, maar als je een keer wat van die jcm900 wil hebben, hop switchen!

Nogmaals zie het als een acoustische gitaar die je moet uitzoeken voor een eurotje of 2000, ze zijn allemaal eigenlijk wel goed, ze klinken allemaal ook eigenlijk wel goed, maar de ene is net wat jij zoekt, en de andere heeft dat absoluut niet.

En een miskoopje maken is niet verkeerd op zn tijd, zo leer je wat je wel wilt en wat niet. Daar ben ik nu al veel mee opgeschoten

MVG Sebastiaan

cardinal
6 januari 2007, 21:41
ik heb de slx versie en die rocked als de ziekte mannen. Heb ook de jcm 800 lead mk2 50 watt en ben daar toch echt minder over te spreken (hoewel het laag wel echt laag is).

tijs12
17 januari 2007, 11:43
Deze discusie slaat nergens op ,
Ben je een goeie gitarist als je een jcm 900 afkraakt omdat ze in het vorige topic zeiden dat hij barslecht klinkt,

Heb mijn jcm 900 half jaartje, klinkt vet .
Kan er mijn ding mee doen.
Heb nog op andere versterkers gespeeld tis gewoon smaak .
Ik durf wel bijna zeker zeggen dat hier een groot deel zit die er nog nooit op gespeeld hebben .

LCH
17 januari 2007, 11:54
Deze discusie slaat nergens op ,
Ben je een goeie gitarist als je een jcm 900 afkraakt omdat ze in het vorige topic zeiden dat hij barslecht klinkt,

Heb mijn jcm 900 half jaartje, klinkt vet .
Kan er mijn ding mee doen.
Heb nog op andere versterkers gespeeld tis gewoon smaak .
Ik durf wel bijna zeker zeggen dat hier een groot deel zit die er nog nooit op gespeeld hebben .
Fijn voor je. Het is dus klaarblijkelijk niet de smaak van 90% van de andere forummers, maar als het jouw geluid is dan is dat mooi.

Als je trouwens alles afdoet als een kwestie van smaak kan dit forum net zo goed worden opgedoekt. ;)

DaveItUp
17 januari 2007, 11:57
Natuurlijk is het smaak. Geluid is gewoon zeer subjectief. Als je jcm800's/jmp mastervolumes gaat vergelijken met de non master bakken van daarvoor snap je direct waarom er toen ophef was over de nieuwe marshalls met mastervolume. Nu is dat met de tijd wat genuanceerder geworden uiteraard. Logisch.

De 900 staat niet zover af van een 800 als een 800 van een superlead. Ik speel wekelijks op een 900 dual reverb en op een superlead. Ik vind de 900 een absolute ramp vergeleken met oudere marshalls. Geen dynamiek, vergeleken met wat ik gewend ben, niet zoveel ballen. Ik mis de klap op je smoel die je krijgt als je een akkoord hard aanslaat en abrupt stopt. Ik mis de harmonische overtonen in de feedback als je een akkoord uit laat klinken. Ik vind m kil.

Dat betekent niet dat het een slechte versterker is voor iedereen. Integendeel, maar voor mij persoonlijk wel en dat doet iedereen hier he, z'n mening geven. Ik kan ook in ieder topic zeggen: "Ja ik denk dat er wel mensen zijn die hier iets mee kunnen" of iets dergelijks, maar dan kun je de boel wel opdoeken.

gerrekat
17 januari 2007, 13:01
De 4100 SL-X is helemaal niet verkeerd, heb er net een aangeschaft. de normale 900's zijn wel erg klote.