PDA

View Full Version : barre



2shane
2 januari 2007, 23:26
hallo ik speel nu een halfjaar gitaar zonder les en het gaat goed heb nog geen problemen behalve deze , ik wil een B mineur accoord spelen en dat is via een barre maar ik heb moeite om mijn hand snel van een A accoord naar een B mineur te verplaatsen zijn hier handigheidjes voor of oefeningen ?

btw niet op de spell fouten letten

Pais
3 januari 2007, 00:09
Ik vond barré akkoorden ook erg moeilijk. Ik speel net zo lang als jij maar heb wel les. In het begin was ik ervan overtuigd dat ik mn handen zwaar persoonlijk onrecht aandoe om van ze te verlangen dat die barré's lukken.
Na véél oefenen kan ik ze aardig vlot spelen. Wanneer je vanuit A naar Bm gaat, houdt er bij de vingerzetting van de A al rekening mee dat je naar die barré moet. Ikzelf zou de A dan spelen met mn pink, ringvinger en middelvinger, terwijl de wijsvinger al achter de topkam ligt. Zo kun je hem doorschuiven met zo min mogelijk beweging wat tijd scheelt.

Verder probeer ik 24/7 mijn linkerhand te trainen. Tijdens saaie vergaderingen imiteer ik barré's op een knijpballetje :)

Pun
3 januari 2007, 01:01
Veel oefenen, gewoon veel keer een barre pakken, en op een gegeven moment vraag je jezelf af waarom dat je toch zo'n moeite had met barre's :)

freekick
3 januari 2007, 10:59
Veel oefenen, gewoon veel keer een barre pakken, en op een gegeven moment vraag je jezelf af waarom dat je toch zo'n moeite had met barre's :)


precies! en op momenten dat je denkt ;" het lukt me nooit",
gewoon doorrommelen en dant komt het grote moment en
dansen je barrees moeiteloos over het fretboard!

lukt altijd. kost tijd!

Squier4ever
3 januari 2007, 15:49
btw niet op de spell fouten letten

het is SPELFOUTEN!

Eko
3 januari 2007, 16:23
Je kunt ook van A ( pos 5 ) terug naar Bm ( pos 2) of van pos 5 naar pos 7.
Bijna alle accoorden zijn op 3 plekken te spelen. Het ligt er aan wat je zelf prettig spelen vind of wat je het beste uitkomt in een nummer.

2shane
3 januari 2007, 16:54
het is SPELFOUTEN!
soo sorry ofso kan ik ook nix aan doen dat ik dyslectish ben

SBloke
3 januari 2007, 17:07
het is SPELFOUTEN!


Wil jij een schop onder je kont hebben? Hij vraagt of je er aub niet op wil letten.... Dan zou je al genoeg moeten weten.


Back ontopic, gewoon VEEL oefenen... het komt vanzelf.

Blijepanda
3 januari 2007, 19:13
Deze lijkt me beter op z'n plaats in speeltechnieken / theorie. :)

-=JEROEN=-
3 januari 2007, 19:31
dubbele post, stond hier al een post van hem

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85451

Martien
3 januari 2007, 20:11
Teeering wat the fuck stelletje $#@%^%&%##@

sorry ofzo, niet op mn grote bek letten hoor

Squier4ever
3 januari 2007, 23:48
sorry hoor als ik grof overkom, als je dyslectisch bent kun je er weinig aan doen. maar ik had je eerder ook al van die Br33z3rt44l z13n p05ten 3n d4t 15 3rg 1r1t4nt, snap je?

nogmaals excuses als ik tere hartjes heb verkreukeld hiero.

Bassbitch
4 januari 2007, 11:45
Heren, normaal antwoorden graag en niet zeuren over spelfouten, dat is mijn taak.