PDA

View Full Version : Randy Rhoads



jasper159
2 januari 2007, 20:17
Welke pedalen heb je nodig om ongeveer het Randy Rhoads geluid te halen?
Ongeveer, gewoon die richting wat uit.
Heb een Ibanez sa 260.
Het is meer om live te gebruiken, dus amp maakt niet uit, want ik gebruik een amp die voorzien is :satisfie:

Bedankt

Fumi SG
2 januari 2007, 20:24
Volgens mij heeft Randy veel gebruik gemaakt van een MXR Distortion+. Verder haalde hij natuurlijk behoorlijk wat toon uit z'n gitaar en vingers he!;)

Speeddemon
2 januari 2007, 20:35
Randy heeft op 'Blizzard' een nogal 'gorgelende' distortion sound; het resultaat van 'er meer uit willen halen dan er in zit'.

Over die Distortion+ hoor ik tegenstrijdige verhalen; een flink aantal mensen menen dat ie juist de Distortion II van MXR gebruikte, welke een stuk veelzijdiger en voller klinkt!

Verder gebruikte hij zo goed als zeker een MXR 10 Band EQ, en de Stereo Chorus en Flanger van MXR.

Al is die vintage flanger bij mijn weten nooit stereo geweest, in tegenstelling tot wat www.guitargeek.com beweert bij Randy's 'rig':

http://guitargeek.com/rigs/img/o/ozzy_randy_1981.gif

Zorg dat je versterker middelmatig (beetje AC/DC niveau) overstuurt en gebruik er een oversturende boost vóór, zoals een Boss OD-3 of BD-2. Hiermee kan je door de gain te variëren dat 'gorgelende' wel bereiken.

En verder maakt 't qua modulatie niet zoveel uit, aangezien Randy de MXR Flanger nooit zo prominent gebruikte als Van Halen (op "Unchained" en "And the cradle will rock"). Hiervoor zou een Ibanez SF10 Swell Flanger, een MXR Micro Flanger o.i.d. wel volstaan.

Mids is het toverwoord bij R.R., en geen scooped nu-metal sound!

Pilitev
2 januari 2007, 23:16
Randy Rhoads rules!! Dit jaar alweer 25 jaar geleden dat ie aarde heeft verlaten, benieuwd of er nog nieuw beeldmateriaal boven water komt want erg veel is er niet...

Ik weet het antwoord op je vraag niet maar misschien dat je het hier eens kan proberen http://www.randyrhoads.tk, leuk forum met erg veel info en ook bootlegs van RR