PDA

View Full Version : Beste Blues Versterker



Fender75
2 januari 2007, 19:51
Ik ben al een tijdje op zoek naar een andere versterker. Aangezien ik vooral stevige blues speel, zoek ik een amp die dit ook kan. Verder dient de versterker ook nog een tandje steviger te kunnen spelen, zoals rock.
Het liefst een stack, ik heb al een combo. In de toekomst moet ik er ook mee op kunnen treden. Wel buizen uiteraard :B .....Watt raden jullie aan om eens uit te proberen?

Fumi SG
2 januari 2007, 20:22
Wel buizen uiteraard :B

Uiteraaaard...:roll:

Verder, check de search eens. Er zijn je al vélen voor geweest!

Fender75
2 januari 2007, 20:33
Inderdaad, ben lui na 2 weken vakantie...ik zal daar eens op gaan kijken, maar als iemand nog iets weet, let me know!!

Chris Winsemius
2 januari 2007, 21:34
Kun je wat "voorbeeld blues gitaristen" aangeven?

Azrael
2 januari 2007, 21:36
Uiteraaaard...:roll:

Verder, check de search eens. Er zijn je al vélen voor geweest!

Hihihihi............dat uiteraard van jou doet het hem :P

Fender75
2 januari 2007, 22:30
Okay...De laatste artiest die ik live heb gezien, speelde zo goed...Joe Bonamassa...verder luister ik veel naar Stevie Ray Vaughan, Kenny Wayne Shepard, lekkere rauwe chicago blues...crunchie met een tandje meer! Ik zoek iets wat dat kan eigenlijk!

Punt
3 januari 2007, 00:11
Okay...De laatste artiest die ik live heb gezien, speelde zo goed...Joe Bonamassa...verder luister ik veel naar Stevie Ray Vaughan, Kenny Wayne Shepard, lekkere rauwe chicago blues...crunchie met een tandje meer! Ik zoek iets wat dat kan eigenlijk!

Gewoon blijven oefenen!

Tristan
3 januari 2007, 00:51
Tsja, zeg je Blues dan denk ik al gauw aan ouderwetse Fender amps, maar zeg je Rock dan denk ik weer aan ouderwetse Marshall amps...

stevie_vp
3 januari 2007, 01:02
Two Rock als je t mij vraagt....
speelt john mayer tegenwoordig ook op.
Heeeele mooie dingen :)

rocker_71
3 januari 2007, 10:12
(Waarshuwing: open deur)

Volgens mij bestaat er geen BESTE blues amp. Het is allemaal persoonlijk en subjectief. Wat de één mooi vindt, vindt de andere weer niet goed.

Voor de wat oudere 'overdriven' blues a la SRV kun je het beste een Fender achtige amp nemen, maar voor echte scheur blues (Hendrix ed) kom je weer uit bij Marshall. Wat Tristan ook al zei dus.
Bonamassa gebruikt trouwens ook een Buddha amp, en die klinken ook erg goed.

Fender75
3 januari 2007, 17:16
Okay, bedankt voor de suggesties...ik zal me eens gaan verdiepen in die Budha amps!

Fender75
3 januari 2007, 17:42
Is Bad Cat ook iets? Want ik lees dat Budda (vergeef me de spelfout hierboven) niet de meeste betrouwbare is....

Tristan
3 januari 2007, 18:24
Bad Cat is te gek, die kan je zeker eens proberen, sommige Matchless amps zijn ook erg goed...

Dit zijn zo'n beetje mijn favoriete nieuwe amps:
Bad Cat: Black Cat
Ceriatone: 18 watt TMB
CMW amps: StudioCage, Tweedy Twin Champ, Zeppo
Hiwatt: Custom 20
Marshall: 2061X, 1974X
Matchless: Avenger, HC30, Phoenix
Valvetech: Hayseed 30
Vox: AC30CCH

Wel veel Voxachtigen dus, niet waar ik in eerste instantie aan zou denken bij Blues/Rock, maar als je net iets anders wil wel heel erg geschikt...

Deze zou je ook eens kunnen proberen, heb ik zelf nog niet geprobeerd:
Bad Cat: Wild Cat
Ceriatone: JTM45 clone
Fender: '64 Custom Vibrolux Reverb, '57 Twin
Marshall: Vintage/Modern
Matamp: GTO, GTR, GT2, King Street
Orange: AD50 Custom

Chris Winsemius
3 januari 2007, 18:32
Bad Cat is te gek, die kan je zeker eens proberen, sommige Matchless amps zijn ook erg goed...

Dit zijn zo'n beetje mijn favoriete nieuwe amps:
Bad Cat: Black Cat
CMW amps: StudioCage, Tweedy Twin Champ
Hiwatt: Custom 20
Marshall: 2061X, 1974X
Matchless: Avenger, HC30, Phoenix
Valvetech: Hayseed 30
Vox: AC30CCH

Wel veel Voxachtigen dus, niet waar ik in eerste instantie aan zou denken bij Blues/Rock, maar als je net iets anders wil wel heel erg geschikt...

Dank u!
Wel even 'n belangrijke opmerking; de voormalige StudioCage (zoals LesPaul v/h forum heeft) gaat in de toekomst "Zeppo" heten.
M'n SingleEnded amp (van cleane jazz, via blues, Stones, etc. naar Deep Purple met de volume-knop op de amp of op je gitaar) wordt de (nieuwe) StudioCage.

Tristan
3 januari 2007, 18:41
Jaja Chris, dat wist ik natuurlijk al lang!
Maar ja, goede amps zijn goede amps, dus staan ze in mijn lijst... :)

Franc
3 januari 2007, 19:14
Ceriatone: JTM45 clone


Heb ik toevallig pas gebouwd en die klinkt echt als een klok.
Heerlijk voor blues want hij kan van erg clean naar flink overstuurd.

Tristan
3 januari 2007, 19:24
Dat dacht ik al, die 18 watt TMB klonk ook erg goed, beter dan alle boutique clones die ik tot nu toe heb gehoord, dus die JTM45 heb ik ook wel een hoge verwachting van...
Wel erg geschikt voor de Topic Starter natuurlijk, omdat deze precies het gat tussen Fender en Marshall en Blues en Rock dicht...

provisus
3 januari 2007, 20:22
Met een T-rex Bigtone kun je ook ontzettend goed blues mee spelen, het hangt trouwens ook weer van welke blues je het meeste speelt welke amp het beste klinkt voor jou in samenwerking met je gitaar.

Fender75
3 januari 2007, 23:54
Tristan,
Heb je die Ceriatone versterkers ergens zien staan? Ik kan alleen de bouwpakketten vinden....Geld ook voor Matchless

Tristan
4 januari 2007, 00:38
Nee, ik denk dat je daarvoor bij mensen van het forum moet zijn...
Gvees heeft een 18 watt TMB die te gek klinkt...
Franc heeft volgens mij meerdere van die kits in elkaar gezet...

Als je zoiets wil hebben dan zal je denk ik een kit moeten bestellen en zelf gaan knutselen, of iemand van het forum vragen of hij het wil doen...

Bad Cat, Matamp, Matchless en Valvetech kan je testen bij Erik Van De Haar (www.haarguitars.nl)...

stevie_vp
4 januari 2007, 00:48
loopt er niemand warm voor two-rock dan? of nog nooit gehoord?

Tristan
4 januari 2007, 00:55
Tsja, ik heb ze niet getest, ze staan bij Erik, maar die dingen zijn zo ongelofelijk duur dat ik er niet veel van verwacht, de clipjes die ik van de amps heb kunnen vinden klinken ook echt compleet waardeloos naar mijn idee...
Overigens gebruikt John Mayer zijn Two Rock en Dumble amps alleen voor een cleane sound (zie het interview met Gitarist), voor crunch gebruikt hij een Marshall Bluesbreaker pedaaltje ervoor en voor sommige meer SRV achtige geluiden heeft hij een Fender Vibroking, maar dat is naar mijn idee ook geen super amp...
Ik vind zijn sound echter wel weer lekker, dus tsja, ik weet het niet...
De amp die John Mayer tegenwoordig gebruikt is trouwens een Two Rock Custom Reverb Signature en die kost als ik het goed heb zo'n 5000 euro, de gewone versie daarvan, de Custom Reverb, kost als ik het goed heb zo'n 3800 euro, maar die schijnt echt een stuk minder lekker te zijn in vergelijk met de duurdere Custom Reverb Signature...

LostHighway
4 januari 2007, 10:27
Tristan,
Heb je die Ceriatone versterkers ergens zien staan? Ik kan alleen de bouwpakketten vinden....Geld ook voor Matchless
Ceriatone kan je wel degelijk in elkaar gezet kopen, check maar hun site, klik op je amp van keuze en dan heb je bovenaan linkjes met layout, parts etc, kies jij complete amp..

Franc
4 januari 2007, 10:30
Klopt, Nik levert alleen geen behuizingen bij zijn amps. Ik weet dat hij daar ook wel mee bezig is, maar alleen gelakte, houten behuizingen, meen ik.

Qua verschepen zou ik er ook wat huiverig voor zijn, zo'n complete amp vanuit Maleisie.
De verzendingen van kits is overigens geen probleem. Hij pakt alles waterdicht en vuurvast in ;)

Sicky61
4 januari 2007, 14:47
Dan ga ik voor de 5 knoppige jerseygirl (een laagwattig buizentopje van CMW amps)of anders een 8watt Fender champ.
iig een fender achtige.
Alhoewel..... uit een oude london city pers ik ook wel een lekker bluesgeluid.
Wel wat meer volume nodig dan.
En uit een ENGL savage60/peavey6505 en zelfs uit een door vele verguisde jcm 900 lukt me dat wel.
Zit meer in goeie vingers/dikke snaren/elementkeuze/speakers dan in de top.
Zou zeker voor buizen gaan en max. 50watts.
suck6

Tristan
4 januari 2007, 16:24
Ceriatone kan je wel degelijk in elkaar gezet kopen, check maar hun site, klik op je amp van keuze en dan heb je bovenaan linkjes met layout, parts etc, kies jij complete amp..

Oh ja, dat is ook wel zo, maar de modellen die hij volledig afgebouwd aanbiedt zijn behoorlijk schaars, hij moet maar net zo'n 18 watt TMB of zo'n JTM45 af hebben...

Toaster
4 januari 2007, 16:46
Probeer ook eens een 15 inch speaker er aan te hangen. Dat maakt ook een bluesiger geluid.

peter_heijnen
4 januari 2007, 16:50
Tsja, ik heb ze niet getest, ze staan bij Erik, maar die dingen zijn zo ongelofelijk duur dat ik er niet veel van verwacht
Ik heb er twee getest en ik vond ze toch wel behoorlijk mooi. De duurdere van de twee was helaas ook de betere, jammer.

Er komt een nieuwe amp, iets vriendelijker geprijsd als ik het goed begrijp: de Jet. Geen idee hoe ie klinkt of wat dat mag kosten, maar ik ben er wel erg benieuwd naar.

Tristan
4 januari 2007, 17:49
Zie je wel en voor die Custom Reverb Signature betaal volgens mij dus zo'n 5000 euro...
Ik geloof gewoon niet dat die Two Rock amps beter klinken dan de Bad Cat en Matchless amps, zelfs die dure Custom Reverb Signature niet en die Bad Cat en Matchless amps kosten vrijwel de helft...
Ik waardeer het wel dat Erik het aandurft deze amps aan te bieden en op voorraad te hebben, want het schijnt dat hij er niet eens meer aan verdient dan aan de gemiddelde amp die hij heeft staan en hij moet ze toch maar kwijt zien te krijgen...
Even een vraagje, heb je ook de Fuchs amps gehoord en zo ja leken die Two Rocks daar dan een beetje op?
Wat voor sound, wat voor type amp is het nou eigenlijk als je hem zou moeten omschrijven? (stug, soepel, dynamisch, gecompressed?)
Heb je die Mad Professor ook getest?

stevie_vp
5 januari 2007, 01:30
Tsja, ik heb ze niet getest, ze staan bij Erik, maar die dingen zijn zo ongelofelijk duur dat ik er niet veel van verwacht, de clipjes die ik van de amps heb kunnen vinden klinken ook echt compleet waardeloos naar mijn idee...
Overigens gebruikt John Mayer zijn Two Rock en Dumble amps alleen voor een cleane sound (zie het interview met Gitarist), voor crunch gebruikt hij een Marshall Bluesbreaker pedaaltje ervoor en voor sommige meer SRV achtige geluiden heeft hij een Fender Vibroking, maar dat is naar mijn idee ook geen super amp...
Ik vind zijn sound echter wel weer lekker, dus tsja, ik weet het niet...
De amp die John Mayer tegenwoordig gebruikt is trouwens een Two Rock Custom Reverb Signature en die kost als ik het goed heb zo'n 5000 euro, de gewone versie daarvan, de Custom Reverb, kost als ik het goed heb zo'n 3800 euro, maar die schijnt echt een stuk minder lekker te zijn in vergelijk met de duurdere Custom Reverb Signature...


Ja kweet dat ie alleen clean gebruikt maar in andere interviews (engels) heeft ie ook gezegd dat ie idd die blues breaker en een echt ts808 gebruikt maar dat ie de gian op die dingen redelijk dicht heeft staan en de volume hoog.. en de buizen van die two rock gewoon zo op hun flikker geeft dat er een goeie crunch uitkomt... maja ik vin zijn geluid gewoon eeeerg lekker..
maar matchless mag er ook zeker wezen idd :)




Check msn video.com en dan john mayer.. staat een heel concert in ny met die two rocks.. klinkt lekker :)

ckeck t nummer i dont thrust myself... lekker solotje

Helter Skelter
5 januari 2007, 02:15
ik heb een Fender HotRod, super geluidje hoor!

peter_heijnen
5 januari 2007, 07:59
Even een vraagje, heb je ook de Fuchs amps gehoord en zo ja leken die Two Rocks daar dan een beetje op?
Wat voor sound, wat voor type amp is het nou eigenlijk als je hem zou moeten omschrijven? (stug, soepel, dynamisch, gecompressed?)
Heb je die Mad Professor ook getest?
Ik was juist in de Fuchs geinteresseerd, maar Erik vroeg of ik ook Two Rock wilde proberen.

Two Rock en Fuchs lijkt op mekaar, maar Two Rock klinkt beter. Het geluid is vol, rijk, strak, open, en daarbij steeds DYNAMISCH! Ik had met de Two Rocks al buiten mijn budget getest, dus verder heb ik maar niets meer getest die dag.

Tristan
5 januari 2007, 09:53
Peter:
Precies wat ik bedoel, ik denk dat die Bad Cat en Matchless amps wel in jouw budget liggen...
Fuchs vind ik persoonlijk waardeloos klinken en ik heb vrijwel alle modellen getest...
Ik heb echt vrijwel alles getest bij Erik (behalve de Two Rock en de Mad Professor, dus wel de Komet) en die Bad Cat en Matchless amps walsen i.m.o. over de andere amps heen alsof het niets is, het is ook wel van het exemplaar afhankelijk, zeker bij Matchless, sommige zijn beter dan andere terwijl het toch hetzelfde model is...
De nieuwe Bogner Duende vond ik ook erg goed...

stevie vp:
Ik heb wel wat live clipjes van John Mayer gehoord en die klinken goed, de cd Room for Sqaures heb ik weleens gehoord en die klinkt dan weer verschrikkelijk naar mijn idee...
Ik ben zeker geen fan van hem, slappe liedjes en zijn solo's klinken te veel SRV om echt eigen te zijn, bovendien staat hij als een bal op het podium...
Maar ja, hij kan aardig spelen als in SRV nadoen en soms leuke partijtjes spelen...

Kim Wilson
5 januari 2007, 10:00
ik heb een Fender HotRod, super geluidje hoor!
Ik ook! En met mijn cabje eronder klinkt het erg goed. :)

stevie_vp
5 januari 2007, 15:17
Peter:


stevie vp:
Ik heb wel wat live clipjes van John Mayer gehoord en die klinken goed, de cd Room for Sqaures heb ik weleens gehoord en die klinkt dan weer verschrikkelijk naar mijn idee...
Ik ben zeker geen fan van hem, slappe liedjes en zijn solo's klinken te veel SRV om echt eigen te zijn, bovendien staat hij als een bal op het podium...
Maar ja, hij kan aardig spelen als in SRV nadoen en soms leuke partijtjes spelen...

oei gevaarlijke uitspraak hehe...
Room for squares is zijn eerste album... daar speelt ie op verschillende fender versterkers...en ja dat zijn wel erg zoetsappige liedjes... weinig blues in te ontdekken ook :) je moet continuum (zijn laatste cd) luisteren.. daar speelt ie op
two rock.. en tja hijs idd geinspireerd door srv maar het is imo wel een van de betere songwriters/producers van deze jaren...
En de podiumpresentatie vin ik helemaal niet slecht (bij de laatste tour dan ;) ) T gaat mij toch meer om de muziek....

Tristan
5 januari 2007, 17:29
Nou gevaarlijk, valt wel mee, het is meer een kwestie van smaak denk ik, ik hou er gewoon helemaal niet van...
Die hele gast en zijn muziek staan me gewoon niet aan, kan gebeuren...
Heavier Things heb ik weleens gehoord, wat van die live clipjes en hij zat ook weleens in zo'n serie ofzo waar hij wat nummertjes aan het spelen was, maar ik vind het allemaal gewoon slappe hap, totdat hij een gitaarsolo gaat spelen, maar dan lijkt het zo erg op SRV en staat hij er op zo'n manier bij dat ik het niet echt meer trek...
Tsja, kwestie van smaak, hij kan er niets aan doen en ik ook niet... :D
Aan zijn sound en de kwaliteit van zijn spel zal het niet liggen...

Fender75
5 januari 2007, 18:49
Leuk om de reacties op elkaar te lezen...:) Ik ga in ieder geval eens kijken voor zo'n ceriatone, en dan de JTM 45, en ik wil zo'n Fender Hot Rod ook wel eens proberen. Die Bad Cat/Matchless, waar verkopen ze deze?

Tristan
5 januari 2007, 19:10
Erik Van De Haar (www.haarguitars.nl)...

Fender75
5 januari 2007, 19:22
Okay, gaan we daar eens kijken....zelf zo'n amp bouwen heeft toch nog wel wat voeten in de aarde, al klinken die CMW-amps wel behoorlijk lekker...:) Nog een puntje trouwens....ikzit aan een budget van ca. 1000 euro...Dus Bad Cat en Matchless kunnen we vergeten denk ik!

Tristan
5 januari 2007, 20:26
Tsja, dan komen van mijn lijstje alleen deze in aanmerking:
Ceriatone: 18 watt TMB head, JTM45 clone head
CMW amps
Valvetech: Hayseed 30 head
Vox: AC30CCH head

Er zijn zat mensen hier op het forum die zo'n Ceriatone kunnen bouwen voor je, Chocorookie bijvoorbeeld...

De Vox zie ik op marktplaats of gitaarmarkt soms voor maar 500 euro staan, echt een koopje, een normale tweedehandsprijs is zo'n 600 a 650 euro en dat is ook echt niet veel geld voor wat je krijgt, lekkere amps...

Fender75
6 januari 2007, 19:15
Tsja, dan komen van mijn lijstje alleen deze in aanmerking:
Ceriatone: 18 watt TMB head, JTM45 clone head
CMW amps
Valvetech: Hayseed 30 head
Vox: AC30CCH head

Er zijn zat mensen hier op het forum die zo'n Ceriatone kunnen bouwen voor je, Chocorookie bijvoorbeeld...

De Vox zie ik op marktplaats of gitaarmarkt soms voor maar 500 euro staan, echt een koopje, een normale tweedehandsprijs is zo'n 600 a 650 euro en dat is ook echt niet veel geld voor wat je krijgt, lekkere amps...

Ik heb CMW even een pm gestuurd, kijken of die iets kan..:) Bedankt voor de info Tristan!

Franc
6 januari 2007, 19:27
Chris, kan een hoop, maar of ie een Ceriatone voor je zal bouwen..?? ;)

:D

Chris Winsemius
6 januari 2007, 19:31
Chris, kan een hoop, maar of ie een Ceriatone voor je zal bouwen..?? ;)

:D

Ha ha!
Misschien als basis qua chassis, paneeltjes en boards.

MM trafo's all the way + eigen circuit(tweaks)!!!

Franc
6 januari 2007, 20:20
Ik bedoel maar :D

Niet kwaad bedoelt he Chris, dat snap je ;)

Chris Winsemius
6 januari 2007, 20:22
Ik bedoel maar :D

Niet kwaad bedoelt he Chris, dat snap je ;)

Zelfs op zaterdagavond snap ik dat! :D

Geintje, begreep de knipoog van jou al.

Tristan
6 januari 2007, 23:27
Nou ik weet niet of 'ie er beter op gaat klinken met die CMW tweaks... :p

Nee hoor, geintje, ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het gaat worden...
Een klein gokje, een Ceriatone JTM45 kit, maar dan met MM trafo's en een Post PI master volume? :hippie: :rockon: :D

Fender75
7 januari 2007, 13:27
Ik bedoelde eigenlijk een originele CMW amp, maar hij mag van mij ook een Ceriatone bouwen hoor! En zo'n JTM 45 krijgt toch echt hele goede reviews op Harmony Central.... :)

Chris Winsemius
7 januari 2007, 14:04
Nou ik weet niet of 'ie er beter op gaat klinken met die CMW tweaks... :p

Nee hoor, geintje, ik ben in ieder geval erg benieuwd wat het gaat worden...
Een klein gokje, een Ceriatone JTM45 kit, maar dan met MM trafo's en een Post PI master volume? :hippie: :rockon: :D

+/-, u heeft 1/8 wasmachine gewonnen (smile-plaatje)

De topologie (volgorde van gaintrappen, regelaars, etc.) is hetzelfde maar dan op diverse punten aangepast voor 'n strakker laag, 'n wat dikker/vetter geluid, effektievere toonregeling en meer crunch bij hogere volume-instellingen.

Is te vergelijken met m'n TexasBluesMod voor tweed Bassman versterkers.

Chris Winsemius
7 januari 2007, 14:06
Ik bedoelde eigenlijk een originele CMW amp, maar hij mag van mij ook een Ceriatone bouwen hoor! En zo'n JTM 45 krijgt toch echt hele goede reviews op Harmony Central.... :)

+/- alles is mogelijk :)

(Had je m'n mail of pb nog ontvangen?)

Tristan
8 januari 2007, 03:27
+/-, u heeft 1/8 wasmachine gewonnen (smile-plaatje)

De topologie (volgorde van gaintrappen, regelaars, etc.) is hetzelfde maar dan op diverse punten aangepast voor 'n strakker laag, 'n wat dikker/vetter geluid, effektievere toonregeling en meer crunch bij hogere volume-instellingen.

Is te vergelijken met m'n TexasBluesMod voor tweed Bassman versterkers.

Als ik dan mag kiezen welk onderdeel van de wasmachine ik mag meenemen dan kies ik motor... :D

Oh ja, natuurlijk, die TexasBluesMod, Marshall JTM45 gebaseerd op Fender Tweed Bassman enzovoort enzovoort blablabla...
Cool, ik ben in ieder geval benieuwd, wat het dan ook moge worden... :D

Fender75
9 januari 2007, 21:08
Is zo'n fender bassman nog gemakkelijk te krijgen? Ze hebben tegenwoordig wel zo'n reissue, maar die is dan weer net te duur...:) En wat kost zo'n aanpassing dan Chris?

Tristan
9 januari 2007, 21:22
Ik zou dan gewoon voor zo'n Ceriatone JTM45 gaan hoor, kost minder en is beter geschikt voor Rock i.m.o...
De nieuwe reissue Bassman schijnt echt een stuk beter te zijn dan de oude, dus als je graag een Bassman wil dan is het wel aan te raden om die te nemen en misschien te laten modificeren...

Chris Winsemius
9 januari 2007, 21:23
Is zo'n fender bassman nog gemakkelijk te krijgen? Ze hebben tegenwoordig wel zo'n reissue, maar die is dan weer net te duur...:) En wat kost zo'n aanpassing dan Chris?

Pb/email me even...

caliban
9 januari 2007, 21:59
Is het merk mojave geen hype voor bluesmannen?? En een goede amp

Punt
9 januari 2007, 22:05
De beste Bassman die ik ooit gebruikt heb was de Holland Gib Droll.
Eigenlijk de beste amp die ik ooit ontmoet heb voor het cleane werk.
Had ook een ingebouwde buizen reverb die 1 van de 4 speakers gebruikte.
Nadeel? Het kost wat :)

Fender75
9 januari 2007, 22:13
Ik word een beetje dol van alle opties... :) Ik ben vanavond langs een vriend van me geweest die een andere versterker heeft gekocht, een Fender Twin Reverb. En wat klinkt dat ding lekker zeg! Ik ben eigenlijk op zoek naar een top met speakerkast, maar man....begin nu toch weer te twijfelen...

Eko
9 januari 2007, 22:22
Beste optie voor een Bassman is de Marble Roadking. Kijk op Marbleamps.com. Wordt gewoon in Nl gebouwd ( Renkum). Arie-Jan bouwt op kleine schaal zo ongeveer het beste wat voor geld te krijgen is. Zo ongeveer onverwoestbaar, en ziet er uit als het origineel.
Deze bouwt ze met een mastervolume. 4 x 10 inch Jenssen of 2 x 10 inch Weber en 2 x 10 inch Jensen. Beesst !

Tristan
9 januari 2007, 22:27
Tsja, maar waar haal je die Mojave of Holland amp vandaan?
Volgens mij zijn er geen Nederlandse importeurs...

Mijn ervaring, in ieder geval met Marshall achtige amps, is dat de meeste boutique amps minder lekker en minder echt klinken als "the real deal", Ceriatone is daar tot nu toe de enige uitzondering op...

Wat voor Twin is het die je getest hebt, een oude of een reissue?

Franc
9 januari 2007, 22:53
Ik mag natuurlijk niet voor eigen parochie preken, maar Ceriatone is echt erg goed. Ik bouw ze zelf ook en heb tot nu toe alleen maar goede reacties gehoord.
Vanavond tijdens bandrep even de JTM45 ingewisseld voor een Ceriatone plexi 50 en lekkerrrrr :D

LostHighway
10 januari 2007, 09:13
De nieuwe reissue Bassman schijnt echt een stuk beter te zijn dan de oude, dus als je graag een Bassman wil dan is het wel aan te raden om die te nemen en misschien te laten modificeren...
Oja, neem een nieuwe want die is stukken beter (not!) en laat hem dan modden om zoveel mogelijk naar een oude te klinken :D
Ooit al op een ouwe gespeeld?

Kim Wilson
10 januari 2007, 09:15
Ik word een beetje dol van alle opties... :) Ik ben vanavond langs een vriend van me geweest die een andere versterker heeft gekocht, een Fender Twin Reverb. En wat klinkt dat ding lekker zeg! Ik ben eigenlijk op zoek naar een top met speakerkast, maar man....begin nu toch weer te twijfelen...
Dan zou je ook op zoek kunnen gaan naar een Dual Showman Reverb. Dat is de Twin Reverb, maar dan als top. Ook een heeele mooie amp.

BLOK182
10 januari 2007, 09:25
Is Bad Cat ook iets? Want ik lees dat Budda (vergeef me de spelfout hierboven) niet de meeste betrouwbare is....
Ik snap niet waar die geruchten over de betrouwbaarheid van Budda vandaan komen...mijne is door oververhitting (parren van het PA-bedrijf) zelfs in brand gevlogen en heeft een tijdje staan branden voordat het gedooft was. Heb uiteindelijk alleen de casing hoeven te vervangen, intern alles prima. En verder heeftie nu vanaf juni een gig of 40 en 2 maanden studio gehad en is der flink mee gesleept, ook door anderen, en nog niks aan de hand:-) Behoorlijk road-proof als je het mij vraagt. Over sound, ik vind em lekker, maar dat is subjectief:-)

Kim Wilson
10 januari 2007, 09:29
Mwoah, een amp die in de fik vliegt, wil ik niet het predikaat betrouwbaar geven...

Rutger
10 januari 2007, 09:34
Ik snap niet waar die geruchten over de betrouwbaarheid van Budda vandaan komen...mijne is door oververhitting (parren van het PA-bedrijf) zelfs in brand gevlogen en heeft een tijdje staan branden voordat het gedooft was. .... en nog niks aan de hand:-) Behoorlijk road-proof als je het mij vraagt.
Maak je nou en geintje Block? :seriousf:

BLOK182
10 januari 2007, 09:36
Als je ff goed leest: door oververhitting van 3 parren van een PA-bedrijf. Er waren na het soundchecken 3 grote parren 64 tegen de achterkant van mijn amp gezet, en kennelijk ook gewoon gebruikt. Geloof me, dan vliegt alles in de fik:-) Wat ik wil zeggen is dat zelfs door die brand de amp gewoon doorspeelde alsof er niets aan de hand was. Nog simpeler: AANGESTOKEN BRAND:-)

Franc
10 januari 2007, 09:36
Ach een brandje meer of minder. Ik heb foto's gezien van een brandende Marshall, on-stage.

Is de hele Marshall range vanaf 1960 daarmee onbetrouwbaar?

Rutger
10 januari 2007, 09:39
Nee, maar als je wil beweren dat een amp betrouwbaar is moet je vooral niet met een verhaal komen dat ie in de fik heeft gestaan :seriousf:

Maar goed, ik begrijp je punt Block ;)

Kim Wilson
10 januari 2007, 09:41
Als je ff goed leest: door oververhitting van 3 parren van een PA-bedrijf. Er waren na het soundchecken 3 grote parren 64 tegen de achterkant van mijn amp gezet, en kennelijk ook gewoon gebruikt. Geloof me, dan vliegt alles in de fik:-) Wat ik wil zeggen is dat zelfs door die brand de amp gewoon doorspeelde alsof er niets aan de hand was. Nog simpeler: AANGESTOKEN BRAND:-)
Oke, dat maakt het wel wat duidelijker. :)

BLOK182
10 januari 2007, 09:49
Nee, maar als je wil beweren dat een amp betrouwbaar is moet je vooral niet met een verhaal komen dat ie in de fik heeft gestaan :seriousf:

Maar goed, ik begrijp je punt Block ;)
Nee jij begrijpt em denk ik niet helemaal:-) Wat ik vertel is dat ie in de fik is gestoken, en daar gewoon tegen kan:-) Niet dat ie uit zichzelf in de fik vloog:p

Kim Wilson
10 januari 2007, 09:51
Even voor de duidelijkheid: wat zijn parren?

BLOK182
10 januari 2007, 09:55
http://www.chazsmithproductions.com/gear/pics/adjpar56.jpg

Grote podiumlampen, je kent ze wel:-) In mijn geval 3x par 64 -> 3x1000 watt lampen.

Kim Wilson
10 januari 2007, 09:58
Aha... Nee, niet zo raar idd dat de boel vlam vat. En ook knap dat ie het na zo'n binnenbrand nog gewoon doet.

Budda's zijn goeie amps!!!

Rutger
10 januari 2007, 10:03
Nee jij begrijpt em denk ik niet helemaal:-) Wat ik vertel is dat ie in de fik is gestoken, en daar gewoon tegen kan:-) Niet dat ie uit zichzelf in de fik vloog:p
Ja, ik begrijp je nu wel. :p

Maar je eerste post was niet helemaal duidelijk, wat niet helemaal verwonderlijk was want ik was niet de enigste ;)

Zo, nou duidelijk? :D

Bouke
10 januari 2007, 11:51
Over bluesversterkers...

Al eens een Fender Super Reverb geprobeerd? Heel veelzijdig in de blueshoek. Lekkere clean/randjes en mooi te oversturen met boost of OD.

Over Two Rock...

Mijn favoriet Matt Schofield speelt sinds een tijdje ook op Two Rock. Hij heeft een hele mooie Super Reverb en zocht een opvolger voor on the road. Na jaren zoeken uitgekomen bij Two Rock. Beresterke livesound. Ga hem eens checken als hij in de buurt is. (Binnenkort met Jakkerman ergens in het zuiden des lands).

Bouke

Kim Wilson
10 januari 2007, 11:53
Jahaaaaaa, een Super Reverb... Maar díe zijn duur...

Rutger
10 januari 2007, 12:03
Niet zo duur als een Two Rock....

Fender75
10 januari 2007, 12:14
Inderdaad, die zijn nogal aan de prijs! De amp waar ik even op heb mogen spelen was een oude, ergens uit de jaren 60? Hij klonk in ieder geval erg goed.

Ik ben wel erg gecharmeerd van de Ceriatone versterkers, ik vind het hele concept en alle goede reacties wel heel veelbelovend! Die staat ook zeker bovenaan de lijst inmiddels, maar dan de JTM45.

Ook de Peavey Valveking houdt ik in mijn achterhoofd, na het lezen van een aantal goede recencies...of iemand moet me nu weer iets anders laten denken..:)

Een brandende Budda is ook weer eens iets anders. Ik heb inmiddels al heel wat fora gelezen, en op de een of andere manier schemert er daar toch doorheen dat ze iets of wat minder betrouwbaar zijn. Ik kan echter niet uit eigen ervaring spreken!

Ik zal eens kijken naar die Marble versterkers, en die Two Rock is waarschijnlijk te duur! @Kim Wilson, ik zal eens gaan kijken naar zon Showman...Nog meer keuzes...AAAARGH!!! :mad:

In ieder geval bedankt voor alle reacties!

Tristan
10 januari 2007, 19:01
Oja, neem een nieuwe want die is stukken beter (not!) en laat hem dan modden om zoveel mogelijk naar een oude te klinken :D
Ooit al op een ouwe gespeeld?

Nee ik bedoelde de nieuwe reissue ten opzichte van de oude reissue...
Ik ben vandaag even bij Chris langsgeweest om mijn Marshall 2061X op te halen (hij had hem even doorgemeten en nagekeken voor de zekerheid en mijn speakerkast opnieuw bedraad met dikker draad) en hij had nu een oude reissue Bassman staan die door hem gemodificeerd was...
Ik heb hem alleen echt op laag volume gehoord, maar hij klonk dan toch al erg mooi...
Met het neckpickup van mijn Strat zelfs bijna Jazzy dik en soepel als ik het wou, met het middlepickup lekker middig Country/Rock 'n Roll...
De klank was het lekkerste als ik er recht voor stond, aan de zijkanten was het wat minder, Chris heeft ook een nieuwere LTD Bassman reissue op dezelfde wijze gemodificeerd en die klonk nog wat breder volgens hem, wat meer 3D en wat minder beamy zodat je ook rondom de versterker dat vettige geluid hebt...

Fender75
11 januari 2007, 08:59
Toch zijn die Bassmans maar moeilijk te vinden!

@Tristan, wat vind je van zo'n Valveking top?

Tristan
11 januari 2007, 14:03
Geen idee, die heb ik niet getest...
Voor Blues lijkt dat me eerlijk gezegd niet echt een logische keus, schijnt behoorlijk modern (Rock) te zijn...

Voor Blues denk ik toch echt aan ouderwetse Fender of Marshall type amps, misschien nog een Vox ofzo...
Ik zou zowiezo niet voor een channel switcher gaan, die klinken meestal uiteindelijk toch iets te modern als je een Blues en een vette Classic Rock achtige sound wil hebben...
Wat betreft oude Fender amps zou ik er eentje nemen die niet meer dan 35 a 40 watt heeft zodat je deze een beetje met een randje kan bespelen:
Tremolux
Bandmaster
Showman (geen Dual Showman)
Deluxe
Vibrolux
Super
Pro

Voor meer info over oude Fender amps kan je kijken op www.ampwares.com/ffg

Kim Wilson
11 januari 2007, 14:06
Dual Showman is ook wel te doen. Dan moet je er alleen wel even twee buizen uit trekken, en rekening houden met je aantal ohms. En met vier buizen heb je gewoon een Twin Reverb in een top.

Tristan
11 januari 2007, 15:47
Ja, dat is waar, buizen trekken zou nog kunnen...
Geen idee hoe/of de sound dan overeind blijft staan...
Gaat het ohmage eigenlijk omhoog of omlaag als je dat doet?

Mij is verteld dat de meeste Fender tops eigenlijk uitvoeringen van combo's zijn:
Fender Tremolux = Vibrolux in een topje
Fender Bandmaster = Pro in een topje
Fender Dual Showman = Twin in een topje

Rutger
11 januari 2007, 15:56
Ja klopt

een ouwe Fender buizenbak is wel bestand tegen die ohmage mismatch. daar hoef je je niet zo druk om te maken.

overigens is het uittrekken van 2 buizen een halvering van het vermogen, wat een volumedrop van slechts 3 dB inhoudt... dat is weinig

Chris Winsemius
11 januari 2007, 15:57
Met reverb (en daardoor ietsje meer gain/od) heb je topjes met reverb gehad vanaf +/- 1968, allemaal silverfaces:

BandmasterReverb, eigenlijk 'n ProReverb als top, 40 Watt bij 4 ohm
DualShowmanReverb, eigenlijk 'n TwinReverb als top, 100 Watt bij 4 ohm (of met buizenpull 50 Watt bij 8 ohm)

Voor blues zou ik wel voor 'n pre 1977 model gaan, dus geenh 70 of 135 Watter.

@Tristan
De kasten v/d Ltd. uitvoering en die van TAD/MojoTone zijn beduidend beter qua constructie en materiaal, inderdaad vetter en meer 3D.

stevie_vp
12 januari 2007, 00:41
Ja klopt

een ouwe Fender buizenbak is wel bestand tegen die ohmage mismatch. daar hoef je je niet zo druk om te maken.

overigens is het uittrekken van 2 buizen een halvering van het vermogen, wat een volumedrop van slechts 3 dB inhoudt... dat is weinig


weinig? 3db is een halvering van het geluid.... lijkt me best veel :)

Kim Wilson
12 januari 2007, 09:13
Theorie is mooi, maar in de praktijk kun je hem op redelijk volume lekker op zijn donder geven, waardoor hij heerlijk dynamisch gaat klinken. En daar gaat het om. :cooler:

Rutger
12 januari 2007, 12:31
weinig? 3db is een halvering van het geluid.... lijkt me best veel :)
energetisch is het inderdaad een halvering. maar omdat je gehoor niet lineair, maar logaritmisch werkt, klinkt 3dB niet als een halvering maar als net een beetje zachter.

Een verschil van 1dB kun je niet eens horen, een verschil van 2 dB kunnen mensen met een goed gehoor waarnemen, 3dB verschil valt net op.

daarom gaat een 15W Blues Junior nog steeds hard, ook al is ie 3x zo klein als bijv. een Bandmaster.

Kim Wilson
12 januari 2007, 12:39
energetisch is het inderdaad een halvering. maar omdat je gehoor niet lineair, maar logaritmisch werkt, klinkt 3dB niet als een halvering maar als net een beetje zachter.

Een verschil van 1dB kun je niet eens horen, een verschil van 2 dB kunnen mensen met een goed gehoor waarnemen, 3dB verschil valt net op.

daarom gaat een 15W Blues Junior nog steeds hard, ook al is ie 3x zo klein als bijv. een Bandmaster.
Nee, grappenmaker, omdat je gehoor logaritmisch werkt, ervaar je 3dB JUIST twee keer zo hard. :)

stevie_vp
12 januari 2007, 17:23
Nee, grappenmaker, omdat je gehoor logaritmisch werkt, ervaar je 3dB JUIST twee keer zo hard. :)

Danku :)

PS: ik wil niet zeggen dat die 2 buizen genoeg verschil maken hoor maar
als ze daadwerkelijk 3db zakken is het wel veel :)
greets!

Fender75
13 januari 2007, 22:59
Nou, ik ben ff een middagje aan het zoeken geweest op internet om erachter te komen welke amps mijn favoriete gitaristen gebruiken. Verrassende uitkomst...soms!

Joe Bonamassa: My rig now consist of a Marshall silver Jubile 100 and a 1972 Marshall super lead 100 and a two Rock custon signature reverb and a Fuchs ODS 100 run through a Boss DD 3 delay, a carl martin hot drive and boost and a ts 808 tube screamer and a Vox wah wah .. thats it for now.. been pairind down and getting back to playing straight through.. Joe Bonamassa.

SRV:Marshall JCM800 half stack 100-watt 1962 Fender Twin 100-watt Dumble Steel String Slinger head with Dumble 4x12" cab 2 x 1964 blackface Fender Vibroverbs with 15" speakers Marshall Major 200-watt heads (Super lead and Super P.A.) with 8x12" and 4x15" cabs

Kenny Wayne Shepherd: -Fender Vibroverb
- Fender Vibrosonic
- Fender Vibro-King
- Tone Master
- Fender Twin Reverb Reissues (at least 2 of these)
-Wes Jeans sold Kenny a '65 Vibroverb awhile back
He also uses Fuchs amps. ALOT

Ik ga toch eens kijken of er ergens een Marshall JTM, JCM 800, Silver Jubilee en een Fender Twin Reverb...en kijken voor hoeveel deze jongens weggaan!

Tristan
13 januari 2007, 23:25
De rig van SRV moet wel een van de latere (eind jaren '80/begin jaren '90?) zijn die hij heeft gebruikt, voor hetgeen hij deed was zijn vroegere sound wel beter naar mijn idee...

Fuchs amps raad ik je zeer zeker niet aan als je een Blues/Classic Rock amp zoekt, die klinken naar mijn idee veel te netjes en gecompressed, of je moet zo'n typische en iets gladde Carlton/Ford sound kunnen waarderen...

Een oude Fender Vibroverb schijnt zeer gewild te zijn en bijna niet te vinden, die kan je dus eigenlijk wel van je lijst schrappen, helaas...

De Fender Vibro-King vind ik persoonlijk absoluut geen geweldige amp, blijft behoorlijk lang clean ook en heeft een redelijk kale klank...
De Tonemaster heb ik nooit gehoord, die is wel 100 watt, dus die zal je flink open moeten schroeven voordat hij lekker gaat scheuren...

Een Silver Jubilee zou ik je ook niet echt aanraden voor Blues/Classic Rock, die heeft naar mijn idee toch meer zo'n rafelige Alternative Rock sound, op zijn best klinkt het een beetje als Slash en dat gaat alweer meer richting Hardrock...

Een Fender Twin Reverb kan een goede basis zijn als cleane sound, bedenk echter wel dat deze vrijwel clean zal blijven op redelijke volumes, dus dan zal je voor de andere sounds met pedalen moeten werken, dat kan met de juiste pedalen heel goed werken...
Ik zou dan wel voor een pre '76 model gaan, die reissues zijn i.m.o. echt ruk in vergelijk met een goede oude...
Vlak ook de andere, wat lichtere oude Fender amps niet uit, zouden allemaal kunnen zijn wat je zoekt...

Zoals je ziet komt het meeste toch wel neer op ouderwetse Fender of Marshall amps, het is alleen zaak om nu in die groep een amp te vinden die je bevalt denk ik...

Fender75
13 januari 2007, 23:51
Inderdaad, zal nog niet meevallen denk ik! Ik wil ook alleen amps proberen waar ik een vergelijking mee kan maken, ik hoef ook niet perse de sound van de artiest te krijgen.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van het Marshall geluid, maar zoals ik al eerder heb gemeld, zond twin reverb vind ik ook wel erg lekker!

Ben nu in ieder geval aan het rondkijken naar een JCM 800, JTM / JMP serie (ik zie veel JTM 60 te koop staan, is dat iets?) en een Fender Twin Reverb....als ik er een zie staan wil ik ook nog een Vox proberen, alhoewel ik die dingen er niet uit vind zien!

Tristan
14 januari 2007, 00:37
JTM60 is wel redelijk, maar niet echt wat je zoekt denk ik...
Voor wat euro's meer ben je wat mij betreft beter af met een JCM800 2203/2204 of een JMP 2203/2204...
Als je de amp niet wil laten modificeren dan zou ik als ik jou was uit de buurt van reissues blijven, die klinken meestal toch een stuk minder lekker dan "the real deal" naar mijn idee...
Een uitzondering zijn de Vox AC30's, de reissues daarvan klinken ook wel lekker...
Veel succes en plezier met het zoeken en het testen in ieder geval... :D

Azrael
14 januari 2007, 01:02
Nee, grappenmaker, omdat je gehoor logaritmisch werkt, ervaar je 3dB JUIST twee keer zo hard. :)

Nee , das niet waar. Een verschil van 3dB ervaar je niet als twee keer zo hard , maar juist als slechts een heel klein beetje harder. Logaritmisch houdt in dit geval in dat je exponentieel MEER aan energie erin moet knallen voor een klein beetje verbetering.

Wat jij nu zegt is overgens wel erg fijn. Dat zou betekenen dat als je twee gitaarversterkers gebruikt (toename van grofweg 3dB i.v.m verdubbeling geluidsbron) dat je gehoor dat als twee keer zo hard zou beschouwen. Nou , dat zou even fijn zijn! Helaas is dat dus in de praktijk dus niet zo. Er is echter wel 2 maal zoveel vermogen nodig voor dat kleine beetje extra.
Daarom klinkt een 30watt niet veel zachter dan een 60watt. Het verschil is slechts 3dB. Natuurlijk zijn er meer zaken dan dB maar ik neem nu even aan dat de versterkers gelijk zijn qua design , slechts het wattage veranderdt en dat er geen oversturing plaats vind van buizen of transistors.

Fender75
14 januari 2007, 11:49
Dank je Tristan, ik zal eens hevig gaan zoeken...:) Of weet iemand er een te koop? Ik zie trouwens ook veel combo's te koop staan, met 2xCelestion speakers, dit is de JCM 800 lead series....is dat iets?

Fender75
15 januari 2007, 22:58
NIemand ervaring met zo'n JCM 800 combo?

Tristan
15 januari 2007, 23:04
Die zijn in principe hetzelfde als de top, in 2x12 uitvoering zijn ze echter wel erg zwaar...
Niettemin is het misschien wel een idee om er zo eentje te kopen en het chassis in een headcase te laten bouwen...
Voor een JCM800 2203/2204 top moet je tegenwoordig rekenen op prijzen van zo'n 750 tot 850 euro, een headcase kost al gauw zo'n 250 euro, dus meer dan 500 a 600 euro zou ik als ik jou was niet betalen voor zo'n combo...

Punt
15 januari 2007, 23:16
NIemand ervaring met zo'n JCM 800 combo?

Doe een search...

Rutger
15 januari 2007, 23:20
Nee , das niet waar. Een verschil van 3dB ervaar je niet als twee keer zo hard , maar juist als slechts een heel klein beetje harder. Logaritmisch houdt in dit geval in dat je exponentieel MEER aan energie erin moet knallen voor een klein beetje verbetering.

Wat jij nu zegt is overgens wel erg fijn. Dat zou betekenen dat als je twee gitaarversterkers gebruikt (toename van grofweg 3dB i.v.m verdubbeling geluidsbron) dat je gehoor dat als twee keer zo hard zou beschouwen. Nou , dat zou even fijn zijn! Helaas is dat dus in de praktijk dus niet zo. Er is echter wel 2 maal zoveel vermogen nodig voor dat kleine beetje extra.
Daarom klinkt een 30watt niet veel zachter dan een 60watt. Het verschil is slechts 3dB. Natuurlijk zijn er meer zaken dan dB maar ik neem nu even aan dat de versterkers gelijk zijn qua design , slechts het wattage veranderdt en dat er geen oversturing plaats vind van buizen of transistors.
Dank je ;)

Geluid is al jaren mijn vak Kim, ik weet wat 3dB is en hoe je het ervaart

Trek er maar ns 2 buizen uit, je merkt t nauwelijks

Fender75
15 januari 2007, 23:28
@punt: reeds gedaan, maar vroeg me af of er mensen meer ervaring mee hadden....ik search m'n eigen een ongeluk hier! :)

Firebird
16 januari 2007, 00:15
Fender 75 niets voor jou? (oplossing staat eigenlijk al in je naam :P)

Een aantal bluesmannen spelen erover, waaronder Mato Nanji (Indigenous... voor geluid zie www.indigenousrocks.com), die er icm met een Tubescreamer ele lekkere geluidjes uit krijgt. Chris Duarte en Jessy Davey zijn andere namen.

75 watt, schakelbaar naar 15watt (wat echt haast niet te merken is), 2 kanalen. Eigenlijk 1 kanaal, met een boost. Gedeelde toonregeling, reverb, en deze versterker kan erg lastig in te stellen zijn, met 4 volume/gain knoppen.

Ik ben van mening dat dit echt geweldige verstekers zijn, maar het moet je liggen. Veel mensen vinden het helemaal niets, andere vinden ze weer helemaal geweldig. Give it a try... Je ziet ze niet zo vaak, maar je hebt ze wel voor rond de 500 euro (en vooral niet meer uitgeven).

Ik heb er in totaal 3 gehad, m'n eerste heb ik nog (een 80'er) en die blijft. Helaas vang ik er buitenaardse signalen mee op zodat er geen gitaar meer te horen is....

Fender75
16 januari 2007, 09:38
Ik heb even snel gegoogled op Fender 75, en inderdaad...nooit geweten! Ik zal me er eens verder in verdiepen. Misschien kan deze, met wat gemod van meneer Winsemius, ook aardig dienst doen...:)

Firebird
16 januari 2007, 21:44
oke dan... no offence verder hoor, maar waarom ga je er eigenlijk al van uit dat er gemod moet worden?

Wat wil je modden dan?

Fender75
18 januari 2007, 09:05
Nou, Winsemius kan er misschien een nog mooier geluid uit halen...maar de vraag is of dat nodig is natuurlijk! Ik wil hem wel graag een keer proberen...Ik ga dit weekend ook kijken naar een Twin Reverb...ben benieuwd...misschien ook nog naar een Vox

Rutger
18 januari 2007, 09:45
je kunt beter pas aan het modden slaan als je de amp al een tijdje in huis hebt. Zo kun je hem een tijdje beluisteren en dan vaststellen wat je er precies aan wilt veranderen. Dan kun je dat ook beter aangeven bij een amptech die dan precies weet wat ie moet doen. Na die mods weer een tijdje spelen en kijken of je er nog wat aan wilt veranderen, etc

Chris Winsemius
18 januari 2007, 12:59
Inderdaad, eerst je amp leren kennen en in diverse situaties en met diverse gitaren gebruiken dan pas modden indien gewenst.

('t Mag ook eerder :D maar bovenstaand meen ik echt!)

Fender75
18 januari 2007, 18:57
@chris...inderdaad, maar ik ben erg geinteresseerd in SRV mod.....Wat voor versterker werkt daar het beste bij?

Chris Winsemius
18 januari 2007, 20:30
@chris...inderdaad, maar ik ben erg geinteresseerd in SRV mod.....Wat voor versterker werkt daar het beste bij?

Meest betaalbaar: pre '77 Fenders met reverb, v/a de 22 Watt DeluxeReverb. Ben nu met 'n '74 ProReverb bezig; 1 kanaal voor harp en 't andere met die mod.

't Kan ook in 'n reïssue Bassman (de Ltds klinken het beste door 'n andere/betere kastconstruktie) maar die maak ik in het vervolg gelijk ptp ivm de schakeling, d'r komt ook 'n andere uitgangstrafo in.

Op 'n iets andere manier kan ik de mod v/d tweed Bassman ook in 'n JTM45 of 1962 reïssue bouwen.

Ik kijk even naar het schema v/d Fender 75 later deze week, 't zou tof bij je nickname passen :)

BeeJee
18 januari 2007, 21:09
Ik heb ook een Fender 75. Die gebruik ik in een bluesband. Ding is (nog) ongemod en werkt echt goed voor blues. Clean is redelijk vlak en steriel, maar zo gauw je de buisjes gaat oversturen met een TS oid. dan wordt het kicken. Krijg er echt een lekkere bluessound uit. Ze zijn overigens vollgedig PTP volgens mij. Wel overweeg ik om hem een keer te laten modden, om het clean wat soepeler te krijgen. Ik hou me dus ook aanbevolen Chris, als je wat meer info hebt over de Fender 75 en wat je er zoal aan (denkt te kunnen) kan verbeteren!

Fender75
18 januari 2007, 21:34
KLinkt allemaal erg goed....:) Ik hou mijn ogen eens open voor de Fender 75, ga dit weekend eerst eens een Twin Reverb proberen. Weet alleen niet welk bouwjaar het is..Zal eens kijken!

Chris Winsemius
18 januari 2007, 23:06
@Fender75

Kijk ff op de achterkant bij de speakeruitgangen; daar staat 100 Watt (ok!) of 135 Watt onder. Qua sound gaat het niet zo zeer over wat Wattjes meer maar over andere trafo's/etc.

Net even het schema v/d 75 bekeken (kon niet slapen :) , zal qua constructie wat weg hebben v/e Concert '83 die ik weleens gemod heb).

Met wat meer werk zal de mod aan silverface Fenders ook in deze amp praktisch/bijna mogelijk zijn. Ik zie zowiezo wat "dingen" die aangepast kunnen worden voor 'n wat "ouderwetsere sound"

Fender75
19 januari 2007, 09:09
Dankjewel Chris, ik zal eens kijken morgen...de Twin Reverbs zijn wel meer voorhanden als de '75, dus ik denk dat ik daar even van uit moet gaan...Alvast bedankt!

PeeVee
19 januari 2007, 11:03
Hallo,

Ik heb nog een Fender 75 staan, combo met (originele) 15", nieuwe SED eindbuizen en filtercaps, incl. originele footswitch (originele Fender, alleen al €100+ waard). Vraagprijs is €500, PM voor info.

De 75 blijft vrij lang overeind, langer dan een andere Fender amp met 2 eindbuizen maar breekt op hoge volumes wel op, een Twin Reverb is beduidend cleaner. Uitgangsvermogen van de 75 in de praktijk is net 60W, geen 75 dus. De originele speaker is niet uitgesproken slecht of goed en heeft geen hoge effeciency dus al met al gaat het niet ziedend hard.

Ik heb zelf nog een 75 die hevig gemodificeerd is, heb daarin geëxperimenteerd met EL34's, KT88's en op het moment 6550's (die kun je NIET zomaar eventjes plaatsen, vereist aanpassing in voedingscircuit, schermroosterspanning is VEEL te hoog voor 6550's; ik pak de "halve spanning" van het midden van eerste filterstage) i.c.m. Emi Big Ben; dat geeft bijzonder rake klappen. Ik gebruik die versterker op grotere podia als aanvulling op mijn Super Reverb. Is absoluut leuke versterker, hoge prijs/kwaliteit verhouding en bovendien ideaal om om te (laten) modificeren.

Chris Winsemius
19 januari 2007, 11:53
Hallo,

Ik heb nog een Fender 75 staan, combo met (originele) 15", nieuwe SED eindbuizen en filtercaps, incl. originele footswitch (originele Fender, alleen al €100+ waard). Vraagprijs is €500, PM voor info.

De 75 blijft vrij lang overeind, langer dan een andere Fender amp met 2 eindbuizen maar breekt op hoge volumes wel op, een Twin Reverb is beduidend cleaner. Uitgangsvermogen van de 75 in de praktijk is net 60W, geen 75 dus. De originele speaker is niet uitgesproken slecht of goed en heeft geen hoge effeciency dus al met al gaat het niet ziedend hard.

Ik heb zelf nog een 75 die hevig gemodificeerd is, heb daarin geëxperimenteerd met EL34's, KT88's en op het moment 6550's (die kun je NIET zomaar eventjes plaatsen, vereist aanpassing in voedingscircuit, schermroosterspanning is VEEL te hoog voor 6550's; ik pak de "halve spanning" van het midden van eerste filterstage) i.c.m. Emi Big Ben; dat geeft bijzonder rake klappen. Ik gebruik die versterker op grotere podia als aanvulling op mijn Super Reverb. Is absoluut leuke versterker, hoge prijs/kwaliteit verhouding en bovendien ideaal om om te (laten) modificeren.

Dat kan aangepast worden.

Fender75
19 januari 2007, 12:42
Klinkt goed PeeVee! In ieder geval bedankt voor het aanbod...ik ga van het weekend eerst eens achter de Twin Reverb zitten, en dan kom ik er even op terug. Dan kan ik voor mezelf ook helder krijgen wat ik nu precies wil...

Maar wat voor muziek speel je er precies mee, en hoe zou je het geluid omschrijven?

PeeVee
19 januari 2007, 13:32
Hoi F75...

Geluid blijft iets langer overeind dan een silverface / blackface Fender met twee eindbuizen. De standaard speaker is echter wat kleurloos, maargoed, alle waar naar zijn geld. In mijn eigen 75 heb ik een Eminence Big Ben en die doet z'n naam eer aan; deelt rake klappen uit. De 75 heeft trouwens ook een low-power (25W) stand; draait ie op lage spanningen en is lekker crunchy / bluesy.

Het schijnt dat Rivera al betrokken was bij ontwikkeling van de Fender 75 en Fender 30. Het circuit lijkt erg op early Mesa Boogie die feitenlijk weer gebaseerd waren op standaard Fender circuit en hebben een doorontwikkeld "boost circuit". Formaat van cabinet is net even wat handiger dan een TR; is wat compacter en ook wat lichter; overigens weer een mooi vurenhouten kastje; geen zaagselplaat! Heeft een UL output trafo (feitenlijk een soort tegenkoppeling om karakteristiek mooi recht te houden bij hoge belasting) maar die taps kun je ook gewoon loskoppelen. Ik heb dat in mijn eigen amp gedaan maar vond het niet veel opleveren dus weer origineel gemaakt en op andere plek(ken) gecompenseerd. Heb ook wat aanpassingen in preamp gemaakt (vrij eenvoudig te doen) zodat het ook wat meer op blackface circuit lijkt, ligt er beetje aan wat je zoekt, de 75 die ik aanbiedt is qua circuit gewoon origineel.

Mijn bedoeling was om richting Vibroverb te gaan en de 75 mee te nemen als backup amp en evt. te gebruiken in combinatie met 4 x 10" Super Reverb voor grote podia. In de praktijk komt er weinig van terecht (met twee amps spelen) en ik neem nu een Bassman topje mee als backup (met 2 Ohm OT en reverb circuit). Eén 75 houd ik zelf, de andere mag eruit, heb ik nog meer dan teveel amps over.

Muziek die ik speel: zie www.bugabootang.nl en www.letsbuzz.nl

Rgrds, PV

Tristan
19 januari 2007, 22:48
Even een tip, misschien is het iets, geen idee...
Van De Haar (www.haarguitars.nl) heeft nu een M&G Rulebreaker top staan, een Vintage Marshall achtige amp met master volume, kost 950 euro...

Fender75
20 januari 2007, 10:29
Misschien wel...ik heb er nog nooit van gehoord eerlijk gezegd...:)

Tristan
20 januari 2007, 12:30
Haha, that makes two of us... :D

Chris Winsemius
20 januari 2007, 12:36
MG was of is 'n klein Amerikaanse bedrijf dat Marshall achtige amps bouwt (en mod dacht ik, ze hebben ook weleens voor Zakk Wylde gewerkt als ik het goed heb)

Fender75
20 januari 2007, 20:22
Aha....zegt me nog steeds niks..:)

Fender75
21 januari 2007, 17:10
Nou, gisteren een twin wezen proberen...Ik moet zeggen, clean vind ik hem erg fijn klinken....maar...om het ding een klein beetje crunch te laten krijgen moest hij wel zo godsonmogelijk hard worden gezet, dat ik denk dat de Vereniging van Eigenaren in mijn appartementengebouw me vriendelijk verzoekt op te rotten! En hij is ook wel erg zwaar....

Toch misschien niet wat ik zoek...

Ik ga volgende week de Vox proberen! Alleen is zo'n AC30CCh moeilijk te vinden tweedehands, nieuw is ie iets te duur..:)....of weet iemand er nog eentje? En wat voor cab kan ik daar het beste bij proberen?

Tristan
21 januari 2007, 17:12
Persoonlijk zou ik precies om de redenen die je noemt ook niet voor een Twin gaan...

Een mooie combinatie met de Vox AC30CCH vind ik een goede closed back 2x12 cab met Vintage 30's, klinkt erg lekker en is ook nog te betalen...

Fender75
21 januari 2007, 17:22
Inderdaad Tristan, is misschien ook wel zo. Maar het cleane geluid vond ik echt erg mooi, heel warm en helder. Misschien dat een mod van Chris dan een idee is, maar dan moet ie volgens mij nog steeds ontzettend hard staan om daar iets van mee te krijgen. En teringzwaar! Da's hard werken als roadie ..:)

De Vox is de volgende op de lijst. Is de cab van VOx, met 2x12 ook closed back? Die zal er het mooiste bij klinken vermoed ik. Als dat niks wordt dan kijk ik weer even verder. Ik heb er gelukkig geen haast mee, dus dat scheelt! Ik zie af en toe door de bomen het bos niet meer. Zoveel keus als er is, is echt niet leuk meer!

Heeft er iemand anders nog suggesties? Kan ik die volgende week ook even testen in de winkel...Moet clean goed klinken, met een randje, maar moet ook kunnen scheuren. Geen metal uiteraard. Liefst een top met cab! Eventuele andere effecten haal ik uit pedalen.

Chris Winsemius
21 januari 2007, 17:27
Als het chassis klaar is moet ik 'n twinReverb met de break-up v/e SuperReverb bouwen.

Voor 'n TR en dan wat meer od op lager volume:
- goeie mv (zelfs 'n SR kan te hard gaan)
- wat tweaks om de breakup en voicing erder/soepeler te maken

Ici 'n stuk van cake :D

Fender75
21 januari 2007, 17:29
Dus als ik het goed begrijp Chris, zou je een TR eerder kunnen laten oversturen?

Tristan
21 januari 2007, 17:32
Chris zou er een PPI master volume in kunnen bouwen, in combinatie met wat mods kan je hem dan wel laten crunchen op lager volume, alleen verandert de cleane sound dan ook natuurlijk...
Vanwege het zware gewicht zou ik zelf al nooit voor welke 2x12 combo dan ook gaan en al helemaal niet voor een Twin (die zijn zo gruwelijk rugbrekend zwaar)...

De Vox 2x12 cab, zeker die met de Wharfedales zou ik je niet aanraden...
Die met Alnico Blue's schijnt erg lekker te klinken, maar dat gaat te duur worden denk ik, ze zijn beide in ieder geval (half) openback...
Kijk gewoon welke (closed back) 2x12's met Vintage 30's de winkel heeft staan en probeer de Vox AC30CCH top in ieder geval met die cabs uit zou ik zeggen...

Kijk gewoon het Topic nog eens even door en maak een lijstje van de genoemde amps, misschien kan je dat lijstje dan hier weer even posten, dan kan iedereen nog even kijken of dat men nog wat aanvullingen heeft...

Chris Winsemius
21 januari 2007, 18:50
Dus als ik het goed begrijp Chris, zou je een TR eerder kunnen laten oversturen?

Yep :)

Ik kan 'm zelfs (en ook met de MV op tien) vergelijkbaar met 'n SuperReverb krijgen die ook nog behoorlijk clean is maar wat heftiger overstuurd. Dit alles binnen blackface-specs. Voor meer strakheid in het laag en 'n wat soepeler hoog zou die andere mod van mij goed zijn.

PeeVee
22 januari 2007, 12:07
maar...om het ding een klein beetje crunch te laten krijgen moest hij wel zo godsonmogelijk hard worden gezet

De Fender 75 heeft een low power stand, daarmee speel je op halve spanning en gaat het op "normaal volume" al heel lekker in de crunch hoor. Op de high power stand blijft ie net iets langer overeind (maar gaat uiteindelijk ook in de crunch) en heb je iets meer volume. Power toename is dan immers ook maar net iets meer dan 3 dB dus je ervaart dat niet als "dubbel zo hard". Anyway, het is natuurlijk onzin om een 100W TR met zware trafo's e.d. mee te gaan zeulen wanneer je crunch op lager volume wilt. Ik zou zondermeer uitkijken naar iets met twee 6L6/EL34 achtige eindbuizen of 4 x EL84.

Je kunt over lezen en praten, maar beter is om het gewoon even zelf uit te proberen! Het ding staat in onze repetitieruimte en je mag 'm naar hartelust uitproberen, dan pas weet je echt of het wat voor je is of niet. Ik vind het in ieder geval een amp met een hoge prijs/kwaliteit verhouding (daarom houd ik er ook eentje zelf). Ik zou niet meteen beginnen met mods, verstandiger om eerst een tijdje op te spelen / aan te wennen, versterker wat beter te leren kennen.

Dylan61
22 januari 2007, 12:51
http://www.fender.com/products/search.php?partno=8150500000

antwoord van Fender op de 5E3 zelfbouwers.

Fender75
22 januari 2007, 19:38
Ben net na het werk nog even naar een collega gegaan. Kijken wat die had. Daar stond een Fender Blues de Luxe. Deze klonk clean erg fijn, het randje liet even op zich wachten...:) Overdrive was bweh, maar dat wist ik al..Wel met een Carl Martin Drive 'n Boost gespeeld, erg fijne combi...ook met een zvex dingetje, klonk ook erg fijn..Dit is misschien ook wel een optie! Zit er veel verschil tussen een B;lues Deluxe en een Hot Rod Deluxe, als alleen maar de extra overdrive? En wat voor speaker kan hier heel mooi bij?

E-J
22 januari 2007, 20:55
Het circuit schijnt ietsje anders te zijn...waardoor de Blues wat warmer klinkt en meer 'vintage' klinkt. Ik heb zelf een oudere (uit '94), erg fijne versterker! Alleen jammer dat je op deze geen cabinet kan aansluiten, op de nieuwe reissue kan dat weer wel. De oude 'schijnt' beter te klinken dat die nu gemaakt wordt. Verschil zal wel (erg) klein zijn... ik gebruik een (Keeley modded) Boss Blues Driver en dit is echt een hele lekkere Blues combi. Blues Deluxe en Blues Driver = totally BLUES haha.

Kim Wilson
22 januari 2007, 21:59
Ik weet dat de Blues Deluxe geen biaspot heeft, de Hotrod heeft die wel. Een Hotrod kun je dus makkelijker warmer afstellen dan een Blues Dlx. Want het schijnt dat ze standaard nogal koud staan. Dus moet er al een mod in gesoldeerd worden. Bij de HRDlx is dit dus niet nodig.

Ik heb ook een Blues Driver, en dit klinkt idd heerlijk. Ik heb er een 2x12 G12H kast onder.

Fender75
22 januari 2007, 22:12
Das die kast die je zelf gemaakt hebt toch? Dus het is dan beter om een HRdL te testen..? Ik ga misschien binnenkort ook een Fender 75 proberen...:)

Chris Winsemius
22 januari 2007, 22:41
Das die kast die je zelf gemaakt hebt toch? Dus het is dan beter om een HRdL te testen..? Ik ga misschien binnenkort ook een Fender 75 proberen...:)

Hotrodjes en BluesDeluxes/Devilles zijn behoorlijk betaalbaar.
75s, Concerts II, etc. missen transparantie ivm. silverfaces door layout/ontwerp-dingen maar zijn zeker niet slecht.

Kim Wilson
23 januari 2007, 08:42
Das die kast die je zelf gemaakt hebt toch? Dus het is dan beter om een HRdL te testen..? Ik ga misschien binnenkort ook een Fender 75 proberen...:)
Yep, klopt. En ik denk toch dat je ze allebei "moet" proberen. Voor hetzelfde geld vind jij die Blues Dlx wel helemaal geweldig t.o.v. de HR Dlx. Gewoon eens kijken waar ze ze allebei hebben staan. Extern cabje er bijaan proberen, kijken wat ze dan doen. Gewoon lekker een middagje er voor uit trekken. :)

Fender75
23 januari 2007, 11:32
Yep, klopt. En ik denk toch dat je ze allebei "moet" proberen. Voor hetzelfde geld vind jij die Blues Dlx wel helemaal geweldig t.o.v. de HR Dlx. Gewoon eens kijken waar ze ze allebei hebben staan. Extern cabje er bijaan proberen, kijken wat ze dan doen. Gewoon lekker een middagje er voor uit trekken. :)


Inderdaad, gaan we doen! Extern cabje, moet ik daar eigenlijk mee wisselen, of is het raadzamer om er met eentje te testen?

Kim Wilson
23 januari 2007, 11:36
Probeer wat verschillende dingen. Maar test ook één cab op beide amps. Dan weet je ook het verschil tussen beide versterkers. En als je er achter bent welke amp je het fijnst vindt, kun je wisselen met cabs tot je weet wat voor speakers je ongeveer zoekt.

Rutger
23 januari 2007, 12:02
Je zou denk ik het beste kunnen uitgaan van een cab met G12H's. Dat zijn toch de meest gangbare speakers in bluesversterkers.

Niet dat dat dan perse jouw smaak zou moeten zijn, maar aangezien je een bluesamp wilt, lijkt me dat het beste uitgangspunt om de verschillende versterkers op te testen.

PeeVee
23 januari 2007, 15:59
Het circuit schijnt ietsje anders te zijn...waardoor de Blues wat warmer klinkt en meer 'vintage' klinkt. Ik heb zelf een oudere (uit '94), erg fijne versterker! Alleen jammer dat je op deze geen cabinet kan aansluiten, op de nieuwe reissue kan dat weer wel.
Ik heb de "oude" versie ook gehad, daar zit in ieder geval een multitap uitgangstrafo in met een 8 Ohm (aangesloten) tap en een 4 Ohm (niet aangesloten) tap. Het is vrij eenvoudig om een extra parallel speaker uitgang jack bij te (laten) maken en een impedantie schakelaar. Gebruik je alleen de interne speaker dan de schakelaar op 8 Ohm, gebruik je interne speaker + extern speaker (8 Ohm) speaker cabinet dan de schakelaar op 4 Ohm. Ong. €10 aan parts (Carling switch, Switchcraft jack) en een uur werk.

Dweezman
23 januari 2007, 16:09
Vibroverb amp

E-J
23 januari 2007, 17:01
Ik heb de "oude" versie ook gehad, daar zit in ieder geval een multitap uitgangstrafo in met een 8 Ohm (aangesloten) tap en een 4 Ohm (niet aangesloten) tap. Het is vrij eenvoudig om een extra parallel speaker uitgang jack bij te (laten) maken en een impedantie schakelaar. Gebruik je alleen de interne speaker dan de schakelaar op 8 Ohm, gebruik je interne speaker + extern speaker (8 Ohm) speaker cabinet dan de schakelaar op 4 Ohm. Ong. €10 aan parts (Carling switch, Switchcraft jack) en een uur werk.

Wow PeeVee, dat wist ik niet... bedankt! Ik ken alleen niet één-twee-drie iemand die dit voor me kan doen! Klinkt een versterker trouwens minder op 4 Ohm dan op 8 ohm? Ik dacht dat basversterkers vooral draaien op 4 ohm...?

En voor de topicstarter...ik denk eerlijk gezegd dat een Blues Deluxe wel wat minder is dan een 2-3 keer zo dure broeder ;)

Fender75
23 januari 2007, 19:16
Dat klinkt ook wel erg interresaant....dan is een extra cab dus zonder moeite te maken als ik het goed begrijp....Goeie PeeVee!

Fender75
27 januari 2007, 15:37
Ben net wezen testen in de muziekwinkel...
Als eerste de VOX Ac30cc...erg lekker! Heerlijk geluid, gemakkelijk te gebruiken en je geluid te veranderen. Ook behoorlijk groot voor een 30 watt combotje! Ding was echt enorm!
Koch Twintone II....ook erg lekker, 3 kanalen, te switchen via een voetpedaal, wat de VOX niet heeft. Mooi clean geluid, met crunch en lead ook heel goed.
Fender Hot Rod de Ville....mjammie! Ik denk dat deze ook wel iets heeft! Heel erg mooi clean geluid, maar inderdaad blijft hij heel lang clean. En hij moet ook erg hard gaan lijkt wel...:)

Nu nog een JTM 45 zien te vinden ter vergelijk! Ze hadden ook nog een ENGL Screamer staan, maar das dan net niks vind ik...

Fender75
25 februari 2007, 20:59
Nou, de kogel is door de kerk!! Na een middagje luisteren en testen heb ik ervoor gekozen om een Ceriatone Plexi 50 watt te laten bouwen. Ik heb het geluid gehoord van de 100 watt versie, en dit vond ik echt geweldig! De ombouw zal ik zelf bouwen, aangezien ik de beschikking heb over een timmer werkplaats...:)

Vernetamps zal het geheel gaan bouwen, ziet er allemaal perfect uit!

Nu moet ik zelf de cab nog gaan bouwen...een 2x12, met celestion V30 speakers..Heeft iemand meer info met betrekking tot afmetingen etc.?

Tristan
25 februari 2007, 21:46
Ga je voor Vintage 30's?
Zou ik niet doen eerlijk gezegd hoor, die klinken naar mijn idee erg schel in combinatie met ouderwetse Marshall achtige amps, ik zou dan eerder voor oude of nieuwe G12H's gaan, hoeft helemaal niet zo veel meer te kosten...
Just my 2 cents...
In ieder geval gefeliciteerd, het wordt vast en zeker een hele mooie amp... :D
Slim dat je de bezuizing zelf maakt, dat is een van de duurdere onderdelen van de amp...

Punt
25 februari 2007, 22:19
Ik zou ook niet voor V30's gaan naast de G12H's zou je G12M's (Greenbacks) kunnen overwegen.

jerome
25 februari 2007, 22:37
of 4 celestion Blue alnico's of 2 Celestion Gold alnico's...

Fender75
26 februari 2007, 19:24
Ik dacht dat de V30 goede speakers waren...ik zal inderdaad dan maar gaan kijken naar de G12H...bedankt!! Ik heb trouwens ook gekeken naar Eminence speakers...deze bekend bij iemand?

Tristan
26 februari 2007, 19:32
G12M's kunnen ook, maar dan zou ik eens kijken naar oude G12M T1221 Blackback's, hele mooie speakers en ook niet te duur...
Verder zijn de nieuwe Heritage G12M's erg mooi, maar die zijn wel een stuk duurder...
De gewone G12M's (Greenbacks) vind ik niet super, klinken een beetje dun en soms ongedefinieerd en hebben erg weinig laag, daar zou ik niet voor gaan...
De Alnico Blue's en Alnico Golds zijn peperduur...
De Vintage 30 is helemaal geen slechte speaker hoor, combineert heel erg goed met Vox type amps en met moderne amps, maar in combinatie met een ouderwetse Marshall vind ik het helemaal niks...
Eminence vind ik wat moeilijker, ken ik niet zo, lijken allemaal wel erg hoog belastbaar te zijn en daardoor een wat modernere sound te hebben, ik weet het niet, zelf zou ik daar niet voor gaan...
G12M's en G12H's zijn echt de speakers die bij de ouderwetse Marshalls horen, de Alnico's zullen vast ook te gek zijn, maar die zijn erg duur...

Fender75
26 februari 2007, 19:48
Inderdaad, die speakers van Eminence hebben allemaal een behoorlijk hoog wattage. Maar goed, ik was aan het kijken of er eventueel ook alternatieven waren voor Celestion. Ik zal eens gaan kijken wat ik kan vinden...:)

Heeft er iemand nog suggesties voor een zelfbouwcab?

hermansdennis
26 februari 2007, 22:50
hallo,

hallo iedereen, ik hoop dat jullie me uit de knoop kunnen helpen
ik ben nl. een jonge gitarist die op zoek is naar een goede versterker

ik ben op zoek naar een (tweedehandse) hotrod deluxe
maar... er zijn veel verwarringen

-waarom zijn de 'made in usa' versterkers beter dan de 'made in mexico' versterkers

-tot welk jaar werden de hotrod deluxen in amerika gemaakt? of zijn er veranderingen of dergelijke opgetreden in de loop der jaren

-welke zijn dan de beste? (er is nl. iemand die zijn 'usa' verkoopt van 2003 én er is iemand anders die zijn 'originele' usa verkoopt van '97)

ik hoop dat ik eindelijk duidelijkheid zal krijgen

mvg

dennis :cooler:

Kim Wilson
27 februari 2007, 09:10
Ik weet dat de USA Hotrods iets strakker zijn in het laag. Als je dat zoekt, kun je dat volgens mij ook wel in een Mex krijgen. Daar zul je dan wel even mee naar een amptech moeten.
Andere speakers en buizen werkt vaak ook al iets, vooral bij Mexicanen. Sinds de speakerwissel is die van mij strakker en helderder...