PDA

View Full Version : EMG SA in Strat



Hydra
2 januari 2007, 19:09
Heeft iemand hier die Sa elementen in zijn strat laten bouwen enzo ja hoe bevalt dat ?
Heb hier een standard usa strat met uiteraard veel brom waar ik minder lawaaige pickups in wil laten zetten.
Aangezien een paar van mijn grootheden ook die sa,s hebben (Rothery, Gilmour) lijken me die pu,s wel een optie, alleen een setje is 300,- euro

Vandaar liever ff wat feedback van mensen die die sa,s al hebben .. Thanks.

E-J
2 januari 2007, 20:47
Ik heb een EMG SA set met een SPC midboost in mijn Strat gehad.

Hoe klonk het? Gigantisch clean met zero noise. Als je dan een Strat pakt met passieve pickups ernaast wordt je gek van de ruis haha. Die SA's hebben niet heel veel karakter, maar lenen zich daardoor erg goed voor allerlei effecten... David Gilmour heeft deze van 1987 tot 1994 gebruikt omdat ze stil bleven met al die lampen en elektronica op het podium. Nu speelt hij echter weer op kleinere podia dan stadiums en heeft hij zijn oude Stratocaster weer gepakt met passieve singlecoils...

Die SA's klinken zeker niet slecht, maar je moet er echt van houden. Je levert een boel karakter in die passieve elementen hebben. Maar het wordt wel echt lekker stil en ze lenen zich erg goed voor effectpedalen... ik had dus i.p.v. een toonpotmeter een SPC midboost erin, en als je die openzette gaat je Strat meer klinken alsof je 3 P90 pickups in je gitaar hebt zitten, je krijgt dan een heel smooth en dik geluid, tegen het humbuckerachtige aan. Maar zoals bij elk actieve element...je moet ervan houden. Ik vond uiteindelijk dat ik toch wel iets miste en heb de originele passieve pickups er weer in gezet...