PDA

View Full Version : Begrafenis Gert de Meijer



Picker
2 januari 2007, 18:50
Vandaag is onze Gert ter aarde gesteld in Vlissingen. Een flink eind rijden voor mij, maar ik ben toch maar even gegaan.

Het was de moeite waard. Zijn begrafenis was een gitarist waardig: een enorme opkomst, veel van zijn eigen muziek, Gerts gitaren - die wij allemaal hebben gezien hier op gitaarnet - pronkend aan weerszijden van de kist, klinkende speeches van vrienden en familie, onder andere van Tonie van den Buuse, een andere Nederlandse topgitarist en zeer goede vriend van Gert, en van Bas, zijn zoon, een sympathieke en welbespraakte knul die duidelijk zeer trots was op zijn vader (met wie hij een hele goede band had), en... diverse live optredens van zijn leerlingen en vrienden.

Ik hoop dat het nog héél lang duurt voor ik zover ben, maar als mijn tijd komt wil ik ook wel zo'n begrafenis.

Alberto
2 januari 2007, 20:59
Lijkt me wel een mooie begrafenis Picker...
Jammer dat hij dood is want zoals gezegd was hij een topgitarist en hielp hij iedereen ondanks hun niveau.
Maar ja zo is het leven nu eenmaal, maar zijn ziel zal verder leven in zijn muziek...

*Innige deelneming*

Boom-chick-Franky
2 januari 2007, 22:25
Goed van je ,Picker, dat je toch bent gegaan.
Ik heb Gert persoonlijk nog nooit getroffen, maar ik was toch wel
ondersteboven van zijn plotselinge overlijden.
Wat een mensonterende ziekte is dat toch !
2e kerstdag stierf ook de buurvrouw van mijn moeder aan diezelfde
ellendige kwaal.
Veel te jong(zoals altijd) 37 jaar........
Dat de geneeskunde op vandaag hier nog steeds geen afdoende middel tegen heeft gevonden!

Ik vind het tof van je , dat je Gert op deze manier een laatste eer hebt bewezen!

Frank

Makor1966
3 januari 2007, 22:17
He Picker,
Ik denk wel dat als jij ooit in de verre toekomst gaat, je ook zo'n geweldige opkomst hebt. (zit weer eens op je site rond te kijken, even guestbook gecheckt, dat gaat helemaal goedkomen) Alleen jammer eigenlijk dat je daar dan zelf niet bij bent om het te zien.
Heb gisteravond eindelijk weer eens fingerstyle oefeningen gedaan, ik heb sinds zaterdag een GA-model, had al weken weinig tot niets uitgevoerd, maar had er eindelijk weer eens zin in. C-roll oefening van je site (en vervolg vast ook) is leuk. Maar morgenavond band (ik:zang&slaggitaar) met nieuwe bassist dus even oude bende doornemen. :satisfie:

Chris Winsemius
3 januari 2007, 22:43
Kon helaas er niet bij zijn (hoewel ik Gert maar twee keer heb meegemaakt).

Wel even 'n bericht over de impact:

Ik wou Sjak Zwier (zeeuwse gitaarbouwer) even bellen vandaag en/maar kreeg 1 van z'n medewerkers aan de lijn; Sjak had het er erg moeilijk mee, het overlijden van Gert, en had 'n week vakantie genomen.

Gert laat heel veel goede, warme en sympathieke impact achter.

Nogmaals: alle sterkte richting familie, vrienden en fans.