PDA

View Full Version : er komt een custom gitaar voor me aan



Wouter J
2 januari 2007, 18:39
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/redlester.jpg

Gebaseerd op mijn rode epiphone les Paul laat ik als alles goed gaat bij TOP gitaren een custom gitaartje bouwen die zo zal uitzien.

...rock...
2 januari 2007, 19:00
niet zo mis! Word het fel rood of wine red?

Wouter J
2 januari 2007, 19:08
Hij wordt dekkend donker rood. Niet fel, gewoon een mooie bordeaux rode kleur.

Zoals mijn epiphone links op de foto.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/apairofLesters.jpg

...rock...
2 januari 2007, 19:18
mooi, al was wine red zoals op sommige customs echt geil geweest! was donkerder en zo valt het contrast met de zwarte floyd minder op...

maar maar toch mooi!!

Anders Destium
2 januari 2007, 19:19
Hij heeft verder de normale specs? Mahonie/mahonie met maple top? Ik lust ook wel een LP-achtige met floyd!

Gefeliciteerd alvast, heb je al een idee hoe lang het allemaal gaat duren?

Wouter J
2 januari 2007, 19:28
Hij heeft verder de normale specs? Mahonie/mahonie met maple top? Ik lust ook wel een LP-achtige met floyd!

Gefeliciteerd alvast, heb je al een idee hoe lang het allemaal gaat duren?

Ik heb gehoord dat het zeker een maand of zes gaat duren. Ik heb de gitaar aangevraagd met een geheel mahonie body wetende dat dat ook zeer goed klinkt.

De enige LP achtige die ik met Floyd in de winkel vond was de LTD Kirk Hammett en ik ben nou niet echt enthoesiast over dat ding.
http://www.espguitars.com/images/guitars/KH203.jpg

Het is kwa hals en electronica eigenlijk meer een superstrat met LP vorm.

Negative K3 fan
2 januari 2007, 20:07
jammer van die dekkende finish, maar verder een prachtgitaar!!

fred dons
2 januari 2007, 21:01
cool ! , wat is TOP gitaren precies ?

Wouter J
2 januari 2007, 21:20
Een soort custom shop waar ze gitaren op maat laten maken in China waarschijnlijk bij de zelfde fabriek waar die Shine en Bo-el vandaan komen.

Hier is de link waar ik dat vond. (http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/click.php?object=o4UpB5AjumyOgO5KvcpVryfk6AqkA%2BO 8hVqu7IIXzH8WG0BbsBb2Yyi%2FXKASle%2Fulf2kBpfxYnraA Dh2L8dDzg%3D%3D&return=eJxNyksOgjAQgOG7kOAOalsSSgkxeJOKjTR9ph0iYry 7rSs3M98%2FGcExfyt%2BHhPHQ8erW%2FTPJMcVIHCEtA%2FSt VZEDcEIAal1BtntUFI30jXKJYiblQ6kQ8kJEf8vzUOBiHlLIzV ElZYVLX3H2hWsuexmwqd7msDXdMY1vZo85p6wQlLY%2FQiZhwq Fe%2FlkjBJa6pWLkp6xIZdPKic5hQlX4%2BcLw%2FpEaA%3D%3 D&df=1&p=)

Ik heb contact opgenomen met die man en wat ik van hem begrepen heb is hij iemand die weet hoe de vork in de steel zit.

fred dons
2 januari 2007, 21:29
oh ok , mijn persoonlijk indruk was niet zo positief, deze man adverteerde eerst met een foto van een PRS Neal Schon met het verhaal erbij dat je een dergelijke gitaar bij hem kon bestellen die alleen op details afweek voor eur 700 en met US hardware
nu ik deze foto zie van het eerste model, zie ik een gitaar met een fineer topje en goedkope chinese hardware en deze lijkt zelfs met je ogen dicht niet op een Neal Schon en zelfs maar een heel klein beetje op een PRS
Deze gitaar (van de advertentie) zou normaal gesproken max 100 euri inkoop moeten kosten als ik die in china zou kopen, omdat er nu een meindert inleg op zit zou hij dus meer richting eur 700 gaan ???

ik wil ze niet te veel de hemel in prijzen maar Atlas gitaren maakt een dergelijke gitaar en dan wel van massieve houtsoorten + merk hardware in 6 weken, is wel wat duurder (met een 5 a quilt top +/- 1400 ) maar waarschijnlijk kunnen zij dit wel goedkoper doen als je voor een solid colour gaat

interessander
2 januari 2007, 21:30
Zit dit model dan ver van de genoemde "basisprijs" af? Ik hoef niet precies te weten wat je ervoor betaalt hoor, maar voor de indicatie vind ik het wel interessant.

Wouter J
2 januari 2007, 23:05
Afgaande wat Meindert me vertelde en wat ik op de foto zag ben ik dus extra voor een eenvoudige gitaar gegaan. Een die ikzelf kan modificeren als er iets niet klopt. Meindert vertelde me dat hij de specs van mijn custom model naar de Fabriek doorstuurt en dat ik later deze week de prijs voor de bouw krijg.

Ik heb nog niet ja gezegd, ik wacht eerste eens even af wat de prijs is en hoe lang het gaat duren.

renier
2 januari 2007, 23:43
ik snap niet dat mensen dit willen.

je moet wel heel desperate naar een bepaalde feature (floyd op een les paul) op zoek zijn om een gitaar voor veel te veel geld te kopen zonder dat je er van te voren op kunt spelen, en met een doorverkoopwaarde van 0,0.

ik zou er mijn vingertjes niet aan branden, maar ach, ieder zijn ding.

BLOK182
3 januari 2007, 00:26
Ik zag de advertentie ook staan, en die "PRS" ziet er inderdaad uit als een Jack & Danny gitaar, of iets in die categorie...ik zou niet eens twijfelen om (desnoods voor wat meer) naar een gerenommeerde bouwer te gaan.

Gitaro
3 januari 2007, 04:47
Hmm, ik vind zo'n rooie LP met humbuckers zonder kapjes er echt uitzien als een beginnersgitaar. Maar dat zal wel aan mij liggen :satisfie:

iwamoto
3 januari 2007, 04:52
Hmm, ik vind zo'n rooie LP met humbuckers zonder kapjes er echt uitzien als een beginnersgitaar. Maar dat zal wel aan mij liggen :satisfie:
http://www.themusiczoo.com/sidewaysfrontleft.jpg
deze mist ook een kapje, maar goedkoop? *rilt*

Gitaro
3 januari 2007, 05:24
Ja okee, maar die heeft nog mooie pickuprings en een niet-egale kleur die niet zo lelijk is als dat rood.

peppie
3 januari 2007, 11:18
het lijk mij niet zo chill een floyed rose zonder locking systeem. bij de kam

almarvk
3 januari 2007, 11:22
Ik mag hopen dat het er wel op komt voor hem, anders heb je er idd vrij weinig aan...

Wouter J
3 januari 2007, 16:48
Ik mag hopen dat het er wel op komt voor hem, anders heb je er idd vrij weinig aan...

NATUURLIJK KOMT DIE EROP!

Voor wat voor een idioot houden jullie me?

Kissekae heeft een top lock echter niet in hun mogelijkheden. Anders had ik die er beslist wel opgezet.

Wat kapjes op de humbuckers betreft ik wil er Seymour Duncan 59 elementen op hebben en die komen nu eenmaal zonder kapjes. Dat somigen van jullie dat "Goedkoop" vinden uitzien is een kwestie van persoonlijke smaak maar ik weet wat goed klinkt

Jullie hebben natuurlijk die beginners gitaartjes in je achterhoofd met trespla bodies en een fel rode kleur met matzwarte slagplaten, maar is juist niet waar ik op uit ben.

peppie
3 januari 2007, 17:02
NATUURLIJK KOMT DIE EROP!

Voor wat voor een idioot houden jullie me?

Kissekae heeft een top lock echter niet in hun mogelijkheden. Anders had ik die er beslist wel opgezet.

Wat kapjes op de humbuckers betreft ik wil er Seymour Duncan 59 elementen op hebben en die komen nu eenmaal zonder kapjes. Dat somigen van jullie dat "Goedkoop" vinden uitzien is een kwestie van persoonlijke smaak maar ik weet wat goed klinkt

Jullie hebben natuurlijk die beginners gitaartjes in je achterhoofd met trespla bodies en een fel rode kleur met matzwarte slagplaten, maar is juist niet waar ik op uit ben.

Ik zei t alleen maar omdat je plaatje blijkbaar onvolledig is dus want daar staat t niet op.

fred dons
3 januari 2007, 17:05
we weten dat je er niet op uit ben en op papier wordt het een coole gitaar maar gezien meinderts huidige gitaar staan niet bepaald alle seinen op groen dat hij in staat is een "klasse" gitaar volgens jouw wensen te maken (maar we kunnen ons natuurlijk vergissen :))