PDA

View Full Version : welke effecten



hugo123
2 januari 2007, 17:16
welke effecten heb ik nodig om een aantal nummers van Queen te spelen?



hugo

Rutger
2 januari 2007, 17:23
kun je iets specifieker zijn?

welke nummers bedoel je, en op welke sound doel je?

robert-gitarist
2 januari 2007, 18:32
Zowiezo geen distortion/overdrive pedaal maar een goeie amp met distortion/overdrive erin.Enne veder denk ik iets van een pitchshifter-achtig iets..Maar geloof me,alles wat je koopt,het zal nooit zo klinken als Brain May ;) Die sound is gewoon uniek.Bovendien ligt zijn sound+die van vele andere big boys, in hun vingers ;)

hugo123
2 januari 2007, 18:56
oke bedankt!



hugo

Dastard
2 januari 2007, 18:56
Er is een Brian May Digitech pedaal op de markt, waar je vast wel een aantal Queen geluidjes uit kunt krijgen, als je er nou ook nog een Brian May Guitars - Red Special bij koopt (dus niet die van Burns), dan ga je de goede kant op.

hugo123
2 januari 2007, 19:12
oke bedankt, daar ga ik nog eens naar kijken.


hugo

fullorder
3 januari 2007, 02:17
Er is wel degelijk een effect dat bepalend is voor de sound van Brian May en dat is een treble booster. Deze samen met een red special en een oude Vox zullen je een aardige May sound moeten geven. De treble booster is wel verreweg het meest betaalbare ingredient van de drie ;)

harrie-beton
3 januari 2007, 10:38
Met de pijltjes van Barney gooi ik geen 100 gemiddeld. Gek he.

Zelf gebruik ik een podxt en met de Vox ac30 simulatie kom ik qua geluid aardig in de buurt bij Queen. Niet qua vingers....
Besef wel Hugo, jij bent jong, 12 jaar en Brian May van Queen is een van de allerbeste gitaristen in zijn genre.

hugo123
3 januari 2007, 11:03
ja datweet ik ook wel hoor, maar het is gewoon om eens met zo'n sound te spelen. (voor de lol), en ik wil gewoon weten wat je nodig hebt voor die sound.



hugo

scholier
3 januari 2007, 11:32
Hoi Hugo,

Ik heb zoals jij, lang gezocht naar de tone van mijn helden, ik heb echt veel topics op gitaarnet geplaats voor de tone van slash, zakk wylde, hendrix en misschien nog wel meer. Nu begin ik eigenlijk pas te beseffen, stel je voor, je hebt precies dezelfde toon als slash, niemand zit te wachten op een nieuwe Slash, want die tone "bestaat" al. Het coole aan al je idolen was juist dat ze een eigen tone, een eigen stijl hadden. Je moet je wel laten inspireren, dat doet iedereen, maar je moet niet kopieren, dat is mijn tip.

FruscianteFan
3 januari 2007, 12:33
Hoi Hugo,

Ik heb zoals jij, lang gezocht naar de tone van mijn helden, ik heb echt veel topics op gitaarnet geplaats voor de tone van slash, zakk wylde, hendrix en misschien nog wel meer. Nu begin ik eigenlijk pas te beseffen, stel je voor, je hebt precies dezelfde toon als slash, niemand zit te wachten op een nieuwe Slash, want die tone "bestaat" al. Het coole aan al je idolen was juist dat ze een eigen tone, een eigen stijl hadden. Je moet je wel laten inspireren, dat doet iedereen, maar je moet niet kopieren, dat is mijn tip.Ik heb de indruk dat, om je echt te laten inspireren, je best mag beginnen met een zoektocht naar iemand anders' tone.

E-J
3 januari 2007, 13:52
Ik heb de indruk dat, om je echt te laten inspireren, je best mag beginnen met een zoektocht naar iemand anders' tone.

Juist, jij snapt het! En je voert toch uiteindelijk wat veranderingen toe... waardoor je je eigen geluid krijgt. Echt klinken als je gitaarheld kan je toch niet!

vulvasonic
3 januari 2007, 14:23
Waarom roept er nog niemand "DELAY!!!!!!!!!"?

schizo910
3 januari 2007, 14:35
Waarom roept er nog niemand "DELAY!!!!!!!!!"?


in stereo!!!

Kim Wilson
3 januari 2007, 14:38
!!!YALED | DELAY!!!

Stereo delay... :)

harrie-beton
3 januari 2007, 14:55
Queen gebruikt maar in twee nummers duidelijk een stereo delay en dat waren nauwelijks hits. "now I'm here" en "Brighton Rock".
Die laatste in de live versie is wel een aanrader om te kopen Hugo of legaal downloaden via Itunes.

hugo123
3 januari 2007, 16:45
Jullie hebben gelijk, het is wel leuker om eenn sound als het ware te verdraaien naar je eigen smaak en iets nieuws te creeren.


hugo

squiertele
3 januari 2007, 21:38
Brian May gebruikte volgens mij 9 vox versterkers (welke weet ik ff niet) en een treble booster die is ontworpen door de bassist van Queen, John Deacon. Als gitaar gebruikte hij (bijna) altijd zijn zelfgemaakte gitaar de Red Special, gemaakt van onderdelen van een fiets en wat hout las ik ergens. 8-)

je kan natuurlijk ook nog zijn pedaal kopen van digitech als je precies zijn sound wil, maar zoals eerder in dit topic gezegd is is het leuker om een eigen sound te maken.