PDA

View Full Version : Waarde van deze Ibanez?



Jay75
2 januari 2007, 16:16
Hoi

Onze bassiste wil een andere bas kopen en de huidige verkopen.
Maar wat is ongeveer de 2ehands waarde van deze Ibanez

Bass collection ofzoiets zei ze...

Anyone?

http://i64.photobucket.com/albums/h181/Jizzo75/bass.jpg

Meer info heb ik momenteel niet, kan iemand er iets mee?

olaf reijnders
2 januari 2007, 17:06
Bass Collection is een ander merk dan Ibanez.

Marcel2
2 januari 2007, 17:50
Meer info heb ik momenteel niet, kan iemand er iets mee?

Nee.
Zoals Olaf al aangaf is Bass Collection een merk bassen en Ibanez ook.
Een Ibanez van het tyoe Bass Collection bestaat voor zover ik weet niet.

Pedulla
2 januari 2007, 20:22
Lijkt mij op een Soundgear van Ibanez. Volgende keer ff een foto van de kop maken svp

olaf reijnders
2 januari 2007, 22:08
Ik weet zeker dat het een Bass Collection is. De neck pocket en de opstelling van de P element ondersteunen dit. Ik vermoed ook dat dit een van de goedkope serie is. Kan je wat betere foto's posten?

Jay75
3 januari 2007, 09:04
Volgens mij staat er wel echt Ibanez op de headstock, ik zal haar eens vragen.

Misschien kun je wat foto's bekijken op www.thedirtydenims.nl

Jay75
3 januari 2007, 09:06
Rock avond
Wups Pub, Nederweert
10-11-06




Herfstpop met een glimlach
't Loesje, Mierlo
28-10-06

Die 2 optredens, de andere speelt ze geloof ik op mijn SG basje :)

guitartub
3 januari 2007, 09:06
Ja, een Bass Collection,
Ik heb zelf de SB320 met een heerlijk smal gitaristenhalsje. Weet verder echter weinig over deze bas, Olaf kan misschien meer vertellen.

Kejmuziek
3 januari 2007, 10:08
Het gaat idd om een Bass Collection, model specifiλren wordt moeilijk omwille van de foto. Deze basjes worden in elk geval niet meer gemaakt en de waarde tweedehands ligt niet zo hoog.
Als je de aanschafwaarde van dit instrument weet, kan je altijd een vraagprijs opstellen aan de hand daarvan.

Succes!

Jay75
3 januari 2007, 10:17
Ze had m samen met een versterker gekocht, dus vandaar de vraag.

Roep eens een reeele vraagprijs! :)

guitartub
3 januari 2007, 10:43
Ik heb voor de mijne bij Rockpalace, tweedehands, €300,- betaald. Ik zag onlangs een BC vijfsnaar bij Feedback hangen (tweedehands uiteraard) die zo'n €700,- moest opbrengen. Leek mij veel, maar ik weet ook niet welk type of van welke serie die was dus ik heb geen idee of die vraagprijs reeel was.

Kejmuziek
3 januari 2007, 10:59
Ik heb voor de mijne bij Rockpalace, tweedehands, €300,- betaald.

Afhankelijk van het model, zal de prijs tussen de € 200 - € 500 gaan liggen denk ik. Misschien kan er nog iemand dit beamen/ontkrachten?

olaf reijnders
3 januari 2007, 18:19
Ik denk dat €250,- tot €300,- vrij reeel is. Ik heb zelf meer ervaring met de duurdere serie. Dit is volgens mij een SB310.

Jay75
3 januari 2007, 21:50
Prima, bedankt voor de tips!
Zetten m wel voor 400 op MP dan :)

Op naar een Thunderbird, vind ik dan haha!!

olaf reijnders
4 januari 2007, 16:27
Afhankelijk van het model, zal de prijs tussen de € 200 - € 500 gaan liggen denk ik. Misschien kan er nog iemand dit beamen/ontkrachten?

Voor €500,- heb je er een uit de duurdere series. Deze is echt hooguit waard wat ik hierboven opperde. En €300,- is dan hιιl goed betaald.

@Jay75: Als jij €400,- vraagt verkoop je 'm niet. Ik ben ook bang dat, gezien zijn impopulariteit, je er niet meer voor krijgt dan €200,-.

guitartub
4 januari 2007, 18:03
Toch begrijp ik die impopulariteit niet zo (alhoewel mijn beoordeling natuurlijk een heel persoonlijke is) Die BC is toch een basje die door Bennie Rietveld (speelt al een poosje bij Carlos Santana) in zijn periode bij Miles Davis is gebruikt. Dat zijn toch allemaal niet de mindere artiesten. Bovendien vind ik zoals reeds gezegd het smallere halsje voor iemand die grotendeels gitaar speelt erg prettig maar dat maakt hem idd minder geschikt voor poppen en slappen. De uitstraling van dat ding is mss ook wat meer jazz dan rock en dan is die impopulariteit wel te verklaren.

olaf reijnders
4 januari 2007, 18:34
Ik heb zelf een SB325 gehad. Fijn basje, lekker lichte op swamp ash gelijkende sen body waardoor deze wel een beetje neck dive had. Niet zo rampzalig omdat ik vrij brede straps gebruik. Het geluid was mij te hifi. Ik was ook van plan om andere pups te monteren maar zover is het niet gekomen.

Wat ik wil zeggen is dat ikzelf de impopulariteit ook niet snap. Misschien deels te verklaren met de associatie van goedkope troep en Japan. Leuk verhaal was dat een man belde voor hierboven genoemde bas die drastisch af ging dingen omdat het maar een Japans basje was.

guitartub
4 januari 2007, 19:49
I Ik was ook van plan om andere pups te monteren maar zover is het niet gekomen.


Wat voor pups had je gemonteerd als het WEL zover was gekomen?

olaf reijnders
5 januari 2007, 11:54
Ik had EMG's liggen.

guitartub
5 januari 2007, 18:12
Ik had EMG's liggen.

En wat vind je van Bartolini's?

Jay75
7 januari 2007, 22:51
Het is deze:

SGC Nanyo Bass Collection SB310

hij heeft een dunne, subtiele hals. De combinatie van een jazz-element en een precision-element zorgen ervoor dat er een ruim spectrum aan geluiden uit te krijgen is.


Waarde?

olaf reijnders
7 januari 2007, 23:35
En wat vind je van Bartolini's?

Bartolini is een van mijn favorieten samen met Kent Armstrong.


Waarde?

Wat ik al eerder zei; rond de €250,-. Je moet niet vergeten dat de SB310 een der goedkoopsten in de produktielijn was.

Jay75
8 januari 2007, 12:28
Okay,

Bedankt he, dan hebben we een referentie prijs

Thanks

guitartub
9 januari 2007, 18:23
Bartolini is een van mijn favorieten samen met Kent Armstrong.


Dat dacht ik al, dus upgraden wordt Bartolini's voor mijn basgitaren en
Kent Armstrong voor mijn (jazz)gitaren. Tnx again Olaf.

sickpunk
9 januari 2007, 18:43
dus omdat hij dat goed vind, neem jij dat? das wel krom...ik vind bartolini volkomen ruk! het is echt een geluid wara ik niets tot weinig mee kan...

en je ehbt een referentie prijs zeg je... maar je vraag prijs op MP is wel 350? volgens mij ga je dan wel erg hoog zitten hoor...

Jay75
9 januari 2007, 19:10
IS niet van mij, onze bassiste maar u never know toch:)

guitartub
10 januari 2007, 09:38
[QUOTE=sickpunk]dus omdat hij dat goed vind, neem jij dat? das wel krom...ik vind bartolini volkomen ruk! het is echt een geluid wara ik niets tot weinig mee kan...

Ik ben reeds enige jaren bekend met Bartolini (schat op 20) en heb dus reeds diverse bassen uitgerust met B mogen aanhoren. Ik vond de meeste schitterend klinken, en bij degene die ik wat minder vond lag dat doorgaans aan de beroerde techniek van de bespeler. Jij vind ze ruk, dat kan toch, SMAKEN VERSCHILLEN. (Ik geef dus aan dat ik niet achter OLAF aanloop maar slechts het vermoeden had dat onze smaken wellicht overeen kwamen, dat zal jij misschien met anderen hebben en dat is OKAY toch?)

olaf reijnders
10 januari 2007, 18:07
Smaken mogen verschillen. Bartolini is lekker helder met een subtiele knor. Kent Armstrong heeft meer knor (letwel, ik heb het hier over bas pups) en heeft meer output. Beiden hebben een eigen karakter maar beiden zijn goede pups.

De vraagprijs van de bas vind ik te hoog. Je hebt meer kans van slagen wanneer je er €50,- vanaf haalt. Dan kan je uiteindelijk uitkomen op zo'n €250,-. Dit is uiteindelijk de normale 2e hands waarde.