PDA

View Full Version : nekken en bodies



fred dons
2 januari 2007, 15:53
voor de liefhebber, ik was net bij de String en ze hadden weer een voorraad nieuwe All Parts nekken binnen maar nu ook gelakte bodies (met quilt en flame) voor eur 95 per stuk

Daniël_san
2 januari 2007, 15:55
Eindelijk weer. Een vorige keer mailden ze het ook naar me, maar toen bleken ze niets te hebben :s

fred dons
2 januari 2007, 16:02
ze hadden de vorige keer problemen met de inklaring waardoor de nekken langer onder weg bleken maar nu zijn ze echt binnen (ik mocht zelf ook wat dozen uitpakken om dat ik nog wat speciale dingen zocht )
de hele winkel licht nu vol met dozen bodies en nekken

orreltak
2 januari 2007, 16:21
over wat voor houtsoort hebben we het dan voor 95 euro?
ik bedoel de body zelf.niet de top dan

fred dons
2 januari 2007, 16:29
de bodies die ik gekocht heb zijn elzen, niet superlicht maar gemiddeld en strak in de lak
dit zijn niet de "normale" (gewoonlijk ongelakte) all parts bodies waar een dikkere top op zit, maar niet te min zijn het goede bodies

glacius
2 januari 2007, 18:09
is daar een website van ?

robostrat
2 januari 2007, 18:49
is daar een website van ?

volgens mij is het http://www.thestring.com

DarknessAwaits
2 januari 2007, 18:53
Hoe ziet het aanbod halzen eruit Fred? In ieder geval al erg bedankt voor de heads up! Er zijn velen die waarschijnlijk, net als mij, niet in de gelegenheid zijn om regelmatig Amsterdam te checken. Morgen ga ik eventjes 150 km heen en dan waarschijnlijk ook weer terug :D!

Dastard
2 januari 2007, 18:57
Ik heb daar eens een hele mooie Mahonie Les Paul body gekocht voor 200 gulden.

fred dons
2 januari 2007, 20:20
ze hebben dacht ik een paar honderd halzen binnen gekregen maar het grootste gedeelt zit nog in dozen, ik heb iets van 6 dozen geopend en door gespit en toen had ik het wel gezien ;)
er zit wat birdseye/rosewood, maple/maple,21/22 frets, cbs/non cbs headstock, reverse en non reverse bij, tele/strat en bas (fretloos,normaal, block inlay etc)
ik maak dadelijk wel even foto's van de bodies die ik gekocht heb

fred dons
2 januari 2007, 20:51
de tele en strat body
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=167&page=21&ktw=3d9aab9925304fb2e1448abed03deb03
en met slagplaat
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=166&ktw=14c13e8a9bc8860b4e55633ea895a2cf

Malle Eppie
2 januari 2007, 22:15
Mooie body's! Vind dat zwart toch wel iets hebben.

Past er eigenlijk een humbucker in het standaard brug PU gat van een telecaster of moet je die bij-frezen?

DarknessAwaits
2 januari 2007, 22:48
Erg fraaie body's Fred! edit: Hebben ze nog meer dezelfde of zijn het veel verschillende?

Ik ben ook blij om te horen dat ze reversed halzen hebben :). Ik hoop een flink dikke hals te pakken te krijgen, zijn dat dan speciale modellen of vintage oid?

fred dons
3 januari 2007, 07:27
bij de bodies hebben ze gewoon dekkend gelakt tele en strat, met een flame top zonder binding (zwart,2 tone en 3tone burst) en met een quilt top met binding (3tone en tealblack)

er zaten verschillende dikke nekken bij, ook 22 frets (daar heb ik er 2 van gekocht) en er zaten ook typische nocaster dikke tele necks bij (21 frets)
een paar v nekken en de rest moderne c nekken
ik heb deze keer geen ebben toets of scalloped kunnen vinden

wat ik gezien heb waren alle reverse headstocks cbs (grote headstock) maar ik heb dus niet alle dozen opengemaakt (mjn lunch pauze was al een uurtje voorbij ;) )

fred dons
3 januari 2007, 07:29
en oh ja er past niet standaard een humbucker in een brugpositie van een tele daarvoor zul je moeten frezen of een single coil sized hb voor tele moeten kopen

DarknessAwaits
3 januari 2007, 09:32
Ik heb me een beetje verslapen :sneaky:, maar vertrek zo naar Amsterdam.



wat ik gezien heb waren alle reverse headstocks cbs (grote headstock) maar ik heb dus niet alle dozen opengemaakt (mjn lunch pauze was al een uurtje voorbij ;) )

Ik hoop dat ik een 'normale' reverse headstock kan vinden, mét scallop zou helemaal top zijn.

robostrat
3 januari 2007, 17:50
Ik hoop dat ik een 'normale' reverse headstock kan vinden, mét scallop zou helemaal top zijn.
ben ook maar even langs geweest...... twee bodies en 3 nekken verder :D
en yes heb er een scalloped tussenuit kunnen vissen ;)

fred dons
3 januari 2007, 18:02
Rien zou er nog 1 voor mij apart houden mocht dit niet het geval zijn dan moet ik je toch even opzoeken en je ernstig pijn gaan doen :D

maar gefeliciteerd, wat voor bodies heb je genomen ?

Luke-wannabe
3 januari 2007, 18:18
bij de bodies hebben ze gewoon dekkend gelakt tele en strat, met een flame top zonder binding (zwart,2 tone en 3tone burst) en met een quilt top met binding (3tone en tealblack)

er zaten verschillende dikke nekken bij, ook 22 frets (daar heb ik er 2 van gekocht) en er zaten ook typische nocaster dikke tele necks bij (21 frets)
een paar v nekken en de rest moderne c nekken
ik heb deze keer geen ebben toets of scalloped kunnen vinden

wat ik gezien heb waren alle reverse headstocks cbs (grote headstock) maar ik heb dus niet alle dozen opengemaakt (mjn lunch pauze was al een uurtje voorbij ;) )
Zaten er ook grote koppen met V vorm bij? Of bestaat dat niet?

robostrat
3 januari 2007, 18:44
Rien zou er nog 1 voor mij apart houden mocht dit niet het geval zijn dan moet ik je toch even opzoeken en je ernstig pijn gaan doen
eh, eh kweet van niets :stop:

heb nog nooit zooooo veel nekken in m'n handen gehad, alles uitgepakt en bekeken tot ik er gek van werd !! :eek:

en overwachts had ik een scall*p*d te pakken ( kleine headstock,maple )
en ja fred, heb de broer en zus van jouw bodies Tele ,Strat... :D :D

fred dons
3 januari 2007, 18:50
tis net kerstmis he als je al die nekken mag uitpakken ;)

DarknessAwaits
3 januari 2007, 20:15
Hmm... dan heb ik waarschijnlijk toch niet alle halzen gehad. Jammer, een scalloped toets zou wel wat toevoegen in m'n verzameling.

Toen ik binnenkwam mocht ik halzen uitzoeken in de kelder, en daar heb ik toen 1 'speciale' hals gevonden. Rosewood toets, of pau ferro... ik weet niet precies hoe het daar mee zit, maar hij heeft wel een beetje afwijkend uiterlijk dan wat ik gewend ben.

http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Project4/hals.jpg

Aan de hand daarvan ben ik een body gaan zoeken, maar deze hals pastte eigenlijk in geen van de body's. Verkoper zei dat ik beter een schuurpapiertje erover kon halen dan proberen een passende body te zoeken. Zit wat in natuurlijk :P.

Daarom heb ik net als Fred en Robostrat een Quilted body met binding:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Project4/body.jpg

En zo gaat het geheel er ongeveer uitzien, maar dan met hss config:
http://home.wanadoo.nl/rolandkamp/Project4/overzichtje3.jpg

fred dons
3 januari 2007, 20:21
ligt aan de neckpocket, de lak is een beetje te dik in de pocket aangebracht, ik heb bij die van mij met een mesje de lak weggesneden en de neck pas nu perfect

maar als we nu alle drie dezelfde gitaar hebben moeten we misschien maar een clubje als de shadows oprichten :D :D :D

robostrat
3 januari 2007, 20:44
maar als we nu alle drie dezelfde gitaar hebben moeten we misschien maar een clubje als de shadows oprichten

haha, of shag shag en de vloetjes :D :D lekker origineel...

naja, dan heb jij zeker wel scherpe mesjes, past bij mij voor geen meter,
geen van drieen :sneaky:
ik doe de scall*p*d (ssst )maple neck in de strat....zat eerst nog te twijfelen over de tele knuppel

Michael AE
3 januari 2007, 21:17
Zijn er nog van die zwarte bodies? Zit erover te denken er 1 te kopen voor de gein. ;)

fred dons
3 januari 2007, 21:52
anders even met het schuurkopje van de dremel rond gaan in de pocket
maar het laatste stukje heb ik de neck met een rubberen hamer ingetikt

ik weet niet of ze nog meer zwarte bodies hebben, ze hebben nog wel sunburst maar die vond ikzelf minder mooi

Michael AE
3 januari 2007, 21:55
Okay, thanks. Ik ga nog wel even kijken van de week...

robostrat
3 januari 2007, 22:11
pfffff, korrel 40 en gaan :sneaky:

nou, ze passen allemaal.....
nu moet ik nog allemaal onderdelen hebben...

Fred, welke trem gebruik jij in de strat ?

fred dons
3 januari 2007, 22:29
ik twijfel nog, ik heb nog een nieuwe chrome original floyd liggen maar een diego deluxe trem is wel zo makkelijk omdat de gaatjes al voorgeboord zijn (alleen die moet ik dan nog wel bestellen)
ik heb nog een gouden vintage trem met locking zadels liggen alleen vind ik chroom in combi met een gegraveerde zilveren slagplaat wel heel erg mooi staan dus ik ga in iedergeval voor chroom

robostrat
3 januari 2007, 22:31
zou je bij vd H goede zaken kunnen doen?

heb wel het een en ander nodig!

fred dons
3 januari 2007, 22:37
nee die heeft voornamelijk de wat duurdere all parts onderdelen, dan ben je bij rockinger of tonefactory beter (en goedkoper) uit

DarknessAwaits
3 januari 2007, 23:08
Ik wou dat later (als ik groot ben) ook in de gelegenheid ben om 'n original floyd 'te hebben' liggen. Sjeez :cooler:.

Ik zal ook de pocket een beetje uitschuren met korrel40, en de hals ook een beetje aangezien ik die toch al een klein beetje beschadigd heb met passen.

@Michael AE, vanochtend hadden ze er nog 2 (tenzij nog meer dan alleen halzen voor me verborgen hield :sneaky:). Daarvan heb ik er eentje genomen en robostrat is na mij geweest als ik het goed heb. Wél waren er in ieder geval nog SSS routed body's met flame. Die hadden enkel geen binding.

Michael AE
3 januari 2007, 23:14
:mad:

Jammer, ik had gehoop op zo'n body als die van jullie. Ach, moet ik maar sneller zijn.

Luke-wannabe
3 januari 2007, 23:34
Zaten er ook grote koppen met V vorm bij? Of bestaat dat niet?
:D:D:D Weer even mijn vraag

robostrat
4 januari 2007, 07:05
er zaten zat grote koppen bij ook reversed, maar of deze een v feel hebben ?? weet niet anders even kijken misschien.....

fred dons
4 januari 2007, 07:40
ik ben uberhaupt nog geen grote kop v nekken van all parts tegen gekomen echter een groot aantal van deze nekken hebben wel een dik profiel waardoor die V er makkelijk zelf in te schuren is

robostrat
4 januari 2007, 09:14
*#@! fred, ben aan het surfen geweest maar kan die boston trem nergens ontdekken ??
passen sperzels tuners in de nekken van AP? volgens mij moet je ze dan op boren... standaard zijn ze voor de kluson types....

fred dons
4 januari 2007, 09:48
moet je inderdaad uit schuren of reamen (met boren is de kans nogal groot dat je je kop beschadigt)
voor sperzels heb je 10mm nodig, ik doe zelf overigens locking klusons op dit nekken, werken ook goed, zijn goedkoper en kun je zo installeren

je hebt deze trem nodig (serie nummer staat in de foto)

http://www.basvandenbroek.com/jpg/25000/25210.jpg

DarknessAwaits
4 januari 2007, 10:52
Hoe groot zijn de gaten bij jullie dan? Ik heb volgens mij 10mm...

Overigens; wellicht een domme vraag, maar kan je zo'n metalen 'veerhouder' die achter in de tremcavity zit ook los kopen? Ik heb nml. wel een normale (degelijke) trem, maar dat dingetje heb ik niet.

fred dons
4 januari 2007, 10:58
ik dacht 8 of 9 mm (tot nu toe waren alle all parts nekken die ik gezien heb voor klusons geboord

de trem claw zal best los verkocht worden, anders heb ik er nog wel 1tje liggen, waar ligt sommelsdijk precies?

DarknessAwaits
4 januari 2007, 11:09
Sommelsdijk ligt 50km onder Rotterdam, hier. (http://www.viamichelin.com/viamichelin/gbr/dyn/controller/mapPerformPage?strLocation=Sommelsdijk&strCountry=eur&google=1)

Maar ik zal vanmiddag even bij de muziekzaak kijken of ze die wellicht ook los verkopen, zo niet dan stuur ik je nog wel een pm. In ieder geval alvast bedankt.

iets meer ontopic; mijn gaten zijn echt 10mm... net nagemeten met de schuifmaat. Ik zou er het liefst locking tuners op doen, die ook nog eens in hoogte aflopen zodat ik geen stringtree hoef te gebruiken.

fred dons
4 januari 2007, 11:11
ok altijd in Rotterdam gewoont maar verder dan barendrecht (en een enkele keer oostvoorne) kwam ik niet :D

mooi van die 10 mm, dan zou ik sperzels nemen die lopen af en locken

robostrat
4 januari 2007, 11:15
iets meer ontopic; mijn gaten zijn echt 10mm... net nagemeten met de schuifmaat. Ik zou er het liefst locking tuners op doen, die ook nog eens in hoogte aflopen zodat ik geen stringtree hoef te gebruiken.

ik weet dat sperzel die heeft.

die trem plaatjes zijn los verkrijgbaar bij bijna alle onderdelen leveranciers
ben ongeduldig dus doe maar even een ritje vox humana, moet maandag weer aan de bak en dit is makkelijk bouwen :D :D

koennie
4 januari 2007, 12:32
heeft iemand toevallig ook jackson of andere pointy necks zien liggen daar, of is t meer fender achtig spul?

fred dons
4 januari 2007, 13:13
nee alleen fender spul

Luke-wannabe
4 januari 2007, 13:41
@ Robo en Fred: Thanx ik ga vandaag zelf naar The String toe. Dus misschien vind ik wel wat!

Ché
4 januari 2007, 15:12
hoi,

om de hoeveel tijd, komen daar zo van die bodies en necks binnen?

nu heb ik geen tijd, maar als ik het wat op voorhand kan plannen zou ik wel eens tot amsterdam kunnen rijden, zeker voor die prijs...

thanks

fred dons
4 januari 2007, 15:49
moeilijk te zeggen, in ieder geval een paar keer per jaar maar op het moment van aankondiging dat ze er aan komen en het moment dat ze er ook echt zijn wil nog wel eens een maand of 2 zitten

ze hebben in ieder geval voor de komende maand nog genoeg nekken

Ché
4 januari 2007, 16:09
ok,bedankt

Mijn bedoeling is eigenlijk een strat (alderbody, maple/rosewood neck) te maken uit kwaliteitsstukken ipv een kant en klare USA strat te kopen en te betalen voor de 'naam'.
Ik heb al een USA (mapleneck) strat en wilde er nog een rosewood bij, eerst heb ik even zitten zien naar Customshop strats, super gitaren maar ik vind ze toch extreem duur en dacht een goede body (vintage specs) een goede neck en een goed stel pickups moeten in de buurt komen? vergis ik mij?

G.G.
4 januari 2007, 16:15
en dacht een goede body (vintage specs) een goede neck en een goed stel pickups moeten in de buurt komen? vergis ik mij?

Je vergist je niet. Zo bouw ik ook mijn strats op. kwaliteits onderdelen zoeken die goed bij elkaar passen. Er hoeft echt geen "Fender USA" op te staan om een subliem instrument te zijn.

Het is gewoon een kwestie van heel goed zoeken. Zelfs op €200 squiertjes kom je soms een "pareltje" van een hals tegen dat alleen wat fretdress-werk nodig heeft.

Ché
4 januari 2007, 16:41
Je vergist je niet. Zo bouw ik ook mijn strats op. kwaliteits onderdelen zoeken die goed bij elkaar passen. Er hoeft echt geen "Fender USA" op te staan om een subliem instrument te zijn.

Het is gewoon een kwestie van heel goed zoeken. Zelfs op €200 squiertjes kom je soms een "pareltje" van een hals tegen dat alleen wat fretdress-werk nodig heeft.

ok bedankt alvast voor de bevestiging!
ik heb geen zelfbouw ervaring maar stel mijn gitaren zelf af en ben redelijk handig, kan dus goed zijn dat ik binnenkort nog wat vragen kom stellen over zeflbouw :-)

robostrat
4 januari 2007, 17:48
@ Robo en Fred: Thanx ik ga vandaag zelf naar The String toe. Dus misschien vind ik wel wat!
en,en,en wat gevonden :D

zelf even onderdeeltjes gehaald bij vox, kon het niet laten .......

Luke-wannabe
4 januari 2007, 18:24
Jahaa! Mijn pa heeft een 57er hals en surf green body gekocht en ik een cbs maple neck. ikke blij! :D

DarknessAwaits
4 januari 2007, 18:48
Mooi zo!

Overigens schrok ik wel een beetje van de prijs van de Sperzel locking tuners, over de 80 euro... Naja, wellicht als ik nog wat verkoop, maar anders moet toch eerst de auto door de keuring.

hassent
4 januari 2007, 20:23
He, die sperzels kosten bij Stewmac maar euro 45,-! Tis maar een tip. Ik kan je ze aanraden. Ze zitten ook op m'n Strat+, super, ontstemmen nooit.

DarknessAwaits
4 januari 2007, 23:40
He, die sperzels kosten bij Stewmac maar euro 45,-! Tis maar een tip. Ik kan je ze aanraden. Ze zitten ook op m'n Strat+, super, ontstemmen nooit.

Aha! Ik had ze bij musicstore al gevonden voor €72,00 maar dan is Stewmac toch nog een stuk voordeliger. Had ik nu maar een creditcard :(.

Orpheo
5 januari 2007, 00:01
ik zoek de mijne gewoon op op ebay. scheelt me echt een hand duiten soms. maar dat t op stewmac NOG goedkoper was wist ik niet!

oknarb180
5 januari 2007, 00:43
Jongens, jongens, jongens.....

Ik begin te kwijlen van al die bodies en (scalloped)necken.
Zulk mooi spul allemaal.

Hier geniet ik van, hoe iedereen als een "klein kind" machtig enthousiast over z'n nieuwe spulletjes aan het vertellen is!!!

Leuk hoor!!!
Ik heb m'n laatste investeringen moeten doen bij Stewmac (vandaag eindelijk binnen!) dus ik denk dat ik (go@@^^#$&*&@me!!!) even niet bij the string langs ga.

vr.gr.

Branko

hassent
5 januari 2007, 06:53
Aha! Ik had ze bij musicstore al gevonden voor €72,00 maar dan is Stewmac toch nog een stuk voordeliger. Had ik nu maar een creditcard :(.

Ehh, gratis aanvragen bij Visa, of je bank ofzo???

robostrat
5 januari 2007, 17:56
pfff, was even doorwerken maar de eerste proefrit is gemaakt met de strat quilt met binding en scall*p*d neck :D :D

tsja 't heeft wel iets, tis ff wennen maar apart......
overigens heeft mijn neck niet van die diepe scallops
foto volgt....

fred dons
5 januari 2007, 19:55
wat is dat nou voor mail zonder foto's!!!!!!

;)

robostrat
5 januari 2007, 20:22
ow, sorry hoor ;)

dit is 'm geworden.....
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KIT4WJGS

en deze
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K6CLG3OZ

ruezzz
5 januari 2007, 20:25
Dik in orde! Mooi!
Hoe klinkt ie?

robostrat
5 januari 2007, 20:32
jaja, ik vind het boven verwachting eigenlijk maaar ik ben bevooroordeeld ;)
maar alle stokheid op een gekkie, wil hem nog even op m'n fender DR testen

fred dons
5 januari 2007, 20:41
nice

btw is het je opgevallen (ik ga er vanuit dat deze gelakt is) dat hij over de frets gelakt is en dat je de lak er met de snaren nog moet "afkrabben"

als je de lak verwijderd heb kun je de aktie ook weer iets lager zetten zonder dat hij aanloopt

marter544
5 januari 2007, 20:45
Bij American Guitarstore in Enschede hebben ze dacht ik ook, 110 euro voor een body en 90 voor een nek. Zoiets was het, moet je ze even mailen of misschien dat het op hun site staat.

robostrat
5 januari 2007, 20:48
ja, was me al opgevallen maar vind de actie niet te hoog hoor.
maar inderdaad ze kunnen ietsje naar beneden...
heb jij er ook eentje af dan?
kunnen we alvast gaan oefenen voor ons trio'tje :D

fred dons
5 januari 2007, 20:56
ik heb er 2 of 3 op bestaande gitaren zitten
usacustom body
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=58&page=8&ktw=0bd7037b14f1aa3430aaa0c162253e48

en deze die volledig all parts is
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=113&page=15&ktw=544ac3a89b7440c4ff3e6efd17044891

robostrat
5 januari 2007, 20:59
was ik net helemaal blij, zit jij me weer gek te maken :sneaky:

fred dons
5 januari 2007, 21:01
tis een gave ;)

maar jij bent ook aardig bezig de laatste weken hoor

robostrat
5 januari 2007, 23:16
maar jij bent ook aardig bezig de laatste weken hoor

grrrmbllll, moet maandag weer aan de bak dus.....
en m'n spaarvarken klinkt inmiddels wel erug hol!! :roll:
morgen dan maar de plakjes mahonie tegen elkaar aan bakken
de neck heeft inmiddels een headshape gehad

voor de tele heb ik nog een brug nodig
kan ik de neck olieen is dat een optie?

DarknessAwaits
5 januari 2007, 23:27
ow, sorry hoor ;)

dit is 'm geworden.....
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KIT4WJGS

en deze
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K6CLG3OZ

Zozo, dat is een mooie gitaar geworden! Toch weer heel anders dan die strat die Fred liet zien en ook heel anders dan ik mijn strat in gedachten heb. Toch leuk, dat je alledrie met dezelfde body toch een hele andere gitaar maakt.

Ik ben trouwens nog niet echt bezig geweest met mijn strat verder, moeten nog spulletjes komen van Tonefactory en wellicht ga ik morgen nog even de slagplaat maken. De hals past nu wel in de pocket na eventjes dremelen en schuren. Maar het fretboard komt nog wel érg hoog te liggen, ik heb het nagemeten op m'n andere strats en dat scheelde toch wel 3-4 mm...

robostrat
5 januari 2007, 23:36
Ik ben trouwens nog niet echt bezig geweest met mijn strat verder, moeten nog spulletjes komen van Tonefactory en wellicht ga ik morgen nog even de slagplaat maken. De hals past nu wel in de pocket na eventjes dremelen en schuren. Maar het fretboard komt nog wel érg hoog te liggen, ik heb het nagemeten op m'n andere strats en dat scheelde toch wel 3-4 mm...

dat van het fretboard had ik ook last van, weet niet of jij een gelakte hals hebt zo ja eerst goed de lak van de frets halen! ik heb in iedergeval de neck een beetje aangepast.
de electronica met plaat heb ik even uit een andere strat geleend :D
daar moeten 2 x hb in met cbs nekje ;)

Luke-wannabe
6 januari 2007, 01:50
Ziet er goed uit robo!

Orpheo
6 januari 2007, 09:33
ow, sorry hoor ;)

dit is 'm geworden.....
http://www.mijnalbum.nl/Foto=KIT4WJGS

en deze
http://www.mijnalbum.nl/Foto=K6CLG3OZ

wow gaaf! ziet er cool uit! hmm krijg gas voor ook een zelfbouw...

Luke-wannabe
6 januari 2007, 10:01
Er waren nog van dat soort bodies eergisteren..

orreltak
6 januari 2007, 14:41
Zozo, dat is een mooie gitaar geworden! Toch weer heel anders dan die strat die Fred liet zien en ook heel anders dan ik mijn strat in gedachten heb. Toch leuk, dat je alledrie met dezelfde body toch een hele andere gitaar maakt.

Ik ben trouwens nog niet echt bezig geweest met mijn strat verder, moeten nog spulletjes komen van Tonefactory en wellicht ga ik morgen nog even de slagplaat maken. De hals past nu wel in de pocket na eventjes dremelen en schuren. Maar het fretboard komt nog wel érg hoog te liggen, ik heb het nagemeten op m'n andere strats en dat scheelde toch wel 3-4 mm...

je kan altijd nog je pocket dieper uitvrezen.daar raakte ik ook aan.wel een riskant en secuur klusje.

robostrat
6 januari 2007, 16:39
je kan altijd nog je pocket dieper uitvrezen.daar raakte ik ook aan.wel een riskant en secuur klusje.

je kan ook gewoon de neck aanpassen, ben je sneller klaar ;)

fred dons
7 januari 2007, 17:56
je kunt die all parts gewoon olien hoor, dat doe ik eigenlijk altijd met die ongelakte van hun, er zit een toch geen vlam of zo in dus hij mag van mij best een beetje vuil worden na verloop van tijd

ik ben nog niet met de strat begonnen omdat ik nog twijfel over die trem, ik ben dus maar met de tele begonnen (allen de jack moet nog worden aangesloten en de slagplaatgepolijst, hij is nu nog een beetje wit uitgeslagen in de vlammen)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=168&page=21&ktw=21708c56f1eb88e883caee27eb062a66
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=169&page=21&ktw=dc9d16c6c785b4826082f0a7226cae12

robostrat
7 januari 2007, 18:50
He, is die foto gespiegeld of heb je de electronica plaat omgedraaid :D

wordt dat een cool 'o' caster of zo ;) nice
ik mis nog een brug, jackplug en pups( idee ?? )
met welke olie gaan de neck invetten :???:

fred dons
7 januari 2007, 19:39
ik wil de volume knop altijd vlakbij hebben dus op al mijn tele's zit die plaat zo

ik gebruik blanke meubelwas van Johnson met 2000 grit schuurpapier om de nek te olien (de vloeibare was vervangt dan het water bij het natte schuurpapier)

ik heb gisteren bij vox de tele brug gekocht (ik wilde perse 6 individule zadels hebben en een chromen brug en dat was ook goedkoopste :D )
ik heb nog wel een zwarte tele brug voor je (wilkinson volgens mij) moet je maar komen ophalen (kan je gelijk mijn kabel meenemen ;) )

DarknessAwaits
7 januari 2007, 19:46
je kan ook gewoon de neck aanpassen, ben je sneller klaar ;)

Hoe pas je de neck dan aan? Ik heb net de hals+body geassembleerd, en de G snaar gespannen om te zien of het een beetje uitkomt... Maar hij loopt nu dus vrijwel op alle frets aan terwijl het zadel op vrijwel de hoogste positie staat.

@Fred; Dat is een nette gitaar geworden zo, alleen voor het witte kapje van de hotrail zou ik een zwarte nemen.

robostrat
7 januari 2007, 19:54
Hoe pas je de neck dan aan? Ik heb net de hals+body geassembleerd, en de G snaar gespannen om te zien of het een beetje uitkomt... Maar hij loopt nu dus vrijwel op alle frets aan terwijl het zadel op vrijwel de hoogste positie staat.

heb je alle frets van de lak ontdaan??

heb zelf de neck aangepast door 'm een halve mm of zoiets schuin te schuren
met een vlak alu blok....
anders mag je ook even langs als je hulp nodig hebt ;)

fred dons
7 januari 2007, 19:56
ik had helaas geen zwart kapje :(, alles in huis maar geen zwart hotrails kapje

voor die nek, even aftekenen waar de nek nu eindig in de body (even met een potlood aftekenen op de hiel) daarna met een vlakschuurmachine overdwars rechts van de potlood lijn met 80 grit 1 mm van de hiel afschuren
en dan moet hij passen

DarknessAwaits
7 januari 2007, 20:08
Allereerst Fred & Robo bedankt voor de snelle reply.

Ik snap niet helemaal hoe Fred's methode in z'n werk gaat, dat lijkt me meer om de breedte aan te passen. Passen doet de hals wel in ieder geval, het fretboard ligt enkel te hoog in verhouding met de snaren.

De hals is overigens niet gelakt, wel behandeld met 'iets', maar niet op de frets. Schuin schuren is niet echt verstandig, volgens mij is hij namelijk wel nagenoeg perfect recht en dat is ook wel zo fijn bij de snaarafstelling.

Het lijkt me eigenlijk simpeler om de neckpocket aan te passen door er 1-2mm uit te frezen. Mal maken aan de hand van de huidige pocket, template frees erin een gaan. Enige waar je dan mee zit is uiteraard de lak...

DarknessAwaits
7 januari 2007, 20:13
De afstand tussen de body en de bovenkant van de 21e fret is exact 10mm. Bij m'n Legend strat die toch al in stukken lag eventjes nagemeten, daar is het 12 mm (?!). Helaas heeft/had die ook een andere brug (non-fender), maar hoe zit het bij jullie?

G.G.
7 januari 2007, 20:58
De afstand tussen de body en de bovenkant van de 21e fret is exact 10mm. Bij m'n Legend strat die toch al in stukken lag eventjes nagemeten, daar is het 12 mm (?!). Helaas heeft/had die ook een andere brug (non-fender), maar hoe zit het bij jullie?3 van mijn strats opgemeten, allemaal 12 - 13 mm tussen midden 21ste fret en de body. Lijkt me redelijk normaal dus. Staat je hals niet te ver achterover waardoor de snaren bij de brug te hoog worden? Zit aan schuin afschuren te denken zoals anderen ook gedaan hebben. Al is het maar 1 mm van de hals (het stuk dat in de neckpocket zit, dat scheelt je al 3 a 4 mm bij de brug.

robostrat
7 januari 2007, 21:11
Al is het maar 1 mm van de hals (het stuk dat in de neckpocket zit, dat scheelt je al 3 a 4 mm bij de brug.

+1,

heb zelf ca de hiel een 0,5 mm schuin gemaakt, de neckpocket uitfrezen is veel meer werk en de kans op fouten is tien keer groter ......
heb het zelf zoals eerder vermeld met een vlak schuurblok gedaan, gaat niet zo hard maar wel precies
en anders een ritje er aan wagen ;)

robostrat
7 januari 2007, 21:19
ik heb nog wel een zwarte tele brug voor je (wilkinson volgens mij) moet je maar komen ophalen (kan je gelijk mijn kabel meenemen )

Owja, zoals je (inmiddels)weet ben ik niet van de gekleurde hardware :D
chroom/nickel is goed genoeg voor mij :)
maar wel l**f hoor ;)
en die kabel doet het prima klinkt goed ook, maargoed we spreken wel weer wat af binnenkort om als nieuwe BB band te oefenen ;)

DarknessAwaits
7 januari 2007, 22:09
Ik wacht in ieder geval totdat ik 'm helemaal af heb en compleet besnaard, dan zal de trekkracht van de snaren ook een beetje een holling trekken en daarmee het probleem iets oplossen.

Mocht dat niet voldoende zijn ga ik wel de hals afschuren, maar ik denk niet schuin. Dan kun je niet meer de ideale afstelling benaderen, gok ik.

@robostrat; head village staat voor hoofdstad? :)

robostrat
7 januari 2007, 22:20
Ik wacht in ieder geval totdat ik 'm helemaal af heb en compleet besnaard, dan zal de trekkracht van de snaren ook een beetje een holling trekken en daarmee het probleem iets oplossen.

dacht ik ook maar hielp niets!!
village= dorp :D

DarknessAwaits
7 januari 2007, 23:01
Ah, juist. Maar dat wist ik wel :satisfie:.

Hoe ligt de actie bij jou dan?

robostrat
8 januari 2007, 06:46
Hoe ligt de actie bij jou dan?
heb 'm afgesteld op de standaard waarden, no problemo....

fred dons
8 januari 2007, 07:52
@ Darkness
tis inderdaad een beetje moeilijk uitleggen maar zoals ik het bedoelde was niet voor de breedte maar voor de diepte bedoelt, ik bedoelde om het stuk van de hiel dat in de body steekt af te tekenen net boven de neckplaat en vervolgens dat stuk met een blokje of vlakschuurmachine 1 mm weg te schuren
als je een korte geleide frees hebt zou je de originele neckpocket als mal kunnen gebruiken om de pocket dieper te maken maar loop je wel het risikodat je bij het laatste stukje (waar je frees geen steun meer heeft) te kantelen en te diep te gaan

robostrat
8 januari 2007, 11:40
ik gebruik blanke meubelwas van Johnson met 2000 grit schuurpapier om de nek te olien (de vloeibare was vervangt dan het water bij het natte schuurpapier)

Fred, :roll: dus de was\olie gewoon in de neck schuren 2000 grid, en dus niet met een doek\lap in wrijven ??

fred dons
8 januari 2007, 11:44
ja, en het zelfde stukje schuurpapier blijven gebruiken, dat heeft op het laatst alleen nog maar een polijstfunctie (het papier gaat zelf ook glanzen)

no 1 hops
8 januari 2007, 13:08
zeg fred, kom je nog wel eens aan spelen toe?

fred dons
8 januari 2007, 13:38
ja hoor, ieder avond (maar ik slaap maar max 5 uur en dan hou je wel wat tijd over)
ik zou alleen wel wat meer willen bouwen (compleet van de grond af) dat schiet er de laatste tijd wel een beetje bij in

no 1 hops
9 januari 2007, 10:16
ja hoor, ieder avond (maar ik slaap maar max 5 uur en dan hou je wel wat tijd over)
ik zou alleen wel wat meer willen bouwen (compleet van de grond af) dat schiet er de laatste tijd wel een beetje bij indan blijft er maar een optie over.
je moet in behandeling! jawel

1 niet meer bij de string komen
2 alle gitaren in de opslag en alleen een stapeltje hout en onderdelen.
3 geen pinpas of kontanten om alsnog gauw naar de string te gaan
4 water en brood, tja dat is wel erg rigoreus (of hoe schrijft men dat?)

maar stel je zou zo'n behandeling ondergaan, wat zou het dan worden?

fred dons
9 januari 2007, 10:25
ja maar ik ga in mijn lunch pauze naar de string dus daar spaar ik geen tijd mee uit

en die andere oplossingen vind ik een beetje te drastisch ;)

Hendriks
10 januari 2007, 22:35
Ik overweeg ook een sunburst body bij de String te kopen als vervangingsbody voor mijn Highway strat.Ik geef normaal niet zo veel om het uiterlijk van een gitaar , maar sunburst ipv de satin zwarte lijkt mij toch wel wat en voor die €95 kun je het eigenlijk niet laten lopen.
Maar de volgende zaken blijven me bezig houden: is het voor iemand met 2 linker handen goed te doen , er moet wel geboord worden ?En is het een upgrade ? En dan heb ik het niet over de waarde van de gitaar. En kan ik alles overzetten , of moet er ook nog gevijt en gehakt worden?

robostrat
11 januari 2007, 07:35
mja, of het een upgrade is moet je zelf beslissen....
en ja je kan alles overzetten, je kan je bestaande neck mee nemen voor de zekerheid en ter plaatse even "passen" zie je snel genoeg of er aanpassingen nodig zijn.
Let wel op dat je huidige brug de juiste is voor de AP body
is goed zelf te doen

fred dons
11 januari 2007, 07:45
wat robo al zegt, ik heb zelf met een mesje en wat schuurpapier de neck pocket "schoon" moeten maken van wat lak om de nek goed passend te maken maar in principe zijn het fender maten

omdat de neck pocket relatief ondiep is zou je er aan kunnen denken om deze schroeven voor je tremelo te kopen, het maakt hem stabieler en je kun hiermee (door de deukjes in de schroef) je trem omhoog stellen wat met je huidige schroeven niet kan
http://www.rockinger.com/Media/Shop/08p0c.jpg

Stief
11 januari 2007, 07:59
Let op met deze schroeven. Heb al 2 keer zo'n schroef overgetrokken :angry: . De treksterkte van die dingen is volgens mij niet wat het moet zijn, en volgens mij is de sterkte van de schroeven zonder inkeping hoger. Zie ook het draadje over de afgebroken nekschroef.

fred dons
11 januari 2007, 08:15
ik gebruik die van rockinger al jaren (zitten ook op US PRS) en nog nooit problemen gehad, zolang je de gaten goed voorboort (is al gebeurt bij de All Parts body) en de juiste schroevendraaier maat gebruikt kun je hier niet mee misgaan
het "deuk" gedeelte is net zo breed als het schroef gedeelt (minus de draad) en dat zou betekenen dat hij op iedere plek zou kunnen afbreken ;)

Hendriks
11 januari 2007, 11:39
wat robo al zegt, ik heb zelf met een mesje en wat schuurpapier de neck pocket "schoon" moeten maken van wat lak om de nek goed passend te maken maar in principe zijn het fender maten

omdat de neck pocket relatief ondiep is zou je er aan kunnen denken om deze schroeven voor je tremelo te kopen, het maakt hem stabieler en je kun hiermee (door de deukjes in de schroef) je trem omhoog stellen wat met je huidige schroeven niet kan
http://www.rockinger.com/Media/Shop/08p0c.jpg

Ik begrijp dat de neckpocket dan toch wat afwijkt , minder diep , is dat niet op te lossen door de zadels wat hoger te zetten?

De gaten zijn dus allemaal voor geboord , komen deze wel overheen met de fender boringen zoals die van de neckplate en de tremelo?

fred dons
11 januari 2007, 11:43
de gaten komen verder overeen met fender en ja je kunt je zadels omhoog zetten echter die ruimte is beperkt en met name op je hoge en lage e kun je net iets tekort komen. verder staat het ook niet zo mooi (maar dan kan persoonlijk zijn)

G.G.
11 januari 2007, 12:30
ik gebruik die van rockinger al jaren (zitten ook op US PRS) en nog nooit problemen gehad, zolang je de gaten goed voorboort (is al gebeurt bij de All Parts body) en de juiste schroevendraaier maat gebruikt kun je hier niet mee misgaan
het "deuk" gedeelte is net zo breed als het schroef gedeelt (minus de draad) en dat zou betekenen dat hij op iedere plek zou kunnen afbreken ;)

Hey, de schroeven die ook bij mijn favoriete Diego Deluxe komen.

Wat Fred zegt is de manier om problemen te voorkomen. GOED voorboren met een kolomboor. Schuursponsje ofzo op je body leggen zodat je burg heel hoog ligt en blijft liggen. Schoefjes door de gaten, inkeping opzoeken bij ieder schroefje en zorgen dat die in de groef van de bodemplaat zit. Dan geleidelijk, iedere schroef een slag draaien en laat de schroeven zelf hun plek vinden. Dan draai je ze in het hout alsof je ze in boter draait.

Kost het kracht, dan doe je iets fout en belast je de schroeven onnodig.

Niet vergeten het sponsje halverwege ff weg te halen :)

paulbekkers
17 januari 2007, 14:13
Ik ben ook gezwicht voor een neck + body van het voorraadje van the String.
Een CBS (grote headstock) maple neck met een sunburst SSS body.

Ik ga voor de 70's black-on-sunburst look, dus zwarte slagplaat/knoppen/elementkapjes.

De onderdelen wil ik bestellen bij guitarfetish.com.

Het volgende lijstje heb ik in gedachten:

- Chrome Hardtail Bridge for Teles and Strats
- GFS Premium and Authentic Black Pickup Covers
- Strat "Texas" Alnico Stagger Pickup Set
- Black/White/Black SSS Pickguard for Strat.
- Set of Three Black Strat Replacement Knobs
- Complete Strat Upgrade Electrical Component Kit
- Strat Jackplate "Football" output plate FREE jack!
- Pair Nickel Butterfly Strat String Trees complete
- Ultra Thick Chrome Neck Plate with Screws for Strat/Tele
- Wilkinson EZ-LOK locking Tuners 6 inline for Fender Headstocks

Iemand tips voor wijzigingen/opmerkingen/toevoegingen? Zou natuurlijk zonde zijn als ik iets over het hoofd zie...

Is overigens mijn eerste assembly project...spannend. Heb tot nu toe alleen een les paul junior uit elkaar gehaald en in elkaar gezet om hem te bekleden met koeienstof (ook ergens te zien op het forum), maar nog niks compleet in elkaar gezet.

Hendriks
17 januari 2007, 14:43
Die GFS elementen heb ik ook als eens in een strat gehad , geweldig!!!!

DarknessAwaits
28 januari 2007, 23:54
Nou, mijn strat projectje wil nog niet zo lukken. Ik ben vorige week begonnen met de hals een beetje bij te schuren zodat de snaren op goede hoogte kunnen lopen. Nu is dat an sich wel gelukt maar nu kon mijn eigengemaakte slagplaat niet meer onder dat kleine uitstekende stukje fretboard vallen. Daarom de slagplaat wat bijgewerkt met een figuurzaagje... mislukt dus. Ik wilde te veel te snel oplossen en nu is ziet het er niet meer zo pretty uit. Nog een beetje geprobeerd bij te werken maar het wordt enkel maar minder mooi lijkt het.

Krijg er alsmaar minder zin in... vooral omdat zo'n stukje parelmoerplastic nou niet echt goedkoop is, maar ik kan geen andere oplossing bedenken dan opnieuw maken. Óf de gehele combi verkopen, maar ik denk dat weinig mensen in een halve gitaar geinteresseerd zijn. Nog tips om een wit parelmoeren slagplaat op te knappen :dontgeti: .

Orpheo
29 januari 2007, 00:08
ja. de slagplaat wegmikken, en het direct op t hout schroeven (behalve de pots).

EvH style dus :)

DarknessAwaits
29 januari 2007, 00:14
Kíjk, daar heb ik wat aan :D. Mss wordt ie dan nog wel wat meer waard dan die schamele 25.000 dollar van Edje.

kassie
29 januari 2007, 00:15
zijn er ook les paul achtige halsen te verkrijgen daar? of is het alleen maar fender style?

DarknessAwaits
29 januari 2007, 00:17
Enkel Fender(-achtigen).

spirit
18 februari 2007, 21:42
Nadat ik hier een paar mooie strats gezien had, begon het bij mij ook te "kriebelen" en heb ik ook een body bij The String besteld. Was zelf niet in de gelegenheid om de body op te halen en heb 'm netjes per post thuis bezorgd gekregen. De kleur is iets donkerder dan Surf Green, ik denk dat 't Sea Foam Green is.

Zit nog over een aantal dingen te twijfelen (moet wel een vintage uitstraling krijgen). Zo weet ik nog niet wat voor pu's ik ga gebruiken, zeker is wel dat er een maple/maple hals op komt. Als ik wat verder ben met mijn projectje zal ik wel wat foto's posten.

paulbekkers
11 maart 2007, 20:43
Schitterende gevlamde body van the String binnen, vergezeld door een hele nette maple neck met grote kop.

Helaas ook last van de schuine neckpocket, blijkt lastig te schuren, dus morgen maar eens even iemand met een dremel opzoeken.

Toevallig mensen in mijn buurt (Enschede) die hier ervaring mee hebben en evt. (voor wat lekker bier als bedankje) wat assistentie zouden kunnen verlenen? Ik kan wel naar the American Guitar Store, maar misschien verstandig/goedkoper om iemand ff laten helpen.

jimihattricks
12 maart 2007, 12:18
mijn hals en body afkomstig van een vorige lading van the string liggen momenteel bij een bevriende gitaarbouwer (zie ook mijn topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87946)

het probleem met de schuine halspocket is mij ook bekend, maar met een beetje freeswerk is dat alweer verholpen, de hals past nu perfect.. de hals wordt vintage amber gekleurd en daarna gelakt.. het enige 'zelfbouw' tot nog toe is eigenlijk het inschroeven van de vd haar tremolo :sssh:

succes allemaal mensen, zitten een paar mooie bodies tussen!

Firebird
12 maart 2007, 16:32
Ik ben ook gezwicht voor een neck + body van het voorraadje van the String.
Een CBS (grote headstock) maple neck met een sunburst SSS body.

Ik ga voor de 70's black-on-sunburst look, dus zwarte slagplaat/knoppen/elementkapjes.

De onderdelen wil ik bestellen bij guitarfetish.com.

Het volgende lijstje heb ik in gedachten:

- Chrome Hardtail Bridge for Teles and Strats
- GFS Premium and Authentic Black Pickup Covers
- Strat "Texas" Alnico Stagger Pickup Set
- Black/White/Black SSS Pickguard for Strat.
- Set of Three Black Strat Replacement Knobs
- Complete Strat Upgrade Electrical Component Kit
- Strat Jackplate "Football" output plate FREE jack!
- Pair Nickel Butterfly Strat String Trees complete
- Ultra Thick Chrome Neck Plate with Screws for Strat/Tele
- Wilkinson EZ-LOK locking Tuners 6 inline for Fender Headstocks

Iemand tips voor wijzigingen/opmerkingen/toevoegingen? Zou natuurlijk zonde zijn als ik iets over het hoofd zie...

Is overigens mijn eerste assembly project...spannend. Heb tot nu toe alleen een les paul junior uit elkaar gehaald en in elkaar gezet om hem te bekleden met koeienstof (ook ergens te zien op het forum), maar nog niks compleet in elkaar gezet.

Hey Paul, jij ook hier!! :D
Goeie smaak heb je! Vind die jaren 70 Strats geweldig mooi.
Lenny

paulbekkers
14 maart 2007, 00:49
Hi man!

yeps...

Ik heb inmiddels de neck op de body zitten. door wat schuren en voor de zekerheid opvullen met houtlijm heb ik nu een hals die super-super recht op de body staat, waardoor de snaren echt errug netjes over de hals lopen.

Overige onderdelen al besteld bij GFS. er komen toch maar Premium texas strat pickups in. ben toch gezwicht voor de duurdere versie.

Gaat echt een beauty worden. Of hij ook nog goed speelt is dan een tweede. ;-)

Ik zal wel eens foto's maken binnenkort.

Ik zit ook nog te twijfelen of ik een decal op de kop zal doen. iemand ideeën?

G.G.
14 maart 2007, 04:32
Premium texas strat pickups


Lekker setje. Ikga voor mijn zelfbouw het Boston Texas Wound setje van GFS proberen

paulbekkers
14 maart 2007, 10:05
Trouwens...
Ik heb een gelakte allparts neck. Als ik met decalpapier een decal erop zet, moet ik dan eerst even de kop schuren en nadat de decal erop zit weer een laagje lak erover? Of kan het zonder van tevoren te schuren?

fred dons
14 maart 2007, 18:28
nee niet perse op vintage fender en US fender reissues zit de decal over en niet onder de lak, bij de mex en de japanse versies weer wel

paulbekkers
15 maart 2007, 00:07
Ligt het decalpapier dan niet echt zichtbaar óp de lak? Is er verder ook niet duidelijk een kleurverschil o.i.d. te zien?

Maakt het geheel natuurlijk wel een stuk makkelijker...;-)

Ik heb uit andere topics begrepen dat het decal van tevoren even bespuiten met blanke lak wel nut heeft. Dat nog wél doen dan?

fred dons
15 maart 2007, 08:00
bij vintage strats is het punt van herkenning nu juist dat hij en verkleurt en hij duidelijk zichtbaar op de lak ligt
en ja het is inderdaad verstandig om voor het opbrengen (dus terwijl de decal nog op het backing papier zit) 1 lak laag over de decal te spuiten ter bescherming omdat ze best wel kwetsbaar zijn.

paulbekkers
21 maart 2007, 18:00
Okeej dan!
Spulletjes binnen van Guitarfetish.com. Alleen de Premium Texas Strat pickups nog niet (maar dat hadden ze netjes gemeld).

Alles erop en eraan geschroefd.

Dus alleen de bedrading, pickups en de strapholders er nog op.

Ff wat slechte foto's:
http://www.bekkersonline.nl/images/DSC00906_bewerkt_klein.jpg
http://www.bekkersonline.nl/images/DSC00910_bewerkt_klein.jpg

G.G.
21 maart 2007, 18:14
Heel erg mooi stratje. Denk dat een setje vergeelde knoppen en pickupcovers erg mooi zal staan.

paulbekkers
21 maart 2007, 19:03
Thnx
Ik hou de plastic parts zwart. Vind ik ook erg mooi/apart.

G.G.
21 maart 2007, 19:40
Thnx
Ik hou de plastic parts zwart. Vind ik ook erg mooi/apart.

Zwart past wel bij die jaren 70 kop. Toen vond Fender het ineens mooi om al het plastic in zwart op een gitaar te zetten

paulbekkers
2 mei 2007, 19:57
Hij is af! Mijn echte eigen texas 70's strat.
Mooi logo op de kop gemaakt en GFS premium Texas strat pickups (flinke output, heb ze dubbel ontvangen dus een setje te koop).

Ik zal snel even foto's maken...

fred dons
2 mei 2007, 21:55
nou ne-noun nou nou ?? waar blijven de foto's ;)

DarknessAwaits
2 mei 2007, 22:30
Hij is af! Mijn echte eigen texas 70's strat.
Mooi logo op de kop gemaakt en GFS premium Texas strat pickups (flinke output, heb ze dubbel ontvangen dus een setje te koop).

Ik zal snel even foto's maken...

Wat Fred zegt, waar blijven die foto's! :cooler:

(en over dat setje kwijtraken hoef je je geen zorgen te maken, ik heb je er al 2 mails over gestuurd... hoef je enkel nog maar te reageren :p)

Besser
3 mei 2007, 18:19
Op marktplaats is de op 29 april nog een advertentie geplaats dat ze nog nekken zat hadden maar, weet een van jullie of ze ook nog sss strat bodies hebben? Ik ben van plan om morgen of overmorgen naar a'dam te gaan maar wil wel even zeker weten of ze alles nog hebben.

MarkNijland
3 mei 2007, 19:23
Ik heb ze deze week gemaild omdat ik ook het een en ander wou hebben, maar ze hebben geen bodies meer. Halsen weet ik niet zeker. De volgende lading komt over ongeveer 3 weken, ze weten alleen nog niet precies wat ze toegestuurd krijgen.

DarknessAwaits
3 mei 2007, 19:25
Volgende lading komt inderdaad over +/- 3 weken, dat vertelden ze mij ook. Ik was op zoek naar een reversed headstock, maar die hadden ze enkel gefinished en ook met '70s kop. Daarom maar even afwachten, maar waarschijnlijk krijgen ze 'm niet binnen zoals ik het liefst zou hebben (reversed met scallop en kleine kop).

Besser
3 mei 2007, 19:32
Jammer, ik had ze ook al gemailed maar nog geen respons gehad. dan moet mijn eerste gitaarbouwprojectje nog maar even wachten. hadden ze eerst ook bodies zonder top ?, want in dit topic heb ik alleen nog maar bodies gezien met.

MarkNijland
3 mei 2007, 19:42
weet iemand trouwens of ze vorige keer 2 tone strat bodies hadden?

spirit
3 mei 2007, 21:41
Vandaag mijn halsje wat ik bij TheString besteld had binnen gekregen een maple '57 voor mijn strat project. :rockon:

MarkNijland
4 mei 2007, 09:45
ik wil ook een '57 maken, daarom heb ik die 2tone sunburst nodig :) Halsen hebben ze dus nog wel?

spirit
4 mei 2007, 16:33
ik wil ook een '57 maken, daarom heb ik die 2tone sunburst nodig :) Halsen hebben ze dus nog wel?
Had 'm dinsdag besteld, waarschijnlijk heeft ie er dus nog.

spirit
4 mei 2007, 17:20
kijk aders ff op ebay (gewoon op allparts zoeken) zie net dat Rienk zijn halzen daar ook op heeft gezet, staat zelf een scalloped halsje bij.

MarkNijland
4 mei 2007, 18:00
ojaa, nou wel weer..
ik verloor gister op ebay nog een veiling (in de laatste 10 seconden..) voor een allparts hals, grr

ps: zijn die gelakte maple halsen bij the string trouwens 75 of 125 euro?

spirit
4 mei 2007, 18:25
De gelakte zijn 125,- .
Voor hoeveel zijn ze van de week op ebay weggegaan dan?

MarkNijland
4 mei 2007, 19:35
Maple gelakt voor 77,- !!!

Besser
4 mei 2007, 20:40
Vandaag mijn halsje wat ik bij TheString besteld had binnen gekregen een maple '57 voor mijn strat project. :rockon:

Hoe heb je besteld dan en hoe wist je wat voor halzen ze hadden, ik wil er ook nog een bestellen maar ik kan niet met ebay omgaan. en 77 eu voor een gelakte hals is die prijs ook zo in de winkel of alleen op ebay?

MarkNijland
4 mei 2007, 21:14
dat was de eindprijs op de ebay veiling. Start bedrag was 60,-. Dat is alleen op ebay, normaal in de winkel zijn ze 125

spirit
4 mei 2007, 22:36
Hoe heb je besteld dan en hoe wist je wat voor halzen ze hadden, ik wil er ook nog een bestellen maar ik kan niet met ebay omgaan. en 77 eu voor een gelakte hals is die prijs ook zo in de winkel of alleen op ebay?

Gewoon een mailtje sturen, met de vraag wat voor halzen er nog zijn???

Maar dan zijn ze wel erg goekoop weg gegaan op Ebay, had ik mssn ook wel een gokje kunnen wagen. Maarja, nu wist ik wel zeker dat ik een hals had.

jaspie
10 mei 2007, 18:17
kep vorige week nog een mailtje gestuurt naar the string en hij zei dat het nog een paar weekjes zou duren voor ie weer halsen kreeg.

jan jansen
10 mei 2007, 18:47
kep vorige week nog een mailtje gestuurt naar the string en hij zei dat het nog een paar weekjes zou duren voor ie weer halsen kreeg.


Heb nog een mooie gele telebody van hem gekocht.Zitten wel wat foutjes/beschadigingen in maarja onder de slagplaat ...dus geen probleem :rockon: :rockon:

JJ

G.G.
17 mei 2007, 19:54
Nadat ik hier een paar mooie strats gezien had, begon het bij mij ook te "kriebelen" en heb ik ook een body bij The String besteld. Was zelf niet in de gelegenheid om de body op te halen en heb 'm netjes per post thuis bezorgd gekregen. De kleur is iets donkerder dan Surf Green, ik denk dat 't Sea Foam Green is.

Zit nog over een aantal dingen te twijfelen (moet wel een vintage uitstraling krijgen). Zo weet ik nog niet wat voor pu's ik ga gebruiken, zeker is wel dat er een maple/maple hals op komt. Als ik wat verder ben met mijn projectje zal ik wel wat foto's posten.

Volgens mij heb jij net die slagplaat bij me opgehaald. Als ik de omschrijving van deze body lees. Mooie plannen heb je met dat ding. Ik wacht af..... wordt wel wat denk ik.

spirit
18 mei 2007, 18:19
Volgens mij heb jij net die slagplaat bij me opgehaald. Als ik de omschrijving van deze body lees. Mooie plannen heb je met dat ding. Ik wacht af..... wordt wel wat denk ik.

Yep, dat was ik. Zal wel wat foto's posten als ie klaar is.

spirit
19 mei 2007, 15:55
hier zovast een "preview" van mijn strat in aanbouw, meer foto's volgen als ie helemaal klaar is
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC00972.jpg

G.G.
20 mei 2007, 09:45
Wordt mooi die groene all parts

keithvandentol
24 mei 2007, 10:37
wordt inderdaad al erg mooi die all parts strat, alleen vind ik de kleur nouw niet echt op surf green lijken of licht dat aan de foto,
kun je mischien vertellen hoe je de hals hebt gerelict?

jimihattricks
24 mei 2007, 11:13
wordt inderdaad al erg mooi die all parts strat, alleen vind ik de kleur nouw niet echt op surf green lijken of licht dat aan de foto,
kun je mischien vertellen hoe je de hals hebt gerelict?

sommige bodies van de string zijn 'off-colour', daarom zijn ze o.a. zo goedkoop...

dat relicen van de neck is niet zo mijn ding btw

spirit
26 mei 2007, 12:06
wordt inderdaad al erg mooi die all parts strat, alleen vind ik de kleur nouw niet echt op surf green lijken of licht dat aan de foto,
kun je mischien vertellen hoe je de hals hebt gerelict?

de kleur wijkt idd af van surf green, inmiddels ben ik erachter dat het Celadon green is.

De hals heb ik met een Dremel met daarin een roterend staalborsteltje gedaan.