PDA

View Full Version : VOX Valvetronix



MAY
23 december 2002, 17:47
Ik heb vandaag op o.a. een VOX valvetronix gespeeld en die klonk echt heel vet. Ik speelde toevallig eerst op een lin6 versterker (spider of zoiets) en daarna de vox valvetronix. Ik was aangenaam verrast door dit geluid voor een digitale versterker. Ik vond hem in tegenstelling tot de line6 veel 'buizeriger'klinken en veel minder digitaal. Eeen aanrader voor degene die graag een toch een digitlae versterker wil kopen!

Moonchild
23 december 2002, 17:50
Ik heb wel meer goede dingen over de Valvetronix gehoord.
In bladen wordt er ook goed over geschreven.

Zeker eens proberen idd

Nocki
23 december 2002, 21:48
VOX he. das gewoon goed...
ik heb die hele kleine vox transitor bakjes ooit eens geprobeerd en daar was ik al verliefd op.
hele goede basis. zou ik best wel eentje van willen hebben.
nocki

niels5150
24 december 2002, 11:26
het enige wat me ervan tegenstaat is dat de geluiden op de vox site onwijs kut klinken. Ik snap dat zowiezo niet, dat zulke merknamen een of andere debiel die niet kan spelen en geen verstand heeft van sound maken en opnametechniek een demo voor hun nieuwste versterker laten maken. Echt vaag. Een aap kan die dingen nog beter laten klinken!

Rwin
24 december 2002, 14:17
ik wed dat ie beter in de smaak zal liggen bij de buizengekken...

er staat namelijk een naam op die vroeger goed was in buizenbakken...

dus... kopen!!!!! met zijn alle!!!!

ROFL

Abel
24 december 2002, 17:02
HE MAY,

Hoe speelde die line 6 Spider?
Mooi geluid??
misschien wil ik die namelijk kopen

MAY
24 december 2002, 19:28
Ik vond de line6 veel digitaler en nepper klinken dan de VOX en zeker als allen buizenbakken. Ik heb ook op andere lin6 versterkers gespeeld zoals de flextone en die klonken iets beter. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk niet zo een fan ben van digitale versterkers. De line6 klinkt wel keurig opgeruimd en erg vet, met name voor een zware scheur. Maar als geen echte buizenbak wilt zou ik nogt effe doorsparen voor een valvetronix.

Simon
24 december 2002, 19:54
@ Rwin: Is die VOX niks voor jouw?

Rwin
24 december 2002, 20:54
@ Simon

ja ik heb net eens gekeken...
klinkt niet onaardig. op de site. maar alles is aangedikt met delays en reverbs.

helaas is de helft van de slechts 16 amps gebaseerd op andere voxes. ac15 ac15tb ac30 ac30tb etc.

tis meer een concurrend voor de flextoneserie... maar die heb ik eigenlijk al. (Een podpro that is...)

Voor het geld... net iets meer dan 1050 Dollar. is te doen. maar ja... dan heb je nog zon pruts vloerbordje... geen vette fx. geen apart schakelbare fx. (dus per program chorus aan of uit)

en je hebt maar 32 programs.
dus

clean |
clean met chorus |
Drive |
Drive met chorus |
Solo.

dit past al niet eens in 1 bank. (8x4)

anyway,
ik denk dat het voor de thuisgitarist niet onaardig is. :razz:

Rwin

BrianMay
24 december 2002, 21:15
Digitale versterkers klinken bagger ook die Valvetronix, spaar liever door voor een echte vox want die kosten niet eens zo heel veel meer

MAY
24 december 2002, 22:02
Nou ja, klinken bagger, je kunt ook overdrijven. Maar je hebt gelijk als je doorspaart voor een echte VOX, zou ik ook doen en de Valvetronix waar ik op had gespeeld kost inderdaad ook ongeveer 1300 euro exlusief footswich!

BrianMay
25 december 2002, 13:20
Ik heb 1 heel weekend op een line 6 flextone head en op een Vox valvetronix ad60 gespeeld, en ze kwamen beide niet eens in de buurt.
die flextone klonk echt afgrijselijk vooral bij enkele noten en palm muting.
DIe vox klonk nog wel redelijk maar vergeleken met een echte ac30 was het ook bagger.
Ik heb zo het vermoeden dat niet iedereen hier op dit forum weet hoe een echte ac30 klinkt als ie helemaal open staat.
een ac30 klinkt vol en romig als je hem helemaal open zet, en zo'n modeling amp gaat steeds scheller klinken naarmate je hem verder open zet

MAY
25 december 2002, 13:42
Toevallig weet ik wel hoe een AC30 klinkt op een lekker volume. Ik heb ook zeker niet gezegd dat de valvetronix even goed klinkt als een echte vox. Dat mag je ook niet verwachten. Maar om het nu bagger te noemen.....

tri-sonic
25 december 2002, 21:41
Hee Brian May, speel jij met ac30's? En zo ja dan wil je vast wel een brian geluid hebben lijkt me. Hoe overstuur jij een ac30? Ik doe het met me gt6, naar 2 ac30's. Zodat ik in ieder geval een lekkere stereo delay heb voor brighton rock.

vulvasonic
25 december 2002, 22:52
dan moet je er eigenlijk nog een AC30 bij hebben.....

1 voor het droge signaal en 2 voor de stereo-effecten. FF doorsparen!!!
;]

BrianMay
25 december 2002, 23:26
je bent 4 ac 30's nodig.

je plugt je gitaar in een soort verdeelbox met 4 outputs,

2 daarvan gaan naar een chorus effect en daarna naar 2 amps, die in het midden staan.
zodat je een goeie leadsound hebt.
die andere 2 outputs gaan naar 2 echoplex tape delays die 1e met een vertraging van 800 ms die andere 1600 ms.

hoe ik ze overstuur?
allereerst worden ze aangepast, alle overbodige elektronica gaat eruit van het brilliant channel en tremelo, zodat je alleen het normale kanaal overhoudt.
dan komen er betere buizen in.
en dan is het gewoon een kwestie van alles op 10 en dan overstuur je ze wel.
alleen is dat voor in huis niet zo geschikt.

als je verder nog iets over brian's setup wilt weten dan mag je het gerust vragen hoor

Dude
26 december 2002, 01:18
en dat heb jij allemaal, of hebben we het hier nu over degene die jij graag wil zijn ?

BrianMay
26 december 2002, 12:59
Tuurlijk heb ik dit niet allemaal thuis.
maar even voor de duidelijkheid ik ben niet zo iemand die precies alles net zo wil hebben als brian may hoor.
Ik respecteer brian gewoon enorm om zijn gitaarspel, en ik weet toevallig het 1 en ander van zijn setup af, maar er zijn wel meer gitaristen die ik goed vind.
Maar zo ziet de brian may setup er dus uit voor als ie live speelt, en in de studio heeft ie een compleet andere setup.

tri-sonic
28 december 2002, 17:59
Brian may gebruikt nog wel altijd een distortion overdrive en dat is z'n treble-booster hoor. Hij doet het niet puur op volume

BrianMay
28 december 2002, 19:12
brian may doet het wel puur op volume, die treblebooster is puur om zijn geluid wat meer hoog te geven zodat het niet zo modderig klinkt bij veel volume.
en trouwens een distortion pedaal is heel iets anders dan een treblebooster.
de distortion die brian may gebruikt is pure eindtrap distortion en die krijg je alleen maar door je voxjes hard te zetten.
sorry als ik arrogant overkom , maar das niet mijn bedoeling, ik probeer alleen maar vragen zo goed mogelijk te beantwoorden

tri-sonic
29 december 2002, 21:15
Die treblebooster verhoogt niet echt de hoge tonen denk ik zo. Oke je kan gelijk hebben. Maar dat ding werkt vooral als overdrive en hij doet het echt niet puur alleen met een ac30 hoor. Kijk hier maar es:

http://www.brianmayworld.com/treble_booster.htm

Op deze site staat een treble booster die brian tegewoordig gebruikt gemaakt door Greg Fryer. Die vent heeft brian's gitaar 4 jaar geleden gerestaureerd. Deze gast heeft er dus wel verstand van zal ik maar zeggen.
En op die pagina staat dat die treble-booster het signaal met 30 dB versterkt naar de versterker toe. Noem je dat geen overdrive dan??? Volgens mij wel.

tri-sonic
29 december 2002, 21:18
Ik probeer ook niet arrogant te doen hoor sorry. Ik vind het wel beter dat ik eindelijk met iemand over Brian May en zijn setup kan praten!
Volgende vraag dan: Als brian live speelt, staan er meestal 12 of 16 AC30's te gloeien. Denk jij dat ie ze allemaal gebruikt? In intervieuws zegt men vaak dat ie er maar 4 gebruikt. Zou hij ze alleen maar voor de show daar hebben staan? Het ziet er wel vet uit.

Special
2 januari 2003, 11:15
Op 2002-12-29 21:18, schreef tri-sonic:
Volgende vraag dan: Als brian live speelt, staan er meestal 12 of 16 AC30's te gloeien. Denk jij dat ie ze allemaal gebruikt? In intervieuws zegt men vaak dat ie er maar 4 gebruikt. Zou hij ze alleen maar voor de show daar hebben staan? Het ziet er wel vet uit.


Brian gebruikt er vier tegelijk. De overige acht zijn backups.

Eric

P.S. Hoe kan het dat een echte fan niet op een Brian May signature gitaar speelt :wink:

tri-sonic
2 januari 2003, 19:26
Ik speel niet op een brian may signature omdat ik dat slechte copy's vind van het orgineel. Mijn Red special is zelfgebouwt door me pa ( net als brian may trouwens) en is beter dan een guild of burns. Als je foto's wilt zal ik ze es ergens op internet zetten.

BrianMay
2 januari 2003, 19:34
Ik blijf erbij dat die treblebooster alleen is om het geluid een beetje op te schonen zo dat het op hoge volumes niet modderig gaat klinken.
Ik heb het brian namelijk zelf een keer zo zien uitleggen.
Live gebruikt ie altijd 12 ac 30's die geschakeld staan in banken van 4, dat wil zeggen hij gebruikt er 4 tegelijk en de volgende 4 staan op standby zodat als er 1 bank stukgaat hij zo kan overschakelen naar een volgende bank.
En meestal schakelt ie halverwege een concert sowieso over naar een andere bank omdat ie zo het risico dat er een versterker stuk gaat beperkt houd.
Ik heb een keer een opname gezien waarop ie een voc ac30 opblaast tijdens concert en dat was me toch een dreun.
Ik vindt een Burns persoonlijk 1 van de slechtere gitaren die er zijn, ze klinken niet echt als een red special en ze zijn ook vrij goedkoop gemaakt.
En ik weet waar ik over praat want ik heb vele uren doorgebracht met een Burns BHM.

MAY
4 januari 2003, 18:37
IK speel al een klein jaar op een Burns Brian May en ik kan absoluut niet zeggen dat het een van de slechtere copy's is.
(en met mij ook bladen als de gitarist)De gitaar komt erg dicht in de buurt van het geluid van brian may, zeker wanneer je op een AC30 speelt! De eerste keer dat ik op mijn burns speelde bij EMI vond ik hem ook voor geen meter spelen. Maar wanneer de gitaar goed is afgesteld, je er fatsoenlijke snaren op hebt liggen is het absoluut een goede gitaar die zijn geld meer dan waard is!!!

BrianMay
4 januari 2003, 23:41
De halspen van een burns is vrij zwak en daar heb ik 2 ervaring mee gehad bij 2 verschillende red specials van burns, verder is de tremolo best wel snel ontstemt, en het is meer de ac30 die het geluid van brian may kenmerkt dan zijn gitaar.

MAY
5 januari 2003, 00:33
Dat is inderdaad wel een beetje waar, het stemmechanisme is niet het toppunt van de gitaar. Maar dat je zegt dat de ac30 het geluid vam Brian May meer kenmerkt dan zijn gitaar ben ik niet met je eens. In feite is het de combinatie die zijn geluid maakt, maar als ik dan zou moeten noemen wat zijn geluid het meest bepaald is het zoch echt zijn gitaar.