PDA

View Full Version : Gezicht >> tablatures



Lorenzia##
2 januari 2007, 13:46
Hy.. ik zoek tablatuures.Maakt niet van wie.Maar er moeten artiesten uit deze tijd op de site zijn, zoals; My Chemical Romance of Evanescence. GROETJESSS.

Bl44t44p
2 januari 2007, 14:35
Ehm, wat dacht je van bijvoorbeeld http://www.ultimate-guitar.com/

Meer dan 200.000 allemaal voor jou :)

kunk
2 januari 2007, 14:56
www.itabs.nl

Azrael
2 januari 2007, 14:57
Meer mensen overgens hier die zich ergeren aan de steeds grotere hoeveelheid tab sites die moeten sluiten i.v.m copyright gekloot?

freekick
2 januari 2007, 15:17
Meer mensen overgens hier die zich ergeren aan de steeds grotere hoeveelheid tab sites die moeten sluiten i.v.m copyright gekloot?

ja! (dat is te kort) jazeker dan maar!

hendrix2
2 januari 2007, 22:17
Meer mensen overgens hier die zich ergeren aan de steeds grotere hoeveelheid tab sites die moeten sluiten i.v.m copyright gekloot?
persoonlijk niet :chicken:
gebruik de laatste jaren eigenlijk zelden of nooit nog tabs..
Beschouw het juist als een pluspunt dat ze moeten verdwijnen!!! Als je met je gehoor leert werken word je ongetwijfeld een betere gitarist!

Reigor
3 januari 2007, 00:05
persoonlijk niet :chicken:
gebruik de laatste jaren eigenlijk zelden of nooit nog tabs..
Beschouw het juist als een pluspunt dat ze moeten verdwijnen!!! Als je met je gehoor leert werken word je ongetwijfeld een betere gitarist!
Voor beginners is dat vrijwel ongmogelijk...

Azrael
3 januari 2007, 00:13
persoonlijk niet :chicken:
gebruik de laatste jaren eigenlijk zelden of nooit nog tabs..
Beschouw het juist als een pluspunt dat ze moeten verdwijnen!!! Als je met je gehoor leert werken word je ongetwijfeld een betere gitarist!

Heel foute opmerking voor beginners....
Plus. Tabs zijn goed voor techniek. Ik speel bijna nooit van tab. Voordeel , je krijgt betere oren. Nadeel , je leert jezelf een eigen techniek aan. Tegenwoordig lees ik Guitar Techniques onder andere en soms staan daar tabjes in en dan moet ik echt even puzzelen omdat ik altijd het liefst op mijn eigen manier speel. Maar omdat het in tab heel duidelijk staat wat je wel en niet moet doen is dat pittig. Goed , internet tabs zijn vaak kwalitief slecht maar ook daar geld hetzelfde.

hendrix2
3 januari 2007, 08:54
Voor beginners is dat vrijwel ongmogelijk...
dat lijkt alleen maar onmogelijk...
Maar tot tien jaar geleden hadden mensen ook geen tablaturen hoor.
Ikzelf speelde ook reeds een jaar of 4 tegen dat ik wist wat tabs waren, en tegen die tijd kon ik al aardig mijn plan trekken, gewoon door héél veel naar een nummer te luisteren, en het 100 keer opnieuw af te spelen.

Edit: ik wil natuurlijk niet beweren dat tabsites slecht zijn ofzo. Ik geef zelf soms gitaarlesjes en maak ook heel dankbaar gebruik van tabs dan. Ik bedoel alleen maar dat tabs iets is van de laatste jaren, het internettijdperk. Als jullie beweren dat het vrijwel onmogelijk is om zonder tabs te leren spelen, tja...

Don Capo
3 januari 2007, 12:57
Je kan tabs van je favoriete band ook gewoon kopen hoor, tast maar eens een keer in de buidel!