PDA

View Full Version : Het "grote weggooien is zonde" topic (ruil/weggeef topic)



Pagina's : [1] 2

G.G.
2 januari 2007, 13:27
Naar aanleiding van dit topic: weggooien is zonde (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84665&page=1&pp=10) waar Glacius een oude gitaar van G.G. opknapt en het instrument nieuw leven in te blazen dit topic.

Iedereen vind thuis weleens een gitaar onderdeel waar ie niets meer mee kan, rijp voor de vuilnisbak, maar twijfelt. Er is altijd wel iemand die het kan gebruiken, zie de link hierboven.

Er is maar 1 regel EDIT: 2 regels, niets verkopen, daar is marktplaats voor. Het betreft hier gewoon gratis hulp, in de vorm van materiaal dat anders toch maar weggepleurd wordt.

+


en mischien een 2e regel, na posten van omschrijving en foto kan er gereageerd worden en is altijd de 1e die reageerd de 1e die in aanmerking komt, maar verdere details over het item graag via PM om slowchat's te voorkomen en dit topic overzichtelijk te houden

Heb je wat over, zoals mijn oude acc. gitaar, dump het hier neer om elkaar te helpen, al is het maar om een instrument uit elkaar te halen om inzicht in de constructie te verkrijgen.

AvU
2 januari 2007, 14:15
goed idee!!
maak ik er meteen even gebruikt van, heeft iemand nog een template voor jazzbas elementen liggen, hals en brug graag? zo jah, personal mesage me maar even. mijn dank is groot. :)

Grt arjan van uem

hendrix2
2 januari 2007, 15:05
Misschien kan ik hiermee iemand van dienst zijn. Dit is een maple Harmony neck. De neck is bedoeld voor op een strat body, maar zoals duidelijk te zien is heb ik hem toch maar op een tele body gestoken. Dit verklaart de extra gaatjes. De frets zijn vrijwel ongeschonden en verder mankeert ook echt niets aan deze hals.
De tuners moeten vervangen worden omdat ze roestig zijn.
Liefst vind ik iemand die het wil komen ophalen (uiteraard gratis) want voor verzenden heb ik door examens de komende maanden erg weinig tijd. (als het echt niet anders kan wil ik wel verzenden, maar tegen verzendkosten dan en kan ook maar verzenden vanaf 20 januari ofzo, ophalen kan dagelijks)

Op deze manier probeer ik ook m'n steentje bij te dragen aan de zelfbouwers van het forum, ik post hier vrijwel nooit in het subforum zelfbouw, maar lees hier bijna dagelijks de verslagen, echt héél boeiend!

enkele fotootjes:
Headstock:
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/head.jpg

geheel:
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/halstotaal.jpg

8 gaatjes:
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/8gaatjes.jpg

1 fret (vraag met niet waarom...):
http://i97.photobucket.com/albums/l225/kendrix2/fret.jpg

mustang16
2 januari 2007, 15:51
ik ben wel geintereseerd in de neck. Ik vind het trouwens een heel goed idee van deze toppic

Pun
23 januari 2007, 20:04
Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

Hartelijk dank alvast.

JimiDylan
23 januari 2007, 23:36
is die nek nog verkrijgbaar?

up-guitarman
23 januari 2007, 23:47
Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

Hartelijk dank alvast.

Als mijn GFS-jes er zijn heb ik nog wel iets voor jou als je wil => Een humbucker die uit een BC Rich komt. PM me maar als je interesse hebt !!!

B_2_the_a
24 januari 2007, 00:27
Om dit topic maar even omhoog te schoppen:

Ik ben op zoek naar een fullsize humbucker, maakt niet uit wat voor een, voor mijn part eentje die uit een of andere budget gitaar is gehaald bij het upgraden naar betere pick ups, het is allemaal goed.

Hartelijk dank alvast.


pm me, heb nog een schaller liggen!

schwalbe
24 januari 2007, 00:38
Ik heb nog een Fane 10 inch gitaarspeaker liggen en een shortscale bashals van zeer matige kwaliteit. PM me voor info want ik kom niet zo vaak op het zelfbouwforum..

EDIT: ik check net die bashals ff en hij blijkt getordeerd. Misschien recht te trekken, misschien ook niet. De achterkant van de hals en de (fenderachtige) kop zijn donker sunburst gelakt, de toets is esdoorn en heeft lelijk opgeverfde 'block inlays', stemmechanieken zijn afwezig, string-retainer is aanwezig.
De speaker klinkt het best in een gesloten kast weet ik uit ervaring, hij zal een watt of 30 zijn. Hij hoorde bij een 25 watt torque versterker die je er bij mag hebben; het geheel is geschroeft in een totaal afgeransde behuizing van een Marhall combo. Mocht iemand belangstelling hebben voor het losse versterkergedeelte, de losse speaker, of de losse marshallbehuizing dan hoor ik het graag. Uiteraard kan je ook alles in 1 keer ophalen :)

Pun
24 januari 2007, 23:17
De schaller zal beter zijn dan de BC rich, correct?

(Nu ik toch de keus heb, kan ik meteen de beste nemen :))

Hartelijk dank aan jullie beiden alvast.

glacius
26 januari 2007, 13:06
oplap strat uit het gelijknamige topic gratis af te halen !

het gaat om de strat uit het topic ''oplap strat'' zonder de parelmoeren slagplaat en zonder de stemmechanieken...
ik doe er een zwarte s-s-s slagplaat bij zonder electronica ..

de eerste die reageerd mag hem komen ophalen ! ..

parelmoer slagplaat en stemmers kunnen voor een klein prijsje erbij maar de humbucker (seymour duncan tb6 wit)en neck pickup (dimarzio blue velvet ) blijven in mijn bezit !

oknarb180
26 januari 2007, 13:25
oplap strat uit het gelijknamige topic gratis af te halen !

het gaat om de strat uit het topic ''oplap strat'' zonder de parelmoeren slagplaat en zonder de stemmechanieken...
ik doe er een zwarte s-s-s slagplaat bij zonder electronica ..

de eerste die reageerd mag hem komen ophalen ! ..

parelmoer slagplaat en stemmers kunnen voor een klein prijsje erbij maar de humbucker (seymour duncan tb6 wit)en neck pickup (dimarzio blue velvet ) blijven in mijn bezit !


Hey Glacius

Ik heb intresse in de gitaar!!

Je hebt PM van me gehad!!!

vr.gr.

Branko

glacius
26 januari 2007, 13:32
alleen ophalen , geen verzending !!

robert-gitarist
26 januari 2007, 13:40
Ik heb intrese!kan hem op halen!


Edit: Kunnen we eventueel meteen een pilsje pakken ;)

oknarb180
26 januari 2007, 15:45
alleen ophalen , geen verzending !!

Da's jammer, tis voor mij niet zo makkelijk om even naar Ede heen en weer te rijden vanuit Heerhugowaard.
Sonde, want ik vind het wel een mooi halsje.

vr.gr.

Branko

Brammibal
26 januari 2007, 16:17
Asl robert gitarist niet kan, ik ben geintereseerd~! ik woon in wageningen,m dus kan hem gewoon even met de fiets opgalen.

robert-gitarist
26 januari 2007, 16:36
Ik ga hem een deze dagen halen ;)
Waarschijnlijk maandag maar als Glaas wat eerder kan...

G.G.
26 januari 2007, 17:07
Jammer dat ik dit zo laat zie.

Ic3gl0vE
26 januari 2007, 19:25
éigenlijk was ik eerder, maar helaas
Ik mag niet posten op mijn werk
Wel laten zien wat je er mee gaat doen he robert :)

rinaldo
26 januari 2007, 20:39
ik weet niet zeker of dit wel in dit topic thuis hoort, maar ik heb een SD jeff beck humbucker in singel coil formaat, die ik wel zou willen ruilen tegen een jb full zize humbucker, of soortgelijk elementje

gewoon met gesloten beurzen, mits alles goed functioneert uiteraard

en oja als iemand nog een tune,o matic brug heeft liggen met stoptail. dan hou ik me aanbevolen.

chroomlaag mag best een beetje versleten zijn, kan het wel opnieuw verchromen.

robert-gitarist
27 januari 2007, 18:59
éigenlijk was ik eerder, maar helaas
Ik mag niet posten op mijn werk
Wel laten zien wat je er mee gaat doen he robert :)

Ik ga eerst kijken wat er nog eventueel aan de gitaar moet gebeuren(zo te zien niet zo gek veel meer) en dan kijk ik wel veder :) Zal wel een tijdje kunnen duren gezien ik even rustig aan moet doen met de $$ ;)
Waarschijnlijk word de kop wel opnieuw gespoten ofzo want ik heet geen Glacius ;) Maar ach we zullen zien

MarkS
28 januari 2007, 01:32
Ook maar eens een poging wagen: ik heb een splinternieuwe Richwood Strat hals. Vintage honingkleur lak, 21 frets, Rosewood, genuine headstock.
Ik zoek een full maple neck, met genuine headstock.

keithvandentol
28 januari 2007, 15:02
Ook maar eens een poging wagen: ik heb een splinternieuwe Richwood Strat hals. Vintage honingkleur lak, 21 frets, Rosewood, genuine headstock.
Ik zoek een full maple neck, met genuine headstock.

wat bedoel je met genuine headstock

MarkS
28 januari 2007, 20:37
Ik bedoel een correcte Fender style headstock.

glacius
29 januari 2007, 12:27
oplap strat uit het gelijknamige topic gratis af te halen !

de eerste die reageerd mag hem komen ophalen ! ..



hier dan de nieuwe gelukkige eigenaar, Robert-gitarist !

http://img207.imageshack.us/img207/9329/pict1022mf1.jpg (http://imageshack.us)


foto is helaas toch iets wazig

glacius
29 januari 2007, 13:03
gelukkig??
straalt er niet echt af ;-)


dat is gewoon zijn unie expression

Mr.Bluesbreaker
29 januari 2007, 13:24
Ik heb nog een Tele nekelement. Doe ik niks mee. Ik wil hem ook wel ruilen met iemand die een standaard 9-volts adapter heeft voor een boss pedaaltje?

glacius
29 januari 2007, 13:26
ik heb ook nog een tele neck element... gratis afhalen..

en een zwarte strat s-s-s slagplaat .. ook gratis afhalen ..

GibsonDC
29 januari 2007, 14:04
Ik ben geintresseerd in je slagplaat, alleen kan ik hem niet komen afhalen is iets te ver weg:(

no 1 hops
29 januari 2007, 15:13
dat is gewoon zijn unie expressionunie wat?
leg eens uit, wat is dat?

robert-gitarist
29 januari 2007, 15:34
Ik kan nooit op foto's lachen :P
Als je een foto tegen komt waa ik op lach,meteen inlijsten want das uniek ;) :D

Glaas,nogmaals super bedankt!Erg leuk gitaartje.Komt wel goed met de rest van de onderdelen etc :) Enne binnekort zeker ff een pilsje pakken daar in het wonder schone Ede ;)

no 1 hops
29 januari 2007, 16:47
Ik kan nooit op foto's lachen :P
Als je een foto tegen komt waa ik op lach,meteen inlijsten want das uniek ;) :D
dan heb je iedergeval nooit een probleem met de pasfotos voor een paspoort of id kaart. ;-)

robert-gitarist
29 januari 2007, 17:24
Haha nee dat is inderdaad zo.
Mja geposeert lachen ben ik gewoon geen ster in.Op een of andere manier heb ik een bloedhekel aan mijn lach vandaar..Ik heb niet zn mooi als :D


;)

glacius
29 januari 2007, 18:22
Ik ben geintresseerd in je slagplaat, alleen kan ik hem niet komen afhalen is iets te ver weg:(

zie het zo, drink gelijk een biertje hier .. dan heb je niet gereden alleen voor de slagplaat maar ook voor de gezelligheid

glacius
29 januari 2007, 18:25
Glaas,nogmaals super bedankt!Erg leuk gitaartje.Komt wel goed met de rest van de onderdelen etc :) Enne binnekort zeker ff een pilsje pakken daar in het wonder schone Ede ;)

ja kom gauw een biertje pakken, neem gelijk je gitaar mee ! we kunnen naar een cafe gaan waar ik hem daar kan solderen, vriend van me werkt er ;)

station ede-wageningen moet je dan uitstappen 50 mtr lopen en je bent er ..

robert-gitarist
29 januari 2007, 19:12
Is goed,gaan we zeker doen!Spreken we wel binnekort een tijd+datum af.Of ik de gitaar mee neem weet ik nog niet want moet nog eerst paar dingen aan gebeuren: polijsten van de lak bijv. ;) Als je nu over de body kijkt,zie je namelijk sinasappelhuid en die wil ik eerst even veder bewerken.

piezo
29 januari 2007, 20:13
Ik heb te ruil:
- EMG actief PrecisionBass element, zichtbaar gebruikt maar wel goed
- EMG actief JazzBass element, zichtbaar gebruikt maar wel goed
- incl. EMG handleiding, batterijclip en 3 stuks 25 kOhm pots (waarvan 1 met gladde as)
- PrecisionBass slagplaat, 3-ply W/Z/W, in nette staat, 3 potmetergaten, 1 outputgat

Materiaal waartegen ik wil ruilen, gebruikt mag best, maar dan wel ongemodificeerd:
- setje Stratocaster elementen: Alnico 5, non staggered, Fender American/American Standard, Seymour Duncan SSL-2, SSL52-1 fivetwo, of gelijkwaardig, met een RW/RP middenelement, alleen het brugelement mag hotter of Texas Special zijn
- setje Telecaster elementen: "vintage" type, brugelement staggered en met messing bodemplaatje, Fenders, Seymour Duncan STL-1 + STR-1 of gelijkwaardig
- setje P-90 elementen: Gibson, SeymourDuncan SP90-1 of gelijkwaardig

B_2_the_a
29 januari 2007, 20:28
ik heb te ruil:

zie mijn sig


ik wil graag:

bied maar :soul:

glacius
29 januari 2007, 20:48
Is goed,gaan we zeker doen!Spreken we wel binnekort een tijd+datum af.Of ik de gitaar mee neem weet ik nog niet want moet nog eerst paar dingen aan gebeuren: polijsten van de lak bijv. ;) Als je nu over de body kijkt,zie je namelijk sinasappelhuid en die wil ik eerst even veder bewerken.

ik had het over je andere gitaar met die evh strepen ..

donderdag avond ?

Ic3gl0vE
29 januari 2007, 20:52
Ik heb een defecte yamaha DX27 synth te ruil, mocht iemand daar in geïnteresseerd zijn. Hij gaat aan en de outputs werken (geven zachte ruis), maar hij start niet op.

Liefst ruilen tegen dingen die ik in mijn stratkloon kan stoppen (electronica, element), maar als je iets anders te ruilen hebt mag je ook pb'en uiteraard.

glacius
30 januari 2007, 13:37
gratis afhalen !

deze slaglaat

http://img250.imageshack.us/img250/8588/pict1038ly9.jpg (http://imageshack.us)


en dit pickupje

http://img228.imageshack.us/img228/5039/pict1039cz5.jpg (http://imageshack.us)

Azrael
30 januari 2007, 14:01
Ik heb een defecte yamaha DX27 synth te ruil, mocht iemand daar in geïnteresseerd zijn. Hij gaat aan en de outputs werken (geven zachte ruis), maar hij start niet op.

Liefst ruilen tegen dingen die ik in mijn stratkloon kan stoppen (electronica, element), maar als je iets anders te ruilen hebt mag je ook pb'en uiteraard.

PM gestuurd (over 2 minuten)

B_2_the_a
25 februari 2007, 12:09
ik heb liggen:

3x richwood humbucker (uit een les paultjes)
1x squier slagplaat met 3x enkel spoels en alle electra

ik zoek:
bouwmallen voor een telecaster

Firebird
7 maart 2007, 14:22
Ik heb:

Stew Mac L-500 HB
2x P-90 achtige SC, lage output

Ik zoek:
2x Humbucker-sized P-90 (GFS ofzo)

Ruurd Peppel
11 maart 2007, 10:18
Hoi,

Ik heb nog een Samick hals liggen met tuners. Eén van de tuners is bij het aandraaien gebroken, maar als je spanning op de snaar zet, blijf alles goed zitten (en de snaar blijft goed gestemd).

Zou leuk zijn als ik deze hals kan ruilen tegen een EMG Select model SES pick up.

Laat maar wat horen.

Damy
11 maart 2007, 15:46
Die 2 SC Elementen wil ik wel graag hebben!

Je krijgt PB!

up-guitarman
4 april 2007, 00:42
Ik ben nog op zoek naar wat slagplaat materiaal. Bij voorkeur rode shell of houtkleur of zo... (andere dingen vallen ook te overwegen ;))

Verder heb ik nog 2 Strat pickups uit een Squier affinity strat liggen die wegmogen en 2 single coils uit een Yamaha RG112 (wel wat oxidatie aan de onderzijde...) Als ik er iemand gelukkig mee kan maken, hoeft niet veel op te brengen...

B_2_the_a
4 april 2007, 02:06
tha list:

2 richwood humbuckers
1 richwood neck element
1 schaller paf neck element
1 squier slagplaat + electronica
soldeerbout (weller whs 40)
precision bass body
en nog wat losse brul

gezocht: hardware voor tele

Ash ketchum
4 april 2007, 18:34
Mijn lijst;
- Strat body, massief hout (weet alleen niet wat voor) waarschijnlijk van een squier squier. Donker naturel gekleurd.
- 3 witte strat slagplaten - 1 vergeeld, drielaags met ultrasonic elementen, schakelaar en potmeter (wiring moet nagekeken worden). 1 drielaags met schakelaar en potmeters, de folie zit er zelfs nog op alleen de bedrading mist. 1 kale, ook drielaags.
- 2 500k potmeter, driestanden schakelaar.
- een setje stemmechanieken van affinity telecaster.
- een setje stemmechanieken van een squier strat.


te ruil voor;
Tele body
Tele hardware
effectpedalen (defect of werkend) het liefst overdrives en distortions of een wah

B_2_the_a
4 april 2007, 18:44
geef eens een foto van die strat body :)

B_2_the_a
4 april 2007, 19:06
intresse in een jackhammer (marshall)??

wat vraag je voor de cp-9? ik heb genoeg in te ruilen??

no 1 hops
4 april 2007, 19:22
1 vergeeld, drielaags met ultrasonic elementen, schakelaar en potmeter (wiring moet nagekeken worden).


heb wel intresse in die ultrasonic, maar welke zijn het?
en evt intresse in een digitech rp50 met voeding?

Ash ketchum
4 april 2007, 19:25
heb wel intresse in die ultrasonic, maar welke zijn het?
en evt intresse in een digitech rp50 met voeding?
Op de achterkant staat alleen S2.
Geen interesse multi-effects, ik heb al een rp100 die ik nooit gebruik.

no 1 hops
4 april 2007, 19:26
Op de achterkant staat alleen S2.
Geen interesse multi-effects, ik heb al een rp100 die ik nooit gebruik.het zijn dus niet die met die grote U er op?

Ash ketchum
4 april 2007, 19:30
Op de voorkant staat Ultrasonic, grote u dus.

no 1 hops
4 april 2007, 19:39
Op de voorkant staat Ultrasonic, grote u dus.dan zijn het niet de ref serie, jammer.

Brammibal
7 april 2007, 11:35
Ik heb een Dunlop Wah FX-13. Zou dat graag ruilen met een stuk mahonie voor een body of neck (flying V)..

Dreamer
12 april 2007, 17:20
ik heb een Cuenca 30 (klassieke gitaar) staan
bovenblad kapot, het is vooral voor de nek dat je deze misschien nog kunt gebruiken.
intresse of foto nodig? mail naar dries_liebens@hotmail.com

=> is de deur uit aan Mr van Geest, hopelijk binnen paar weken foto's van hem als de reparaties gelukt zijn ;)

Hellsbellsnl
15 april 2007, 15:34
Ik zoek voor mijn 2e zelfbouwprojectje eigenlijk zo'n beetje alles wat er in een elctrische gitaar moet.
van Tuners tot bridge.
van humbucker tot single coil.
Het maakt me niet uit of er 6 verschillende tuners opzitten wil gewoon eens iets aparts bouwen.
hetzelfde geldt voor de knoppen: zwart wit witch hat of als op een tele.
dit wordt iets speciaals.
dus heb je nog wat liggen onder een dikke laag stof of onder het bed:
Laat het mij ff weten.
Ook ben ik op zoek naar een bouwtekening of mallen van een 1/2 scale (50%) om voor mijn zoontje wat te hobbieën.

P.S. Mag weinig tot niets kosten

Valoosj
18 april 2007, 00:03
heeft er iemand nog een chrome pickup cover liggen? ik wil er eentje bestellen anders, maar het is zo dom om daar veel verzending voor te betalen. ik wil er gerust nog iets voor betalen

ernieman
18 april 2007, 18:56
ik heb een Cuenca 30 (klassieke gitaar) staan
bovenblad kapot, het is vooral voor de nek dat je deze misschien nog kunt gebruiken.
intresse of foto nodig? mail naar dries_liebens@hotmail.com

=> is de deur uit aan Mr van Geest, hopelijk binnen paar weken foto's van hem als de reparaties gelukt zijn ;)

Maak daar maar een paar maanden van! Ik ben voorlopig nog bezig met mijn Theorbe. Maar ik heb het blad wel al gelijk gekregen en de naden/barsten sluiten nog best mooi aan. We zullen zien...

dano
24 april 2007, 12:09
He gasten,

het gaat toch nie thelemaal lukken, ben te beginner om heir nog wat van te maken. Ik heb dus een les paul body van iemand over gekocht (hij had hem zelf gemaakt volgens mij) maar er zitten voor mij teveel haken en ogen aan. Afmetingen lijken neit te kloppen, wat opvulses met vloeibaar hout. Triplex bovenblad. Denk toch dat ik aan een strat projectje moet beginnen dus bij deze aangeboden:

http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl1.jpg

http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl2.jpg

http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl3.jpg

dano
24 april 2007, 12:09
http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl4.jpg

http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl5.jpg

http://members.chello.nl/s.veen4/bodykl6.jpg

te ruil dus tegen strat spul, simpele body ofzo. PM of mail :) daanvanveen[at]gmail[dot]com

Hellsbellsnl
24 april 2007, 12:21
He gasten,

het gaat toch nie thelemaal lukken, ben te beginner om heir nog wat van te maken. Ik heb dus een les paul body van iemand over gekocht (hij had hem zelf gemaakt volgens mij) maar er zitten voor mij teveel haken en ogen aan. Afmetingen lijken neit te kloppen, wat opvulses met vloeibaar hout. Triplex bovenblad. Denk toch dat ik aan een strat projectje moet beginnen dus bij deze aangeboden:







Het lijkt wel of de boor en frees mallen er allemaal verkeerd om opgelegen hebben. zonde

Buddy
24 april 2007, 17:27
Dano check je PM.

Reb
27 april 2007, 16:51
Ik heb nog een complete strat pickguard met elementen, knopjes etc. (plaatje: *klik* (http://home.hccnet.nl/b.reyntjes/pic/guitar/oude_strat.jpg) , nee je krijgt de strat er niet bij! ;) )

En ook nog brugzadeltjes (zie ook dezelfde foto). Zien er niet meer nieuw uit, dus misschien interessant voor een relic project?

Wat ik zoek
-Chrome knoppen voor een strat (2 stuks, niet met vlakke top)
-Pickguard materiaal (liefst perloid)
-Brugzadeltjes (vlak en mat aan de bovenkant :) )

Reb
30 april 2007, 20:10
Ik heb nog meer!

Stratocaster slagplaat met 1 humbucker 1 volume knop uitsparing. White pearl (zgan)
http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/yhst-50206111187217_1946_7701664

2 Telecaster knoppen met vlakke kop (van tonefactory), nieuwstaat, niet gebruikt
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/tellliemetschroef.jpg

Wat ik eventueel ook wel zou willen hebben:
Een leuke neck pickup :)

thekid
7 mei 2007, 16:48
ik zoek stuff voor een strat t ebouwen met lefty neck en lefty tremelo

als g eiets weg wilt laat het effe wete

email me op pm me

AutoStatic
9 mei 2007, 13:17
Heb hier een 19" equalizer liggen die weg kan. PM me als je interesse hebt.

Wouter^^
9 mei 2007, 16:52
Als iemand nog een single Brug element voor een strat over heeft, wil ik die wel over kopen, evt ook een Strat slagplaat (SSS)

Ash ketchum
9 mei 2007, 16:59
*hoest*post 50 in deze topic*hoest*

no 1 hops
9 mei 2007, 17:20
Als iemand nog een single Brug element voor een strat over heeft, wil ik die wel over kopen, evt ook een Strat slagplaat (SSS)
dag wouter.
je hebt pm

Valoosj
9 mei 2007, 18:05
Als iemand nog een single Brug element voor een strat over heeft, wil ik die wel over kopen, evt ook een Strat slagplaat (SSS)

PM!!


5678910

nemmo
9 mei 2007, 18:13
hey!!

ik ben op zoek naar een strat tremolo (chroom het liefst), en een strat slagplaat( volume, tone en switch: 5 way pickup combinatie maakt niet uit!)


en pickups (als er iets leuks is voor een leuke prijs ) mag ook aangeboden worden;)

bedankt en groeten reinier!!

Valoosj
9 mei 2007, 19:05
ik heb nog een brug pickup uit mn Fender usa Stratocaster 50th anniversary edition, tis een single coil. 30euro exl verzending is wat ik er nog voor wil. foto's vind je in mn sig

glacius
9 mei 2007, 19:36
Wat ik eventueel ook wel zou willen hebben:
Een leuke neck pickup :)

dimarzio bleu velvet neck DP170

pm me hier maar even over

Keesz
4 juni 2007, 12:30
10 tekensguwsediru249

Blend
7 juni 2007, 21:04
heeft iemand nog 'n ouwe elektrische gitaarbody+hals die weg kan? Heb 'm namelijk nodig bij 'n zelfbouw project. Zie deze post (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=92994).

niekb
7 juni 2007, 21:55
olaa,

Ik heb ff een vraagje..
vorige week heb ik een topic gemaakt dat ik een gitaar wel wil ruilen voor een andere gitaar... mag dus niet en dit mag wel?? beetje vaag:chicken:

ik zie het verschil niet tussen het ruilen van diverse onderdelen met elkaar of een hele gitaar... Ik bedoel als ik m nou zou willen verkopen vind ik het een heel ander verhaal maar een ruil is in mijn ogen niet anders dan dat hier in dit topic gebeurd...

Orpheo
8 juni 2007, 01:11
Ik heb een heel mooie rug of top voor een akoestische van redwood. Wie 'm wil kan 'm krijgen. Ik stuur niks (meer) op. afleveren (mits er goeie OV is, en niet te ver uit de randstad) is n optie. afhalen kan ook. Ik kan niks met 't redwood, en het is zonde om te verzagen tot afdekplaatjes of slagplaten.

AutoStatic
8 juni 2007, 09:38
olaa,

Ik heb ff een vraagje..
vorige week heb ik een topic gemaakt dat ik een gitaar wel wil ruilen voor een andere gitaar... mag dus niet en dit mag wel?? beetje vaag:chicken:

ik zie het verschil niet tussen het ruilen van diverse onderdelen met elkaar of een hele gitaar... Ik bedoel als ik m nou zou willen verkopen vind ik het een heel ander verhaal maar een ruil is in mijn ogen niet anders dan dat hier in dit topic gebeurd...Hé niekb, praktisch alle spullen die hier in dit draadje langskomen zijn dingetjes die over zijn, die liggen te verstoffen en die vaak niet meer waard zijn dan wat de gek er voor geeft. Misschien dat anderen er nog wat aan hebben, dus vandaar het draadje. Complete gitaren met een bepaalde waarde passen daar niet echt tussen.

G.G.
8 juni 2007, 10:49
Hé niekb, praktisch alle spullen die hier in dit draadje langskomen zijn dingetjes die over zijn, die liggen te verstoffen en die vaak niet meer waard zijn dan wat de gek er voor geeft. Misschien dat anderen er nog wat aan hebben, dus vandaar het draadje. Complete gitaren met een bepaalde waarde passen daar niet echt tussen.

Preceis. Dat was de reden dat ik dit topic opende. Kijk naar de post van Orpheo. Dat is een mooi voorbeeld.

Zelf heb ik een lefty stratneck liggen, met scalloped esdoorn toets.

2 minpunten:
# hij is gefreesd voor een toplock, maar die heb ik niet. Wel leuk voor een floyd projectje.
# Bij de hiel is er een scheur in het blok. (is goed te lijmen, en daarna onzichtbaar in de halsbodyverbinding).

Absoluut geen Stagg-kwaliteit

Net als in de sfeer van het verhaal van Orpheo: heb je er wat aan, reageer even, en in volgorde van reageren kan ie voor nop afgehaald worden.

oknarb180
8 juni 2007, 12:55
Preceis. Dat was de reden dat ik dit topic opende. Kijk naar de post van Orpheo. Dat is een mooi voorbeeld.

Zelf heb ik een lefty stratneck liggen, met scalloped esdoorn toets.

2 minpunten:
# hij is gefreesd voor een toplock, maar die heb ik niet. Wel leuk voor een floyd projectje.
# Bij de hiel is er een scheur in het blok. (is goed te lijmen, en daarna onzichtbaar in de halsbodyverbinding).

Absoluut geen Stagg-kwaliteit

Net als in de sfeer van het verhaal van Orpheo: heb je er wat aan, reageer even, en in volgorde van reageren kan ie voor nop afgehaald worden.

Je hebt een PM

vr.gr.

Branko

G.G.
8 juni 2007, 13:04
Je hebt een PM

vr.gr.

Branko

PM terug. De rest hoeft niet meer te reageren, hals gaat naar Branko.

DarknessAwaits
9 juni 2007, 12:15
:nervous:

Shit, net 1 dagje niet gekeken en dan mis ik een hals waar ik al maanden naar op zoek ben... grrrmmbbll.

GunMetalBlue
9 juni 2007, 21:54
Ik zoek voor dour nog een goedkoop akoustisch gitaartje, iemand?

Reb
11 juni 2007, 16:15
Ik heb nog een bijna nieuwe Seymour Duncan Invader (bridge) liggen. Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht voor een Strat project. Hij is echt amper gebruikt en ziet er gewoon helemaal nieuw uit. Met doosje en bon.

Ik zoek een leuke bridge neck pickup (humbucker). ;)

M O P
11 juni 2007, 22:05
Als iemand nog een Tele brug heeft liggen, alles beter dan Stagg is goed. Gratis of eventueel een kleine vergoeding+ verzendkosten. Ben een telecaster aan het opknappen. Dus eventueel nieuwe hardware als potmeters en pickups zou ook niet verkeerd wezen! En wederom, alles beter dan Stagg is goed.;)

Saf
11 juni 2007, 23:35
@ gunmetal heb nog een spaanse staan moet je alleen even de brug van opnieuw lijmen stuur ik je op voor 12 euro.

Renoud
12 juni 2007, 11:47
Vintage strat knobs:
http://i20.ebayimg.com/06/i/08/2a/61/69_1_b.JPG
SRV Exciter http://store.guitarfetish.com/onsexcimatou.html

Beide van GFS. Ik heb geen idee of de Exciter wel werkt, heeft ooit eens in een strat gezeten waarvan de electronica niet klopte. Eruit gehaald en nooit meer gebruikt. Ziet er in iedergeval flink verkoolt uit ;)

Reageer maar als je wat wilt.

Ik zoek zelf niets bijzonders, misschien wat hulp bij het solderen en afstellen van mijn strat

Orpheo
12 juni 2007, 12:19
de redwood stukken zijn trouwens al vergeven.

G.G.
12 juni 2007, 12:45
Vintage strat knobs:
http://i20.ebayimg.com/06/i/08/2a/61/69_1_b.JPG
SRV Exciter http://store.guitarfetish.com/onsexcimatou.html

Beide van GFS. Ik heb geen idee of de Exciter wel werkt, heeft ooit eens in een strat gezeten waarvan de electronica niet klopte. Eruit gehaald en nooit meer gebruikt. Ziet er in iedergeval flink verkoolt uit ;)

Reageer maar als je wat wilt.

Ik zoek zelf niets bijzonders, misschien wat hulp bij het solderen en afstellen van mijn strat

Zeker interesse in de SRV exciter.

EDIT:


Ziet er in iedergeval flink verkoolt uit ;)


Laat maar.

Renoud
12 juni 2007, 20:33
Zeker interesse in de SRV exciter.

EDIT:



Laat maar.
SRV Exciter is inmiddels opgehaald. Strat knobs anyone?

GunMetalBlue
12 juni 2007, 21:07
@ gunmetal heb nog een spaanse staan moet je alleen even de brug van opnieuw lijmen stuur ik je op voor 12 euro.

Ik wil niet veeleisend zijn en bedankt voor het aanbod, maar een spaanse (nylon snaren toch altijd he?) ga ik me aan ergeren.

Toch bedankt!

idno
13 juni 2007, 08:49
SRV Exciter is inmiddels opgehaald. Strat knobs anyone?

sorry, ik zoek hele witte, geen vintage:hippie:

cas121
13 juni 2007, 09:03
Ik moet het even opzoeken maar ik heb nog veel snaren over, zal van de week even alles bij elkaar rapen en kijken hoeveel het precies is.

Gaat om E, G, B, E Power slinkies (.48 .18 .14 .11) Ongeveer tien snaren per dikte gok ik zo.

Graties

C

Lennert
13 juni 2007, 14:22
@ gunmetal heb nog een spaanse staan moet je alleen even de brug van opnieuw lijmen stuur ik je op voor 12 euro.

Watvoor tuners zitten daarop?? Ik heb hier ook nog een spaanse staan waarvan een aantal tuners gebroken zijn, maar t is nogal een oudje met van die tuners zonder zo'n platic geval om de asjes, gewoon dunnen stalen asjes dus.

thekid
13 juni 2007, 21:35
renoud wat voor die strat knobs ?? heb wel interesse

AutoStatic
13 juni 2007, 21:41
Ik heb hier nog steeds een 19" equalizer staan. D'r zitten allemaal mensen op te bieden maar zodra ik ze een mailtje stuur reageren ze niet. Verlos me van dat apparaat! Ik ben een beetje aan het zelfbouwen qua effecten dus wat fröbels en frötsels die je nog hebt rondslingeren die van pas kunnen komen zijn welkom.

Saf
13 juni 2007, 22:30
tuners, i kzal even gaan kijken.

ben ik weer. zijn van die standaard spaanse gitaar tuners met een kunstof snaarasje en kunstof draaiertje. Heb overigs ook nog ergens goud kleurig mechanieken liggen voor een spaanse. De tuners werken nog prima alleen die brug heeft los gelaten.

Renoud
13 juni 2007, 23:29
renoud wat voor die strat knobs ?? heb wel interesse
Ah joh, zeg het maar. Toevallig nog wat liggen? Anders verzendkosten ofzo

Lennert
13 juni 2007, 23:37
Ik heb hier nog steeds een 19" equalizer staan. D'r zitten allemaal mensen op te bieden maar zodra ik ze een mailtje stuur reageren ze niet. Verlos me van dat apparaat! Ik ben een beetje aan het zelfbouwen qua effecten dus wat fröbels en frötsels die je nog hebt rondslingeren die van pas kunnen komen zijn welkom.

Ik heb hier nog een zelfbouw big muff liggen waarvan het circuit niet meer werkt, je mag daar de inhoud wel van hebben voor onderdelen ofzo(pots e.d. zijn nog prima)

AutoStatic
14 juni 2007, 11:41
Ik heb hier nog een zelfbouw big muff liggen waarvan het circuit niet meer werkt, je mag daar de inhoud wel van hebben voor onderdelen ofzo(pots e.d. zijn nog prima)Je hebt PM.

The Mess
14 juni 2007, 16:03
Ik moet het even opzoeken maar ik heb nog veel snaren over, zal van de week even alles bij elkaar rapen en kijken hoeveel het precies is.

Gaat om E, G, B, E Power slinkies (.48 .18 .14 .11) Ongeveer tien snaren per dikte gok ik zo.

Graties

C

B's en E's kan ik niet genoeg hebben! (Het zijn ook altijd dezelfde snaren die je breekt..) Helaas zou ik niet kunnen ruilen voor A's & D's, breek ik ook veel.
(Ik breek eigenlijk gewoon alles veel :()

cas121
14 juni 2007, 16:33
heb je dan niet meer aan een andere brug of zadeltjes ipv snaren? iig ik zal het eens bij elkaar rapen

C

Edit:
Ik heb ook nog een oerlelijke slagplaat voor een precision liggen, een of andere kneus (it wasn't me) heeft hem een paar keer lelijk overgeschilderd, maar beetje schuren en je hebt weer een p-bass stukkie plastic

kan ook weg

hugo123
14 juni 2007, 16:37
Worden alle onderdelen hier nou verkocht of weggegeven?


jhugo

Dreamer
14 juni 2007, 17:05
weggegeven en geruild ;)

verkope is gitaarmarkt voor :)

The Mess
14 juni 2007, 22:51
heb je dan niet meer aan een andere brug of zadeltjes ipv snaren? iig ik zal het eens bij elkaar rapen

C

Edit:
Ik heb ook nog een oerlelijke slagplaat voor een precision liggen, een of andere kneus (it wasn't me) heeft hem een paar keer lelijk overgeschilderd, maar beetje schuren en je hebt weer een p-bass stukkie plastic

kan ook weg

Ja klopt, dat zit er binnenkort ook aan te komen, maar een paar snaren zijn nooit weg :) Als je er niks mee doet wil ik de hele zooi wel hebben, ik kom er toch wel doorheen. En dan zorg ik op een of andere manier dat jij de verzendkosten krijgt?

In ieder geval tof! :rockon:

up-guitarman
15 juni 2007, 00:54
Ik heb nog:
* Fretless gitaarhals, zelf fretloos gemaakt en de gleufjes opgevuld. Moet nog wat opgeschuurd en in de olie gezet worden, trussrod functioneert niet meer
* 2 single coils uit een Squier Strat (wegens overstap naar GFS)
* 2 single coils en een humbucker uit een Yamaha RGX112, beetje oxidatie aan de onderzijde van de single coils
* GFS Vintage staggered strat pickup voor middenpositie (incl. vijsjes, veertjes)
* Gigbag Squier in zeer deftige staat
* 3 witte pickupcovers voor een strat (ongebruikt !!!)

Ik wil dit niet zomaar voor niets weg doen maar als iemand een leuke ruil in de aanbieding heeft is die altijd welkom ;)

Ik kan nog gebruiken:
- Slagplaat materiaal
- Mooi stukje hout om een topje van te maken
- Setje leuke humbuckers
- Hardware zoals brugonderdelen, tuners, etc...
- Werkende pedalen
- Kapotte pedalen :)
- ...

California Jam
15 juni 2007, 09:59
En ook nog brugzadeltjes (zie ook dezelfde foto). Zien er niet meer nieuw uit, dus misschien interessant voor een relic project?

Wat ik zoek
-Brugzadeltjes (vlak en mat aan de bovenkant :) )

Hé Reb, zullen we ruilen? Ik heb op m'n Squier van die matte, gladde zadels en ik ben op zoek naar de 'oude' zadels.
Zijn ze nog wel goed? Geen bramen enzo? Die van mij zijn nagenoeg nieuw, bij belangstelling kan ik je wel een foto sturen.

thekid
15 juni 2007, 21:01
renoud hoe zit dat met verzendingskosten voor die strat knobs

Reb
16 juni 2007, 11:41
Hé Reb, zullen we ruilen? Ik heb op m'n Squier van die matte, gladde zadels en ik ben op zoek naar de 'oude' zadels.
Zijn ze nog wel goed? Geen bramen enzo? Die van mij zijn nagenoeg nieuw, bij belangstelling kan ik je wel een foto sturen.

Argh! Balen, ik heb ze afgelopen week bij een gitaar verkocht. Heb ik misschien iets anders wat jij wilt? Dit heb ik nog:

-Pearl white slagplaat met 1 volume knop uitsparing en 1 humbucker
-2 Telecaster knobs (chrome, van tonefactory, helemaal nieuw)
-Seymour Duncan Invader bridge pickup

bentium
16 juni 2007, 19:43
up guitarman: hoeveel moet jij voor die pickupset hebben? (of wat moet je ervoor hebben)

ik zoek ook nog saddles voor een stratbrug en 6l mechanieken voor op een strat

up-guitarman
17 juni 2007, 14:13
up guitarman: hoeveel moet jij voor die pickupset hebben? (of wat moet je ervoor hebben)

ik zoek ook nog saddles voor een stratbrug en 6l mechanieken voor op een strat

Die saddles heb ik heel mss nog ergens liggen, ik bekijk het eens.
En wat die pickups betreft: Wat heb je in de aanbieding eventueel?

EDIT: Ben jij Bentium van op offstage btw?

bentium
17 juni 2007, 16:26
Die saddles heb ik heel mss nog ergens liggen, ik bekijk het eens.
En wat die pickups betreft: Wat heb je in de aanbieding eventueel?

EDIT: Ben jij Bentium van op offstage btw?
how did you guessed it ;-)


ik heb eigenlijk niets in aanbieding liggen atm

up-guitarman
18 juni 2007, 00:40
how did you guessed it ;-)


ik heb eigenlijk niets in aanbieding liggen atm

Ik heb je via offstage een PM gestuurd !!
In welke pickups heb je juist interesse ??

Brammibal
18 juni 2007, 17:51
Heeft iemand hier mischien nog een brug liggen voor een telecaster met humbucker. een normaal strat brugje is ook goed. (dat past toch ook wel?)

Ik heb een squier telebrug voor singlecoil en een TOM-brug. Verder kluson tuners van mijn tokai.

robgebbink
20 juni 2007, 17:54
wie wil er een nieuwe set Wilkinson deluxe Kluson E22 tuners ruilen tegen een set Gotoh tuners voor een telecaster. Ik heb de wilkinsons van de week binnengekregen maar het zijn andere tuners dan ik graag installeer en had gedacht.
Ze zijn besteld bij en afgeleverd door Guitarfetish

laurence
20 juni 2007, 19:04
hey,
ik ga die tuners ook bestellen. Hebben die een andere maat dan normaal dan? Passen die op een bestelde tele nek van bijv. tonefactory of vox humanan?

robgebbink
20 juni 2007, 22:43
ik heb een teleneck van Allparts, en daar pasten ze niet in, maar die zijn ook vaak afwijkend qua tunergaten in de headstock heb ik gemerkt. Verder zijn ze prima hoor,. Als je interesse hebt.......

laurence
21 juni 2007, 17:31
hmm, bij vox humana zeiden ze dat alle kluson style tuners op hun nekken pasten. Ja ik heb wel interresse maar heb niks om te ruilen :satisfie:

robgebbink
21 juni 2007, 19:46
wat wil je er voor geven dan? stuur maar even een private message.

oorzaak
26 juni 2007, 08:52
Hoi allemaal,

Heeft iemand nog hardware voor een 12-snarige electric liggen? Ik heb een 12-string hals en wil de rest er omheen gaan bouwen :)

Het is voor het eerst in jaren dat ik weer zoiets aanpak en heb niet veel ruilmateriaal liggen. Maar daar verzinnen we vast wel iets op.

Groeten, Frits

moshkovich
26 juni 2007, 19:27
Ik ben nog op zoek naar een humbucker. De klank hoeft niet echt meesterlijk te zijn, slechter dan het huidige element kan het volgens mij niet.

Als je trouwens nog iemand kent met een hals over, laat het me weten!

prs
26 juni 2007, 19:44
Ik ben nog op zoek naar een humbucker. De klank hoeft niet echt meesterlijk te zijn, slechter dan het huidige element kan het volgens mij niet.

Als je trouwens nog iemand kent met een hals over, laat het me weten!

Wat voor type hals zoek je.....moet ie helemaal af zijn om wil je er zelf ook nog energie in steken (b.v fretten etc.)?

no 1 hops
26 juni 2007, 20:03
heb hier nog een drietal single coils van een phoenix liggen.

een humbucker in onderdelen van een yamaha (wikkeling deugt niet meer)

en een boosterprintje dat volgens mij uit het boek van ralph denyer 'de gitaar'
komt.(het schema op zich uit het boek had een fout maar dat heb ik gelukkig gevonden)
printje werkt, maar ik gebruik het niet.
zit aan en uitschakakelaar bovenop en een trimpotmeter om de output te regelen.
werkt op 9 volt blokje

Keesz
28 juni 2007, 22:02
Te ruil :

Richwood Strat Body incl electronica, hagel nieuw, ik heb hem puur gekocht voor de hals.

let op : LINKSHANDIG

dus ik heb een complete linkshandige strat body te ruil/koop

Kees

California Jam
29 juni 2007, 16:16
En waar ben je naar op zoek om die body te ruilen?

Keesz
29 juni 2007, 18:08
van alles van gelijke waarde, rechtshandige body, leuk setje pickups....goeie tremollo..you name it...

no 1 hops
30 juni 2007, 16:44
heb hier nog een drietal single coils van een phoenix liggen.

een humbucker in onderdelen van een yamaha (wikkeling deugt niet meer)

en een boosterprintje dat volgens mij uit het boek van ralph denyer 'de gitaar'
komt.(het schema op zich uit het boek had een fout maar dat heb ik gelukkig gevonden)
printje werkt, maar ik gebruik het niet.
zit aan en uitschakakelaar bovenop en een trimpotmeter om de output te regelen.
werkt op 9 volt blokjeboosterprint is weg.

spirit
1 juli 2007, 21:06
Ik heb hier nog een zwarte 3 laags slagplaat liggen van een strat. En een bridge PU uit een goedkope strat kloon,
Wie wil dit ruilen tegen een 11 gaats mintgroene, of sterk vergeelde (relic) slagplaat voor een strat.( wel met het originele Fender gaten patroon a.u.b.)
(dus zoals op de foto of een gat dichter bij de middlste pick-up)
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC01269.jpg http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC01276.jpg http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC01274.jpg http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/DSC01270.jpg

Hendriks
6 juli 2007, 16:43
Ik ben nog op zoek naar een tele of strat body ,moet de Fender maten hebben en van massief hout zijn , ik heb nog een Boss BD 2 overdrive van 4 maand oud over.

cas121
9 juli 2007, 11:23
@ the Mess: lees je je pm weleens?

Anyways, mocht iemand het interessant vinden, ik heb nog veel snaren waar ik niks mee doe, power slinkies, E,g,b,e zijn er iets van 40-50 totaal.

hoef er niks voor te hebben

niekb
9 juli 2007, 18:06
NIET MEER In de aanbieding:

http://www.mightymite.com/bridges/floating/mm1124.jpg

Bigsby achtige trem.

Ooit gekocht maar nooit wat mee gedaan.

Ik ben op zoek naar een humbucker, high output, zwart gaarne

liefst 4 aderig

Verder heb ik nog in de aanbieding:

Boss heavy metal
Doe maar een voorstel

Iemand?

Groet'n

Brammibal
9 juli 2007, 19:39
Ik wil die bigsby graag hebben!
Heb nog een dunlop wah pedaa lliggen, en 2 humbuckers uit mijn tokai sg, deze doen het perfect maar de brughumbucker heef teen beetje last van snelle feedback. Dit is neit echt extreem, maar wel iets meer dan mijn huidige Seymour Duncan JB. De halshumbucker doet het wel perfect. Zeg het maar als je geinteresserd bent.

Luke-wannabe
12 juli 2007, 00:25
Niekb
Ik heb precies wat je wilt hebben. Je hebt PM

niekb
12 juli 2007, 00:52
Niekb
Ik heb precies wat je wilt hebben. Je hebt PM

PM back at ya!

Luke-wannabe
13 juli 2007, 14:30
PM back at ya!
Damn jammer! :p

glacius
13 juli 2007, 18:23
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94656

Xufar
17 juli 2007, 15:57
Ik ben nog opzoek naar een gitaarbody (liefst tele, heb ik nog niet) met nog een beetje lak erop voor een relic projectje, hals ed. zou ik natuurlijk ook helemaal geweldig vinden!

Helaas heb ik er niet zo veel voor te ruil. Eigenlijk is het enige wat ik heb een setje merkloze strat-PU's... (wel inclusief pot-meters, 5-wayswitch en knopjes!).
Dus als er iemand nog een hals of body over heeft, ik zou hem graag willen! (uiteraard voor een verzend-/onkostenvergoeding)

Joey Handsome
17 juli 2007, 16:19
Hier een gemodde Ibanez Metal Charger te ruil. Liefst ruilen tegen ander pedaal of degelijke high output humbucker. Zeg het maar.

AvU
17 juli 2007, 17:00
Ik heb nog een oude single coil liggen van een ibanez musician bass (Even googlen)
PM me maar als je wat interesants hebt om te ruilen! :satisfie:

grt arjan

Saf
17 juli 2007, 19:03
waar heb je intresse in?

AvU
17 juli 2007, 19:46
gitaar (liefst tele) of bas neck of bodies.

Xufar
17 juli 2007, 21:27
Istie opzoek naar hetzelfde hoor ;) Ik was eerst! :cooler:

MarkS
17 juli 2007, 22:26
Ik heb hier een GLX octaver liggen, volgens sommigen een Boss OC-3 rip-off.
Ook nog een EHX USA Smallstone, '81 of ' 82 (moet ik nog ff nakijken). Op zoek naar: maple strat halsje, andere trapdoos

Brammibal
18 juli 2007, 02:14
Heeft iemand nog een rollerbridge liggen, of zoon bridge met grafieten zadeltjes?

niekb
18 juli 2007, 16:13
In de aanbieding!

Seymour Duncan Hotrail voor brug.
Draad is kort, ongeveer 6 cm (kan zo weer wat langer draad aangesoldeerd worden indien nodig, komt uit Fender Mustang)

4 conductor dus is splitsbaar (oude model)

gezocht:

tuners 6L 6R Gotoh o.i.d

Wie o wie?

Saf
18 juli 2007, 20:34
heb nog een fretless jolana galxis hals en body liggen, maar die moet je wel opnieuw lakken? en een aria pro II ZZB fretloze explorer bas. daar mist alleen de brug van.

glacius
19 juli 2007, 13:17
inschrijven mensen !!!

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=94656

basje25
22 juli 2007, 19:47
hey,

Ik zoek nog een gitaar hals waar nog het een en ander aan moet gebeuren, voor een Eurotje of 25:P

gr. bas

Wouter J
22 juli 2007, 23:03
Ik heb enkele zelf gefreesde bodies liggen en een hals voor een Les Paul met een nog niet uitgezaagde ebbenhouten toets.

Voor koop en ruilvoorstellen stuur me een PM, hier zijn de fotos.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0200.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0202.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0151.jpg

Wouter J
24 juli 2007, 19:23
Heeft iemand hier trouwens nog een Kahler Flatmount tremolo liggen die hij weg wilt doen?

http://www1.musikmachen.net/basics/gitbas/gfx_gb/gfx_egit/vib5.jpg

Blend
24 juli 2007, 19:48
Ben opzoek naar de allergoedkoopste prutgitaar (body+neck), maar goed genoeg om om te bouwen en alles wat er aan zit te vervangen zodat er nog een aardig geluid uitkomt.

Het hoeft niet veel te zijn, want het is waarschijnlijk maar voor 1malig gebruik (presentatie van een profielwerkstuk op school)

The Mess
24 juli 2007, 21:01
Ben opzoek naar de allergoedkoopste prutgitaar (body+neck), maar goed genoeg om om te bouwen en alles wat er aan zit te vervangen zodat er nog een aardig geluid uitkomt.

Het hoeft niet veel te zijn, want het is waarschijnlijk maar voor 1malig gebruik (presentatie van een profielwerkstuk op school)

Ik zag in de handtekening van B_2_the_a dat ie een 'fucked up Hondo Les Paul' voor de knutselaar verkoopt (20 euro).

Je kunt kijken.. ;)

robgebbink
24 juli 2007, 23:01
iemand nog interesse in een set nieuwe kluson tele tuners?

glowshadow
24 juli 2007, 23:32
ik zoek nog 2 goeie pot meters en een 3 of 5 stande switch voor een squier

JER00N
24 juli 2007, 23:39
Heeft er iemand toevallig nog een witte, drielaags slagplaat voor een (epiphone/gibson) explorer liggen?

pasqual
24 juli 2007, 23:40
als er iemand een Kahler Spyder brug in de weg heeft liggen, hoor ik het graag. of een vergelijkbare van Gotoh of zo. als de grondplaat maar aan weerszijden schuin afloopt i.v.m. de uitsparing.

groeten Pasqual.

Saf
25 juli 2007, 19:52
heb nog een multiplex strat bodies liggen een rechthandige zwarte die zwart met zilver is en een rode metalic. Als iemand ergens voor wil ruilen

glowshadow
27 juli 2007, 23:51
wie heeft er nog een potmetertje liggen!!

of een 3 of 5 stande switch mensen kom op :P :satisfie:

Ikaros
27 juli 2007, 23:55
Ik heb liggen:
-Push-pull-pot of hoe noem je dat.
-Humbucker uit brugpositie van een Cort M520 (BBLP(-P) volgens de site .. zegt mij niets, jullie misschien wel)
-Boss FS-5L stickers enal incluis
Ben bereid deze spullen te ruilen, stel iets voor, doe pm of mail.
geweldig topic btw

glowshadow
28 juli 2007, 00:02
zou die humbucker ook bij de nek kunne denk je?

Ikaros
28 juli 2007, 00:28
Jep, het element dat ik nu nog in de neckpositie heb is volgens de site identiek.

niekb
28 juli 2007, 00:35
zou die humbucker ook bij de nek kunne denk je?

Bij een neck humbucker zitten de polepieces dichter bij elkaar.
Kan wel daar niet van maar dan lopen de snaren ook niet mooi over het element. Extreem veel verschil zal het niet maken denk ik qua klank.

Saf
28 juli 2007, 15:55
potmeterje e nvijfstanden scakelaartjes heb ik mijn onderdelen pakken nog genoeg liggen stuur me maar even een berichtje.

Reb
28 juli 2007, 17:06
Ik heb nog steeds liggen:

-2 Telecaster knobs chrome, zijn in zeer goede staat (niet gebruikt).

Ik zoek:

-Zwarte pickguard schroefjes
-Zwarte pickup schroeven
-Chrome dome knobs 2 stuks
-CTS 500K pots

Saf
29 juli 2007, 17:34
@glowshadow de enveloppe met de potmetertjes 3 stuks en de vijstanden schakelaar gaat morgen op de bus. Veel plezier er mee, heb een hele rits van die dingen dus die paar eraf mis ik toch neit pakketje kan door de brievenbus. Dus een mooi zomervakantiekado ha ha ha

cheers

Bart_Blueprint
29 juli 2007, 19:54
Ik zoek nog een Epiphone Les Paul Custom Truss Rod Cover. Gezien ik bezig ben mijn Epi LP Standard naar eigen smaak een beetje een het customizen ben, leek me zo'n truss rod cover ook wel leuk. Als iemand een winkel weet waar ze toevallig van die dingen verkopen mag die me dat ook zeggen. Ik zoek de volgende:

http://home.tiscali.nl/bartbroenink/overig/eplpc_trc.JPG

Iemand?! :)

Wouter J
30 juli 2007, 13:00
Heeft iemand interresse voor mijn Gemodificeerde squier Telecaster?
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/tele3.jpg

Ik heb ook een andere P90 Dog ear liggen waar ik niets meer mee doe.

Luke-wannabe
30 juli 2007, 13:14
Wat wil je er voor hebben?

G.G.
30 juli 2007, 13:16
Jongens, het gaat steeds meer op marktplaats lijken. Lees nog ff de eerste post voordat een van de mods een slotje hierop gooit.

Luke-wannabe
30 juli 2007, 13:20
Misschien wil ie gewoon wat onderdelen ofzo er voor hebben.. Kan toch..? Daar gaat het hier toch om?

Cheetoria
30 juli 2007, 13:45
ik heb wel interesse in die tele.

Luke-wannabe
30 juli 2007, 14:20
Ikke ook......!!!

Wouter J
30 juli 2007, 14:22
Voor diegene die zaken met me willen doen, stuur me een PM of mail me even.

ernieman
30 juli 2007, 21:36
Beste bewoners van het zelfbouw topic.

De opstart van het "grote weggooien is zonde" topic (ruil/weggeef topic) was als volgt:

Het ging om zaken waar je niets meer aan hebt, die anders in de prullenbak zouden belanden, EN die betrekking hadden op zelfbouw (Bijv. een stuk fineer waar je niets meer aan hebt, maar waar een ander bijv. een headstock mee zou kunnen beplakken etc...)
Dus niet om hele gitaren, potmeters en weet ik wat allemaal proberen te ruilen voor betere spullen.

Nu lijkt het topic meer een ruilbeurs/marktplaats en daar voor bestaat er http://www.gitaarmarkt.nl/

Dus gaarne deze regels in acht te houden anders zijn we genoodzaakt om het topic te sluiten.

Dus alleen dingen die je anders zelf zou weggooien, die je dus gratis weg wilt geven, of die je eventueel wilt ruilen tegen iets dat je wel zelf kunt gebruiken.

Dan nog meteen een laatste paar regels:
Je post enkel wat je te geef/ruil hebt en wat je eventueel zoekt. Mensen die interesse hebben in jouw ding die moeten je dan PM'en of emailen (in je gebuiker CP (zie bovenaan website) kun je instellen dat je een pop-up krijgt bij nieuwe PM's. Wel zo handig en dan hoeven we hier niet te gaan zeggen: Hé Mr. X. Je hebt een PM).
Geen reacties plaatsen in dit topic.
Als je zaken weg zijn (geruild/gegooid) dan pas je je post aan (knopje "bewerk" rechts onderaan in jouw eigen post) zodat duidelijk is wat er wel of niet meer te geef is.

Bedankt voor jullie inzet!

oknarb180
31 juli 2007, 00:05
Hey Medebouwers,

Aanvullende regels moeten niet nodig zijn, een ieder van ons moet zo snugger zijn om te snappen dat als je wilt ruilen/geven, post je het hier, wil je verkopen, dan post je het op een verkoopsite, PERIOD!!!
Gitaarmarkt heeft er het perfecte hoofdstukje Gitaaronderdelen voor.

Ik heb aan dit toppic een goede hals over gehouden, die ik momenteel aan het opknappen ben. Ik vind dit dan ook een leuk en goed bedoeld toppic, maar inderdaad, het lijkt een beetje uit de hand te lopen. Als het uit de hand blijft lopen, is het inderdaad het beste om dit toppic te sluiten. En dat moet niet nodig zijn. Het leuke van dit toppic is juist dat de bouwers het onderling aan elkaar kunnen aangeven wat ze over hebben, willen ruilen of op nominatie kliko staat. Tevens komt men met met elkaar in contact, mensen halen spullen bij elkaar op, doen een bakkie pleur of slobberen samen een biertje en dat is leuk en leerzaam. En dat weet ik inmiddels uit ervaring.

Dus mensen, even denken en dan op het goede plekje posten!!!

vr.gr.

Branko

prs
4 augustus 2007, 00:03
Ik heb nog 2 potmeters (merkloos) liggen, volgens mij 250K. Komen uit een telecaster en een budget 3-way switch (japans).

Ik zou zelf een tremoloklauw/tremoloklem met schroeven en een paar standaard of sterke veren kunnen gebruiken.
Als iemand geinteresseerd is hoor ik het wel.

Saf
4 augustus 2007, 01:40
tremelo klauw? heb nog wel drie tremelo bruggen liggen vanstratrkopie mischien dat je daar iets aan hebt? heb je wat anders te ruilen als die potmeters heb net drie potmeters en ee nvijfstanden schakelaar opgestuurd.

Met andere woordne wat bedoel je met een tremelo klauw?? dan kan ik je daar misschien aan helpen. kunnen we ruilen pm me maar even.

hassent
4 augustus 2007, 07:52
@Saf, zie post Ernieman. alleen vertellen wat je hebt liggen of wat je zoekt, de rest via PM. Dadelijk gaat er een slotje op dit topic en daar hebben we niets aan!

prs
4 augustus 2007, 11:44
tremelo klauw? heb nog wel drie tremelo bruggen liggen vanstratrkopie mischien dat je daar iets aan hebt? heb je wat anders te ruilen als die potmeters heb net drie potmeters en ee nvijfstanden schakelaar opgestuurd.

Met andere woordne wat bedoel je met een tremelo klauw?? dan kan ik je daar misschien aan helpen. kunnen we ruilen pm me maar even.

Ik heb verder geen andere onderdelen liggen die ik kwijt wil en tremolobruggen heb ik ook nog liggen, dus die zoek ik niet echt.
Een tremoloklem of klauw is waar je je veren in vast hangt:

http://www.tonefactory.nl/shop2/images/670234.jpg

http://www.guitar.net.nz/Lancaster.Images/Battery-Tremolo-sm.jpg

Saf
4 augustus 2007, 12:14
zal straks even zoeken als ik die bruggen heb liggen zou het mij niets verbazen als er ook nog ergens zo'n klauw in die bakken rondzwerft als ik ehm vind pm ik je wel even.

Slammers
4 augustus 2007, 12:22
Heeft iemand mss voor mij 6 stemmechanieken? Hoeft niets bijzonders te zijn als ze maar goed zijn. Liefst metaal als het kan.

ernieman
4 augustus 2007, 19:44
Idd mensen. Alleen posten wat je hebt liggen of wat je zoekt.
ALLE ANDERE ZAKEN AUB PER PM of MAIL!!!

Nu ik dan:
Ik zoek zo'n velletje om zelf decals op te printen. Hoeft maar een klein stukje te zijn van 5 op 3 cm (ik plak dat wel op een blad om erop te kunnen printen).

Te ruil heb ik wel wat stukken fineer voor headstocks.

Heb je zoiets liggen PM me dan maar.

EDIT - Object reeds gevonden!

pasqual
4 augustus 2007, 23:42
hoi, ik heb hier een Rockinger tremelo met finetuners incl. studs ( voorloper floyd rose ) en met een koper/messing sustain plaatje liggen die ik graag zou willen ruilen tegen een floyd rose ( of licensed, edge of gotoh etc... ).
de Rockinger geeft voor een zwevende brug een zeer goede sustain en is ook iets stugger als een floyd. incl. tremelo arm.

groeten Pasqual.

dr.distortion
5 augustus 2007, 14:31
Wie heeft er nog een tremmelo arm liggen voor een strat?

Ik heb zelf nog twee aged element kappen liggen (singlecoil) en een singlecoiltje, klinkt niet heel lekker, doet het wel goed.

OJJVZ
5 augustus 2007, 14:41
Wie heeft er nog een tremmelo arm liggen voor een strat?

Ik heb zelf nog twee aged element kappen liggen (singlecoil) en een singlecoiltje, klinkt niet heel lekker, doet het wel goed.
alleen de arm? heb je voor een paar euri bij de muziekwinkel toch?
als je in een of ander zeer afgelegen gat woont (dunno) kan je mss iemand 1 laten halen?

--

Iemand interesse in een p-pickup + ... aanbouw-iets voor een contrabas? :D
http://ojjvz.oj.funpic.de/contrabas/contrabas%201.jpg
(zelfbouw, vorige eigenaar van mn contrabas, alleen nog ff bedrading fixen, zal k zelf ff naar kijken... als ik dr uit kom :D)
ik heb zo eigelijk geen specifieke wensen, uhm.. misschien een gestoord p-baspickup? of een trippy p-slagplaat met zo'n hypno-spiraal :D.. iets p-basgerelateerds:P
(zitten niet jammergenoeg veel bassisten in dit topic, toch?)

Mark1990
6 augustus 2007, 19:27
wil iemand mischien een witte Strat slagplaat ruilen tegen een andere kleur? liefst parelmoer of zwart ofzo.

spirit
8 augustus 2007, 22:28
Ik heb hier nog een org. 7ender vintage CRL 1452 3-way switch liggen (1963/1970) Patent no. 2503885

Ik zoek nog een massieve body met sss frezing of org. spullen voor een Tokai strat

ernieman
12 augustus 2007, 22:48
Beste bewoners van het zelfbouw topic.

De opstart van het "grote weggooien is zonde" topic (ruil/weggeef topic) was als volgt:

Het ging om zaken waar je niets meer aan hebt, die anders in de prullenbak zouden belanden, EN die betrekking hadden op zelfbouw (Bijv. een stuk fineer waar je niets meer aan hebt, maar waar een ander bijv. een headstock mee zou kunnen beplakken etc...)
Dus niet om hele gitaren, potmeters en weet ik wat allemaal proberen te ruilen voor betere spullen.

Nu lijkt het topic meer een ruilbeurs/marktplaats en daar voor bestaat er http://www.gitaarmarkt.nl/

Dus gaarne deze regels in acht te houden anders zijn we genoodzaakt om het topic te sluiten.

Dus alleen dingen die je anders zelf zou weggooien, die je dus gratis weg wilt geven, of die je eventueel wilt ruilen tegen iets dat je wel zelf kunt gebruiken.

Dan nog meteen een laatste paar regels:
Je post enkel wat je te geef/ruil hebt en wat je eventueel zoekt. Mensen die interesse hebben in jouw ding die moeten je dan PM'en of emailen (in je gebuiker CP (zie bovenaan website) kun je instellen dat je een pop-up krijgt bij nieuwe PM's. Wel zo handig en dan hoeven we hier niet te gaan zeggen: Hé Mr. X. Je hebt een PM).
Geen reacties plaatsen in dit topic.
Als je zaken weg zijn (geruild/gegooid) dan pas je je post aan (knopje "bewerk" rechts onderaan in jouw eigen post) zodat duidelijk is wat er wel of niet meer te geef is.

Bedankt voor jullie inzet!

Beste Ruilers/Weggevers/Zoekers. Lees aub nog eens de bovenstaande quote. Ik heb vandaag alweer 4 posts moeten weghalen die niet relevant waren.
Dit is de laatste keer dat dit wordt herhaald... Daarna gaat er of een slotje op of misschien wel een leuke ban voor diegene die zich er niet aan houdt ofzoiets? Kzal wel zien in wat voor mood ik ben.

Reb
13 augustus 2007, 10:38
- Tele knoppen zijn weg -

Luke-wannabe
13 augustus 2007, 12:38
Beste Ruilers/Weggevers/Zoekers. Lees aub nog eens de bovenstaande quote. Ik heb vandaag alweer 4 posts moeten weghalen die niet relevant waren.
Dit is de laatste keer dat dit wordt herhaald... Daarna gaat er of een slotje op of misschien wel een leuke ban voor diegene die zich er niet aan houdt ofzoiets? Kzal wel zien in wat voor mood ik ben.
Wat was er niet goed aan mijn post over de pickguard dan? Dat is toch gewoon ruil/weggeven..? Ik begijp het niet!

G.G.
13 augustus 2007, 15:37
Je post enkel wat je te geef/ruil hebt en wat je eventueel zoekt. Mensen die interesse hebben in jouw ding die moeten je dan PM'en of emailen (in je gebuiker CP (zie bovenaan website) kun je instellen dat je een pop-up krijgt bij nieuwe PM's. Wel zo handig en dan hoeven we hier niet te gaan zeggen: Hé Mr. X. Je hebt een PM).
Geen reacties plaatsen in dit topic.


....
Dit is toch duidelijk???

Zou toch zonde zijn dat dit deel gesloten wordt right.


Precies. Nog even een quote uit de eerste post om het geheugen op te frissen:


Naar aanleiding van dit topic: weggooien is zonde (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84665&page=1&pp=10) waar Glacius een oude gitaar van G.G. opknapt en het instrument nieuw leven in te blazen dit topic.

Iedereen vind thuis weleens een gitaar onderdeel waar ie niets meer mee kan, rijp voor de vuilnisbak, maar twijfelt. Er is altijd wel iemand die het kan gebruiken, zie de link hierboven.

........

Het betreft hier gewoon gratis hulp, in de vorm van materiaal dat anders toch maar weggepleurd wordt.

.....

Dat was het idee waarmee ik het topic ooit begonnen ben.

Waar het om draait: We hebben allemaal spullen liggen, die met zelfbouw te maken hebben, maar waar je geen zin in hebt om op marktplaats me te gaan leuren.

Zo had ik een hals die ik toch niet meer ging gebruiken maar zonder toplock en een repareerbaar scheurtje in de hiel zou marktplaats ook een drama worden. Dus weggooien, eeuwig bewaren en er niets mee doen of.....

Nu heeft Branco hem en maakt er wat moois van.

Ik had een oude acc. gitaar waar ik niet mee kon. Zag er niet uit. Marktplaars zou geen succes zijn, weggooien ook zonde, want hij klonk goed.

Aan Glacius weggegeven, hij heeft hem opgeknapt en prachtig zwart gespoten.



Dit topic is dus puur bedoeld om anderen te helpen met iets wat je over hebt, bouwers onder elkaar.

Als ik bijv. een telecasterbrug zoek, dan maak ik wel een advertentie op marktplaats, bereik ik ook nog eens een veel groter publiek.

Jeroen_TRC
13 augustus 2007, 16:13
Ik zoek een 1/2 of 3/4 akoestische gitaar (mag natuurlijk van alles mis mee zijn) om op te knappen. Het is voor stage (basisschool).

Te ruil: een neutrik kabel van een metertje of 3 (heb geen elektrische gitaar meer)

G.G.
14 augustus 2007, 05:25
Jongens, niet op de mods gaan zeiken zometeen. Ze hebben keurig overleg gehad met mij als topic starter en er gaat een slotje op. Ben het er helemaal mee eens. (zie diverse post met rooie lettertjes).

ernieman
14 augustus 2007, 06:54
Jammer maar helaas, dit topic gaat op slot. Blijkbaar zijn er teveel mensen die geen zin hebben om zich aan richtlijnen te houden.
Wat een heel goed initiatief was om spullen te ruilen die je anders toch weggooit, is nu omgeslagen tot een soort van marktplaats voor het ruilen en vragen naar bijna halve gitaren. Hiervoor bestaat er "gitaarmarkt (http://www.gitaarmarkt.nl/)"
Ook het onnodig posten van reply's is voor ons mods niet meer bij te houden om die steeds te gaan verwijderen (met alle zure gezichten nadien).

Dus, een slotje dan maar. Jammer, maar het is niet anders. G.G. , toch bedankt voor je goed initiatief!

jan jansen
24 maart 2008, 12:39
een slagplaat met 3 elementen,4 potmeters,een output en 3 schakelaars.Komt van een jaren 70 kloon.Elementen aan onderzijde nogal roestig.Geen idee of ze het doen...Tegen verzendkosten....,(foto volgt)

JJ

G.G.
24 maart 2008, 12:44
interesse!!

jan jansen
24 maart 2008, 12:49
interesse!!


oke,als ik fotos heb (vanavond)meel ik ze je wel..oke?

bassej
24 maart 2008, 13:04
klinkt leuk

flappie
24 maart 2008, 14:13
mochten de eerste twee niet doorgaan.
ik wil !!!

ernieman
24 maart 2008, 15:29
En hij gaat weer open... onder voorwaarden dat jullie het netjes houden...

rinaldo
24 maart 2008, 20:07
Idd mensen. Alleen posten wat je hebt liggen of wat je zoekt.
ALLE ANDERE ZAKEN AUB PER PM of MAIL!!!

Nu ik dan:
Ik zoek zo'n velletje om zelf decals op te printen. Hoeft maar een klein stukje te zijn van 5 op 3 cm (ik plak dat wel op een blad om erop te kunnen printen).

Te ruil heb ik wel wat stukken fineer voor headstocks.

Heb je zoiets liggen PM me dan maar.

EDIT - Object reeds gevonden!

niet aleen het netjes plaatsen van ruilzaken is gewenst. ook het netjes afhandelen van die dingen word gewaardeerd. :sssh:

ernieman
24 maart 2008, 21:17
En voor mensen die een antwoord willen... Maak aub je PM-box regelmatig eens leeg :satisfie:

rinaldo
24 maart 2008, 21:25
oeps sorry ernieman, zal het meteen doen 8) :)

Kevz0r
24 maart 2008, 22:27
Te ruil:

Een half geschuurde, bestickerde ibanez gax 30 body (morgen fotos)

Ik wil hem ruilen tegen een andere gitaar body (liefst iets van een strat of tele body)

Nielsje
24 maart 2008, 22:56
Hals = weg.

barno
24 maart 2008, 23:19
te ruilen tegen de zwarte versie: twee cream P90-100 covers. splinternieuw, na bestelling beseft dat ik toch liever zwarte heb.

http://i158.photobucket.com/albums/t94/barnnno/creampupcovers.jpg

Wouter J
25 maart 2008, 02:58
Te ruil:

Een half geschuurde, bestickerde ibanez gax 30 body (morgen fotos)

Ik wil hem ruilen tegen een andere gitaar body (liefst iets van een strat of tele body)

Ik heb nog een strat body liggen. Eentje van swamp ash, heeft wel al een primer grondlaag maar moet nog afgelakt worden. Als je zaterdag naar de beurs in Veenendaal komt dan kunnen we de ruil regelen.

kidvic
25 maart 2008, 23:00
Graag ruilen voor een vergelijkbaar element maar dan voor een telecaster.

Het betreft een bespeelde Seymour Duncan JB Jr for stratocaster, wat eigenlijk een Humbucker is. Maar dan passend in een standaard slot van een stratocaster. Er hoeft dus hnet gezaagd of gefreesd te worden.

Op dit moment zit ie nog in mijn strat, bij een eventuele ruil met een dubbelspoels/humbucker element passend in een standaard slot van een telecaster haal ik hem eruit en krijg je het originele doosje met beschrijving erbij.

De foto hierboven is van eenzelfde element, alleen dan van het net geplukt. Die van mij is al 10 jaar oud, en heeft dan ook wat lichte gebruikssporen. Maar speelt nog als een dijk. Doet menig gitarist raar opkijken als ze zo'n bak herrie uit een strat horen komen.

Mvg, Sander


http://www.kitarapaja.com/pics/npusdjbjr.jpg

hassent
31 maart 2008, 20:07
Laat ik ook eens een duit in het zakje doen. Een mooie vintage relic 3-ply pre-wired slagplaat. Met een 3-ply backplate, ook relic vintage.

Vrij vertaald: een ouwe slagplaat van een samick strat met veroeste elementpooltjes en een krakende schakelaar....
Wat wil ik er voor terug?? Volgens m'n vriendin heb ik genoeg rommel ??? :seriousf:, dus gratis af te halen voor de eerste die reageert!


http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/Frankenstein/IMGA0379.jpg

http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/Frankenstein/IMGA0380.jpg

http://home.tiscali.nl/hassent/Fotos%20gitaar/Frankenstein/IMGA0381.jpg

RoelTM
31 maart 2008, 20:10
Wat wil ik er voor terug?? Volgens m'n vriendin heb ik genoeg rommel ??? :seriousf:, dus gratis af te halen voor de eerste die reageerd!

ook gratis op te sturen voor de eerste die reageert??? :hippie:

hassent
31 maart 2008, 20:12
Als je de verzendkosten betaald wel.

RoelTM
31 maart 2008, 20:14
en dat is???
vast geen €0,48 postzegeltje hè :hippie:

grizzly
31 maart 2008, 20:28
En als Roel niet wil of kan,
Ikke heel graag.
Kan ik weer gebruiken als maat materiaal voor een mal van mijn zelfbouw Strat.
Na gebruik natuurlijk weer in de weggeef aanbieding :)

Lexvandoef
31 maart 2008, 20:29
bij een gewoon pakketje ong. €6 en nog wat cent.

Nielsje
31 maart 2008, 20:34
en dat is???
vast geen €0,48 postzegeltje hè :hippie:

Ik gok op 6.20, pakketkosten :)

hassent
31 maart 2008, 20:55
@RoelTM/Grizzly, check PM!

hassent
31 maart 2008, 21:23
Je mag het hier gratis weggeven of ter ruil aanbieden. Geld is uit den boze (behalve eventuele verzendkosten). Afhandeling bij voorkeur via PM. Dat houdt het topic 'schoon'.

grizzly
31 maart 2008, 22:24
You got mail :)

Reb
2 april 2008, 19:11
Ik heb een tweetal (neck & bridge) Dimarzio PAF PRO's te ruil. Ze komen uit een NOS Musicman Silhouette (niewstaat dus eigenlijk ;) ).

http://benjaminr.net/images/dimarzio_paf_pro.jpg

Ik wil ze graag ruilen voor vergelijkbare (liefst zwarte) pick-ups van Dimarzio of Seymour Duncan met hogere output. :)

kidvic
3 april 2008, 14:17
heb hier nog wat telecaster clone parts in de aanbieding. Het is allemaal in nieuwstaat. pup's zijn van matige kwaliteit. Brug is prima, slagplaat is 3 ply en zeer goed bruikbaar. Van de pots en schakelaar ontbreekt alleen de condensator. Wie heeft er wat leuks voor terug?
http://www.aagrafx.nl/temp/tele_parts.jpg

Nielsje
15 april 2008, 13:37
Tevens heb ik twee slagplaten in de aanbieding: Een witte 3 laagsplaat in SSH configuratie en een 2 laags rood/bruin tortoise in SSS. Beide platen volledig geshield aan de achterzijde.
http://img508.imageshack.us/img508/2866/94172573yp1.jpg (http://imageshack.us)

De slagplaten gaan ook op marktplaats, je mag het ook kopen, maar liefst ruil ik tegen een andere slagplaat, of wat strat onderdelen.
Stratslagplaat voor P-90's? straplocks? Afgeschuinde neckplate? Inputhouder voor strat? Fretpuller?

edit: slagplaten toegevoegd, foto's toegevoegd.

edit 2: De hals is foetsie!

edit 3: De tremolo's zijn weg! Gaat lekker snel :)

edit 4: Missende bussen voor de tuners teruggevonden!

edit 5: De stemsleutels zijn verkocht!

Saf
17 april 2008, 20:59
vermoedelijke zelfbouw, ooit gekocht voor het element en en de stemmers die erop zaten. vorige eigenaar had hem ooit eens op een markt in frankrijk gekocht. Ik kan er niets meer mee, misschien een van jullie.

http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/rodegitaar3138.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd144/snarenkunst/rodegitaar3139.jpg

@jonas, zodra de verzendkosten binnen zijn stuur ik hem naar je toe. Laat me nog wel eens weten wat je ervan gemaakt hebt.

josszee
17 april 2008, 21:19
je hebt PM

Nielsje
24 april 2008, 01:16
Bump! ik heb nog twee slagplaten in de ruil,

ik zoek nog een oefenruimte voor m'n band :D

G.G.
24 april 2008, 01:43
Strat tremelo, lekker zwaar blok (afkomstig uit een oude Hondo H-76). Nu je tegenwoordig op marktplaats €3 moet betalen om een advertentie te plaatsen heb ik daar weinig trek in.


Welke bouwer kan er iets mee? (dus niet iemand die denkt gratis handelswaar te kunnen krijgen!!!) Afhalen kan, koffie staat klaar, opsturen kan (verzendkosten voor de nieuwe eigenaar) of ik neem hem mee naar de DGBM in juni. Stuur maar PM, ik behandel ze in volgorde van binnenkomst.

http://img183.imageshack.us/img183/1106/p1000774ij1.jpg

Wat ik ervoor wil? Post maar een mooi bouw/verbouw onderwerp wanneer je de brug daadwerkelijk hebt kunnen gebruiken, met plaatjes. Dan hebben we er allemaal wat aan.

Jdrokker
29 april 2008, 07:24
hoi,

ik heb wel belangstelling bij de brug want die van mij is kapot gegaan:(
als u het wilt regelen we het verder wel.

Wouter J
29 april 2008, 19:54
Okee, iemand interesse in een linkshandige body?

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0586.jpg

Ik wil hem graag ruilen voor een bas hals.

Minda
29 april 2008, 22:48
Yep, wil hem wel hebben, heb nog een stuk of wat 3+1 bashalzen liggen!

Saf
30 april 2008, 01:57
heb je nog zo'n hals over? te ruil?

ernieman
30 april 2008, 06:12
Mensen, let er op:

Reactie enkel via P.M. Dus check en leeg je inbox (onder gebruiker CP) regelmatig!

Merci!

Minda
30 april 2008, 08:31
Oeps, sorry Ernieman. Had de rest van het topic niet goed gelezen...

Anywho, ik heb een stuk of 5 bashalzen nog in de aanbieding. Zaten in een grote faillischementpartij, het waren er 15 en de rest zijn al verkocht, maar ze liggen een beetje in de weg...

http://www.jouwgitaar.nl/Bashals1.jpg

http://www.jouwgitaar.nl/Bashals2.jpg

Het zijn dus zogeheten 3+1 halzen, passen op precision en jazz bassen, zijn netjes, gefret en van een dun laklaagje voorzien. Moet nog een kam op, ikzelf heb een graphtechje in de voorgefreesde gleuf geschoven; past perfect.

Wat zoek ik? Onderdelen voor een linkshandige strat:
Linkshandige body
Linkshandige slagplaat, al dan niet opgebouwd
Linkhandige trem
RECHTSHANDIGE hals (rechtshandig, dus, ja)

Dus, PM bij interesse, wie weet waar het schip strandt. Oh ja, klein zwart kwispelachtig wezen wordt niet bijgeleverd.

pasqual
5 mei 2008, 19:38
ik heb een jaren 80 ibanez roadstar body die ik dit weekend blank heb geschuurd en een beetje "verstrat". d.w.z. : ik heb er een armrest uitsparing en een body contour uitsparing in gemaakt. aan de voor- en achterkant zit een half weggeschuurde fineerlaag. deze body zal dan ook dekkend gelakt moeten worden of voorzien van nieuwe fineer. ook is er wat werk aan de pup en electronica uitsparingen. heeft hier iemand interesse in en wil deze body een tweede ( eigenlijk derde ) leven gunnen? ik heb 'm een jaar geleden in elkaar geschroefd met een strat hals en fender pups en hij klonk zeer goed, vandaar dat hij het nog wel waard is om op te knappen. het gebruikte hout is mij onbekend maar in ieder geval geen linde omdat ie nogal aan de zware kant is. ik had er graag een stuk halshout voor terug- esdoorn, voldoende om een strathals uit te halen. ik hoop dat dit een beetje in verhouding staat?

groeten Pasqual.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7QTOTCA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OYYT46M.jpg
en zo was ie van orgine:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKBC38FG.jpg

Wouter J
5 mei 2008, 22:36
ik heb een jaren 80 ibanez roadstar body die ik dit weekend blank heb geschuurd en een beetje "verstrat". d.w.z. : ik heb er een armrest uitsparing en een body contour uitsparing in gemaakt. aan de voor- en achterkant zit een half weggeschuurde fineerlaag. deze body zal dan ook dekkend gelakt moeten worden of voorzien van nieuwe fineer. ook is er wat werk aan de pup en electronica uitsparingen. heeft hier iemand interesse in en wil deze body een tweede ( eigenlijk derde ) leven gunnen? ik heb 'm een jaar geleden in elkaar geschroefd met een strat hals en fender pups en hij klonk zeer goed, vandaar dat hij het nog wel waard is om op te knappen. het gebruikte hout is mij onbekend maar in ieder geval geen linde omdat ie nogal aan de zware kant is. ik had er graag een stuk halshout voor terug- esdoorn, voldoende om een strathals uit te halen. ik hoop dat dit een beetje in verhouding staat?

groeten Pasqual.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7QTOTCA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3OYYT46M.jpg
en zo was ie van orgine:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UKBC38FG.jpg

Nee ZO was ie van orgine...

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/My%20musical%20instruments/Blazer.jpg
Ik herkende die body meteen vanwege dat weggefreesde en uitgekapte binnen werk en dat lapje fineer wat ik zelf nog heb ingelegd om dat grote gat waar de brug zat af te dekken. Ik heb die body ongeveer een jaar geleden bij muziekhandel The String verkocht en daar was hij door iemand rood gespoten en niet lang daarna weer wit en zo heb ik hem ook weer op marktplaats zien staan.

Overigens was dit geen Roadstar body maar een Blazer, maar die hadden dezelfde stijl.

pasqual
5 mei 2008, 23:23
de wereld is klein, toch? heb ik 'm dan van jouw gekocht toen?
ik heb er in ieder geval een leuk gitaartje aan overgehouden met een goede klank. ik heb alleen weer gedemonteerd voor de onderdelen te gebruiken voor een andere gitaar. maar dat is toch zeker meer als een jaar geleden?

groeten Pasqual.

Saf
6 mei 2008, 00:01
zijn sowieso erg goede gitaren die ibanez blazers. heb thuis nog de cimar versie staan de stinger. Percies hetzelfde maar alleen andere naam.

Luke-wannabe
15 mei 2008, 15:35
Bump!!!

Ik heb nog misschien iets leuks om te ruilen.

Chromen Dogear covers die ik wil ruilen tegen 2 creme exemplaren. Wel identiek dus niet de ene donkerder dan de andere! Foto:

http://i58.photobucket.com/albums/g269/RockLeon/Foto83.jpg

Iemand geïnteresseerd?

Mattia
17 mei 2008, 21:23
Omdat ik net terug ben van Buitelaar met een lomp zware, stukken degelijkere kolomboor aangeschaft (het is toch geen freesmachine geworden; die waren te groot/te duur/niet genoeg meerwaarde/teveel extra uitgaven nodig aan andere accessoires. Maar ik heb met name de ruimte niet echt).

Het is: een Contimac tafelkolomboor, afstand tafel/spindel iets van 12 cm, dus meestal net niet genoeg voor through-body gaten of stud gaten. Niet enorm krachtig, maar wel genoeg om zaken als tuner gaten te boren, en ik heb er menig body mee uitgehold. Prima starterskolomboortje, af te halen in Purmerend of bij de DGBM door diegene die de beste reden kan verzinnen waarom hij/zij het apparaat zou moeten krijgen. Foto's volgen morgen.

G.G.
17 mei 2008, 22:09
waarom hij/zij het apparaat zou moeten krijgen. Foto's volgen morgen.

Omdat ik eind volgende week afscheid moet gaan nemen van mijn werkplaatst, voor goed helaas.

Mattia
18 mei 2008, 14:16
Zoals belooft, plaatjes! De Rechter mag dus weg, voor alle duidelijkheid:

http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics6/Drill%20Press/kolomboor2.jpg

http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics6/Drill%20Press/kolomboor3.jpg

Plaatje van de specs op de zijkant, voor wie wil: http://www.xs4all.nl/~mvalente/guitarpics6/Drill%20Press/kolomboor1.jpg

Heb tot nu to een berichtje per PM, en de oproep van GG..blijft nog tot dinsdag a.s. 'open', dan valt het besluit...

spirit
18 mei 2008, 22:00
Ik heb hier nog een oude 80's Tokai hals liggen waar ik niks mee kan. De Fender neckdate en decal zijn fake. Is ooit ge-refret en daarbij zijn de zijkanten van de fret's te ver afgeschuind, zodat ze te smal zijn geworden.
Heeft waarschijnlijk ook een nieuw fretboard nodig.

Ik heb 'm ooit in deze staat (te duur) gekocht om 'm weer op te knappen en voor een "partsocaster" project te gebruiken, helaas komt dat er niet van en blijft hij hier maar liggen.

Wil de hals alleen ruilen tegen een Fender/Squier 70's model tremolo, of een loaded MIJ slagplaat (evt. niet compleet)
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/HPIM5979.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/HPIM5976.jpg
http://i83.photobucket.com/albums/j297/Extra71/HPIM5973.jpg

The Mess
25 mei 2008, 19:13
Ik heb nog een setje samick-humbuckers liggen.
Klinken best ok, ze zijn denk ik wel microfonisch: als je gaat scheuren op volume gaat het nogal fluiten.
Maar bij clean dus niet.

Ook heb ik nog een Maya brughumbucker liggen, hoe die klinkt weet ik niet.
Het halselement doet het nog wel, dus ik denk dat het werken geen probleem is.

Verder heb ik ook nog graphtech saddles.
Stonden op de tonefactory site aangeprezen als de saddles die ik nodig had (pasten dus niet) maar nu ik zo aan het googlen ben zie ik dat ze op tunomatic bruggen met KOMAX op de achterkant wel moeten passen.

(Ja ik stort gewoon allle rotzooi die ik nog heb maar hier, je weet maar nooit :satisfie: )

Ik zoek nog een vervangende stratbrug/tremolo die in m'n squier past.

pietjeekes
27 mei 2008, 15:16
ik zoek een remelo arm voor mijn squire

(ik weet neit of ik het in dit toppic moet plaatsen maar dit lijkt me een logische plaats)

Bastin
27 mei 2008, 16:16
Ik heb nog een koffer voor de liefhebber:

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=ondegit&md=details&id=90208

Ding staat in de weg dus jullie mogen hem hebben!!

GRATIS

(Wel even goed kijken wat voor gitaar er in past, ik heb de koffer een keer gekregen maar dr paste niks van mij in. waarschijnlijk is het voor een jazzmaster)

pietjeekes
28 mei 2008, 09:05
jamemr dat je niet in belgie woont (of toch zeer dicht bij mij in de buurt)
want zo'n koffer kan ik nu net gebruiken voor mijn 2de gitaar


nuja volgende keer meer geluk zeker.

zal wel iemand zijn die jouw koffer moet hebben en die dicht in de buurt woont

no 1 hops
28 mei 2008, 09:22
jamemr dat je niet in belgie woont (of toch zeer dicht bij mij in de buurt)
want zo'n koffer kan ik nu net gebruiken voor mijn 2de gitaar


nuja volgende keer meer geluk zeker.

zal wel iemand zijn die jouw koffer moet hebben en die dicht in de buurt woontje kan hem natuurlijk ook de verzendkosten betalen.

pietjeekes
28 mei 2008, 09:25
kan ik ook doen maar ik ben zo goed als volledig aan het sparen voor een volgende aankoop. en als student valt dit niet mee
zeker niet als een belgische student (bier drinken da wij doen :) :) )

maar ik zie nog wel en als iemand mij al voor is dan is het maar zo

hopla nu ga ik verder leren



greetz
pietjeekes

Mattia
28 mei 2008, 12:01
Update Kolomboor: is voor reneemeester!