PDA

View Full Version : welke snaren voor mijn twee spaanse gitaren??



esther1976
2 januari 2007, 12:38
Ik heb hier thuis 2 Spaanse gitaren.

1. Raimundo (mod. 106)
2. Juan Salvador (mod. 2)

Allebei deze gitaren zijn aan vervanging van snaren toe.
Welke snaren heb ik voor deze twee gitaren nodig?
Kan iemand mij precies zeggen welk merk dat dan moet zijn en waar ik ze online kan kopen??

Groeten,
Esther

esther1976
2 januari 2007, 12:41
Ik weet dat het nylon snaren moeten zijn, maar daar houdt mijn kennis op.
Dus welk merk? En waar online te koop?

Don Capo
2 januari 2007, 12:43
Hoi Esther,


Er zijn talloze mogelijkheden, ik kan je D' addario en Hannabach aanraden. Dan heb je nog verschillende spanningen. Mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn raad ik je de medium tension aan. Gebruik ook anders ook even de zoekfuncties binnen dit forum, dan vind je meer info over snaren.

Succes

esther1976
2 januari 2007, 13:11
Ja, die D'Addario worden inderdaad meer genoemd. Maar als ik dan ga googlen dan kom ik nog zoveel verschillende soorten D'Addario-snaren tegen. Verschillende types, verschillende soorten, noem maar op. Dus ja, dan ben ik nog geen steek verder.

Don Capo
2 januari 2007, 13:16
Pro Arte, normal tension, vrij degelijke snaren, later kan je je altijd nog gaan orienteren op andere spanningen en merken. D' Addario is vrij betrouwbaar.

Hier koop je ze:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/6702017/sid/!x03nlnlc/quelle/listen

En zo zien ze eruit:

esther1976
2 januari 2007, 13:43
Oké, bedankt!

Maar je hebt in de Pro-Arté regionen toch ook nog weer verschillende soorten? Verschillende nummers/types? Met die cijfertjes bedoel ik. Bijv. EJ44, EJ45, J47, J48, etc. Wat betekent dat dan?

Spitfire
2 januari 2007, 14:30
Dat zijn codes voor verschillende types (diktes, snaren voor 7 en 12 snarige gitaren, speciaal omwonden snaren, etc.). Je begrijpt wel dat je dan al snel op tientallen verschillende soorten snaren komt te zitten.
Jij moet de EJ45 hebben.

esther1976
2 januari 2007, 15:49
EJ45 dus. Goed, dan weet ik nu wat ik online moet bestellen. Heel erg bedankt! Dat bespaart mij iig. weer een miskoop.

Pais
2 januari 2007, 17:18
Je kunt toch simpelweg naar een muziekwinkel gaan en vragen om een setje snaren voor je spaansje??

Voor sommige stukken vind ik low tension heerlijk, maar ik heb nu weer high tension erop zitten en ik denk dat ik het daar bij houd.
Betreft merk ben ik nog aan het experimenteren.

Picker
2 januari 2007, 20:27
Ik heb hier thuis 2 Spaanse gitaren.

1. Raimundo (mod. 106)
2. Juan Salvador (mod. 2)

Allebei deze gitaren zijn aan vervanging van snaren toe.
Welke snaren heb ik voor deze twee gitaren nodig?
Kan iemand mij precies zeggen welk merk dat dan moet zijn en waar ik ze online kan kopen??

Groeten,
EstherGitaren reageren allemaal heel anders op verschillende snaren. Ik zou zeggen: experimenteer ermee. Alleen jijzelf weet wat het fijnste is op jouw gitaren. Begin met een 'vanille' setje van een goedverkocht merk, en probeer van daaruit dan eens wat dunner, dikker, andere materialen, enzovoort. Een echte miskoop heb je niet zo gauw.

Iedere keer als ik snaren koop probeer ik in elk geval weer een setje te vinden dat ik nog nooit eerder heb gehad. Zo leer je weer wat.

SteveM
2 januari 2007, 20:48
Hallo esther,

ik heb hele goede ervaringen met La Bella snaren en dan vooral de flamencosnaren. De treblesnaren zijn van rood nylon en de bassnaren zijn gewoon wit. ze hebben een sterke toon, je kunt er heel goed mee strummen en ze slijten niet zo sterk als andere witte snaren.

esther1976
3 januari 2007, 09:39
Je kunt toch simpelweg naar een muziekwinkel gaan en vragen om een setje snaren voor je spaansje??

Voor sommige stukken vind ik low tension heerlijk, maar ik heb nu weer high tension erop zitten en ik denk dat ik het daar bij houd.
Betreft merk ben ik nog aan het experimenteren.

Nou, dat is nu juist het probleem. Een muziekwinkel is hier niet en ook hier niet in de buurt. Dus daarom tips van internet!