PDA

View Full Version : Probleem met plug ingang hollow body jazz gitaar



JellyRoll
2 januari 2007, 11:22
Ola mensen,
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Voor mij is het jaar een beetje katerig begonnen. Met nieuwjaar heb ik op straat staan spelen met mijn nieuwe hollow body jazz gitaar (aria Fa-71). De overbuurman wilde ook wel even proberen en loopt daarbij te ver van de versterker zodat het snoer strak kwam te staan. Nu blijken er barstjes in de lak te zitten rond de ingang van de plug. Als je de plug beweegt zit er ook wat beweging in het hout direct rond de ingang. HMMmmmm redelijk kut dus........ Ik kan niet zien of het echt alleen de lak is of dat er meer aan de hand is. Volgens mij hoort het hout niet te bewegen als je de plug een beetje beweegd maar ik kan me vergissen? Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet? Zou ik het ergens kunnen laten te bekijken? Zijn er mensen die dit kunnen fixen? Alle advies is welkom.

p604p603
2 januari 2007, 11:37
Waardeloos. Ik denk dat de body ergens los zit. Zijkant los van het boven of onderblad. Een goeie gitaarafsteller of bouwer kan dit repareren. Ik weet niet waar je woont maar ik weet iemand in Rotterdam die heel goed is en niet duur.

Ik had ook een body die gescheurd was en die heeft hij perfect gerepareerd. Hij heet Ad Vermeer is heel goed en doet het vak al 25 jaar. Mail me anders rechtsstreeks dan kan ik je verder helpen

Luke-wannabe
2 januari 2007, 11:40
De body los? Hoe kom je daar nou bij?
Ik maak hier uit op dat het hout bij de jackplug gewoon is ingescheurd. Maar dan nog kan een goeie bouwe je wel helpen.

Gearjunkie
2 januari 2007, 11:51
De body los? Hoe kom je daar nou bij?
Ik maak hier uit op dat het hout bij de jackplug gewoon is ingescheurd. Maar dan nog kan een goeie bouwe je wel helpen.

Lijkt me ook. De makkelijkste oplossing is gewoon een inputcover eroverheen schroeven, zoals op bijv. een Les Paul zit.
Klaar!!

JellyRoll
2 januari 2007, 12:06
Bedankt voor de adviezen, Ik denk dat ik eerst maar eens bij de lokale gitaar zaak langs ga (Justmusic in Leiden). Kijken wat die ervan vinden. Daarna eens verzinnen wat ik moet doen. Ik had op Harmony reviews al gelezen dat de plug ingang een zwakke plek was bij dit type gitaar en nu zit ik er zelf mee. Echt bale. Moraal van het verhaal niet uitlenen aan overbuurmannen.

johanb
2 januari 2007, 14:16
Ik doe het snoer altijd door mijn gitaarband heen, dan komt de spanning bij strakstaan niet op de jack ingang,en je trekt hem er ook niet uit.

glacius
2 januari 2007, 14:38
De overbuurman wilde ook wel even proberen .

ik neem aan dat diezelfde overbuurman ook voor de kosten gaat opdraaien