PDA

View Full Version : Ruis



Gitaargek
2 januari 2007, 11:12
Beste mensen,

Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar. Ik begin het jaar meteen met een probleempje. Ik heb een Hughes & Kettner 20th anniversery edition amp. Ik speel er nu precies 2 maanden op. Nu begin de versterker ruis te produceren. ZOwel met pedalen als zonder pedalen. En aan mijn gitaar ligt het ook niet en kabels ook niet. Help! Wat kan dit zijn? Trouwens, als ik de snaren aanraak is er bijna geen ruis.

Alvast bedankt

kunk
2 januari 2007, 12:17
Geen goede aarding? Zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Kunk

AART
2 januari 2007, 12:27
is je stopcontact geaard?

Markn
2 januari 2007, 14:04
heeft een vriend van mij ook gehad met zijn Line6Spider. Lag daar aan aarding van het stopcontact. Hij speelde wel op een geaard stopcontact maar de aarde bij hem thuis was niet goed.. Is toen van de gemeente iemand voor gekomen om het op te lossen...

Dus als je denkt dat je op een geaard stopcontact speelt... check even...

pol
2 januari 2007, 14:57
als je geen ruis hebt als je de snaren aanraakt ligt het wel aan je gitaar, controleer eens of de aarding van je gitaar nog in orde is, ik had ook wat last van ruis op mijn Charvel, en heb dan de aarding maar aan de brug vastgesoldeerd, die bleek er gewoon tussen de body en de brug geklemd te zitten ipv van vastgesoldeerd...

Markn
2 januari 2007, 15:06
als je geen ruis hebt als je de snaren aanraakt ligt het wel aan je gitaar, controleer eens of de aarding van je gitaar nog in orde is, ik had ook wat last van ruis op mijn Charvel, en heb dan de aarding maar aan de brug vastgesoldeerd, die bleek er gewoon tussen de body en de brug geklemd te zitten ipv van vastgesoldeerd...

Sja checken of het met een andere gitaar ook ruist is natuurlijk het eerste wat je moet doen.. :satisfie:

guitarnijboer
3 januari 2007, 18:13
In bepaalde kringen hebben de versterkers van dit merk niet voor niets de naam:

Ruisgh & Knetter :D