PDA

View Full Version : Zilveren Fender Strat?



LostHighway
2 januari 2007, 10:50
Mijn grootmoeder (jawel, u leest dit goed) is over een paar jaar eens meegeweest naar Piens (België) gitaartjes kijken.
Daar hing een zilveren Fender die ze geweldig vond en meteen wou om aan de muur te hangen (en ik daar dan altijd gaan spelen ).
Die was dacht ik niet echt te koop en kostte een 300 000BEF destijds, omgerekend in de 7500EUR range dus.
Het was een zeer beperkte oplage en had een Hawai-achtige inlay(?) en mogelijks stond ze onlangs in een of ander gitaarblad.
Daardoor is ze weer ten sprake gekomen, mijn nonkel welke namelijk haar zoon is speelt ook gitaar.
Nu zijn we best curieus wat het nu feitelijk was want hij kan het niet meer vinden en het is nogal vaag om iets over te vinden op google ofzo als je verder niet echt weet welke richting..
Ik weet niet of ze daar nog hangt of hoelang ze daar gehangen heeft maar dat kan intussen wel eerder naar de 10 jaar dan naar de 5 jaar geleden zijn, dusja..
Alvast bedankt.

glacius
2 januari 2007, 13:28
kun je niet gewoon in het nederlands posten ?

mijn nonkel ? curieus ? komop zeg

vulvasonic
2 januari 2007, 13:29
Zou dat niet de strat kunnen zijn die ter ere van Freddie Tavares is gemaakt?
Tavares, de man die de stratocaster de vorm heeft gegeven die hij heeft en die oorspronkelijk uit Hawaii kwam en een aantal jaren terug is overleden.

Zoiets?
http://www.virtualvintageguitars.com/fender/fender0027_large.gif

Spitfire
2 januari 2007, 14:35
kun je niet gewoon in het nederlands posten ?

mijn nonkel ? curieus ? komop zeg

die woorden begreep ik dan wel maar aan de zinnen is geen touw vast te knopen

LostHighway
2 januari 2007, 15:00
Zou dat niet de strat kunnen zijn die ter ere van Freddie Tavares is gemaakt?
Tavares, de man die de stratocaster de vorm heeft gegeven die hij heeft en die oorspronkelijk uit Hawaii kwam en een aantal jaren terug is overleden.

Zoiets?
http://www.virtualvintageguitars.com/fender/fender0027_large.gif
Thanks, dat is ze!

Outrage
2 januari 2007, 16:52
die woorden begreep ik dan wel maar aan de zinnen is geen touw vast te knopen

De post is toch wel volledig te begrijpen?

Curieus is meer een dialectwoord, denk ik, is gelijk aan nieuwsgierig. Nonkel is oom in net Nederlands.


Ik heb nog geen zilveren strat gezien tijdens die enkele keren dat ik in Piens ben weggeweest. Misschien is die al weg of opgeborgen?

Badman
2 januari 2007, 17:02
Er staat er nu één te koop op ebay. Ik denk trouwens dat het niet zo makkelijk zal zijn om er aan te raken... tenzij je de nodige euro's op tafel wil leggen.
Ohja, de gitaar gaat op dit moment weg voor een kleine 5000 euro, een prikje dus :)

LostHighway
2 januari 2007, 17:24
Weinig als ze eerst 300 000Bef ofte 7500EUR op de tafel wilde leggen :)

Harry
2 januari 2007, 17:26
ik vind het wel grappig, dat Vlaams. Zolang het maar niet fonetisch in dialect wordt getypt... Deze post is prima leesbaar.


on-topic; grappig gitaartje wel!

Rutger
2 januari 2007, 17:28
heel cool gitaartje :)

wat zijn de specs eigenlijk? hout, pu's, ...?

Ritch
2 januari 2007, 18:07
Waar woont die oma van jou? :sssh:

:D

LostHighway
2 januari 2007, 18:39
wat zijn de specs eigenlijk? hout, pu's, ...?
Geen hout, het is een alu body!
Ben best wel nieuwsgierig hoe dat klinkt, morgen even bellen of ze daar nog hangt, de kans is er wel aangezien het eerder een decoratie/show off stuk was dan ze te koop was..

wietse
2 januari 2007, 19:06
De post is toch wel volledig te begrijpen?

Curieus is meer een dialectwoord, denk ik, is gelijk aan nieuwsgierig. Nonkel is oom in net Nederlands.


prima te begrijpen, miereneukers hou je altijd, curieus is een prima hetzij wat in onbruik geraakt nederlands woord (nou ja nederlands, leenwoord dus).
maar betekent hier meer iets van een vreemd/ongewoon/apart iets inplaats van nieuwsgierig.

levi
3 januari 2007, 13:25
Curieus is in het nederlands bijzonder iets apart's in het engels is het nieuwschierig. Kijk maar in het worden boek of vraag maar aan me oma die doet altijd kruiswoord puzzels.

Het is trouwens wel een mooi gitaartje je heb ook zo'n gitaar die is goud met gliters die is ook mooi speeld joe bonamassa mee ik weet alleen niet of die zo bijzonder is.gitaar (http://www.jbonamassa.com/joe_bonamassa_multimedia.htm) moet je even op dat plaatje kliken waar boven staat: Watch Video of Joe Live on Le Net Blues (Montreal Website)

GunMetalBlue
3 januari 2007, 20:55
kun je niet gewoon in het nederlands posten ?

mijn nonkel ? curieus ? komop zeg

Jesus gast, vlaamsch is een taal als een ander. En het is onze manier om os van de Wale te onderscheide, gun die stomme belgen da plezier dan toch.

ps: ik ben een hollander, geboren en getogen in belgie, en Vlaming in't hart.



Don't mess with Vlaanderen :angry:

levi
4 januari 2007, 11:54
Jesus gast, vlaamsch is een taal als een ander. En het is onze manier om os van de Wale te onderscheide, gun die stomme belgen da plezier dan toch.

ps: ik ben een hollander, geboren en getogen in belgie, en Vlaming in't hart.



Don't mess with Vlaanderen :angry:
daar heb ik maar een ding op te zeggen LOL

levi
4 januari 2007, 11:54
maar praat even niet over belgen maar over de gitaar jullie dwalen af ;)

intGod
4 januari 2007, 11:57
die woorden begreep ik dan wel maar aan de zinnen is geen touw vast te knopen

Dat bewijst maar eens dat diegenen die altijd met de Belgen lachen eigenlijk alleen maar lachen met wat ze niet begrijpen. Wat de boer niet kent ... Maar genoeg over deze rassenstrijd waarvan de winnaars al lang bekend zijn!

En over Piens: BAH BAH BAH! Wat zijn dat een stelletje oplichters, zeg. Alles is daar echt VEEL te duur en ze hebben maar een beperkte selectie aan spul staan en het personeel is incompetent. Zo.

Wel een leuk gitaartje maar niet mijn smaak.

hansies
4 januari 2007, 12:11
Jesus gast, vlaamsch is een taal als een ander. En het is onze manier om os van de Wale te onderscheide, gun die stomme belgen da plezier dan toch.

ps: ik ben een hollander, geboren en getogen in belgie, en Vlaming in't hart.



Don't mess with Vlaanderen :angry:


Respect man , ik ben het volledig met je eens
groeten,
Hansies

LostHighway
4 januari 2007, 13:17
En over Piens: BAH BAH BAH! Wat zijn dat een stelletje oplichters, zeg. Alles is daar echt VEEL te duur en ze hebben maar een beperkte selectie aan spul staan en het personeel is incompetent. Zo.

Tsjah, het zijn ook mijn maatjes niet, maar als je weet wat je wil en je weet wat je mag geven kan je het net zo goed daar halen als het nergens anders in de buurt te vinden is..
Maar ze is blijkbaar al verkocht, jammer, begint hij dat "zo'n dingen nooit snel verkopen", ik al helemaal blij aan het worden, "maar deze is al een poosje buiten".. Hmmmz.. :sneaky:

Fenndangoband
4 januari 2007, 16:52
Zolang ik leef zal ik proberen om zoveel mogelijk negatieve publiciteit voor deze winkel maken... de eigenaar Patrick Piens is zo een paranoïde megalomane kloothommel die zelfs zijn kinderen zou verkopen (waarschijnlijk ook aan een veel te dure prijs.... laat ons zeggen dat ze (dochter) in ieder geval 3 kamelen waard is)... Hij lult er op los en ik vertrouw hem voor geen haar. Zijn personeel werkt er met een enthousiasme alsof er een intern schrikbewind is, prijzen zijn te belachelijk... In mijn jonge jaren (verstand en muziekwinkelbewustheid moest nog komen) heb ik er een gitaar gekocht... Ik kreeg levenslange gratis service... schitterend... ik haal hun verschrikkelijk lelijk kutstickertje van mijn gitaar... wat bleek... als ik mijn gitaar binnendeed voor een onderhoud wouden ze dit niet meer kosteloos doen. Omdat het stickertje weg was.... wat een drama... ze hebben mijn naam (+aankoop) in hun database staan, ze hoeven maar eens te checken of ik die gitaar daar gekocht heb of niet. Neen dit ging niet... ken ook een aantal medewerkers en veel meer ex-medewerkers van Piens die echt wel verchrikkleijke verhaaltjes over het beleid van Piens kunnen vertellen. Als ik er nog kom ben ik er enkel als parasiet... uitproberen in Piens en ergens anders bestellen en aankopen. Het is misschien niet fair maar met bloedzuigers moet je geen medelijden hebben.

vulvasonic
4 januari 2007, 16:55
Mooi gesproken, vriend! :D


Ik beloof bij deze plechtig NOOIT bij Piens te zullen kopen. Hand op mijn hart!

LostHighway
4 januari 2007, 16:59
Haha, het feit dat je waarschijnlijk gewoon nooit maar in een straal van 100km van Piens komt zal daar misschien ook wat mee te maken hebben.
Toch wel weer treffend dat de ontopic antwoorden in een onderwerp van drie pagina's intussen op één hand geteld kunnen worden.
In elk geval bedankt voor die behulpzame posts.

Fenndangoband
4 januari 2007, 18:08
Mooi gesproken, vriend! :D


Ik beloof bij deze plechtig NOOIT bij Piens te zullen kopen. Hand op mijn hart!
Cheers mate... stick it to the man. :D

levi
4 januari 2007, 20:53
Cheers mate... stick it to the man. :D

Daar zeg ik amen op. (en uhh Fenndangoband wat je vind moet je bij de politie brengen.)