PDA

View Full Version : zang harder maken?



vox
2 januari 2007, 09:23
nu had ik eens wat opgenomen, maar helaas stem is niet tot amper te horen is er een programma voor om de zang weer wat te versterken??

alvast bedankt.

Dick Wolkendeck
2 januari 2007, 10:37
Ik neem aan dat je de zang apart opneemt? Doen. Dan zet je de zang harder of de rest zachter. Programma's: bijvoorbeeld Cubase.

vox
2 januari 2007, 19:36
nee zit in de opname zelf, was opgenomen met een overhead.. we gaan nu aan het werk met een mengtafel en de hele mikmak..

bert k
2 januari 2007, 22:42
Vergeet het maar. Daarvoor is nou juist multitracken uitgevonden.

Martien
3 januari 2007, 00:15
Tsja je zou de mids enzo iets omhoog kunnen gooien met een eq, maar een overhead doet zijn naam hopelijk eer aan , je zult van alle hoge tonen meer (voor 90% zeker veel te veel) meer horen.

vox
3 januari 2007, 01:22
jah inderdaad.. we hebben nu iemand die verstand/ervaring heb van opnemen en mogen zijn spullen gebruiken

bert k
3 januari 2007, 20:08
Tsja je zou de mids enzo iets omhoog kunnen gooien met een eq, maar een overhead doet zijn naam hopelijk eer aan , je zult van alle hoge tonen meer (voor 90% zeker veel te veel) meer horen.
Nou nee, als je de mids opdraait ga je meer mids horen, niet meer hoog...

Martien
3 januari 2007, 20:40
mja heb je gelijk in.

Ik bedoelde te zeggen, meer mids en hoog erin te gooien, maar dat hoor je dan ook.

maar dat zei ik niet... :/

bert k
4 januari 2007, 13:09
Ja, ik geloof dat ik je wel snap. Je kan de mids wel harder zetten, mar dan wordt alles dus harder, niet aleen de zang.


Wat wel werkt is de microfoon wat dichter bij de boxen zetten, zodat de zang er harder op komt, maar daar heb je nou niks meer aan.

vox
4 januari 2007, 19:49
deze opnamen was meer voor de lol.. volgende week officeel opnemen..
bij deze opnamen was de bassist op vakantie (hebben die bassisten daar recht op ofzo :p)

bert k
4 januari 2007, 22:39
Bassisten hebben geen rechten, uiteindelijk zijn het gewoon gitaristen die niet goed genoeg zijn. :)


Ga lekker proberen met micplaatsing. Stukje spelen, opnemen, afluisteren. En zo doorgaan tot je de goeie balans gevonden hebt. Vroeger naman ze hele orkesten met 1 mic op, het kan heel goed.

vox
4 januari 2007, 22:51
Bassisten hebben geen rechten, uiteindelijk zijn het gewoon gitaristen die niet goed genoeg zijn. :)


Ga lekker proberen met micplaatsing. Stukje spelen, opnemen, afluisteren. En zo doorgaan tot je de goeie balans gevonden hebt. Vroeger naman ze hele orkesten met 1 mic op, het kan heel goed.

oke.. het is altijd een beet "trial and error" denk ik zo..

het is jammer dat er zo weinig te vinden is over opname technieken van de ramones..

Han S
4 januari 2007, 23:00
Vroeger namen ze hele orkesten met 1 mic op, het kan heel goed.

Het is bij bluegrass gebruikelijk dat iedereen rond een microfoon staat te spelen en als er een solo is komt die even dichterbij. Dat gebeurt nog steeds, ook met optredens staan ze met vijf/zes man rond een dikke Neumann.

vox
4 januari 2007, 23:04
Het is bij bluegrass gebruikelijk dat iedereen rond een microfoon staat te spelen en als er een solo is komt die even dichterbij. Dat gebeurt nog steeds, ook met optredens staan ze met vijf/zes man rond een dikke Neumann.

the eagles deden dat ook eens (of vaker) heb ze het in ieder geval een keer zien doen..

Martien
4 januari 2007, 23:44
Even (vr)olijk tussendoor, en op het onderwerp af

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/media/index.jsp?event=29080997

2e van boven, links.
bluegrass boogiemen


extratip!

helemaal onderaan rechts, 2e van onder

xavier rudd filmpje.

vox
5 januari 2007, 00:36
Even (vr)olijk tussendoor, en op het onderwerp af

http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/media/index.jsp?event=29080997

2e van boven, links.
bluegrass boogiemen


extratip!

helemaal onderaan rechts, 2e van onder

xavier rudd filmpje.

wauw, slide guitar.. klinkt aanstekend..

cardinal
25 januari 2007, 20:12
filters gebruiken, en de frequenties die je niet nodig hebt wegfilteren. Zal altijd wel invloed hebben op je sound. Doe ik met name met snare en bassdrums om de overspraak van de overhead weg te filteren.