PDA

View Full Version : satriani - always with me always with you



metallic
1 januari 2007, 23:16
Euj

Hier speel ik een stuk van satriani, k ben 17 en heb t opgenomen met audacity...heb wel afentoe een beetje last van latency omdat me geluidskaart niet al te snel is...

http://media.putfile.com/satriani-47


Feedback please:D

MusicManMaestro
2 januari 2007, 00:29
Prima gedaan en het is een goede benadering van de sound van Satch bij dit nummer (bedankt harrie voor het fixen van de link )

harrie-beton
2 januari 2007, 00:33
knap gespeeld, geluid na het tappen is het vals eventjes.

http://minorcrisis.net/files/Frank%20-%20Always%20With%20Me%20Always%20With%20You(2).mp3

iwamoto
2 januari 2007, 04:44
klinkt vet, maar kon je de modulatie snelheid niet lager zetten? dat had het wat getrouwer gemaakt, maar hey, petje af dude :D

metallic
2 januari 2007, 11:37
dankjewel:D, ik ben nog niet zo heel lang bezig met audacity dus ik kan er nog niet zo veel mee..en ik heb t nummer ook zlef uitgezocht niet met tab of noten dus ik weet niet of het helemaal klopt:)

metallic
2 januari 2007, 13:07
niemand meer?

mriesenb
2 januari 2007, 15:47
Mooie cleane partijen en sounds.

Probeer wat rust in je spel in te bouwen. Dit nummer is een mooi voorbeeld van Satriani vwb. waar hij de rusten laat vallen om meer dynamiek en spanning op te bouwen. Je pakt wel wat rustpunten maar daarna ga je een beetje inhalen, waardoor sommige licks wat gejaagd overkomen. Stukje na het tappen goed uitzoeken, je zit nu vals.

Overall, probeer met iets meer op gevoel te spelen, meer melodie dan shred, zeg maar. Is lastig uit te leggen, dat je zeg maar die noten tot in je botten voelt en ook niet meer op de hals hoeft te kijken enzo.

Al met al erg goed hoor, ik wou dat ik met 17 jaar zo had kunnen spelen....

Goeie gehoortraining dit soort nummers.

Succes,

Michael

metallic
2 januari 2007, 19:27
Jah klopt, maar dat gaat verder als techniek eigenlijk maar ik zal er opletten

ateng
3 januari 2007, 21:37
Sorry hoor, no hard feelings bro maar ik vind het niet echt goed ofzo qua sound en spel maar dat is mijn eerlijke mening.


Prima gedaan en het is een goede benadering van de sound van Satch bij dit nummer
Luister maar weer goed naar het originele nummer want die klinkt echt anders.

MusicManMaestro
4 januari 2007, 00:16
Zeker in het begin lijkt zijn sound best wel op die van Satch.
Later in de song zo tijdens de solo wordt de vergelijking wel een stuk minder maar in het algemeen vind ik het voor een amateur opname best wel goed.

-Steven-
4 januari 2007, 10:20
Best goed gespeeld. Ben zelf ook bezig met het nummer op het moment. Je solo zou op sommige momenten wel iets harder mogen, maar dat komt na een beetje gekloot met Audicity wel goed. Alleen zou ik het stukje na het tap-gedeelte nog een keer opnieuw inspelen, want dat is de enige plaats enige waar je de fout ingaat, zonde!

Verder erg goed. Keep up the good work! :hippie:

ateng
4 januari 2007, 11:02
Zeker in het begin lijkt zijn sound best wel op die van Satch.
Later in de song zo tijdens de solo wordt de vergelijking wel een stuk minder maar in het algemeen vind ik het voor een amateur opname best wel goed.
Kom op hé, Satriani gebruikt hier geen modulatie dus waar heb je het over. Luister maar weer naar het originele http://members.home.nl/djababoe-kho/Joe%20Satriani%20-%20Always%20With%20Me%20Always%20With%20You.mp3

Heel wat anders of niet dan.

metallic
4 januari 2007, 14:18
Kom op hé, Satriani gebruikt hier geen modulatie dus waar heb je het over. Luister maar weer naar het originele http://members.home.nl/djababoe-kho/Joe%20Satriani%20-%20Always%20With%20Me%20Always%20With%20You.mp3

Heel wat anders of niet dan.

Ja maar ik moest wel in het begin dat effect erover gooien, omdat ik veel last had van latency in het begin...en met die modulatie kon ik dat een beetje verbergen

guitarchris
4 januari 2007, 16:42
Ik denk dat het 't mooiste is als je je halselement gebruikt met distortion van versterker met een ds-1 dan benader je het geluid het beste van satriani.. Maar iets meer oefenen en je speelt 'm helemaal goed..

sembo
4 januari 2007, 17:00
je speeld het best goed alleen dat geluid was niet echt van WAAAAAAUUUWWW dat wil ik ook!!

Gert-Jan
4 januari 2007, 17:16
Ja maar ik moest wel in het begin dat effect erover gooien, omdat ik veel last had van latency in het begin...en met die modulatie kon ik dat een beetje verbergen


?? geen idee waar je het over hebt......hoe verberg je een latency probleem nu met modulatie?


Verder ben ik het eens met Ateng, ik vind het niet bijzonder goed klinken, de sound zelfs erg kunstmatig. Als je me had vertelt dat je het op een keyboard had gespeeld had ik het ook gelooft.

metallic
4 januari 2007, 19:19
?? geen idee waar je het over hebt......hoe verberg je een latency probleem nu met modulatie?


Verder ben ik het eens met Ateng, ik vind het niet bijzonder goed klinken, de sound zelfs erg kunstmatig. Als je me had vertelt dat je het op een keyboard had gespeeld had ik het ook gelooft.

dit is de eerste keer dat ik audacity gebruikt heb, en k heb toen maar vanalles geprobeerd om het een beetje te verbergen...Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik sowieso iets opneem met de pc

ateng
4 januari 2007, 22:01
Maakt ook verder niks uit want zo leer je weer wat.
Blijven experimenteren want zo kom je het beste achter hoe je het wel of niet moet doen.