PDA

View Full Version : Opname: Texas blues in D



tomswaelen
1 januari 2007, 21:01
Ik vond deze backing track op mijn pc, dus ik heb er snel iets over opgenomen. Ik besloot om zo weinig mogelijk hammer-ons en pull-offs te gebruiken, om eens te zien hoe dat zou klinken. Spijtig genoeg is mijn 'alternate picking' vrij belabberd (eigenlijk is mijn hele spel niet zo goed), dus er zitten wel wat foutjes in.

De opname is mijn Fender HW1 2006 Stratocaster door een PodXT.

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=259654&songID=4830267

WICKED
1 januari 2007, 21:59
ik jam ook vaak over die backingtrack! gave licks! alleen moet je duidelijk oefenen op benden en vibrato, gewoon een kwestie van tijd en doen!

wick

Michel89
1 januari 2007, 22:37
Ik vond het goed, maar wat ik op een gegeven moment vond was dat het lichtjes eentonig werd, hoewel ik het juist wel weer goed vond dat het ergens een soort uniek klonk, met die lickjes etc.. Mijn persoonlijk advies, al wil je wat meer variatie in je sound (Wat ik denk dat je wel wil bij dit soort muziek) probeer wat te klooien met tijdens het spelen hier en daar wat met je toonknoppen/pickupswitches te doen, distortion en volume veranderen, etc, hierdoor leg je meer kracht op bepaalde delen, en worden anderen wat rustiger. Denk dat ik dat wel mooi zou vinden hierbij. Verder idd benden/vibrato zijn niet perfect, die kunnen ook weer meer kracht leggen op bepaalde noten, maarja komt wel... ben er zelf denk ook geen meester in.

Hoe kom je trouwens aan deze backing track? Ik vind em wel cool. :)

tomswaelen
2 januari 2007, 15:57
Ik vond het goed, maar wat ik op een gegeven moment vond was dat het lichtjes eentonig werd, hoewel ik het juist wel weer goed vond dat het ergens een soort uniek klonk, met die lickjes etc.. Mijn persoonlijk advies, al wil je wat meer variatie in je sound (Wat ik denk dat je wel wil bij dit soort muziek) probeer wat te klooien met tijdens het spelen hier en daar wat met je toonknoppen/pickupswitches te doen, distortion en volume veranderen, etc, hierdoor leg je meer kracht op bepaalde delen, en worden anderen wat rustiger. Denk dat ik dat wel mooi zou vinden hierbij. Verder idd benden/vibrato zijn niet perfect, die kunnen ook weer meer kracht leggen op bepaalde noten, maarja komt wel... ben er zelf denk ook geen meester in.

Hoe kom je trouwens aan deze backing track? Ik vind em wel cool. :)

Ik weet het wel hoor; het was de eerste keer dat ik over zo'n snelle backing track speelde, dus ik zat wel wat vast aan het ritme. Ik merk dat ik bij een tragere backing track veel meer kan varieren qua ritme en aanverwanten.

Die backing track heb ik destijds gedownload op www.guitarbt.com, maar ik heb ze voor een ander forum ook ergens geupload:

http://www.uploading.com/files/VITB964Z/Texas_Rocker_1_._Blues_in_D.mp3.html

Michel89
2 januari 2007, 16:56
Ik weet het wel hoor; het was de eerste keer dat ik over zo'n snelle backing track speelde, dus ik zat wel wat vast aan het ritme. Ik merk dat ik bij een tragere backing track veel meer kan varieren qua ritme en aanverwanten.

Dat was niet direct wat ik zei hoewel het wel waar is dat weet ik, maar je kan ook langzamer gaan door lange bends hier en daar trouwens. Maar ik bedoelde meer toon veranderingen. Als je eerst met de neck pickup speelt en daarna bij een agressiever stuk overgaat op bridge pickupof bijvoorbeeld meer distortion toevoegt brengt ook meer variatie in het spel, dat bedoelde ik. Maar ik vond wel dat je het heel leuk hebt gedaan hoor. Ps wat me erg opviel waardoor je licks wel apart zijn is dat je vaak licks eindigde op deze noot;

E-------
B-------
G-10----
D-------
A-------
E-------

De manier hoe dat gedaan is steeds is wel grappig.
Waarom besloot je trouwens zo weinig mogelijk hammerons etc te gebruiken? Is echt iets dat ik nooit van tevoren over nadenk.

En thx voor de link.

tomswaelen
2 januari 2007, 16:59
Dat was niet direct wat ik zei hoewel het wel waar is dat weet ik, maar je kan ook langzamer gaan door lange bends hier en daar trouwens. Maar ik bedoelde meer toon veranderingen. Als je eerst met de neck pickup speelt en daarna bij een agressiever stuk overgaat op bridge pickupof bijvoorbeeld meer distortion toevoegt brengt ook meer variatie in het spel, dat bedoelde ik. Maar ik vond wel dat je het heel leuk hebt gedaan hoor. Ps wat me erg opviel waardoor je licks wel apart zijn is dat je vaak licks eindigde op deze noot;

E-------
B-------
G-10----
D-------
A-------
E-------

De manier hoe dat gedaan is steeds is wel grappig.
Waarom besloot je trouwens zo weinig mogelijk hammerons etc te gebruiken? Is echt iets dat ik nooit van tevoren over nadenk.

Mja, op die F kom ik inderdaad dikwijls uit he :) Ik weet niet hoe dat komt, misschien omdat het gewoon goed klinkt? Die hammer-ons, tja, misschien laat ik ze gewoon wel achterwege omdat dat nummer wat sneller is. Ik denk dat het dan voor mij nu nog makkelijker is om ritme te houden als ik geen hammer-ons gebruik... Met tragere nummers doet ik dat véél meer...

Michel89
2 januari 2007, 17:01
Mja, op die F kom ik inderdaad dikwijls uit he :) Ik weet niet hoe dat komt, misschien omdat het gewoon goed klinkt?

Ja dat zeker wel maar ik zie weinig mensen die het doen waardoor het wel een soort apart klinkt, zeker omdt het zo vaak is gedaan. Maar het klinkt idd wel goed ja!

ateng
4 januari 2007, 12:44
Ik weet het wel hoor; het was de eerste keer dat ik over zo'n snelle backing track speelde, dus ik zat wel wat vast aan het ritme. Ik merk dat ik bij een tragere backing track veel meer kan varieren qua ritme en aanverwanten.

Die backing track heb ik destijds gedownload op www.guitarbt.com, maar ik heb ze voor een ander forum ook ergens geupload:

http://www.uploading.com/files/VITB964Z/Texas_Rocker_1_._Blues_in_D.mp3.html
Inderdaad je speelt te veel met het ritme mee waarddoor het ééntonig wordt. Variatie in je sound vind ik niet eens zo punt maar variatie in je spel vind ik veel belangerijker. Pick naar je toon toe inplaats van op je tonen picken, langere bends, dynamiek in je spel enz.