PDA

View Full Version : Waarde Charlie Dadi versterker (Lademacher)



nozem1
1 januari 2007, 20:20
Wat zou een Charlie Dadi combo (80 Watt) mogen opbrengen bij verkoop (in redelijk goede staat)?

Een voorbeeld zie je hier:
http://www.ovationtribute.com/Memorabilia/Catalogue_Charlie_Amp/Catalogue_Charlie_Amp.html

Dany Lademacher (vroeger bij Herman Brood) speelde toendertijd ook over deze versterkers.

Ze zijn begin jaren 80 gemaakt.

Jerry

Harry
2 januari 2007, 12:51
is duidelijk een geval van 'wat de gek er voor geeft'. Er is ook nauwelijks vergelijk mogelijk, want die dingen zie je nauwelijks meer.

Het zijn trouwens geweldige versterkers!!!

MarkS
2 januari 2007, 20:41
Een Charlie Junior ben ik een paar maanden geleden op een site eens voor 600 euro tegengekomen. Was een occasion bij een winkel, dus particuliere prijs ligt nog wel iets lager

Rinze
2 januari 2007, 20:49
Danny Lademacher speelde wel over deze versterker maar ik heb begrepen dat die van hem compleet verbouwd was. De originele Charlies klonken heel anders en kregen als ik het me goed herinner helemaal niet zo'n goede test in de Music Maker. Het was een experiment, nu is het een verouderd experiment wat nooit echt aangeslagen is. Met de huidige technieken kan zoiets (electrisch/akoestische versterker) veel beter. Het lijkt mij dus dat zo'n ding inderdaad niet heel veel waard is. Er staat nu eentje op gitaarmarkt te koop, die gast wil er 1000 euro voor hebben...

Harry
3 januari 2007, 12:12
ik heb op een originele gespeeld, en die klonk erg goed. Voor een transistorverterker. Is wel een jaar of 20 geleden.

Ik dacht dat Lademacher er niets aan veranderd had, maar wel een voorversterker in zijn gitaar had gezet. Vandaar dat afwijkende geluid.

Rinze
3 januari 2007, 13:39
Dat zou best kunnen hoor, ik heb het volgens mij in de Music Maker gelezen, heb er zelf nooit over gespeeld.

fentemple
3 januari 2007, 17:14
Als echte lademacher/brood fan heb ik ooit zo'n charlie gehad, tis echt een k** versterker voor rock. Die van danny was inderdaad speciaal voor hem gebouwd. Waar ze wel goed in zijn is akoestische gitaren versterken (waar ze ook gebouwd voor zijn, zie bv. de tweeter). Origineel ook met dis. pedaal echt zwaar ruk.

Harry
3 januari 2007, 17:21
da's gek, ik kreeg er toch een prima geluid uit. Maar dat kwam een kwestie van smaak zijn. Kwam toch een eind richting Lademacher's geluid.....

ik ben trouwens ook een Lademacher-fan! Helaas doet hij niet veel soeps op het moment.

mathe
7 januari 2007, 10:48
Danny Lademacher speelde wel over deze versterker maar ik heb begrepen dat die van hem compleet verbouwd was.
Onzin.
Ik heb de betreffende versterker hier op dit moment staan. Op een effectlus modificatie na is hij nog compleet origineel.

Marc

Harry
8 januari 2007, 09:23
is die nog van Lademacher? Bij de Radio's speelde hij over ander spul.... weet niet wat hij bij de Paris Danies gebruikt.

Dosmanos
8 januari 2007, 14:05
Ik heb hem in Dordrecht zien spelen afgelopen najaar op een Vox Valvetronics. Klonk niet onaardig moet ik zeggen.

Harry
8 januari 2007, 15:07
maf! Maar ik denk dat hij overal een goed geluid uithaalt....

hadv
9 januari 2007, 00:38
Ik meen mij te herinneren dat hij zelf altijd aan het pielen was met zelfbouw effectapparaten, kan ook van invloed zijn natuurlijk...

MarkS
9 januari 2007, 06:28
Ik meen mij te herinneren dat hij zelf altijd aan het pielen was met zelfbouw effectapparaten, kan ook van invloed zijn natuurlijk...
Dat heb ik ook ooit gelezen in de Music Maker, in een interview samen met David Hollestelle. Een leuk artikel trouwens dat vooral over de sound van beide heren ging. Lademacher knutselde pre-amps, boostertjes enz in elkaar, en had zo zijn eigen ervaringen met "knutselen onder hoogspanning" :D
Hollestelle was op dat moment helemaal vol van zijn Fernandes strat met P90 brug PU. Althans zo herinner ik het me. Wat het artikel te melden had over de Charlies weet ik niet meer.

nozem1
9 januari 2007, 09:19
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Hier trouwens wat meer info over de Charlie versterker.

http://home.scarlet.be/~pin00958/charlie80.htm

Met onderaan de pagina het betreffende artikel uit de Music Maker (sept. 1980) over de Charlie versterker.

Jerry

henkr
10 januari 2007, 17:34
Kostelijk om dat oude MM artikel te lezen; er is veel veranderd...

Ra-Man
17 augustus 2014, 22:38
Twee weken geleden heb ik van mijn zwager een geheel originele 80 watt Dadi versterker gekregen. Heb gelijk de voedingselco's en de input jacks vervangen. Ik vind het een fantastische versterker ook met een overdrive ervoor klinkt ie geweldig. De kneep zit hem volgens mij in het goed afstellen van de zeer uitgebreide toonregeling. Binnenkort ga ik er een filmpje van maken die ik op facebook zet ter lering ende vermaek. https://www.facebook.com/pages/Bontone/184697051679595?ref=bookmarks

Tunes
18 augustus 2014, 08:05
Ik was deze zomer in frankrijk, bleek er 30km verderop een muziek museum te zitten.
Was erg leuk, beetje klein, heerlijk rustig (wij waren de enige) en redelijk interactief.
En wat zie ik daar tussen de versterkers staan, ja hoor een Charlie Amp.
Wilde er altijsd al 1 hebben, nooit gekocht en nu zie je ze echt helemaal niet meer (of tegen een belachelijke prijs).

muziekschuur
18 augustus 2014, 10:50
Ik heb er twee voorbij zien komen op marktplaats. In 5 jaar tijd. En beiden voor 600 euro. Beiden haalden de vraag prijs waarschijnlijk niet na meer dan 6 maanden gepost te zijn op Marktplaats.

reeele prijs is minder dan 300 euro in mijn ogen.