PDA

View Full Version : reverse headstock



fred dons
1 januari 2007, 18:32
afgelopen weekend een esp michael wilton sig. gekocht (queensryche) en toen viel het met op dat best wel aardig wat reverse headstock gitaren begin te krijgen (btw ik heb ze alleen omdat ik ze mooi vind niet vanwege een "ander" geluid of beter bespeelbaarheid hoewel er wel een verschil te merken is)
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=161&page=21&ktw=fd4bc8991ab85499d9a57b9e8963a436
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=159&ktw=bb504981cc5814cd555c402facba6b7c
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=165&page=21&ktw=f50c299bfb8b55c613c152a492bbf985
nog meer liefhebbers van een reverse headstock hier ?

Chris Winsemius
1 januari 2007, 18:36
Ikke :)

Had zelfs vroeger speciaal 'n linkshandige Strat daar voor (is naar Trace van VoodooAmps gegaan).

Ik laat over 'n tijdje 'n Strat bouwen met lefty kop, trem en brug-pu.

robert-gitarist
1 januari 2007, 18:51
Ik heb 2 Jacksons met reverse headstock en vind die heads echt geweldig.Zeker wel een van de mooiste type headstocks(op die van Gibson na dan :D ).Mooie plank Fred!

DarknessAwaits
1 januari 2007, 19:56
Ik wil ook nog eens een scheurstrat maken met een vintage uiterlijk, reversed headstock en hotrails oid. Het blijft gewoon een mooi gezicht, vind ik.

frekie
1 januari 2007, 20:07
Fred, stel je hebt een Fender achtige gitaar met reversed headstock, dus geen Floyd trem. Merk je dan aan de snaar spanning dat de hoge E en B snaar makkelijker op te drukken zijn?
Ik speel met de gedachte om de roeispaan op mijn Samick tele te vervangen door een LH tele nek. Alsmede het toevoegen van een GFS nek en mid strat elementje en een 5 standen schakelaar. Een strat-o-tele ahw :)

keithvandentol
1 januari 2007, 20:38
ik heb sinds kort ook een strat met een linkshandige hals, en ik heb deze hals er meer op gezet voor het visuele maar het valt me wel op dat er verschil is te voelen, maar wat dat verschil precies is zouw ik niet kunnen zeggen. maar ik vind het er vooral gaaf eruitzien

Jay Cal
1 januari 2007, 21:04
Ik ben dol op de rev heads van Ibanez.

Ik heb op dit moment 2 RG 527LTD R's in mijn bezit met een dergelijk koppie.

Hieronder mijn zwaar gemodificeerde:

http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/giger2.jpg

Gitaristje 18
1 januari 2007, 21:47
Ik heb zelf een Washburn N2 met uiteraard een reversed headstock. Ik vind het die gitaar erg goed staan. Het staat niet op alle gitaren vind ik. Het nut van een reversed headstock trouwens is bij mij ook niet benut aangezien ik toch een toplock heb. Maar goed het kan inderdaad heel mooi zijn op gitaren:-P.

bat
1 januari 2007, 21:59
Ik vind eigenlijk alleen de reverse headstock van Jackson mooi. Een reverse strat (of, god beware me, een reverse tele) kop vind ik ontzettend lelijk.

glacius
2 januari 2007, 11:00
ik vind reverse head echt mooi !

ben nog altijd opzoek naar een stratbody met floydrose routing en een passende stratneck met reverse headstock en lockingnut prep.. met voorkeur voor rosewood toets ..

heb jij niet iets staan fred ?

Tho
2 januari 2007, 11:02
Fred je hebt een super vette collectie!! Ik ben niet zo'n fan van reversed headstocks.. soms vind ik het mooi, maar doe mij maar gewoon de klassieker :satisfie:

sjoerd5
2 januari 2007, 11:35
Sjee, Fred volgens mij hangt er een fortuin bij jou thuis.

AART
2 januari 2007, 11:55
Sjeemienee, Fred volgens mij hangt er een fortuin bij jou thuis.

das maar een bescheiden deel hoor wat je dara ziet ;) .

Ik hou zelf ook wel van reversed headstocks, vooral op ESP's en Jacksons en sommige strats staat het ook goed.

fred dons
2 januari 2007, 12:06
je merkt wel iets met het spelen en inderdaad de hoge e en b lijken wat soepeler te spelen maar je moet moet ze ook wel hoger drukken om op de juiste noot te komen.

at glacius, ik heb net bij beyersmusic in duitsland een strat body met original floyd uitfrezing gekocht voor eur 66 (ik heb ze eerder goedkoper gekocht maar 66 is nog steeds goedkkoop voor een elzen body)
moet je alleen nog een nek hebben en de String heeft weer nieuwe all parts nekken binnen (daar komen een aantal reversed headstocks van mij ook vandaan)

glacius
2 januari 2007, 13:13
at glacius, ik heb net bij beyersmusic in duitsland een strat body met original floyd uitfrezing gekocht voor eur 66 (ik heb ze eerder goedkoper gekocht maar 66 is nog steeds goedkkoop voor een elzen body)
moet je alleen nog een nek hebben en de String heeft weer nieuwe all parts nekken binnen (daar komen een aantal reversed headstocks van mij ook vandaan)


kan ik die body niet van je overnemen ? of moet je nog iets bestellen daar ?
hals zou ik bij tonefactory vandaan kunnen halen maar dan zou ik zelf die locking nut prep moeten doen..

G.G.
2 januari 2007, 13:36
kan ik die body niet van je overnemen ? of moet je nog iets bestellen daar ?
hals zou ik bij tonefactory vandaan kunnen halen maar dan zou ik zelf die locking nut prep moeten doen..

Da's een makkie, heb ik al vaak gedaan. Nut verwijderen en afvijlen tot de juiste diepte. Zeker voor iemand met jouw handigheid simpel te doen.


Zelf ben ik ook een groot liefhebber van reversed neck op strats (heb er 3 staan) en de 4e komt eraan. Moet een samenraapsel worden van onderdelen (een essen strat met een funky, helder jaren zeventig geluid). Nu nog de onderdelen zoeken.

glacius
2 januari 2007, 13:37
Da's een makkie, heb ik al vaak gedaan. Nut verwijderen en afvijlen tot de juiste diepte. Zeker voor iemand met jouw handigheid simpel te doen.


Zelf ben ik ook een groot liefhebber van reversed neck op strats (heb er 3 staan) en de 4e komt eraan. Moet een samenraapsel worden van onderdelen (een essen strat met een funky, helder jaren zeventig geluid). Nu nog de onderdelen zoeken.


jij hebt pm ! hehe

vasnd
2 januari 2007, 15:10
ik heb ook 2 gitaren met reversed headstock.

Een jackson DXMG en een ESP KH-2.
Vooral ook omdat ik het mooi vind, of ze er beter door spelen zou ik niet weten.

De ESP headstock vind ik het mooist, en deze is ook groter dan de jackson.

fred dons
2 januari 2007, 15:47
ik ben net terug van de string en ze hebben daar een paar honderd nekken binnen gekregen van all parts inclusief reverse headstock (ik heb er 3 nekken gekocht)r

ik heb er ook een paar mooie bodies gekocht, 1 strat met binding en quilttop (tealblack) en een tele met quilttop (ook tealblack zijn zusje ;) )
ze waren 95 euri per stuk (gelakt)

sjoerd5
2 januari 2007, 15:49
ik ben net terug van de string en ze hebben daar een paar honderd nekken binnen gekregen van all parts inclusief reverse headstock (ik heb er 3 nekken gekocht)r

ik heb er ook een paar mooie bodies gekocht, 1 strat met binding en quilttop (tealblack) en een tele met quilttop (ook tealblack zijn zusje ;) )
ze waren 95 euri per stuk (gelakt)

Kortom, Fred heeft weet grof geld uitgegeven.

fred dons
2 januari 2007, 15:54
nee viel reuze mee, 3 nekken en 2 gelakte bodies voor eur 400 (kweet het is nog steeds geld maar relatief gezien was het een superkoop