PDA

View Full Version : stratprobleem



slisse
1 januari 2007, 17:11
happy newyear iedereen!! ik heb een probleem met mijn eric johnson strat,telkens als ik mijn snaren aanraak hoor ik een kleine 'knets' en valt de brom weg!! k'heb de massa van 't stopkontact getest(geen probleem)en de massa van m'n gitaar doorgesoldeert naar alle pots .de shit blijft...erg lastig met een gitaar van 2000 euro en by the way,mijn standaard tele geeft minder brom?? ook ni logisch ,kan iemand mij helpen?

Rinze
1 januari 2007, 18:06
Is het brom of ruis? Dat de bijgeluiden wegvallen als je de snaren aanraakt is niet verkeerd, die knets is minder, lijkt me. Je schrijft dat je de pots allemaal geaard hebt, ik hoop dat je wel een centraal aardepunt hebt waarvandaan de aarde naar de uitgang loopt? Anders krijg je makkelijk een aardlus, waardoor je ook storing kunt krijgen.

vulvasonic
1 januari 2007, 18:06
Ik zal over mijn hart strijken en de gitaar van je overnemen. Ben je van het probleem af. Nee nee nee, geen dank!

Ik heb me voorgenomen dit jaar extra goed te zijn voor mensen! :cooler:

jaspie
1 januari 2007, 19:59
had ik ook bij men huidige strat, check alles goed geaard is. Uiteindelijk kan je de tent ook nog gaan shielden.

Squier4ever
1 januari 2007, 20:22
is de aarding naar je brug goed?
schroef de backplate er eens af en kijk of er een draadje is bevestigd aan het apparaat waar de tremveren aan de body bevestigt zijn....

slisse
1 januari 2007, 21:05
bedankt voor de info mannen,dat van die aardlus lijkt mij het meest logische ,en die backplate kan ik maar niet vinden...djuu

Squier4ever
1 januari 2007, 21:11
misschien in de kast? :D

slisse
1 januari 2007, 21:49
de kast is niet afgeplakt of gespoten (vanbinnen nat.) volgens mij wou eric j. zo weinig mogelijk verf verspillen!!!

slisse
1 januari 2007, 22:00
dus slecht geisoleerd maar daar kan het probleem niet aan liggen,ik maak mij zorgen om die knets als ik de snaren aanraak,t'is precies of er is een kleine elektrische ontlading .als ik aan't zage ben moet het zeggen he !!of nee ,laat maar ...

savale
28 januari 2007, 23:07
dus slecht geisoleerd maar daar kan het probleem niet aan liggen,ik maak mij zorgen om die knets als ik de snaren aanraak,t'is precies of er is een kleine elektrische ontlading .als ik aan't zage ben moet het zeggen he !!of nee ,laat maar ...

En heb je het probleem al gevonden? Hehe ik heb hetzelfde probleem met n el cheapo squier stratje. Lijkt hier ook n aarde probleem te zijn. Bij mij is dat draadje naar de brug trouwens wel verbonden.

savale
29 januari 2007, 23:57
En heb je het probleem al gevonden? Hehe ik heb hetzelfde probleem met n el cheapo squier stratje. Lijkt hier ook n aarde probleem te zijn. Bij mij is dat draadje naar de brug trouwens wel verbonden.

ehm mezelf quoten.... Lekker logisch :) Maaruh hier heb ik deze guide uitgevoerd: http://www.guitarnuts.com/wiring/shielding/shield3.php
Echt een wereld van verschil. Moet nog even uitgebreid testen, maar vooral de brom is er nu helemaal uit.

glacius
30 januari 2007, 10:28
ik weet het probleem al .. je topic titel zegt het al

je hebt een strat en dat is het probleem ..

savale
30 januari 2007, 11:19
ik weet het probleem al .. je topic titel zegt het al

je hebt een strat en dat is het probleem ..

Hehe ik wil je er graag van af helpen... Of had je er maar 1 om weg te geven? ;)

glacius
30 januari 2007, 11:23
Hehe ik wil je er graag van af helpen... Of had je er maar 1 om weg te geven? ;)

heb nog wel een strat (superstrat) maar diemag alleen weg voor een hele goeie prijs of ruil met een jcm 800 of 900 fullstack

savale
30 januari 2007, 11:30
heb nog wel een strat (superstrat) maar diemag alleen weg voor een hele goeie prijs of ruil met een jcm 800 of 900 fullstack

Ah t klonk alsof je m echt weg wilde hebben, mjah ligt boven m'n budget waarschijnlijk.
Was trouwens n aardig pokkewerk om dat hele ding te shielden. Hopelijk is het niet voor niets geweest.
Zometeen ffies nieuwe snaren halen in m'n pauze en dan gaan die er vanaaf op. ffies goed afstellen en dan maar kijken of het wat heeft uitgemaakt!

edit: waar is trouwens de TS gebleven? Ben benieuwd wat die er op heeft weten te vinden.

glacius
30 januari 2007, 11:34
Ah t klonk alsof je m echt weg wilde hebben, mjah ligt boven m'n budget waarschijnlijk.
.

ik wil hem ook wel weg doen eigenlijk ..

doe eens een bod, via pm ..

savale
30 januari 2007, 23:59
Toch nog even n schopje. Ik heb dus die mod toegepast zoals eerder in dit topic en het is echt onvoorstelbaar goed gelukt. De brom die ik nu nog hoor is de brom die nog in m'n versterker zit. Het maakt nu ook niet meer uit of ik wel of niet mijn snaren aanraak of dat alles in een geaard stopcontact zit. Helemaal top dus!