PDA

View Full Version : Schertler 10v



3chordman
1 januari 2007, 14:28
Hallo,

Allereerst de beste wensen, tight strings en veel muziekplezier voor 2007

Schertler Unico is een 4 kanaals versterkertje en op 2 van de kanalen genaamd: STAT IN en DYN IN, zit een knopje waarmee je een 10v voeding kan inschakelen.

Volgens de beschrijving kan dit gebruikt worden voor: High -Impedance Signals (piezos, magnetic pick-ups) in combinatie met een Active Driver Cable

Mijn gitaar (Taylor 412ce) heeft een element (Taylor ES system), gevoed door 2 penlite's. Dus ik denk dat er ook een voorversterkertje in zit.
Ik heb geen idee wat voor element het is (piezo ?)

Nu mijn vragen:

Ik gebruik STAT-IN voor gitaar en DYN-IN voor keyboard, dmv een gewone jack plug en zorg dat 10v voeding knop op Off staat.
Wat gebeurd er als ik 10v inschakel, is dat schadelijk voor mijn voorversterker element of keyboard?

of anders gesteld:

"Ziet" zo'n ingang bij het inschakelen van 10v dat het niet nodig is en schakelt deze dan automatisch de 10v uit?

3chordman
2 januari 2007, 22:51
Niemand..??

Eko
2 januari 2007, 22:57
Volgens mij kan het niet echt kwaad om de voeding in te schakelen. Het is alleen overbodig en kan tot storing leiden. Het is net zoiets als fantoomvoeding van een microfoon.
Ik weet dat er op mijn AER een fantoomvoeding zit op het 2e kanaal waar je een micr. op kunt aansluiten of een gitaar. Bij het gebruik van een gitaar is de voeding automatisch uit.
Je Taylor heeft waarschijnlijk een Piezo met een actieve voorversterker. Zoiets zit ook op de ColeClark van mij. Het wordt gedaan om het signaal zo groot mogenlijk te maken om zodoende weinig last te hebben van ruis e.d. die je mee zou versterken.

3chordman
3 januari 2007, 00:00
Eko, dank voor het reageren.