PDA

View Full Version : Zelf wireless systeem maken?



Minda
1 januari 2007, 13:59
Ik weet nog dat er vroeger bij mij op school nerds waren die zelf kleine radiozendertjes en ontvangers maakten, en zo bijvoorbeeld hun eigen walkie-talkies. Leuk. Zou het mogelijk zijn een simpele goedkope wireless voor de gitaar te maken? Niet voor mijn volgende wereldtour, hoor, maar gewoon voor thuis, zodat ik even naar de keuken kan lopen om wat te drinken te pakken, of rond de tafel kan lopen zonder alles van de tafel te vegen met het snoer.

Dank,

interessander
1 januari 2007, 18:23
Ik kan me voorstellen dat je een draadloze koptelefoon om zou kunnen bouwen naar een draadloos systeem, misschien is dat een optie?

Chris Winsemius
1 januari 2007, 18:38
Mini-bar op de amp!!!

(sorry, beetje flauw), probeer anders wat te googelen, ken er zelf geen schema's van...

tempo3
1 januari 2007, 19:05
Denk niet dat je het voor deze prijs kan bouwen....

http://www.thomann.de/de/db_technologies_wm_220_g_vhf.htm

Je moet al thuis zijn op dit gebied om het zelf te willen doen. Zelfs voor de lol:seriousf:

Overigens las ik wel dat deze eigenlijk alleen is toegestaan in Duitsland. Ik heb geen idee wat de regelgeving is op dat gebied in NL. Zendamateurs?

AART
1 januari 2007, 19:14
Oude rexers kan je voor 50/100 euro vinden op marktplaats.
Heb zelf een VRD2000 en hij werkt echt perfect.

almarvk
1 januari 2007, 19:39
Jep, hier ook een Rexer gebruiker. Werkt prima :)

hassent
1 januari 2007, 20:38
Als je dat zelf wil gaan bouwen moet je toch al redelijk thuis zijn in HF-techniek. Dat is niet zo eenvoudig als, met alle respect, een gitaarversterker. Er is nieuw en tweedehands zat te krijgen voor heel weinig geld. Je kan het daar zelf niet voor maken.
Een goede HF-audio verbinding is echt lastig, geloof me.

Minda
1 januari 2007, 20:39
Ja, voor € 50,- ga ik niet zelf hobbien. Maar ik vond bij de diverse winkels alleen Shur systemen van € 300,- en dat vond ik wat veel van het goede.

Dank,

hassent
1 januari 2007, 20:43
ff offtopic: Nog geen nieuw projectje in aanbouw toevallig??

Minda
1 januari 2007, 20:47
Niet verder vertellen: er zijn er 6 (gitaren) tegelijk in aanbouw. Maar da's nog geheim...

hassent
1 januari 2007, 20:51
ok ik zal het niet verder vertellen... MAAR WIL WEL FOTO'S ZIEN!!!!:seriousf:

Minda
1 januari 2007, 20:54
Just you wait, mister Higgins, just you wait. (Pardon me, I'm only quoting). Ik bouw eerst verder aan de gitaren en aan de keuken (alleen de vloer moet nog getegeld worden, en hier en daar wat afwerkingsfouten corrigeren) en ik slinger ooit later in één keer alle foto's en tekst on-line over de gitaren. Tot die tijd heb je (en de rest van alle geïntereseerden) pech. Sorry!

hassent
1 januari 2007, 20:57
mmmm:sneaky: . Nou geef dan even een tipje van de sluier. Wat voor modellen zijn het?

Je gaat toch niet op de volgende DGBM de show stelen met 6 juweeltjes en wij allemaal bedroeft op de achtergrond hé :stop: :)

Nu we toch offtopic bezig zijn. Welke waarde pot en condensator heb je in PRS zitten? Ik 500k's en 47nF maar vind 'm nog wat tevel hoog hebben eigenlijk.

Minda
1 januari 2007, 21:16
Ik heb alleen een volumepot! Toon regel ik op de versterker wel. Even een tipje van de sluier:

http://home.versatel.nl/witsenburg/Site%20Witsenburg/Plaatjes%20algemeen/Logo.JPG

En de rest mag je zelf verzinnen.