PDA

View Full Version : voodoo lab gcx



gengar
1 januari 2007, 13:25
heren, ik ga straks mijn ground control ophalen die ik met de GCX ga gebruiken. Op dit moment heb ik nog een z-12 en een nobels MS-4 om mijn rectifier te schakelen. Nou de vraag: voor degenen die met deze gear werken, kunnen jullie me vertellen wat de beste routing is, volgorde, to do en not to do. De gear is dus:

volume/ expressie pedaal, wah, gcx ground control en rackswitcher, g major en mesa rectifier.

Thx!

Riffcrusher
1 januari 2007, 19:07
Hmmm... Even mijn setup met de GCX en Ground Control meedelen:
(loops gcx zijn erbij vermeld...)

Gitaar - Wah (los, tussen gitaar en gcx) - van daar naar input gcx - Phaser (gcx loop 1) - RC Booster (gcx loop 2) - Tubescreamer (gcx loop 3) - output gcx loop 3 naar Input amp - dan van send van amp (amp's loop !) naar input gcx loop 4 - equalizer (gcx loop 4) - boostpedaal (Raf Moab, Muther of all boosts van FX-Engineering) (gcx loop 5) - ISP Decimator (gcx loop 6) - van output gcx loop 6 naar input Intelliverb (deze zit dus NIET in de gcx loops !) - van de output van de Intelliverb terug naar de return van mijn amp's loop.

En klaar...
(Waar ik niets vermeld, volgen de loops elkaar natuurlijk gewoon op: van de output van de ene loop naar de input van de volgende dus...)

Regels die ik mezelf opleg (omdat ik het ook beter klinken vind):
-) Wah komt voor distortion. (dus voor Rc Booster, Tubescreamer čn amp)
-) Boost (de Moab) in de loop. Zo krijg ik eerder een volume-boost dan een gain (distortion)boost. Da's dan ook mijn bedoeling. Voor solo's... (Samen met de eq. in loop 4)
-) Noise gate (ISP Decimator) in de loop van mijn amp: zo wordt de pre-amp mooi stil...
-) Tijdsgebonden effecten (Intelliverb: delays en reverbs e.d.) in de loop van mijn amp en NA mijn noise gate. (En NIET in de loop van mijn GCX... wordt uiteraard gewoon doorgeschakeld met midi-kabel vanuit de GCX)

Hopelijk heb je hier iets aan !

Cheers !
Jo D.

gengar
2 januari 2007, 16:55
zeker, zeer bedankt!

Riffcrusher
2 januari 2007, 18:47
Welcome !

Cheers,
Jo D.