PDA

View Full Version : Werking Rocktron gear



Nocki
1 januari 2007, 13:02
Hoi,

even een vraagje over de rocktron controller. hoe werkt die? ik wil heel graag weten of je die kleine knopjes een beetje goed kan indrukken tijdens een gig. en hoe komt ie aan de stroom? via phantom power of met een extra kabel?
Kan je er een expressiepedaal op aansluiten?

en ik wil ook graag weten hoe een intellifex aan zn stroom komt. zit daar ook zo'n losse adaptor bij met 15 meter kabel?

alvast bedankt.

Nocki

dml
2 januari 2007, 07:33
Je bedoelt de MidiMate?
Ja, die kun je behoorlijk hard indrukken, ze zijn van rubber en werken als de rubber knopjes op een rekenmachine. Er zijn mensen die hier problemen mee hebben, ik heb dat nooit ondervonden.
Je kan hem via phantom-midi voeden (via 7-polige midikabel), moet je wel een break-out box in je rekje maken als je FX-processor niet een dergelijke aansluiting heeft, maar ook een losse adapter is mogelijk. En het aansluiten van één expressiepedaal is ook mogelijk.
Enige nadeel van de MidiMate is, zodra je hij in "Controller Access" staat (onderste vijf switches voor PC, bovenste voor CC) en je wil naar een andere bank, dan moet je altijd de 2nd-switch indrukken, daarna bank up of down, daarna weer 2nd-switch. Beetje omslachtig, dus. Twee dedicated switches voor bank up en down zou wat handiger zijn geweest.

Ik weet niet of de "black face" een interne voeding heeft, de LTD (silver face) heeft wel een losse adapter.

boss
2 januari 2007, 13:18
Als je inderdaad de MidiMate bedoeld, dan kan ik wel bevestigen wat dml ook al aangeeft.
De knoppen werken prima, maar is misschien wel even wennen als je de (standaard?) metalen switches gewend bent.
Ik ben er ondertussen aan gewend en de knoppen werken prima voor mij.

Ook het bank-up/down gebeuren had inderdaad beter gekund.
Aan de andere kant, als je je presets goed organiseerd heb je dus 5 presets (pc) en 5 cc's zonder dat je van bank hoeft te wisselen.

De voeding van de MidiMate gaat bij mij via een break-out box van Paul Lenders.
Die box ligt achter in mijn rackje, 1 kant een 5 pins midi, andere kant 7 pins midi. Op de zijkant een 9 volt aansluiting, die gevoed wordt door een One-Spot.

Nocki
11 januari 2007, 18:05
Door middel van inruil toavallig weer een fc-200 gekregen en zojuist een intellifex gekocht. hopelik zaterdag binnen. dit wordt dan eindelijk mn eerste intellifex. het wordt de zwarte uitvoering. dit is zoals ik begrepen heb de beste maar heb geen idee wat er anders aan is.

ben er erg benieuwd naar en hoop dat ie het geluid van mn mesa in orde houdt.

als het goed is en ik mag de verhalen geloven van iedereen hier op het forum ga ik nu ophouden met zeuren over tonesuck!

Nocki

vinni
11 januari 2007, 20:08
Ik dacht dat jij ging drummen en alles verkocht?

Vinni

Nocki
11 januari 2007, 20:30
dat was idd een geintje wat ik heb gemaakt. het drumstel is inmiddels besteld en ik ga m morgen halen bij roland zelf.

gitaar spelen blijf ik zeker doen als main thing. maar het is leuk om er naast te gaan drummen.

daarom ging de g-system ook weg. als inruil op de g-system kreeg ik een fc-200 en gmajor. de laatste is nu dus verkocht en maakt vplaats voor de intellifex. ik zal toch eene effecten moeten vinden die mn boogie tone niet wegzuigen....

henkr
12 januari 2007, 13:30
Je bedoelt de MidiMate?

Je kan hem via phantom-midi voeden (via 7-polige midikabel), moet je wel een break-out box in je rekje maken [...]

Hoeft niet. Rocktron heeft MIDI kabels met een soort in-line injector waar je een gewone cheapo rekenmachine adapter (Alecto oid.) op kunt inpluggen. De 9V phantom power gaat dan naar pin 6 en 7.

dml
12 januari 2007, 13:54
Klopt. Maar persoonlijk hou ik van een wat stevigere oplossing in de vorm van een break out boxje, geen gefriemel met twee verschillende pluggen aan één kant. Sowieso is het mogelijk om een goedkope adapter voor beide oplossingen tegebruiken.

Nocki
16 januari 2007, 21:26
Hoi!

iedereen heel erg bedankt voro de tips! ik had dit jaren geleden al moeten doen! vandaag de intellifex binnen gekregen en er gelijk mee aan de slag gegaan! het geluid is zo anders zoveel lekkerder. moet nog even wachten tot ik er echt hard mee kan spelen maar de eerste geludieen waren al top. heb gelijk wat presets gemaakt en ondanks dat het nbest trickie is iets te mken en je echt moet nadenken is er echt vanalles mee te doen! een heerlijk apparaat. het klinkt zoveel rustiger in mn oren en zoveel beter. in vergelijk is de gmajor echt een vreselijke tonesucker nu pas hoor ik wat ik al die tijd heb gemist!
ik ga ook de replifex en de expression eens kopen als dat zo uit komt en kijekn welke het beste klinkt. eigenlijk heb ik niet meer nodig dan dit maar ik ben wel heel erg beneiwd naar de rest van de rocktron spullen... ik ben echt overdonderd door de kwaliteid van het geluid! gewoon helemaal mijn geluid wat overeind blijft! en de fx klinkenzo heerlijk organisch en helemaal niet plastic ik kan er haast niet uitgepraat over raken.

heb nu voor alle 4 kanalen een droog geluid en 1 met delay en chorus. en nog 2 kanalen met een beetje us achtig geluid! het is echt heerlijk! ben echt super blij!!!