PDA

View Full Version : telecaster



johanb
31 december 2006, 17:12
Dat heb ik weer. als verstokte les paul fan koop ik voor m'n zoontje voor z'n verjaardag een fender telecaster (mex ) .Dat ding speelt verschrikkelijk lekker en klinkt geweldig.als je het neck element van een lp splitst naar single coil krijg je dan iets van het geluid van een telecaster

vulvasonic
31 december 2006, 17:41
Hoort daar nog een vraagteken achter?

Zo ja, dan luidt het antwoord NEEN.
De telecaster is nu eenmaal een heel andere gitaar dan de Les Paul. In ALLE opzichten. En ook het halselement van de telecaster klinkt an sich weer anders dan alle andere single coils.

Natuurlijk wordt je geluid iets dunner en bijteriger als je je humbucker gaat splitsen, maar het typische telecastergeluid krijg je er niet uit.

Zelf heb ik een Gibson ES 347 met coil-split mogelijkheden. Een PRACHTIG en ZEER BRUIKBAAR geluid. Maar het heeft geen drol te maken met een Fender-achtig geluid.

Het spijt me, je moet nu echt een tweede telecaster gaan kopen. :D

Bart_
31 december 2006, 17:50
Of natuurlijk hopen dat je zoontje het bijltje erbij neer gooit en een andere hobby neemt. ;)

Renoud
31 december 2006, 17:57
Of natuurlijk hopen dat je zoontje het bijltje erbij neer gooit en een andere hobby neemt. ;)
Inderdaad, geef hem een playstation :D

johanb
31 december 2006, 19:37
Tweede Tele kopen krijg ik niet klaar bij de directie in dit huis
Ik zal maar goede maatjes blijven.

vulvasonic
31 december 2006, 19:48
Tweede Tele kopen krijg ik niet klaar bij de directie in dit huis
Ik zal maar goede maatjes blijven.

Hahahaha...., die herken ik!
Tel even alle kasten, banken en overige meubilair bij elkaar op en vertel haar dat dat allemaal HAAR uitgaven zijn geweest, omdat jij net zo lief op een sinaasappelkistje zou kunnen zitten. Zeg het haar op het moment dat ze NET toevallig haar duurste pakje aantrekt en haar Chanel no 5 opspuit, die je haar de dag daarvoor cadeau hebt gedaan.

Soms werkt het.... :D

johanb
31 december 2006, 20:45
nieuw jaar ,nieuwe kansen .Ik zal jou taktiek in gedachten houden.
beste wensen

p604p603
31 december 2006, 22:45
Ik mag ook geen gitaar meer kopen. Misschien weer in het nieuwe jaar. Mijn vrouw vindt dat ik teveel gitaren heb. Er staat een hele mooie tele met bigsby te koop op www.2ehands.be. Hebben jullie die gezien?

zeppo
1 januari 2007, 01:35
Ik mag ook geen gitaar meer kopen. Misschien weer in het nieuwe jaar. Mijn vrouw vindt dat ik teveel gitaren heb.
Ffe uit eigenbelang ... Hoeveel is teveel? Misschien kunnen we ruilen :D

zeppo
1 januari 2007, 01:36
Misschien weer in het nieuwe jaar.
Oh, verhip(s)
Het nieuwe jaar is begonnen ...
Gitaar kopen ?

vulvasonic
1 januari 2007, 01:53
Voor niet gitaristen is ieder gitaar boven de tweede een onverklaarbare aankoop. Dat heeft niet eens met vrouwen te maken. Mensen snappen de liefde voor de gitaar niet, tenzij ze er zelf op spelen.

Het is WAAR!!!!!!

En het is ook niet uit te leggen. Ook niet aan muzikanten die GEEN gitaar spelen (met uitzondering van bassisten). Een gitaar is het meest persoonlijke instrument wat er is. Zo'n stuk hout met snaren gaat een leven krijgen. Niet alleen omdat iedere gitaar een andere feel heeft en dat wij DUS vinden dat we er meer nodig hebben (want oooooo, ze klinken anders en ze spelen anders en je hebt een andere nodig voor bepaalde soorten muziek die je nu niet kan spelen - en noem alle cliché's maar op), maar ook omdat de gitaar en de basgitaar in feite de ENIGE instrumenten zijn die je letterlijk OMHELST!

Een drummer zit LOS van z'n drumstel. Een pianist zit op een kruk en die piano van 'm beweegt niet mee als je een eindje gaat wandelen. Zelfs een viool pak je niet echt met liefde beet. Het is zelfs een beetje een kreng van 'n ding om het zo onhandig tussen je kin te klemmen. Alle toeters zijn stukken hout of metaal waar je doorheen moet blazen en die (in het meest gunstige geval) om je nek hangt. Maar je omhelst geen toeter.....

Een gitaar is als een vrouw met een bepaalde schoonheid, eigen karakter, eigen stem en haar eigen specifieke kwaliteiten. En de meeste mannen willen eigenlijk het liefst meerdere vrouwen, omdat één vrouw nu eenmaal niet alle goede eigenschappen KAN hebben. Verandering van spijs doet eten.

Het is doorgaans niet gebruikelijk om er meerdere vrouwen op na te houden. Maar meerdere gitaren is voor ons gitaristen toch een mooi alternatief?

Terug lezend, zou je zelfs tegen je vrouw kunnen zeggen; "Ja sorry schat, het wordt een nieuwe gitaar, of ik ga een keer van bil met een andere vrouw!".

Of DAT het gewenste effect oplevert waag ik echter te betwijfelen.........


Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of DIT nu de reden is waarom er relatief zo weinig vrouwen gitaar spelen........

Aan alle gitaristes op dit forum derhalve de vraag: "HOE ZIT DIT NU BIJ JULLIE?" :o




:D (het is al laat hè?)

zeppo
1 januari 2007, 02:00
Voor niet gitaristen is ieder gitaar boven de tweede een onverklaarbare aankoop.....
Well spoken!

vulvasonic
1 januari 2007, 02:07
Well spoken!

Hee, dat was niet mijn enige tekst!
Ben nu nog moe van het typen!!!!!! :sneaky:



;)

Orpheo
1 januari 2007, 06:10
vulvasonic, jij bent DE man. ik ga dat stukje dat je net postte (post 2 ofzo?) kopieeren, en boven m'n bed plakken (ja, zonder foto van jou....). tis de waarheid als een koe. mijn piccolo omhels ik ook niet, die geef ik ook geen naam (denk aan lucille. blackie, frankenstrat, eet fuck, old black, old lady etc etc)

zeppo
1 januari 2007, 12:19
Hee, dat was niet mijn enige tekst!
Ben nu nog moe van het typen!!!!!! :sneaky:
;)

Kan best wezen, maar ik was dronken ;-)
Maar je hebt mogelijk gelijk: waarom wil ik zoveel gitaren hebben, allemaal net iets verschillend van elkaar. 'Gas' is een mooi excuus, maar het zou mooi zijn om eens te filosoferen over het waarom ..

Guinness
1 januari 2007, 12:27
Ik heb een gitaar kado gekregen van mijn vrouw. Een amerikaanse G&L Telecaster ASAT Special. Het is werkelijk waar de beste gitaar die ik in mijn handen heb gehad. Speelt beter als mijn les paul standard.

Dus als je altijd braaf de afwas doet, de bril weer omlaag doet, je sokken en onderbroek in de wasmand gooit ipv onder het bed en haar af en toe haar een nieuw bankstel gunt en haar niet teveel lastig valt met gitaarverhalen..... wieweet?

Makor1966
1 januari 2007, 13:02
Kan me helemaal in je verhaal vinden Mario, uit eigen ondervinding.
Dus het werkt voor vrouwelijke gitaristen precies hetzelfde. Heb net eergisteren m'n 5e aangeschaft. Psychologisch gezien is het misschien een goede taktiek om eerst een veel duurder model in de week leggen en daarna met een relatief koopje komen... :sssh:

Dirkdewaard
1 januari 2007, 13:21
Altijd zeggen dat het een investering is.

Dan kan je nog oude gitaren kopen ook.

werkt bij mij. :)

FruscianteFan
1 januari 2007, 13:35
Vulva je hebt best wel gelijk, ondanks dat ik kan merken dat je die lap tekst om 2 uur 's nachts gepost hebt ;)

Je noemt verschillende gitaren voor verschillende genres een cliché, en terecht. Ik kocht ooit mijn Les Paul na een zoektocht, ik was op zoek naar een gitaar om vooral Silverchair op te spelen. Ik kocht haar als de gitaar die mij voor 100% beviel en tegenwoordig merk ik dat ik die liedjes van Silverchair eigenlijk best op mijn Strat kan spelen, als het erop aankomt. RHCP kan ook met gemak op de Les Paul. Dus dat argument vervalt eigenlijk.

Echter, die Les Paul is wél nog steeds, zelfs meer dan toen, helemaal mijn gitaar! Net zoals de Strat. En ik kan nog zo vaak op andermans gitaren spelen, ik speel toch liever op mijn Squier dan op de Fender 1975 Stratocaster van mijn leraar!

Baker
1 januari 2007, 13:35
Voor niet gitaristen is ieder gitaar boven de tweede een onverklaarbare aankoop. Dat heeft niet eens met vrouwen te maken. Mensen snappen de liefde voor de gitaar niet, tenzij ze er zelf op spelen.

Het is WAAR!!!!!!

En het is ook niet uit te leggen. Ook niet aan muzikanten die GEEN gitaar spelen (met uitzondering van bassisten). Een gitaar is het meest persoonlijke instrument wat er is. Zo'n stuk hout met snaren gaat een leven krijgen. Niet alleen omdat iedere gitaar een andere feel heeft en dat wij DUS vinden dat we er meer nodig hebben (want oooooo, ze klinken anders en ze spelen anders en je hebt een andere nodig voor bepaalde soorten muziek die je nu niet kan spelen - en noem alle cliché's maar op), maar ook omdat de gitaar en de basgitaar in feite de ENIGE instrumenten zijn die je letterlijk OMHELST!

Een drummer zit LOS van z'n drumstel. Een pianist zit op een kruk en die piano van 'm beweegt niet mee als je een eindje gaat wandelen. Zelfs een viool pak je niet echt met liefde beet. Het is zelfs een beetje een kreng van 'n ding om het zo onhandig tussen je kin te klemmen. Alle toeters zijn stukken hout of metaal waar je doorheen moet blazen en die (in het meest gunstige geval) om je nek hangt. Maar je omhelst geen toeter.....

Een gitaar is als een vrouw met een bepaalde schoonheid, eigen karakter, eigen stem en haar eigen specifieke kwaliteiten. En de meeste mannen willen eigenlijk het liefst meerdere vrouwen, omdat één vrouw nu eenmaal niet alle goede eigenschappen KAN hebben. Verandering van spijs doet eten.

Het is doorgaans niet gebruikelijk om er meerdere vrouwen op na te houden. Maar meerdere gitaren is voor ons gitaristen toch een mooi alternatief?

Terug lezend, zou je zelfs tegen je vrouw kunnen zeggen; "Ja sorry schat, het wordt een nieuwe gitaar, of ik ga een keer van bil met een andere vrouw!".

Of DAT het gewenste effect oplevert waag ik echter te betwijfelen.........


Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of DIT nu de reden is waarom er relatief zo weinig vrouwen gitaar spelen........

Aan alle gitaristes op dit forum derhalve de vraag: "HOE ZIT DIT NU BIJ JULLIE?" :o




:D (het is al laat hè?)

Dit lijkt me iets voor een nieuw topic!

johanb
1 januari 2007, 14:38
Als ik mijn gitaar "omhels " ,zie ik inderdaad weleens van die blikken van waarom zij wel en ik niet.....nooit zo bij nagedacht.

Squier4ever
1 januari 2007, 20:14
Voor niet gitaristen is ieder gitaar boven de tweede een onverklaarbare aankoop. Dat heeft niet eens met vrouwen te maken. Mensen snappen de liefde voor de gitaar niet, tenzij ze er zelf op spelen.

Het is WAAR!!!!!!

En het is ook niet uit te leggen. Ook niet aan muzikanten die GEEN gitaar spelen (met uitzondering van bassisten). Een gitaar is het meest persoonlijke instrument wat er is. Zo'n stuk hout met snaren gaat een leven krijgen. Niet alleen omdat iedere gitaar een andere feel heeft en dat wij DUS vinden dat we er meer nodig hebben (want oooooo, ze klinken anders en ze spelen anders en je hebt een andere nodig voor bepaalde soorten muziek die je nu niet kan spelen - en noem alle cliché's maar op), maar ook omdat de gitaar en de basgitaar in feite de ENIGE instrumenten zijn die je letterlijk OMHELST!

Een drummer zit LOS van z'n drumstel. Een pianist zit op een kruk en die piano van 'm beweegt niet mee als je een eindje gaat wandelen. Zelfs een viool pak je niet echt met liefde beet. Het is zelfs een beetje een kreng van 'n ding om het zo onhandig tussen je kin te klemmen. Alle toeters zijn stukken hout of metaal waar je doorheen moet blazen en die (in het meest gunstige geval) om je nek hangt. Maar je omhelst geen toeter.....

Een gitaar is als een vrouw met een bepaalde schoonheid, eigen karakter, eigen stem en haar eigen specifieke kwaliteiten. En de meeste mannen willen eigenlijk het liefst meerdere vrouwen, omdat één vrouw nu eenmaal niet alle goede eigenschappen KAN hebben. Verandering van spijs doet eten.

Het is doorgaans niet gebruikelijk om er meerdere vrouwen op na te houden. Maar meerdere gitaren is voor ons gitaristen toch een mooi alternatief?

Terug lezend, zou je zelfs tegen je vrouw kunnen zeggen; "Ja sorry schat, het wordt een nieuwe gitaar, of ik ga een keer van bil met een andere vrouw!".

Of DAT het gewenste effect oplevert waag ik echter te betwijfelen.........


Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of DIT nu de reden is waarom er relatief zo weinig vrouwen gitaar spelen........

Aan alle gitaristes op dit forum derhalve de vraag: "HOE ZIT DIT NU BIJ JULLIE?" :o

laatst op discovery een programma gezien over de wetenschap achter sex e.d. (nee niks anders te doen) en het bleek dus dat zowel voor vrouwen als voor mannen gitaar spelen een van de meest geile dingen is die er zijn (stond op 9 van de top 10)

vrouwen vinden het geil als een man zich staat uit te leven in z'n zweterige blote pens en zijn gitaar berijdt ^^ (kinky huh)

voor mannen blijkt een gitaar een soort van fallussymbool te zijn. je namelijk niet geacht om op openbare plaatsen met je lul te spelen, maar gitaarspelen mag wel. vooral ook de manier van spelen laat af en toe denken dat mannen bezig zijn om hun strakke plasser te symboliseren:

http://img452.imageshack.us/img452/5569/phillynott3xy.jpg
niet eens zo'n hele goede eigenlijk maarja.

http://images.starpulse.com/Photos/pv/Motley%20Crue-4.JPG
deze geeft het dan wel weer, de gast in het midden vooral (tis toch mötley crue of niet?)

vulvasonic
1 januari 2007, 20:24
En die lijn kun je doortrekken in de manier waarop gitaristen hun solo's proberen op te bouwen; langzaam en uitdagend beginnen om uiteindelijk steeds hoger op de hals te eindigen met steeds snellere bewegingen......

Squier4ever
1 januari 2007, 20:36
oja die was er ook nog
aflevering ook gezien? :D:D

vulvasonic
1 januari 2007, 22:10
oja die was er ook nog
aflevering ook gezien? :D:D

Nee, maar je hoeft niet lang na te denken om daar te komen. :D

Squier4ever
1 januari 2007, 22:20
hehe
ik vond t wel geniaal :D

schizo910
2 januari 2007, 00:46
blablablablabladibladibla....

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten of DIT nu de reden is waarom er relatief zo weinig vrouwen gitaar spelen........

[b]Aan alle gitaristes op dit forum derhalve de vraag: "HOE ZIT DIT NU BIJ JULLIE?" :o


Dat is slecht voor hun nagels... :roll:

...én vrouwen hebben geen gitaar nodig om kerels het bed in te krijgen... ze schudden met hun billen, steken hun tetten naar voren en tuiten de lippen. En dat, mijn beste vrind, is goeiekoperderder dan ene gitaar....

vulvasonic
2 januari 2007, 00:50
Dat is slecht voor hun nagels... :roll:

...én vrouwen hebben geen gitaar nodig om kerels het bed in te krijgen... ze schudden met hun billen, steken hun tetten naar voren en tuiten de lippen. En dat, mijn beste vrind, is goeiekoperderder dan ene gitaar....

Wat ben je toch een WIJS MAN, mijn broeder! :o

schizo910
2 januari 2007, 00:52
Wat ben je toch een WIJS MAN, mijn broeder! :o

Hey, ik ben in de leer geweest bij de beste he, Sensei?

Rockmo(ther)
2 januari 2007, 22:03
Dat is slecht voor hun nagels... :roll:

...én vrouwen hebben geen gitaar nodig om kerels het bed in te krijgen... ze schudden met hun billen, steken hun tetten naar voren en tuiten de lippen. En dat, mijn beste vrind, is goeiekoperderder dan ene gitaar....


Mss dat ik daarom begonnen ben met gitaarspelen.. :D
En ik ben bovendien niet bang voor mijn nagels (zou met mijn beroep ook niet handig zijn..).

Maar als je als vrouw met de juiste vent bent die gitaar speelt, kun je idd wel bepaalde gevoelens krijgen (onderbuik) alleen al door het gitaarspelen (als ie het vol enthousiasme/met gevoel doet en niet erg slecht speelt ;)), heb ik ondervonden.
Raar, maar waar.

vulvasonic
2 januari 2007, 22:14
Mss dat ik daarom begonnen ben met gitaarspelen.. :D
En ik ben bovendien niet bang voor mijn nagels (zou met mijn beroep ook niet handig zijn..).

Maar als je als vrouw met de juiste vent bent die gitaar speelt, kun je idd wel bepaalde gevoelens krijgen (onderbuik) alleen al door het gitaarspelen (als ie het vol enthousiasme/met gevoel doet en niet erg slecht speelt ;)), heb ik ondervonden.
Raar, maar waar.

En daarom heet mijn band VULVASONIC.
Wacht maar tot onze bassist begint te spelen. Ik vrees dat je soppend over z'n ietwat kalende hoofd komt liggen schuiven, schreeuwend; NIM MIR MITT, NIM MIR MITT!!!!!!!!!

Echt waar. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :cooler:

Rockmo(ther)
2 januari 2007, 22:22
En daarom heet mijn band VULVASONIC.
Wacht maar tot onze bassist begint te spelen. Ik vrees dat je soppend over z'n ietwat kalende hoofd komt liggen schuiven, schreeuwend; NIM MIR MITT, NIM MIR MITT!!!!!!!!!

Echt waar. Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb! :cooler:

Weet niet of het verstandig is dat ik een optreden van jullie mee maak dan..;).
Ik als pas vrijgezelle, "gefrustreerde" vrouw ( :seriousf: ) van 30.... die ook nog eens van gitaren/gitaristen houdt...

heavy-metal-thunder
2 januari 2007, 22:43
je zal er geweldig goed en opvallend moeten uitzien, om alle aandacht die bestemd was voor de gitaren en amps naar jou af te leiden Rockmo!!!

heavy-metal-thunder
2 januari 2007, 22:48
back to topic:

ik heb onlangs een richwood tele verworven. Zit ik verdomme toch wel steeds met dat ding op mijn schoot! En dat speelt nog vlot en dat klinkt nog lekker en dat kost geen scheet! Misschien kan zo eentje er nog bij en dan zet je dat PAF's 59 in die je kan splitten?

johanb
2 januari 2007, 22:52
Wat je al niet losmaakt bij de mede forummers als je een telecaster koopt voor je zoontje.

Rockmo(ther)
2 januari 2007, 22:54
Wat je al niet losmaakt bij de mede forummers als je een telecaster koopt voor je zoontje.

Excuses.. Ik werd geattendeerd op de betreffende posts...;).
Maar leuk dat je dat doet. Mijn zoontje zal wss later ook een "echte" gitaar krijgen, want die is ook al helemaal gitaargek.


je zal er geweldig goed en opvallend moeten uitzien, om alle aandacht die bestemd was voor de gitaren en amps naar jou af te leiden Rockmo!!!.

Dat bedoelde ik dus niet... En nee, helaas zie ik er niet geweldig goed uit (zoals je op mijn foto's hebt kunnen aanschouwen ;)).

heavy-metal-thunder
2 januari 2007, 23:07
bij je profiel zie ik geen foto's, maar wat belangrijker is: je hebt een goeie keuze qua gear. Als ik de site van epiphone mag geloven, klinkt de Epi valve junior heel leuk en ook jouw VOX VT 15 zal wel oké zijn (mijn VT30 is dat toch) en met een Gibson LP Studio is zeker niets mis mee. Maar, je hebt helaas geen super geile tele :-)

vulvasonic
3 januari 2007, 00:42
Telecaster (eventueel met humbucker) - Vox AC30 (CC), klaar!

In mijn geval komt daar nog bij; een gitaar of 7, een stuk of 4 EHX pedalen (frequency analizer, bassballs, delay en octaver), een Koch Pedaltone voorversterker en een extra 4x12 Marshall speakerkast.

Valt toch een heel behoorlijk geluid uit te halen!

Maar mocht ik ALLES moeten wegdoen, zou ik een goede tele kopen, de Vox behouden en een buizenboostertje erbij doen. Beter kan niet (niet voor mij, althans).

Mijn effecten gebruik ik alleen maar om te kunnen spacen en dat doe ik alleen maar met Vulvasonic.....

bas bus
30 januari 2007, 19:34
zou iemand nog een reactie kunnen geven op alle gedachten die in deze draad geformuleerd zijn? Dit is pure soosjologie!
Het is ook voor het eerst dat ik iemand als Jimi :gitarist: Hendrix op die manier bekijk!
Goh! Ik dacht dat al die bewegingen pure, keiharde noodzaak waren om tot dat specifieke geluid te komen.

Verdomme, ik verkoop mijn basgitaren en ik ga meteen gitaar spelen. Als het maar geil is.....

heavy-metal-thunder
30 januari 2007, 20:14
ik weet zelfs niet meer waarover dit topic gaat.

Maar ja, een tele met een ac30 is een droomhuwelijk.

Om dit huwelijk te vieren, ga'k mijn RIchwoodje een cadeautje schenken. Krijgt een setje Fender American Vintage 52RI pu's ingebouwd en een 4 way switch (allemaal echte Fender) zodat ik ook een soort humbucker combinatie kan verkrijgen.

WOrdt vervolgd.

Rutger
30 januari 2007, 21:47
Maar als je als vrouw met de juiste vent bent die gitaar speelt, kun je idd wel bepaalde gevoelens krijgen (onderbuik) alleen al door het gitaarspelen (als ie het vol enthousiasme/met gevoel doet en niet erg slecht speelt ;)), heb ik ondervonden.
Raar, maar waar.
Ik denk dat jij heel goed met m'n vriendin kan praten.... :satisfie:


Na de show heb ik geen groupies nodig :D

zoon van johanb
17 januari 2010, 22:39
en hier bijna 3 jaar later :P zit je terug te lezen wat er allemaal niet over MIJN gitaar gezegd en gesproken is.. haha

ik heb er in ieder geval veel plezier aan.. :)

Fenderfan
19 januari 2010, 13:54
Ik vertel mijn vrouw gewoon niet dat ik een nieuwe gitaar aanschaft. Vaak ziet ze het verschil toch niet. En ook de afschriften kijkt ze niet na.
Wat niet weet m wat niet deert.