PDA

View Full Version : Cabinet gezocht



Markn
31 december 2006, 15:50
Hey Gitaristen!

Ik ben bezig met een fikse zoektocht. Ik wil een ander cabinet voor onder mijn 'rack'.

Een schets: Ik speel op gitaren met DiMarzio elementen (Evolution's en ToneZone) en gebruik een Line6 PodXT Pro als pre-amp/effect-processor.
Het geheel wordt vervolgens versterkt door mijn MesaBoogie 50/50 power amp met 6l6 buizen. Het zwakste punt is het huidige cabinet: Een 2x12 zelfbouw met Yamaha instrument speakers.

Ik wil nu een ander cabinet. Het moet stereo te gebruiken zijn en het moet passen bij de 8 ohm (of 4 ohm) uitgangen van m'n Mesa.

Geluid dat ik uit de cab wil hebben moet vooral Strak, dik en vet klinken. Een goed, warm en gedifineerd geluid.

Budget is ongeveer 1000 euro, moet toch genoeg zijn neem ik aan! Mijn ideale beeld zou een 4x12 doormidden zijn: dus 2 verticale 2x12 speakers.

Wat zijn jullie ideen en tips? :cooler:
Alle reacties zijn welkom!

Greetz Mark

future2future
31 december 2006, 16:10
Wat goed wekt en er cool uitziet zijn dan of 2 mesa 2x12's of 2 Custom Audio 2x12's, Die zijn bedoelt om op de kant te staan.

Fumi SG
31 december 2006, 16:22
Wat goed wekt en er cool uitziet zijn dan of 2 mesa 2x12's of 2 Custom Audio 2x12's, Die zijn bedoelt om op de kant te staan.

Kijk dan ook even naar de Engl 2*12's, die zijn er ook als verticale uitvoering.

Markn
31 december 2006, 16:22
Wat goed wekt en er cool uitziet zijn dan of 2 mesa 2x12's of 2 Custom Audio 2x12's, Die zijn bedoelt om op de kant te staan.
hey bedankt voor je reactie. Aan Mesa's heb ik ook zitten denken, maar hier is moeilijk aan te komen heb ik gemerkt...De CAA is makkelijker te vinden, vind net deze advertentie:

"Custom Audio 2x12 cabinet met de door John Suhr aangeraden Eminence Governors. Cabinet is geen 6 maanden oud en in quasi nieuwstaat. Cabinet is mono wired voor 16 ohm, kan ook 4 ohm gemaakt worden."

Kan dit met mijn Mesa aangestuurd worden? Aangezien ik 8 en 4 ohm aansluitingen heb?

Markn
31 december 2006, 16:25
Kijk dan ook even naar de Engl 2*12's, die zijn er ook als verticale uitvoering.

Hmm, ik heb laatst 2 van deze kasten gevonden die oorspronkelijk horizontaal waren, maar verticaal waren gemaakt. Ideaal, maar helaas was er al 1 van de 2 verkocht. Ik neem aan dat het slim is om 2 dezelfde cabs te gebruiken in een stereo opzet?

zjanke
31 december 2006, 16:27
Kan dit met mijn Mesa aangestuurd worden? Aangezien ik 8 en 4 ohm aansluitingen heb?

Waarschijnlijk 2x8 in serie (= 16 ohm) even omzetten naar parallel (=4 ohm)

Markn
31 december 2006, 16:33
Waarschijnlijk 2x8 in serie (= 16 ohm) even omzetten naar parallel (=4 ohm)

Hmm, daar heb ik iig geen verstand van, dat zal de verkoper eventueel dan wel weten. Is de overweging iig waard :)

Markn
1 januari 2007, 13:44
Heeft er nog iemand ideen? Ik heb iig gehoord dat
ENGL, MESA, Custom Audio en Brunetti wel geschikt zijn.
Wat zijn goede speakers voor het geluid dat ik graag wil?
Wat is precies het verschil tussen dure en minder dure speakers?

Squier4ever
1 januari 2007, 18:13
die CAA is van LordRiffenstein van het forum....

Hell's Engl
1 januari 2007, 18:31
Bedoel je zo'n Mesa cab?

http://i70.photobucket.com/albums/i109/mothers-finest/DSC00710.jpg

Squier4ever
1 januari 2007, 18:35
ik denk dat voor jou Celestion V30 erg goede speakers zijn. verder zou je kunnen kijken naar Eminence... die schijnen ook erg goeie speakers te hebben.
greenbacks moet je van houden maar is denk ik voor jou minder geschikt.

robert-gitarist
1 januari 2007, 18:54
Pssst...budget van 1000 euro?kijk dan eens na Bogner ;) Zeer gave cabs.

Markn
1 januari 2007, 19:37
Bedoel je zo'n Mesa cab?

Ja precies zoiets! Verkoop je die toevallig ;-) Of weet je eventueel iamand die er een te koop heeft of een muziekzaak waar ze te testen en te kopen zijn?

Markn
1 januari 2007, 19:40
ik denk dat voor jou Celestion V30 erg goede speakers zijn. verder zou je kunnen kijken naar Eminence... die schijnen ook erg goeie speakers te hebben.
greenbacks moet je van houden maar is denk ik voor jou minder geschikt.

Bedankt voor het advies!
Ik heb vrij weinig ervaring met speakers. Celestion hoor ik wel meer goede dingen over. Ik had ook een Celestion in mijn Flextone III, die klonk wel goed, maar een beetje iel (of dat lag aan de flaxtone zelf?)
Wat is het verschil tussen V30 en V60 speakers? Gaat het dan vooral om het wattage?
Weet je misschien een website waarop je makkelijk speakers kan vergelijken?

Markn
1 januari 2007, 19:45
Pssst...budget van 1000 euro?kijk dan eens na Bogner ;) Zeer gave cabs.

Heb op de website gekeken en moet zeggen dat er veel goeds over wordt geschreven. Wat is de meerwaarde volgens jou van een Bogner t.o.v. een Mesa of Engl cabinet? En heeft iemand een idee welke speakers erin zitten, staat niet op de website...
http://www.bogneramplification.com/2x12Info.htm

future2future
1 januari 2007, 20:16
Bogner is goed, maar is opzich niet bedoelt om horizontaal te gebruiken

Squier4ever
1 januari 2007, 20:18
Bogner is goed, maar is opzich niet bedoelt om horizontaal te gebruiken

je bedoelt verticaal

bogners zijn volgens mij op verzoek met elke speaker te krijgen...
standaard heb je ze met V30's en Greenbacks dacht ik.

bogner schijnt de ubercab te zijn, maar ook met een eigen geluid waar je van moet houden. maar ik zou eens naar Jukebox in Boekel gaan. die hebben volgens mij de hele riedel qua cabs wel staan...

DarknessAwaits
1 januari 2007, 20:43
bogner schijnt de ubercab te zijn, maar ook met een eigen geluid waar je van moet houden. maar ik zou eens naar Jukebox in Boekel gaan. die hebben volgens mij de hele riedel qua cabs wel staan...

Bogner's naam is gewoon gehyped. Niet dat je mij zult horen zeggen dat het geen goeie cabs zijn, maar het biedt niets meer dan een Mesa, CAA, Engl. Enkel iets anders.

Persoonlijk vind ik mijn Mesa2x12 ook lekkerder klinken dan m'n 4x12 bogner, dus is voor mij de zoektocht ook weer begonnen.

Squier4ever
1 januari 2007, 21:13
sound is persoonlijk....
vond zelf de combi van Bogner Shiva + Bogner 4x12 super!
maar helaas geen geld en 4x12 is voor mij te onhandig, gezien ik op zolder slaap en oefen...

Hell's Engl
1 januari 2007, 22:00
Ja precies zoiets! Verkoop je die toevallig ;-) Of weet je eventueel iamand die er een te koop heeft of een muziekzaak waar ze te testen en te kopen zijn?

Ben van plan om 'm eind deze maand weg te doen.... PM me maar...

future2future
1 januari 2007, 22:23
je bedoelt verticaal

Ja inderdaad nog een beetje duf 1 januari :p

Markn
2 januari 2007, 09:44
je bedoelt verticaal

bogners zijn volgens mij op verzoek met elke speaker te krijgen...
standaard heb je ze met V30's en Greenbacks dacht ik.

bogner schijnt de ubercab te zijn, maar ook met een eigen geluid waar je van moet houden. maar ik zou eens naar Jukebox in Boekel gaan. die hebben volgens mij de hele riedel qua cabs wel staan...

Bedankt voor de snelle racties! Boekel is voor mij goed te doen qua afstand, dus zal daar binnekort eens wat gaan testen!


sound is persoonlijk....
vond zelf de combi van Bogner Shiva + Bogner 4x12 super!
maar helaas geen geld en 4x12 is voor mij te onhandig, gezien ik op zolder slaap en oefen...

Voor mij geld ongeveer hetzelfde. Zie mezelf niet op en neer sjouwen met een 4x12 op de trap, erg onhandig. Bovendien vind ik het zeer gaaf op de speakers uit elkaar te kunnen zetten voor het stereo effect.


Ben van plan om 'm eind deze maand weg te doen.... PM me maar...

Ik zal het zeker onthouden. Je mag me ook mailen zodra je de cab wegdoet: nijssenm@zonnet.nl

Ik ga binnekort even langs de Jukebox. Zodra ik daarvan terug ben laat ik jullie hier zeker nog weten wat ik ermee doe! Iig erg bedankt voor de hulp en reacties! Ik ben weer wat wijzer geworden :satisfie:

Markn
5 januari 2007, 15:32
hey!
Ik heb gisteren een cabinet opgehaald bij de Jukebox in Boekel. Zeer mooie goede zaak, met goed personeel! :cooler:

Mijn rack met cab:
http://home.versatel.nl/nijssenm/omgeving/Versterker.jpg

Normaal zitten er 2 16ohm speakers in, maar heb deze er uit laten halen en laten vervangen voor 2 8 ohm speakers. Speakers zijn V30.

Klinkt ontzettend goed! Heb er ook meteen 2 monstercables bij gedaan!

Bedankt iedereen voor de adviezen!
groeten Mark.