PDA

View Full Version : W/D/W uit één 4x12 cab verstandig?



ruezzz
31 december 2006, 12:50
Zou het verstandig zijn om een 4x12 dusdanig te modificeren dat er W/D/W mee te spelen is? (Bogner 4x12 - komt een HOOK-top op)

Ik bedoel bijvoorbeeld: de bovenste twee speakers samen voor het directe signaal en de onderste twee apart voor links en rechts (wet).
Zou er dan een 'scheidingswandje' tussen moeten, of zelfs boven closed back en onder open (of vice versa)?
Of krijg je dan geklooi met fase-verschillen?

Wat zou er het mooiste zijn voor het open gedeelte, het wet of dry signaal?

pol
31 december 2006, 12:52
heeft geen enkele zin, die speakers staan veel te kort bij elkaar om een fatsoenlijk stereo geluid te krijgen.

peter_heijnen
31 december 2006, 13:16
heeft geen enkele zin, die speakers staan veel te kort bij elkaar om een fatsoenlijk stereo geluid te krijgen.
Dry en wet signaal afzonderlijk heeft wel zin, en of deze opstelling voor jou zin heeft kun je gewoon uitproberen.

Ev kruiselings proberen: bijv linksboven en rechtsonder dry en andere twee l&r wet.

ruezzz
31 december 2006, 13:33
Dat stereobeeld zal wel meevallen, wordt toch gemiked.
Het gaat er mij meer om of ik faseproblemen kan verwachten?

kokeleko
1 januari 2007, 13:47
ALs je je fx 100% wet laat valt er volgens mij niks te vrezen.
Ik heb het vroeger met twee 2x12"s gedaan, 1x droge speaker en 1x een natte speaker, ging prima.

vester86
2 januari 2007, 18:43
Dry en wet signaal afzonderlijk heeft wel zin, en of deze opstelling voor jou zin heeft kun je gewoon uitproberen.

Ev kruiselings proberen: bijv linksboven en rechtsonder dry en andere twee l&r wet.
ja, en dan de speakerkast 45 graden draaien, in ruitvorm :hippie: