PDA

View Full Version : M-Audio Delta 44



hugo123
30 december 2006, 22:01
heeft iemand ervaring met de M-audio Delta 44
misschien wil ik er een kopen.\





hugo

harrie-beton
1 januari 2007, 10:55
Ik vraag altijd, wat wil je er mee doen. De 44 is een 4 sporen kaart, hij kan dus 4 sporen tegelijk opnemen. Is dat niet overbodig? Jij bent nog een jonge gitarist (12 jr) De meeste mensen hebben aan twee genoeg of zelfs de kaart die al in je pc zit.


Wat wil je er mee doen eigenlijk

hugo123
1 januari 2007, 13:35
daar heb je wel gelijk in, maar ik zat op marktplaats te kijken en kwam die kaart tegen zodoende. Ik wil er gewoon zo goed mogelijke opnames mee maken.




hugo

Azrael
1 januari 2007, 13:37
Opnames van wat? Als je specifieker bent kunnen we ook veel beter helpen. Als je gitaar wilt opnemen moeten we bijvoorbeeld weten hoe je dat gaat doen. Dus met een microfoon of via een Pod etc etc. En wil je nog zang gaan opnemen? Al dat soort vragen. Een 4 kanaals is zonde van je geld als je alleen maar een line in gebruikt van je gitaar. Meestal kan dan zoals harrie-beton al zegt in het begin gewoon je ingebouwde kaart dienst doen.

hugo123
1 januari 2007, 14:17
ik neem gitaar op via mijn mengpaneel, (nooit begrep[en wat een POD is)
en danm in de line in en zang ook via mengpaneel in line in, dus ik heb eigelijk 4 sporen helemaal niet nodig. maar ik wist nietdat die kaart 4 sporen was.



hugo

Azrael
1 januari 2007, 14:22
Als je al een mengpaneel hebt en graag wat wilt opnemen dan kun je met die ingebouwde geluidskaart gewoon overweg. Plug je mengpaneel in je line-in en klaar is kees. Maar zo te lezen doe je dat al? Wat wil je dan precies veranderen aan je setup? Klinkt alles super slecht? Wil je mic / gitaar apart opnemen?
Als je op al die punten eigenlijk zoiets hebt van "mhah , 'k weet het niet echt" zou ik je aanraden om gewoon nog even lekker met je ingebouwde kaart te werken. Want er komt uit je berichten niet echt duidelijk naarvoren wat je irriteerd aan je huidige setup.


ps. Een Pod is een gitaar modeller/multieffect gemaakt door het merk Line6. Kijk maar eens op line6.com

hugo123
1 januari 2007, 14:29
bedankt, wat ik jammer vind is dat als ik nu iets opneem zang en gitaar bijvoorbeeld, dan kan ik de gitaar niet meer apart bewerken verder klinkjt het wel goed. Maar als ik mijn microfoon in de mic ingang op mijn soundcard plug klinkt het behoorlijk waardeloos, gelukkig klinkt het wel goed maar ik kan dus niets meer bewerken. vberder speel ik namelijnk ook niet met effecten want dan zou ik zo'n multieffect willen kopen maar ik weet niet wat voor een enz.

P.S. daar heb ik helemaal GEEN verstand van.



hugo

Azrael
1 januari 2007, 14:34
bedankt, wat ik jammer vind is dat als ik nu iets opneem zang en gitaar bijvoorbeeld, dan kan ik de gitaar niet meer apart bewerken verder klinkjt het wel goed. Maar als ik mijn microfoon in de mic ingang op mijn soundcard plug klinkt het behoorlijk waardeloos, gelukkig klinkt het wel goed maar ik kan dus niets meer bewerken.



hugo

Ah , kijk daar kan ik wat mee. Dan heb je dus een geluidskaart nodig met een fatsoenlijke microfoon ingang (XLR is het makkelijkst maar anders moet je gewoon je mengpaneel gebruiken als voorversterker en dan de mengpaneel out naar je line-in) en een line-in voor de gitaar (die dus niet via je mengpaneel gaat) op zijn minst. En dan voldoet inderdaad je oude geluidskaart niet. Kwaliteit van je microfoon doet er overgens ook toe. Dus als je een erg slechte microfoon hebt moet je er niks van verwachten.

Maar hoe neem je nu gitaar op? Heeft je versterker een line-out of iets dergelijks? Zoja , meestal klinkt dat vreselijk en kun je beter een microfoon ervoor knallen.

Qua multieffecten zou je eens moeten rondzoeken op het forum. Extreem veel over geschreven. Je hebt de POD series , ToneLab SE , Boss GT8 en nog wat anderen. Maar das voedsel voor de andere topics.

hugo123
1 januari 2007, 14:35
en moet zo'n pod ook op je versterker want volgens mij heeft mijn versterker daar geen uitgang voor. hij heeft de uitgangen CD in/emulated line out en verder nog emulated headphones
dat is alles



hugo

hugo123
1 januari 2007, 19:58
kan iemand mij uitleggen wat een POD is en vooral wat je er mee kan? P.S. Line 6 POD + FBV 4 shortboard pedal is nu te koop op marktplaats, is dat de moeite waard om te kopen. en sluit je dan gewoon je gitaarkabel (die aan de output jack van de gitaar zit) in de POD en dan de uitgang van de POD op de input van mijn versterker.



hugo

Han S
1 januari 2007, 20:19
Hugo, een POD is een apparaatje waar je het snoer van je gitaar inplugt en waar een compleet gitaargeluid uit vandaan komt, van kristalhelder clean tot baggervette metal.

Je hebt met een POD dus helemaal geen versterker nodig om je gitaargeluid op te nemen en ook geen microfoon.

http://shop.sinky.net/photos/2005731168116.jpg

hugo123
1 januari 2007, 20:40
dat is helemaal mooi, en kan ik hem dan ook gebruiken als ik wel met mijn versterker wil spelen of kan dat dan niet, en moet je dan de uitgang van je POD op de line inj van de soundcard zetten.
wat weten jullie van een Zoom GFX-1(ligt beter in mijn prijsklasse :satisfie: )




hugo

harrie-beton
1 januari 2007, 21:27
Die ken ik niet, ik heb wel een Zoom G2 ( 100 euro) en dat klinkt aardig als je het direct op de pc opneemt.

bert k
2 januari 2007, 00:37
Hugo, ik tikte Line6 Pod in Google in, en ik kwam meteen hier (http://line6.com/podxt/). Als je dat nog niet eens zelf lukt vind ik je toch wel een beetje een sukkeltje.

Azrael
2 januari 2007, 14:09
Hugo, ik tikte Line6 Pod in Google in, en ik kwam meteen hier (http://line6.com/podxt/). Als je dat nog niet eens zelf lukt vind ik je toch wel een beetje een sukkeltje.

Bert. Ik heb die link zelfs nog gegeven. Maar hugo is 12....dus tja....beetje voorkauwen dan maar.

hugo123
2 januari 2007, 14:11
daar heb ik wel gekeken hoor maar toen ik keek bij feedback was hij daar gewoon te duur voor mij plus datdaar geen voetpedaal bij zit.
maar ik overweeg een Behringer X V tew kopen, of toch maar een 2e hands POD.


hugo

harrie-beton
3 januari 2007, 13:29
Ik denk dat de zoom g2 beter is dan een V amp.
Een zoom g2 is 99 euro bij Tonika nu. Deze zoom g2 heeft het formaat van een CD (12 bij 12 cm) en klinkt best aardig direct in een pc. De zoom heeft 2 knoppen om met je voeten van patches te wisselen. Leuke aardigheid is dat hij ook een ingebouwde drumcomputer heeft.

Ik heb een sample gemaakt in 192 bitrate mp3 van 3 patches, clean overdrive en distortion.

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/zoom-g2/index.html

hugo123
3 januari 2007, 15:50
klinkt vet goed!!!
ik denk dat ik daar maa voor ga, en kun je deze ook via de FX send EN deFX return hangen op een gitaarversterker?



P.S. Vet mooi gespeeld :cooler:



hugo

Azrael
3 januari 2007, 16:21
OMG nOoBS Wat een DIkke VETTE SHizzle JONGUH!

:D right...........

Tussen de FX return en send hangen kan je alles mits die een beetje in te stellen is qua gain. Maar het ding zelf heeft geen send/return. Dus je kunt niet nog extra zooi aan dat ding zelf gooien. Alleen zie ik niet in waarom je dat bij zo'n goedkoop multi-effect wilt doen. Heeft geen zin want je orginele amp tone blijft heus niet behouden met dat ding ertussen.

hugo123
3 januari 2007, 16:42
ooh oke, maar hij is toch meer voor opnemen.

Azrael
3 januari 2007, 17:09
ooh oke, maar hij is toch meer voor opnemen.

Maar net wat je zelf wilt he..........

harrie-beton
3 januari 2007, 22:41
Ik heb de zoom g2 voor erbij, ik heb een project waarbij ik niet steeds mijn podxt pro mee hoef te slepen. In dat project gebruik ik maar 1 patch namelijk.

Voor het geld is het een redelijk ding hoor. Beter van V amp lijkt me.

Azrael
3 januari 2007, 22:42
Ik heb de zoom g2 voor erbij, ik heb een project waarbij ik niet steeds mijn podxt pro mee hoef te slepen. In dat project gebruik ik maar 1 patch namelijk.

Voor het geld is het een redelijk ding hoor. Beter van V amp lijkt me.

Mhah , de V-amp 2 is redelijk goed hoor. Kan een hoop en klinkt best ok. 'k Heb hem zelf gehad.

Ic3gl0vE
3 januari 2007, 23:06
Als je wilt opnemen en je hebt geen geld, kun je ook voor de behringer GDI gaan, die is 35 euro ofzo.

Als je een podxt hebt, heb je trouwens ook geen geluidskaart meer nodig, gewoon aansluiten op USB en knallen maar.

hugo123
5 januari 2007, 09:15
bedankt allemaal, maar ik denk dat ik toch naar Tonika ga en daar de G2 van Zoom Koop, die demo van harrie-beton klonk ook heel overtuigend.



hugo

hugo123
8 januari 2007, 17:41
ik kwam nog even meedaelen dat: ik bij Tonika de Zoom G2 heb gekocht.


hugo

Ic3gl0vE
8 januari 2007, 20:14
En hoe bevalt 'ie?

hugo123
9 januari 2007, 15:35
moet hem nog ophalen maar ik laat het weten hoe die bevalt



hugo

hugo123
11 januari 2007, 20:36
Ik heb hem!!!!

hij is geweldig, (vind ik) ook met opnemen hij klinkt heel mooi. IK ben er echt heel blij mee.
ook de drumcomputer is heel handig.
P.S. harrie-beton welke distorion had jij aan staan?

'hugo

harrie-beton
12 januari 2007, 20:55
De settingen zijn:

clean: cp (compressie) JC = Roland Jazz chorus simulatie. Plus een CAB. EQ aan. Reverb HALL.

Crunch: cp (compressie) MC = Marshall. EQ aan. ROOM. Plus een CAB

Distortion : compressie. BG (mesa boogie dual rectifier) EQ en HALL. Plus een CAB

hugo123
12 januari 2007, 22:19
bedankt, is eq aan is dat special eq of niet. (ik vind het nog wel een moeilijk ding) en wat is cab aan?



hugo

harrie-beton
13 januari 2007, 08:42
Je kunt wel zonder de EQ proberen, een EQ staat voor equalizer en dat is een filter voor de hoge en lage tonen. Het geluid wordt er iets zwaarder van met deze EQ.

Een CAB is kort voor "cabinet" dit is een speaker simulatie, als je de zoom g2 direct op een pc aansluit moet deze CAB simulatie beslist aan staan voor een redelijke klank.

Als je de zoom aansluit op je gitaarversterker moet de CAB uit.

hugo123
13 januari 2007, 11:53
oke, heel erg bedankt allemaal.




hugo