PDA

View Full Version : Nieuwe amp geruild



hassent
30 december 2006, 21:02
Vandaag een mooie deal gemaakt. Mijn Marshall TSL100 met buikkast geruild voor een paarse 30th anniversary top met bijpassende paarse buikkast. Niet het gouden logo, maar toch. Man wat klinkt dat ding goed! Veel strakker en compacter dan de TSL. Het clean is echt super!a Ik heb 'm nog niet uitgebreid getest, maar morgen gaat ie onder de pijnbank :seriousf: .
Het leuke was dat die andere kerel juist helemaal weg was van de sound van de TSL. Win-Win situatie dus.

Mooi ook dat ie MIDI heeft, kan ik 'm mooi combineren met m'n G9.2TT.

Het enige jammer is dat er geen footswitch bij zit. Nu zag ik dat dat ding ongeveer euro 140 kost. Maar als ik zo in het schema kijk lijkt het mij dat het gewoon 3 momentschakelaars zijn op de footswitch. zie http://www.drtube.com/schematics/marshall/6100-64-04.pdf.
Kan iemand dit beamen (Chris misschien)?
Als dat zo is, dan bouw ik 'm zelf wel!

Helter Skelter
30 december 2006, 21:07
mooie deal inderdaad! :speed:

maar heb je wel een footswitch nodig? als je de midi compatibiliteit van de Anniversary gaat gebruiken in combinatie met een Zoom-FX heb je toch helemaal geen footswitch nodig?

Chris Winsemius
30 december 2006, 21:27
Het enige jammer is dat er geen footswitch bij zit. Nu zag ik dat dat ding ongeveer euro 140 kost. Maar als ik zo in het schema kijk lijkt het mij dat het gewoon 3 momentschakelaars zijn op de footswitch. zie http://www.drtube.com/schematics/marshall/6100-64-04.pdf.
Kan iemand dit beamen (Chris misschien)?
Als dat zo is, dan bouw ik 'm zelf wel!

Hoi Hassent

Ik heb die 6100 footswitches nog niet hier binnen gehad maar afgaande op het schema ZOUDEN het inderdaad momentschakelaars kunnen zijn.
Contact anders even die andere GNnetter (ben even z'n nickname vergeten) v/h "zompige 6100" topic of iets dergelijks, hij is ook wel 'n beetje technisch.

In ieder geval veel succes, toffe amp, volgens mij 'n zeer toffe ruil voor jou en alvast 'n fijne jaarwisseling toegewenst (en 'n rockend 2007!).

hassent
30 december 2006, 21:29
maar heb je wel een footswitch nodig? als je de midi compatibiliteit van de Anniversary gaat gebruiken in combinatie met een Zoom-FX heb je toch helemaal geen footswitch nodig?

Nee, in pricipe niet, maar ik wil 'm ook los kunnen switchen, dus zonder Zoom.

hassent
31 december 2006, 10:59
@Chris,

Weet jij welke biasspanningen nodig zijn voor deze amp (EL34)?

BartT5R
31 december 2006, 11:54
Nee, in pricipe niet, maar ik wil 'm ook los kunnen switchen, dus zonder Zoom.

Gewoon een simpel oud midi pedaaltje zoeken, werkt perfect enis veel goedkoper!

hassent
1 januari 2007, 10:31
Gisteren lekker een middagje aan het testen geweest. Wow, wat is dat ding veelzijdig zeg! Zeker in combinatie met m'n zoom. Het tapdansen is nu over. Met één druk op de knop switchen van patch en kanaal. Dat ik er na 16 jaar gitaar spelen nu pas achter kom hoe makkelijke dat is.....:sneaky: .

Het enige wat me een beetje tegenvalt is het lead kanaal. Ik vind het te ongedefinieert en wat wollig. Misschien eens EH preamp buisjes gebruiken dan zal het wel wat helderder worden.

Verder ben ik meer dan tevreden!

hassent
4 januari 2007, 21:14
Gisteren met de band gerepeteerd. Nou vond ik die 6100 al een aanwinst, maar nu ben ik echt overtuigd. Man wat een sound in de mix. Het viel zelfs de andere bandleden op dat m'n sound veel compacter, directer/degelijker was dan m'n TSL.

Ik kan niet exact de vinger op de zere plek leggen maar op een of andere manier doet dit ding het voor mij op alle terreinen veel beter dan de TSL die ik had. Ik zal nu wel mensen tegen het zere been gaan schoppen, maar Scali had toch wel gelijk! Deze amp is echt veelzijdig en klinkt super goed.

zjanke
4 januari 2007, 21:44
Volgens mij geloven best wel een aantal mensen dat die amp erg goed is, maar de manier waarop Scali zijn gelijk pleegde te halen was tegen het zere been.

Chris Winsemius
4 januari 2007, 23:10
@Chris,

Weet jij welke biasspanningen nodig zijn voor deze amp (EL34)?

Nee :D

Voor biasing is de biasspanning afhankelijk van:
- gebruikte set buizen
- voedingsspanning

Met de "biasspanning" wordt de stroomopname afgesteld. De benodigde stroom is afhankelijk v/d spanning die op de "platen"/anodes v/d eindbuizen staat.

Voor biasing kun je het beste even bij 'n amp-tech langsgaan of alle ins en outs opzoeken.

Dude
4 januari 2007, 23:29
Volgens mij geloven best wel een aantal mensen dat die amp erg goed is, maar de manier waarop Scali zijn gelijk pleegde te halen was tegen het zere been.

hehe ! waar is die gozer eigenlijk ?


ontopic: succes man ! toffe amp !

Orpheo
5 januari 2007, 00:17
hehe ! waar is die gozer eigenlijk ?


ontopic: succes man ! toffe amp !


scali heeft een perm-ban.

hassent
5 januari 2007, 06:45
Maak hier aub geen 'Scali'topic van... Sorry, ik had er niet over moeten beginnen. Het ging om de amp.

hassent
5 januari 2007, 06:48
Nee :D

Voor biasing is de biasspanning afhankelijk van:
- gebruikte set buizen
- voedingsspanning

Met de "biasspanning" wordt de stroomopname afgesteld. De benodigde stroom is afhankelijk v/d spanning die op de "platen"/anodes v/d eindbuizen staat.

Voor biasing kun je het beste even bij 'n amp-tech langsgaan of alle ins en outs opzoeken.

Ben er inmiddels al achter. SvDijk van dit forum heeft dezelfde amp en heeft me een aardig eind de goede kant op geduwd. Moet alleen nog even zo'n biasadapter bij tonefactory mee laten komen dan hoef ik niet in m'n amp te solderen.