PDA

View Full Version : Vox Humana Pickups



Billy the Kid
30 december 2006, 18:11
Zijn er mensen die bij Vox Humana alle drie de sets van Kinman hebben beluisterd??
Dat zijn dus: de Traditional MK-II set, de Blues set en de Woodstock set.
Graag hoor ik jullie bevindingen!

Tristan
30 december 2006, 18:56
Nee, maar ik heb wel verschillende setjes in verschillende gitaren gehoord, voor higain vind ik de Kinman Woodstocks het beste klinken, beter dan Suhrs en ze brommen niet...
Als je geen higain speelt dan zijn het gewoon veel minder karaktervolle elementen en blijf ik toch de Fender Custom '54's prefereren boven vrijwel alles wat ik tot nu toe heb gehoord...
Ook dat silent systeem van Suhr is in combinatie met goede enkelspoelers (dus geen Suhrs) naar mijn oren waardeloos, verneukt echt de dynamiek en de dikte van je geluid, behalve dan met Suhr elementen, dan valt het niet zo op want die zijn gewoon megaschel, maar dan kan je i.m.o. echt veel beter die Kinman Woodstocks nemen, want die klinken veel vetter en dynamischer dan de Suhrs...

Billy the Kid
30 december 2006, 19:33
Ik heb inderdaad je eerdere bevindingen van 23 augustus gelezen.
Ik hoop echter dat er iemand kan reageren die er daadwerkelijk is geweest om het allemaal "live" te beluisteren.
Er moeten natuurlijk zat mensen zijn geweest..... lijkt me zo.
Ik neem aan dat je de geluids-fragmenten op het internet bedoelt, of ken je gitaristen met de pickups????

Tristan
30 december 2006, 19:52
Nee, ik heb ze inmiddels echt in een gitaar gehoord, ewout van het forum heeft in zijn Vox Humana Strat een Kinman Woodstock in de hals en een Traditional in de middenpositie zitten geloof ik, goede gitaar trouwens...
De Woodstock was duidelijk vetter dan de Traditional en nog steeds wel open, de Traditional was wel wat opener met cleane sounds, maar ook wat dunner van klank, beide hadden ze volgens mij ongeveer dezelfde dynamiek...
Wat ik bedoelde was dat ik persoonlijk voor de Woodstocks zou kiezen omdat deze naar mijn idee echt vetter klinken met higain sounds, de Traditionals klinken wel iets opener, maar als je daar weer andere elementen langs legt in een niet higain situatie dan zijn er talloze elementen die die Traditionals wegblazen qua feel, openheid, detail, dynamiek en ballen...
Dan neem ik persoonlijk dat beetje ruis en brom wel op de koop toe, gezien de betere klank en die ruis en brom zijn met higain sounds toch meestal het meest storend...

EDIT:
Bedoel je die samples van die acmeguitarsound site?
Als je die nog niet gecheckt hebt moet je daar maar even op zoeken hier, daar staan heel veel samples van verschillende Strat pickups...
Mijn opmerkingen gingen puur over dingen die ik live heb gehoord...

Billy the Kid
30 december 2006, 20:42
Mooi, thanks!
Ik ben namelijk bij Vox Humana geweest en heb de Blues en de MK-II beluisterd, ikzelf vond de Blues (voor mij) wat beter klinken!
Ik heb namelijk een maple hals en de blues pups klonken duidelijk warmer, ik ben bang dat de MK-II icm mijn maple hals te schel, te hoog, te dun (hoe zeg je dat) gaat klinken.
Kom ik thuis ben ik helemaal vergeten naar de Woodstock pups te vragen!!!!!!

KLOTE, KLOTE, KLOTE.....

Tristan
30 december 2006, 22:51
Tsja, het is wel de moeite waard om een keertje terug te gaan en naar die Woodstocks te vragen, die Blues versie ken ik niet zo, die heb ik nog niet in een gitaar gehoord, maar ik dacht dat die Woodstocks ietsje opener klonken, dat weet ik echter niet helemaal zeker...
Met die acmeguitarsounds link kan je wel een aantal van die samples van de Kinmans vinden, misschien heb je daar nog wat aan...
Ik vond bij die clipjes de Woodstocks duidelijk het lekkerste en live eigenlijk ook wel, dus het lijkt wel representatief te zijn...
Die Traditionals zijn bij mij ook het minst favoriet, alhoewel die combi bij ewout in zijn gitaar wel wat had...

Billy the Kid
31 december 2006, 10:49
Ik moet concluderen dat er dus eigenlijk geen hond bij Vox Humana komt!
En dat terwijl ik geen vraag over pups kan lezen of er staat wel bij: Ga eens naar Vox Humana Waalstraat 7 Vlaardingen!!
Er gaat alleen niemand naar toe om de unieke direct van pups te verwisselen Strat. te checken.

Jammer!

Tristan
31 december 2006, 11:44
Tsja, ik weet het niet hoor, in je eigen gitaar pakt het toch altijd wel weer wat anders uit, misschien vind je die Strat met uitwisselbare pickups wel kut klinken en dan wordt het helemaal een lastig referentiepunt...
Zelf ben ik gewoon niet zo geinteresseerd in al die boutique pickups, heb Fralins gehad en die vond ik echt ontzettend kut, heel schel en harsh...
Die Lollar clipjes klinken wel goed, maar ach, die Fender Customshops klinken ook goed...

bert k
31 december 2006, 12:30
Ik heb een setje Traditionals in mijn zelfbouw, alles van Vox. (Ja, ik ken die speciale snelschuifstrat van ze, slim ding.)

Ik kan je helaas niet verder helpen over de Woodstocks, ik was op zoek naar een clean stratgeluid. Maar alle lof vor Vox H, fijne winkel.

Billy the Kid
31 december 2006, 13:05
Tristan,

Gary Moore schijnt in zijn Strat. de Kinman Blues set te hebben. (volgens de mannen en de site van Vox Humana)

Billy the Kid
31 december 2006, 13:11
De Blues zijn ze nu bij Vox Humana in mijn Strat. aan het zetten met in de brug een SD Hotrail.
Als de Blues-set me niet bevalt mag ik binnen een week of twee gewoon andere uitzoeken van ze.
In dat geval worden het de Woodstock's daar speelt David Gilmour mee.

Tristan
31 december 2006, 13:30
Speelt Gary Moore op een Strat dan?
David Gilmore zie ik live tegenwoordig meestal op EMG's spelen, maar die wil je niet in je gitaar hebben als je een beetje een natuurlijk geluid wil hebben, misschien dat hij om die reden ook is overgestapt op de Kinmans...
Heb je nou die Woodstocks nog beluisterd in die Franken-wissel-Strat?
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt...
Kijk, dat zijn de betere winkels!
Zeg ik ook altijd tegen mensen, bij een fatsoenlijke winkel mag je echt wel een setje elementen proberen en een keer omruilen als het je echt niet bevalt hoor...

G.G.
31 december 2006, 13:57
Zeg ik ook altijd tegen mensen, bij een fatsoenlijke winkel mag je echt wel een setje elementen proberen en een keer omruilen als het je echt niet bevalt hoor...

Ik kom er regelmatig voor mijn zelfbouwgitaren. Ze zijn niet de goedkoopste, maar hebben wel een uitstekende service. Nooit problemen met ze gehad, en ze willen behoorlijk veel moeite voor je doen, dus topicstarter, ga gewoon eens langs.

Billy the Kid
31 december 2006, 16:41
Tristan,

Ik heb nu de dvd: Gary Moore- Live in Montreux op staan en hij speelt de volgende nummers op een rode Fender Stratocaster: Texas Strut, Moving On, Too Tired, Cold Cold Feeling en The Blues Is Alright.
Zijn er toch aardig wat.

a.c.
31 december 2006, 16:53
ik vond de blues verreweg het beste klinken, vet en toch met "quack" op tussenstanden. Alleen erg duur.

Tristan
31 december 2006, 17:11
Tristan,

Ik heb nu de dvd: Gary Moore- Live in Montreux op staan en hij speelt de volgende nummers op een rode Fender Stratocaster: Texas Strut, Moving On, Too Tired, Cold Cold Feeling en The Blues Is Alright.
Zijn er toch aardig wat.

Hmm, volgens mij heb ik die ook, speelt hij daarop ook niet op zo'n Les Paul achtig model (Heritage?) met van die humbuckers met zwarte kapjes? (actief?)

Billy the Kid
31 december 2006, 22:13
ik vond de blues verreweg het beste klinken, vet en toch met "quack" op tussenstanden. Alleen erg duur.

Aramstoop, jij bent in Vlaardingen geweest begrijp ik.
Heb jij ook de Woodstock's gehoord??

Gearjunkie
31 december 2006, 22:30
Hmm, volgens mij heb ik die ook, speelt hij daarop ook niet op zo'n Les Paul achtig model (Heritage?) met van die humbuckers met zwarte kapjes? (actief?)

Yep, inderdaad een 'The Heritage' Les Paul met EMG's erin...
Gemaakt door ex medewerkers van Gibson.

Maar die Strat... daar komt echt een geweldige tone uit!!!

Billy the Kid
31 december 2006, 22:45
Die Strat. tone is daar fantastisch!
Ben benieuwd of die pups orgineel zijn?!

Tristan
31 december 2006, 22:50
Wat een walgelijk geluid komt er uit die Heritage met EMG's, ik vind zijn toon en spel op die DVD zowiezo niet echt super hoor, volgens mij is die andere DVD, die waar ook een nummer met Albert Collins op staat een stuk beter, die Live in Montreux was voor mij een beetje een miskoop...

Maar volgens mij heeft hij in die Strat geen Kinmans inzitten hoor, dat concert moet ergens uit de Jaren '80 zijn volgens mij en toen waren Kinmans voor zover ik weet niet echt verkrijgbaar, maar ik kan het mis hebben hoor...

Billy the Kid
1 januari 2007, 11:41
Ik geloof ook niet dat hij toen al Kinmans gebruikte.
In of vanaf welk jaar weet ik niet maar Kinman vermeld op hun site dat hij ze in een Strat. zou gebruiken.

Ik moet zeggen dat ik "Live in Montreux" ook héél weinig in m'n dvd speler heb zitten. Ik zet van Gary Moore de cd "Blues Alive" eerder op!!

Wat betreft dvd's kom ik toch altijd weer zo'n beetje bij dezelfde terecht:

- Satriani- Live in San Fransisco
- Iron Maiden- Rock in Rio
- Roger Waters- In the Flesh
- Ozzy Ossbourne- Live at Budokan (ik vind dat geluid van Zakk Wylde zo bruut!)
- Led Zeppelin- Live (dubbel dvd)
- U2- Live from Boston
- Metallica- S&M
- Metallica- Cunning Stunts
- Eric Clapton- Unplugged
- The Band- The Last Waltz

Kan iemand mij vertellen welke dvd van Gary Moore ik absoluut zou moet hebben!

Tristan
1 januari 2007, 13:25
Ja ik weet het dus ook niet met die Gary Moore DVD, ik had die live in Montreux DVD gekocht, want ik dacht dat ik die moest hebben...
Ik heb namelijk ooit eens een concert op tv van hem gezien en dat was echt waanzinnig, die sound was ook echt super, maar nu denk ik dat het die andere DVD is die ze bij de meeste winkels verkopen, alleen weet ik het niet zeker...

Billy the Kid
1 januari 2007, 17:03
IK ben ook direct de dvd gaan halen na een tv uitzending gezien te hebben.(mischien wel hetzelfde concert?)
Ik ga van de week wel eens op zoek, ik laat nog wel iets weten als ik hem heb.

B_2_the_a
1 januari 2007, 17:17
mijn ervaring met kinman (vaak ingebouwd in gitaren)

woodstock: lekker rauwe, felle sound... zoals het vroeger klonk.. lekker veel pit
woodstock plus: idem als woodstock, alleen met harder klinkende brug pickup (dat was het zwakke punt van het woodstock setje)

blues: lekker warm, zwoel, etc..

traditional: zoals een strat behoort te klinken... beetje schel..


met de kinman hank marvin setjes heb ik weinig ervaring omdat iedereen dat te duur vindt, maar dat is gewoon een elementen combinatie van de bovenstaande 4 setjes..


Dit was het beste wat ik nog weet, na oud en nieuw :P

a.c.
1 januari 2007, 22:35
Aramstoop, jij bent in Vlaardingen geweest begrijp ik.
Heb jij ook de Woodstock's gehoord??

Inderdaad, de woodstocks waren zeker niet slecht, alleen vond ik ze wat kouder, directer met meer hoog dan de blues'. Waarschijnlijk beter voor meer scheur, maar erg afhankelijk van de gitaar of ze niet te schel worden als er clean op wordt gespeeld.

Billy the Kid
2 januari 2007, 11:57
Ze zijn op dit moment bij Vox Humana het volgende aan mijn Strat. aan het uitvoeren/ inbouwen:

- Kinman "Blues" pickups
- SD Hotrail
- GraphTech Nut
- GraphTech String-guide
- Elixir 0.10 snaren (met Nanoweb coating)
- Geheel afstellen.


Ben zéér benieuwd, al zeg ik het zelf!!

Billy the Kid
5 januari 2007, 18:38
Ik ging vanmiddag bij Vox Humana m'n Strat. ophalen, natuurlijk direct ter plaatse de nieuw gemonteerde Kinman Blues pups beluisterd.
Ik heb hem toch maar weer achtergelaten nadat ik hem had vergeleken met een Strat. met de Woodstock pups!!
De gemonteerde SD Hotrail klinkt wel vet dus dat is een blijvertje.
Volgende week dus maar weer ophalen.....geduld dan maar.

Robbert
5 januari 2007, 22:30
lol!

+tientekens

B_2_the_a
5 januari 2007, 22:32
groot gelijk!

Tristan
5 januari 2007, 22:57
Hmm, dus toch de Woodstocks, ik ben benieuwd wat je er van vindt... :D

drap
5 januari 2007, 23:24
Ik heb ook een Kinman Woodstock plus setje in m'n strat. Ik heb niet erg veel vergelijk, ik kan alleen maar zeggen dat ik helemaal verknocht ben aan die dingen. Pure strat sound, geen ruis en ze klinken met een dosis gain nog goed ook in tegenstelling tot veel Fender elementen. Ik kan ze eigenlijk alleen maar aanraden. Het enige wat ik lelijk vond was het logootje op die elementen, maar dat is puur cosmetisch. Ik heb er dan ook een setje vergeelde kapjes op gezet van Fender.

Billy the Kid
6 januari 2007, 12:11
Ik heb nog even getwijfeld om de Woodstock "plus" set te laten monteren ipv de gewone Woodstock set, daarbij staat het extra high output brugelement voor de toevoeging plus. (voor wie dit nog niet wist)
Omdat ik echter zoveel goede dingen over de Hotrail heb gehoord en deze wat vetter zou klinken en meer sustain zou leveren heb ik deze genomen.
Verder heb ik er gewoonweg weinig verstand van maar ik vond in mijn beleving en voor mijn brede muzieksmaak de Woodstock's wat veelzijdiger, feller, met voldoende warmte en ze knallen heerlijk door je speaker.
De Blues pups klinken wat rustiger, meer afgevlakt, ze missen iets van het heldere, transparante geluid wat ik gewent ben.
De eerste keer dat ik bij Vox Humana was viel me dit minder op omdat ik toen alleen de Blues pups goed had getest.
Tijdens mijn tweede bezoek heb ik ze uitvoerig met de Woodstock's vergeleken, toen hoorde ik wel direct dat dit "mijn" elementen gingen worden.
Groot voordeel was ook dat ik nu iemand mee had genomen die niet alleen als een "BEEST" kan spelen maar ook zo'n beetje alle muziekstijlen beheerst, super handig.....

Danny bedankt hé!!!

jimihattricks
7 maart 2007, 15:03
---
even een topic bumpen
---

iemand hier ervaring met het broadcaster-setje voor tele's van kinman? en dan met name de brugpickup? hoe zou deze het doen met een humbucker in de neck?

andere vraag:
er zijn zo fokking veel goeie tele pickups te kopen, welke pickups zouden zeker gecheckt moeten worden voor een speler die van clean naar vintage rock (van stones tot zep) wil gaan..? de brugpickup die ik in gedachten heb mag zeker schreeuwen, maar liever geen icepick...

tnx

B_2_the_a
7 maart 2007, 15:28
stones is telecaster met humbucker bij de nek
zep is les paul met humbuckers


2 humbuckers dan maar?

Tristan
7 maart 2007, 15:36
Dat is niet helemaal waar, ik denk dat Keith Richards veel meer op het brugelement speelt en dat is een single coil, bovendien is het welbekend dat Jimmy Page voor opnames vaak de combinatie Les Paul + Telecaster gebruikte en ik denk dat je met een Telecaster ook zijn sound wel kan benaderen, mits je de juiste amp hebt natuurlijk...
De beste pickups die ik tot nu toe gehoord heb zijn de Fender Customshop Relic NoCaster pickups, Lollar Tweeds schijnen ook heel erg goed te zijn...
Voor iets minder geld kan je ook de Vintage Tele set van Fender kopen, die zijn ook behoorlijk okee, maar hebben wel net iets minder ballen en rocken net iets minder dan de Customshops...

jimihattricks
7 maart 2007, 15:47
stones is telecaster met humbucker bij de nek
zep is les paul met humbuckers


2 humbuckers dan maar?

ik heb al een 2 humbucker gitaar (les paul), verder heb ik nog een strat met humbucker in de brug.. een strat met 3 single-coils is in aanbouw..

ik vind de tele brug-sound erg lekker, maar vooral de combinatie met een humbucker in de neck lijkt mij heel aardig (vooral voor cleane stukken of om het scherpe randje eraf te halen)..

@ tristan: tnx!

Tristan
7 maart 2007, 16:17
Graag gedaan... :D
Overigens klinkt het halspickup van een Tele helemaal niet dun of modderig hoor, is juist een heel mooi element i.m.o, erg geschikt voor warme cleane en Jazzy stukjes en het tussenstandje is dan weer te gek voor meer punchy clean, tokkeltjes e.d.
Vooral het halselement van de Relic NoCaster set klinkt heel mooi vol en breed, maar een humbucker kan ook mooi zijn natuurlijk...
Daarnaast zou ik zelf wel een Tele nemen met een lekker resonerende (Swamp)Ash body en een stevige maple hals, bovendien draagt de oude driezadelige brug ook bij aan de echte Tele sound, klinkt bijvoorbeeld heel anders dan zo'n modernere American series brug...

jimihattricks
8 maart 2007, 09:25
Overigens klinkt het halspickup van een Tele helemaal niet dun of modderig hoor, is juist een heel mooi element i.m.o, erg geschikt voor warme cleane en Jazzy stukjes en het tussenstandje is dan weer te gek voor meer punchy clean, tokkeltjes e.d.
+1 het tussenstandje op tele's met twee single-coils bevalt mij ook heel goed, heb laatst op een highway tele gespeeld en dat klonk heel lekker, maar...


Vooral het halselement van de Relic NoCaster set klinkt heel mooi vol en breed, maar een humbucker kan ook mooi zijn natuurlijk...
...de extra warmte van de humbucker maakt de gitaar iets veelzijdiger in mijn oren, kwestie van smaak ook natuurlijk


Daarnaast zou ik zelf wel een Tele nemen met een lekker resonerende (Swamp)Ash body en een stevige maple hals, bovendien draagt de oude driezadelige brug ook bij aan de echte Tele sound, klinkt bijvoorbeeld heel anders dan zo'n modernere American series brug...
+1 over die brug, vooral het materiaal waar de zadeltjes van gemaakt zijn is dan essentieel. Ik heb deze brug in gedachten (beter intoneerbaar):
http://www.wdmusic.com/images_products/wilkinson_tele_bridge_chrome_b24848.jpg
+1 over de hals > het wordt wsl dan ook een maple hals

Ben er nog niet uit of het een swamp ash of een alder body wordt, beiden hebben hun voor- en nadelen namelijk, even kijken...

Tristan
8 maart 2007, 12:44
Elzen heeft ook wel wat, maar check bijvoorbeeld eens zo'n American Series Tele, die klinken meer als een Strat dan als een Tele, ik heb geen idee of dat alleen aan de brug ligt of dat ook aan het gebruikte elzenhout ligt, de kwaliteit van het Elzenhout verschilt nogal heb ik het idee...
Voor Strats heeft de combinatie Elzen + Maple in ieder geval de meeste punch en ballen, klinkt het meest direct in mijn oren, Essen + Maple is iets opener en vloeiender, maar bij Tele's is dat toch wel mijn favoriete combinatie, accentueert mooi het extra hoog en laag van de Tele dat er t.o.v. een Strat inzit...
Ik denk dat het wel belangrijk is dat er een flinke Maple hals op zit, dus niet zo'n dun dingetje als op de American Series Tele, dat klinkt echt heel anders...
De brug waar je het over hebt ken ik niet, als ik het goed zie is het een Wilkinson, met de tremolo's heb ik goede ervaringen, die dingen klinken vaak erg goed, Tonepros maakt als het goed is ook beter intoneerbare zadeltjes als replacement voor de originele Fender brug, daar zou je ook eens naar kunnen kijken...
Als je voor een humbucker gaat dan zou ik voor een redelijk low output en open klinkend PAF achtig element gaan...
Ook leuk is het om een 4 way switch te installeren dan heb je bijvoorbeeld de volgende combi's (kan ook met enkelspoeler):
hals element
hals en brug in serie
hals en brug parallel
brug element
Oh ja, als je de humbucker splittable wil hebben dan moet je er wel een met 4 conductor wiring hebben, is wel een klein nadeel want dat schijnt toch net iets anders te klinken dan een PAF achtige met vintage 2 conductor wiring...

drap
8 maart 2007, 14:29
---
even een topic bumpen
---

iemand hier ervaring met het broadcaster-setje voor tele's van kinman? en dan met name de brugpickup? hoe zou deze het doen met een humbucker in de neck?

andere vraag:
er zijn zo fokking veel goeie tele pickups te kopen, welke pickups zouden zeker gecheckt moeten worden voor een speler die van clean naar vintage rock (van stones tot zep) wil gaan..? de brugpickup die ik in gedachten heb mag zeker schreeuwen, maar liever geen icepick...

tnx

Ik heb zelf de Bare Knuckles 'Brown Sugar' elementen in m'n tele zitten. Ik vind ze persoonlijk echt geweldig. Heerlijke cleane sound met behoorlijk wat punch en met gain echt behoorlijk vet. Ik heb hier destijds wat sampeltjes gepost en er waren een aantal die vroegen of dit nou humbuckers waren bij de stukjes met meer gain.