PDA

View Full Version : nieuwe gitaar



Orpheo
30 december 2006, 15:46
Sinds de 7 snaar anderson van michael AE had ik gas voor een 7 snaar. Maar de meesten vind ik niet mooi, en de 7snaar gitaren met vaste brug zijn vaak el cheapo, of lelijk. Ik vond de flying V al mooi, en zocht, vrijblijvend een 7 snaar V.


EN NU HEB IK 'M!! vanmiddag op gehaald. even in een uurtje heen en terug. met case. 350 euro. top toch?

ik heb nog niet op hoog volume kunnen spelen, huisgenoten hebben migraine. maar als gitaar-voor-erbij is t ideaal.

foto's komen zo ;)

almarvk
30 december 2006, 15:47
Tempo met die foto's!

En geen Gibson dit keer?? ;)

Orpheo
30 december 2006, 15:56
Tempo met die foto's!

En geen Gibson dit keer?? ;)

als gibson een 7 snar V uit had gebracht voro een schappelijke prijs was t n gibson geworden ;) maar in 2007 gaan er NOG raardere dingen gebeuren dan dat ik een epi koop.

grayfink
30 december 2006, 16:03
in 2007 gaan er NOG raardere dingen gebeuren dan dat ik een epi koop.

Een Fender?
Vriendin zwanger?...:eek:

Orpheo
30 december 2006, 16:05
Een Fender?
Vriendin zwanger?...:eek:


EEEEEN fender???? maak er even snel 4 van, wil je? (en 2 gretsches).


t zit zo: ik heb geen zin meer om naar gitaarzaken te lopen als ik een gitaar wil bespelen. dus koop ik ze lekker.

Orpheo
30 december 2006, 16:07
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01162.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01163.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01164.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01165.jpg

Orpheo
30 december 2006, 16:08
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01166.jpg

grayfink
30 december 2006, 16:12
Mooi ding!

Orpheo
30 december 2006, 16:32
2 dingen die NIET fijn zijn aan deze gitaar:

1: er zit een brom in die NIEt eruit gaat als de pots dicht zijn, maar wel als ik de snaren aanraak.

2: de volumepot van brug zit verder van volumepot van de hals. klopt niet.


punt 2 is nu net verholpen. punt 1 ga ik nu oplossen.

interessander
30 december 2006, 16:49
Lomp ding en wel zo handig, een 7 snaar waar je echt overal bij kan. Ik had het wel mooier gevonden als epiphone de vroegere rondere kop had gebruikt i.p.v. deze spitse.

Orpheo
30 december 2006, 16:51
Lomp ding en wel zo handig, een 7 snaar waar je echt overal bij kan. Ik had het wel mooier gevonden als epiphone de vroegere rondere kop had gebruikt i.p.v. deze spitse.

oh ik vind die spitse kop juist prachtig!

interessander
30 december 2006, 16:54
Je zegt dat 7 snarigen vaak el cheapo of lelijk zijn, maar is deze V dan beter dan de goedkoopste RG7 bijvoorbeeld?

zjanke
30 december 2006, 17:05
2 dingen die NIET fijn zijn aan deze gitaar:

1: er zit een brom in die NIEt eruit gaat als de pots dicht zijn, maar wel als ik de snaren aanraak.

2: de volumepot van brug zit verder van volumepot van de hals. klopt niet.


punt 2 is nu net verholpen. punt 1 ga ik nu oplossen.

punt 1 is je massa naar de brug. effe draadje vastmaken of een nieuw draadje ertussen leggen.

Orpheo
30 december 2006, 17:10
punt 1 is je massa naar de brug. effe draadje vastmaken of een nieuw draadje ertussen leggen.


gedaan. maar dat helpt maar een beetje. er zit een RUIS in die niet weggaat, mar wel weg is als ik mijn hand op de brug leg. ook al is volumepot dicht.

Orpheo
30 december 2006, 17:13
Je zegt dat 7 snarigen vaak el cheapo of lelijk zijn, maar is deze V dan beter dan de goedkoopste RG7 bijvoorbeeld?

ik kan me herinneren dat de goedkoopste 7 snaar echt bagger was, maar als t die 1570 is, die is goed te doen. maar die vind ik weer lelijk, en tis ibanez, en karakterloos,

interessander
30 december 2006, 17:16
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de ibanez 7 snarigen, afgezien van een oude universe dan. Ik heb de epiphone 7 snaar een keer in de handen gehad en die vond ik niet erg overtuigend. Wat mijn vraag eigenlijk is: je krijgt GAS door de anderson wat een redelijk duur gitaartje is en dan koopje een budget 7 string, dan ben je toch niet van je GAS af?

Orpheo
30 december 2006, 17:33
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de ibanez 7 snarigen, afgezien van een oude universe dan. Ik heb de epiphone 7 snaar een keer in de handen gehad en die vond ik niet erg overtuigend. Wat mijn vraag eigenlijk is: je krijgt GAS door de anderson wat een redelijk duur gitaartje is en dan koopje een budget 7 string, dan ben je toch niet van je GAS af?

toch wel :) omdat de gitaar voldoet aan wat ik wil: een goedkope, bang for the buck, 7 snaar zijn. tis n gitaar voor ernaast. mijn mainaxe is de lespaul die naast me staat. en deze gitaar slaagt 100% in wat ie doen moet: sidekick zijn met 7 snaren.

Danny Drug
30 december 2006, 17:42
leuk ding hoor..

V's zijn vet...

7-snarige niet :P

robert-gitarist
30 december 2006, 17:43
Leuke plank Orph!Ik heb die Epiphone ook eens getest enne leuk dingetje!Fijne hals(niet zn luciferding als Ibanez,alleen daarom zal ik al voor die Epiphone gaan ipv Ibanez :D ) Geloof dat het een limited edition is als ik me niet vegis.Leuk hoor,veel plezier ermee!

robert-gitarist
30 december 2006, 17:44
7-snarige niet :P

Hehehe moet je eens horen hoe vet dat klinkt,zn 7de snaar met een goeie gain ;)

interessander
30 december 2006, 17:49
Dat klinkt net zo vet als een 6 snaar met dezelfde snaardikte ;)

Squier4ever
30 december 2006, 17:52
Dat klinkt net zo vet als een 6 snaar met dezelfde snaardikte
ten eerste heb je met een 7 snaar een extra bassnaar, die dus in B is gestemd. als je een 6 snaar in B wilt stemmen moet je en dikke snare gebruiken en je boet in aan veelzijdigheid omdat je geen hoge E meer hebt...

interessander
30 december 2006, 18:00
Toch vind ik mijn 6 snarige in B gestemd (013-064) fijner spelen dan een 7 snaar, het gebrek aan veelzijdigheid neem ik als slaggitarist op de koop toe.

Orpheo
30 december 2006, 18:03
Toch vind ik mijn 6 snarige in B gestemd (013-064) fijner spelen dan een 7 snaar, het gebrek aan veelzijdigheid neem ik als slaggitarist op de koop toe.

tis even wennen. voroal op de V. als ik zit moet ik constant dat ding tegenhouden, dat ie niet van mn been glijdt. ik moet even een strap kopen van de week. maar hij speelt wel HEEL lekker. de pickups zijn ook niet zo heel slecht trouwens. ik heb natuurlijk beter, maar voor backup is t echt niet verkeerd.

Squier4ever
30 december 2006, 18:03
dat is persoonlijk natuurlijk...
geef mij maar gewoon een 6-snaar met 0.11-0.56 in E of Eb gestemd, afhankeljk van de situatie....

De Beer
30 december 2006, 18:04
Het is een erg relaxde gitaar, natuurlijk is er aan verschillende kanten aan gebudgeteerd. Thats Epiphone for ya!

Ik had niet het plan om er afstand van te doen, wel aan gedacht.
Maar na dat ik een rg 1527 heb aangeschaft stond ze eigenlijk niets te doen.
En als er dan iemnd specefiek naar zoekt......ach!
Er is iemand blij en ik heb weer een wat opvulling in m'n portomonaie.

succes ermee! Ik zal haar mischien nog zelfs gaan missen.

Wimvdb
30 december 2006, 18:22
er stond op marktplaats nogthans een ubervette LP 7 snaar te koop ( oude advertentie )

Orpheo
30 december 2006, 18:25
er stond op marktplaats nogthans een ubervette LP 7 snaar te koop ( oude advertentie )

ja, maar ik vind 7 snaar LP's on-ge-loof-lijk lelijk :)

Danny Drug
30 december 2006, 18:35
Hehehe moet je eens horen hoe vet dat klinkt,zn 7de snaar met een goeie gain ;)

oh dat weet ik wel hoor... maar toch.. ze kunnen me niet intresseren

Luke-wannabe
30 december 2006, 18:39
Cool Orph! Vette sjit!

strat58
30 december 2006, 18:40
Sinds de 7 snaar anderson van michael AE had ik gas voor een 7 snaar. Maar de meesten vind ik niet mooi, en de 7snaar gitaren met vaste brug zijn vaak el cheapo, of lelijk. Ik vond de flying V al mooi, en zocht, vrijblijvend een 7 snaar V.


EN NU HEB IK 'M!! vanmiddag op gehaald. even in een uurtje heen en terug. met case. 350 euro. top toch?

ik heb nog niet op hoog volume kunnen spelen, huisgenoten hebben migraine. maar als gitaar-voor-erbij is t ideaal.

foto's komen zo ;)

Hoi geweldig een Flying V een te gek ontwerp wat al weer uit de jaren 50 stamt samen met de Firebird en Explorer de leukste modelen van Gibson.
Gefeliciteerd met de V.
Peace Strat58

robostrat
30 december 2006, 18:41
wooow, wat een axe hee!

pfffff ik heb al moeite genoeg met 6 snaren ;)

Orpheo
30 december 2006, 18:53
de strapknoppen zitten btw raar. de een zit in de v zelf, en de ander op de zijkant, tegen de hals aan.

hoe kan t beter? hi jis zo namelijk nogal instabiel. ik heb al een leren band hiervoor, maar t is nog niet echt ok.

strat58
30 december 2006, 19:01
de strapknoppen zitten btw raar. de een zit in de v zelf, en de ander op de zijkant, tegen de hals aan.

hoe kan t beter? hi jis zo namelijk nogal instabiel. ik heb al een leren band hiervoor, maar t is nog niet echt ok.

Hoi ik zou ze gewoon zetten waar ze bij een 6 snarige V zitten 1 op de bovenste punt en 1 achterop bij de hals verbinding want dan hangt hij in evenwicht.
Peace Strat58

Danny Drug
30 december 2006, 19:23
de strapknoppen zitten btw raar. de een zit in de v zelf, en de ander op de zijkant, tegen de hals aan.

hoe kan t beter? hi jis zo namelijk nogal instabiel. ik heb al een leren band hiervoor, maar t is nog niet echt ok.

zo zitten ze ook bij explorers.. is ff wennen ja.. hele brede band.. maar ja. dat moet met het gewicht van explorers bij automatisch

De Beer
30 december 2006, 19:38
Deze is van Korina en erg ligt. De mahonie hals/kop maakt hem top zwaar, een leren strap werkt al beter.

Ik hoor wel eens dat mensen topzware gitaren in de elec. cavity verzwaren met lood(goud mag natuurlijk ook), oid.

Het went, als je hem bij de hals vast houd heb je er nauwelijks last van, als je hem loslaat wel...iets.

Orpheo
30 december 2006, 20:53
ik heb 'm nu gezet bij de hals. uhm. daar waar ie ook zit bij een sg. hoppa! balansprobleem is weg. ik=blij!

Orpheo
30 december 2006, 20:54
zo zitten ze ook bij explorers.. is ff wennen ja.. hele brede band.. maar ja. dat moet met het gewicht van explorers bij automatisch

ghehe explorers zijn vliegenmeppers vergeleken bij les pauls ;)

Billy the Kid
31 december 2006, 11:01
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01162.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01163.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01164.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/DSC01165.jpg


Bovenstaande deur en dorpel kunnen wel een verfje gebruiken Orpheo!
Heftige gitaar!

Danny Drug
31 december 2006, 11:08
ghehe explorers zijn vliegenmeppers vergeleken bij les pauls ;)

misschien.. maar het gewicht van een explorer zit niet zo centraal als bij een les paul...

mijn explorer is wel zwaarder dan mij epi les paul :P

Orpheo
31 december 2006, 12:13
misschien.. maar het gewicht van een explorer zit niet zo centraal als bij een les paul...

mijn explorer is wel zwaarder dan mij epi les paul :P

:P mijn les paul weegt tegen de 7 kilo... (mijn natural custom)