PDA

View Full Version : lak vraagje



thijser
30 december 2006, 15:36
Ik zat een beetje te kijkennaar lak voorm 'n gitaar. Ik wil de body een transparante lak laag geven. Ik heb hier een pot Glitsa op acryl basis staan, zou dat iets zijn?

DarknessAwaits
31 december 2006, 15:34
Kan volgens mij wel, maar ik ben echt géén expert in lakken. Ff wachten op de kenners dus.

G.G.
31 december 2006, 16:00
eb het op mijn houten trap zitten. Droogt lekker snel en is zeer sterk (vandaar dat het op de houten trap zit) zal ongetwijfeld prima werken op een gitaar.

Renoud
31 december 2006, 17:49
Ik grijp even in.

Ik ben ook geen lak expert, maar ik heb mij laten vertellen dat die glita acryllak nogal vervelend kan reageren op b.v. (vette) vingers. Je krijgt op den duur vlekken door de chemische reactie.

Je kan beter voor een lak op basis van polyurethaan gaan, of nitro-cellulose natuurlijk.

wietse
31 december 2006, 18:26
Ik grijp even in.

Ik ben ook geen lak expert, maar ik heb mij laten vertellen dat die glita acryllak nogal vervelend kan reageren op b.v. (vette) vingers. Je krijgt op den duur vlekken door de chemische reactie.

Je kan beter voor een lak op basis van polyurethaan gaan, of nitro-cellulose natuurlijk.

dat is nieuw voor mij, auto's hebben er toch ook geen last van ?
en dat is allemaal acryl (waterbasis) tegenwoordig, ik heb meerdere gitaren met autolak gespoten en nergens last van, gewoon goed in de was zetten.
polylak is het mooist natuurlijk, maar ook stukken duurder en nitro lak is erg giftig dus goede beschermmiddelen vereist bij het aanbrengen daarvan.

Renoud
31 december 2006, 18:48
dat is nieuw voor mij, auto's hebben er toch ook geen last van ?
en dat is allemaal acryl (waterbasis) tegenwoordig, ik heb meerdere gitaren met autolak gespoten en nergens last van, gewoon goed in de was zetten.
polylak is het mooist natuurlijk, maar ook stukken duurder en nitro lak is erg giftig dus goede beschermmiddelen vereist bij het aanbrengen daarvan.
Ik kan het zelf ook niet bevestigen of ontkennen.. De dame had het op een hardhouten tafel gelakt, en zelfs haar krant bleef er aan plakken.. Nu kan het zijn dat het hier specifiek over die glitsa lak had (lichtgroene pot).

Polylak heb je ook weer in alle soorten en maten, ik had een potje van t merk atis. In prijs maakte het niets uit met die glitsa