PDA

View Full Version : GFS vintage '59 paf (neck en bridge)



larsje
30 december 2006, 13:51
hi lang zitten twijfelen over het upgraden van mijn epi les paul plus (honeyburst) met nieuwe pu's. wilde er niet teveel geld aan spenderen en kwam via seymours, naar ...., naar... via gitaarnet op GFS uit. Heeft iemand ervaring met bovenstaande pu's????

Goldeneye
5 januari 2007, 00:52
hi lang zitten twijfelen over het upgraden van mijn epi les paul plus (honeyburst) met nieuwe pu's. wilde er niet teveel geld aan spenderen en kwam via seymours, naar ...., naar... via gitaarnet op GFS uit. Heeft iemand ervaring met bovenstaande pu's????

Neen. Geen ervaring met deze pu's. De 59' Duncan schijnt enorm goed te zijn, met name in LP-modellen. Enorm betrouwbaare pickup, vintage gericht. Benaderd het klassieke LP geluid. Uitermate geschikt voor in de hals.

Voor in de brug is een Duncan JB wel erg gewaagd, aangezien deze teveel een 'eigen' toon heeft: scherp, scheller en wat meer hoog. In dit geval lijken 2 Duncan '59 humbuckers een perfecte optie of een Duncan 59' in de hals en een Pearly Gates in de brug.

:gitarist:

Orpheo
5 januari 2007, 00:58
Neen. Geen ervaring met deze pu's. De 59' Duncan schijnt enorm goed te zijn, met name in LP-modellen. Enorm betrouwbaare pickup, vintage gericht. Benaderd het klassieke LP geluid. Uitermate geschikt voor in de hals.

Voor in de brug is een Duncan JB wel erg gewaagd, aangezien deze teveel een 'eigen' toon heeft: scherp, scheller en wat meer hoog. In dit geval lijken 2 Duncan '59 humbuckers een perfecte optie of een Duncan 59' in de hals en een Pearly Gates in de brug.

:gitarist:

de JB in een les paul-brug is juist perfect. lekker scheurend, dik, goeie pinches, knallende mids. tis tussen modern en vintage in.

ik zou echter gaan voor 2 air nortons in een les paul. vintage vibe, maar toch modern genoeg voor zeg, megadeth of metallica. ook strak genoeg trouwens. en vintage-y genoeg voor lekker bluesen ofzo.

maar als je echt geld over hebt, doe jezelf, je spel, je techniek, en vooral je oren een lol, en koop een setje nailbombers van bareknuckle pickups. das de air norton, maar dan echt veeeeeel beter, opener, iets helderder, toch warm, met een tone, alsof een engel in je oor staat te piesen.

Fumi SG
5 januari 2007, 01:47
.. alsof een engel in je oor staat te piesen.

Klinkt als??:o

GFS is zeker bang for the buck en zal zeer waarschijnlijk ook een aardige upgrade zijn ten opzichte van je huidige elementen. Maar sound blijft subjectief he, wat de een mooi vind moet de ander niks van hebben.

G.G.
5 januari 2007, 06:40
Volgens mij heeft Minda die GFS pups in zijn prs achtige gitaar zitten, stuur hem eens een pm-metje

Squier4ever
5 januari 2007, 12:04
ik heb zowel een GFS (hot PAF, neck) als een SD (Pearly gates, brug) in mijn les paul zitten en ze vullen elkaar heel goed aan.

ik denk dat je met die '59 ook wel goed zit, klinkt allicht beter dan je stock pups, want die epi pups zijn IMO echt zwaar klote

frekie
5 januari 2007, 13:39
Ik heb GFS crunchy Pafs in een RW RE125 Lp gehad. Lekkere vintage paf sound, romig midden vooral. Geen gainmonsters. Als het meer mag kosten: Sd Jazz bij de nek en JB bij de brug. Kijk eens op www.thomann.de voor aanbiedingen.

Goldeneye
5 januari 2007, 17:43
Duncan Ruled!
Bare Knuckle is voor elite.

LostHighway
5 januari 2007, 19:23
alsof een engel in je oor staat te piesen.
Klinkt als??:o
"Tsssssssss", beetje zoals ruis :mrgreen: