PDA

View Full Version : Korte review MXR Overdrive



robert-gitarist
30 december 2006, 12:23
Beste luitjes :D
Tijd lang hier niet geweest eigelijk(druk druk druk en nog een druk).Ook een tijdje even geen gitaar gespeeld maar goed lig nu mooi op schema dus we kunnen weer aan de gang.Ik had een paar maand terug een buizentop gekocht en zocht eigelijk een mooi pedaal er voor.Nou had ik al keer de Carl Martin plexitone uitgetest en die was echt vet.Die moet ik absoluut nog keer halen.Nou staat er al een tijdje weer op de MXR site dat ze een nieuwe overdrive uit gaan brengen van de MXR Custom shop,die naar de naam MXR GT/OD mag luisteren.Afgelopen donderdag kwam ik hem tegen in de winkel.Uiteraad moest ik hem uitproberen en echt een zeer relaxt dingetje.Zeker eens de moeite waard om hem te testen.Het is een overdrive maar vrij breed inzetbaar.Hij doet het prima als tube screamer maar ook idiaal voor een randje drive.Behoorlijk wat gain heeft ie trouwens voor een overdrive,zo kun je met alle gain en wat spelen met de tone knop redelijk in de buurd komen van een fuzz.Binnekort ga ik het ding kopen.Hij kost 125 euro.Dr zit een Level,tone en gain op.Ik heb het pedaal uitgetest op een Epiphone Zakk Wylde LP en een Koch buizencombo(type weet ik zo niet meer).Mooie combi bij mekaar :D

Edit* voor de aardigheid ff een foto
http://web2.moridaira.com/dunlop/GT-OD.jpg

Foto ff van google geplukt.

Fumi SG
30 december 2006, 13:59
MXR maakt zeker mooie pedalen. Maar wat houdt dat Custom shop nou in?

robert-gitarist
30 december 2006, 14:19
Fumi,ik heb werkelijkwaar echt geen idee.Maar inderdaad,mxr maakt zeker goeie pedalen.Meteen ff de chorus en blue box getest van hun.Mooi spul allemaal :D Die 10band eq. van MXR is ook wel gaaf ding.Leuk,zodra je het het ding aantrapt beginnen al die knopjes van de scheufjes te branden :D disco!

jimihattricks
30 december 2006, 16:50
mxr maakt zeker toffe dingen, en die layout is ook om van te smullen!

ik heb laatst dit speeltje in huis gehaald en ben er heel erg tevreden mee :)

http://img404.imageshack.us/img404/476/mxrevhphase90wx8.jpg

robert-gitarist
30 december 2006, 17:38
Die phaser heb ik gister ook nog even getest.Maar ik vind hem te duur.Ik ga niet 50 euro meer betalen voor die kleurtjes en een extra knopje ;) Maar goed is hij wel ja.Ik heb de gewone phase90 en ben ik nog steeds erg gecharmeerd van.Binnekort eens de R28 mod uitvoeren.

jimihattricks
2 januari 2007, 17:39
je betaalt niet alleen voor de finish en het extra knopje hoor..

er staat ook evh op en hij heeft een blauwe led :seriousf:

robert-gitarist
2 januari 2007, 18:31
er staat evh op :seriousf:

Dat is het zeker ;) maare zodra dat er op staat klinkt het meteen 10x beter :D

Oh enne om ontopic te gaan: ik heb de Overdrive vanmiddag gekocht :D

Cris
3 januari 2007, 19:06
En nog steeds tevreden mee?