PDA

View Full Version : vraag! Ezdrummer/DFHx in Fruity Loops..



stebru
30 december 2006, 11:55
Beste mensen, ik ben sinds kort bezig met drums programmeren (voor gitaaropnames), met Ezdrummer en als sequencer gebruik ik Fruity Loops.
Ezdrummer, en de DFH expansion hebben een hele vracht zeer aangename grooves en fills voorgeprogrammeerd. Erg handig om die te 'drag en droppen' in fruity loops (zo gepiept). Maarrrr, ik wil die fills en grooves als aanvulling gebruiken op mijn EIGEN geprogrammeerde drums.
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het mogelijk om in Fruity Loops bijvoorbeeld een kick of snare te laden (van EZdrummer) en die dan per pattern te programmeren? (met die losse blokjes (per tel)... Ik wil hiervoor graag dezelfde drumgeluiden gebruiken, als die in de voorgeprogrammeerde grooves en fills in Ezdrummer/DFH.
Alle tips/adviezen en ervaringen welkom!

Ik hoop dat ik het een beetje helder uiteen heb kunnen zetten, en dat iemand me hiermee verder kan helpen!!

Alvast bedankt, groet St. :)

Ic3gl0vE
31 december 2006, 00:40
ik gebruik fruity niet, maar kun je een drummap maken in dat programma?
Zo ja, maak dan een drummap die je handig vindt voor ezx/dfh. Je kunt de voorgeprogrammeerde ezx/dfh grooves naar je track slepen en ze vervolgens aanpassen. Je kunt uiteraard ook gewoon drums programmeren zonder de grooves uit ezx/dfh te gebruiken. Hiervoor moet je in ieder geval een midi kanaal maken met ezx/dfh als output

peeke001
31 december 2006, 03:07
Hoi Stebru,

Ik ben een noob op het gebied, dus ik hoop dat je er iets aan hebt.
(waarschijnlijk niet veel)

Als je bijvoorbeeld je snare als wave kunt opslaan kun je hem zo in FL
laden, op het linkse vakje met vb snare in gaan staan, rechtermuisklik
en dan load sample.

Je kan voor DFH in te laden, vanboven op channels gaan staan,
add one, dan DFH kiezen en in DFH bijvoorbeeld een multi laden.
Daar raak ik zelf het spoor kwijt, ik kan dan vb een midi laten
spelen met de geluiden van DFH maar een snare veranderd dan bijvoorbeeld
in een cymbaal en zo.

Moeilijke toestanden, succes,

greetings, Peeke001

stebru
31 december 2006, 13:11
thanks gasten! ik ben er inmiddels al min of meer uit. ik laad ezdrummer gewoon in een channel (channel --> add one --> ezdrummer). Dan sleep ik een pattern uit ezdrummer / dfh erin, die vrij dicht in de buurt komt bij mijn eigen idee. Vervolgens ga ik in het channel naar de pianoroll en dan programmeer ik de drums naar eigen wens. Op die manier kan ik ook nog gebruik maken van de humanizer functie van ezdrummer.

Maar iig hardstikke bedankt voor jullie reacties! misschien dat er meer mensen zijn die er nog wat aan kunnen hebben ;)

lata, st.

Ic3gl0vE
4 januari 2007, 00:36
Dat is ook wat ik bedoelde :)

Je hoeft trouwens niet eerst een voorgeprogrammeerde groove te laden om van de humanizer gebruik te kunnen maken. Het enige dat je hoeft te doen om de humanizer te kunnen gebruiken, is 'm aanklikken in de vst. Hij werkt dan ook op je compleet zelf geprogrammeerde grooves.