PDA

View Full Version : Een nieuw Toxic Grind Machine nummer... POD XT, DFHS.



bobby
30 december 2006, 03:44
Veel wordt nog vervangen, het is dan ook een ruwe mix nog... maar het idee is opgeslagen...

Schiet maar raak:


http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=283678

Hij heet "Signal Seven".


Twee sporen POD XT, reason voor bas, drums zijn toontrack's DFHS, en de rest is gedaan met redelijk veel synth plugins.

Graag je mening over het nummer, geluid, wat dan ook... laat maar horen! ;)

peeke001
30 december 2006, 11:08
Ik vind het supervet!!!

-=JEROEN=-
30 december 2006, 11:52
ik ben blij dat er geen zang bij zit, kan ik die er lekker zelf bij verzinnen

ik hoor een mix van klassieke zangeressen met een kruising van de oude metallica zang en die gozer van system of a down

klinkt fantasties in mijn hoofd, hahaha

trouwens, arme drummer die dit moet (gaan) drummen

ik vind die snelle eentonige bassdrums een beetje over the top, wordt snel saai, maar dat is mijn smaak, ben ook eigenlijk helemaal geen fan van dit genre, maar jouw/jullie nummers spreken me wel heel erg aan, ik kan hier lekker bij weg dromen

vooral de stukken waar de metal gemixt wordt met de synths vind ik heerlijk

vertel eens wat meer, is dit een solo project, zijn jullie een band, welke bezetting, enz?

glennshred
30 december 2006, 12:39
Ben al ettelijke malen komen kijken naar je soundclick wanneer
er een nieuw nummer zou verschijnen, elke keer verras je me..
Het nummer: lekker rustig int begin en dan barst de hell los
machtige gitaarsound, vette drums.. bass!
Klinkt hier als een proffesionele soundproduktie op mn
hifisysteem :)

jw009
30 december 2006, 17:18
FAKKING GRUWELIJK !!!! Echt heel lekker hoor. Klinkt ook zeer professioneel. Wat voor plugins heb je allemaal gebruikt?

X-Rated
30 december 2006, 18:14
Eens te meer kudo's aan Bobby hoor :) Lekker nummertje weer :D

Die gaan we vanavond tijdens een biertje in de oefenruimte helemaal grijs draaien :D

Ik - "Hey jongens! Nieuw nummer van TGM!"
Zij - "Jeuj, die gaan we helemaal grijs draaien :D!"

Zo kun je je een beetje voorstellen hoe je wordt ontvangen door mijn medemuzieknoobs...

mdb
30 december 2006, 18:51
JESUS, black / metal is normaal nooit mijn ding maar dit is echt mega hard man!

jw009
30 december 2006, 19:14
JESUS, black / metal is normaal nooit mijn ding maar dit is echt mega hard man. Met welk programma heb je die drums gemaakt? (Ik snapte niet wat je bedoelde met toontrack's DFHS..)

Drumkit from hell superior

Azrael
30 december 2006, 19:40
Gaaf man! Dit vind ik serieus zwaar goed klinken. Gave productie ook......die synth intro is onwijs. Die opbouw naar het metal nummer is super en blaast mijn kamer omver hier om hoog volume! GEWELDIG! Enige smaak puntje (smaak echt) is dat ik meer synth zo willen horen omdat het geweldig samen met die metal gitaar past.

Vertel eens wat over je gitaren en pickups? Solo projectje?

meul
31 december 2006, 12:15
Hey,

goede productie voor dit genre muziek, Op mijn speakers mooi stereobeeld, slim laag. ambiant intro werkt heel effectief naar de knal toe. tof gedaan.

bobby
31 december 2006, 18:10
Bedankt voor de reacties en feedback!

Hier is de patch voor diegenen die een POD XT hebben:

http://www.sendspace.com/file/ikgjtw


En hier zijn de settings in nuendo:

http://i45.photobucket.com/albums/f74/Bobby7777/S7guitarsettings.jpg

Azrael, ik gebruik een gibson explorer met EMG's... ik denk dat daar wel wat nieuwe batterijen in moeten, aangezien het geluid steeds wat korreliger lijkt te worden, maar goed...

Het is zometeen geen solo project meer... Tom van deadhead en Robin van the monolith deathcult gaan hun zang op deze nummers opnemen!

Ook ga ik kijken of ik een echte drummer kan strikken... niet prioriteit nummer 1 nu, dat zijn de gitaren... ik ga nadat de zang dan klaar is, kijken wat de opties zijn om met een echte amp op te nemen... de POD XT is gaaf, maar mist pressie en "oomph" als je begrijpt wat ik bedoel...

Maar goed, dat komt allemaal nog.

Azrael
31 december 2006, 18:33
Thanks alleen. Waarom heb je een sonic maximizer erop staan als processing toch op 0 staat? Zo uit mijn hoofd doet hij namelijk dan niks.

Reel Big Fish
31 december 2006, 18:52
Vet! Sommige stukken vind ik iets minder (zoals op 1:13 - 152):, maar zit kick in elkaar, vooral het begin zo met die dikke sound en dan die synth erdoorheen, lekker lekker!

bobby
31 december 2006, 19:46
Bedankt Reel big fish...

Azrael, al een heel klein tikje naar rechts en er is al meteen resultaat... kan wel aan mijn versie liggen, maar zodra ik hem alleen al aanzet, is er al meer sparkle.

Ik gebruik BBE heel lichtjes, anders zuigt dat alle mid uit de sound...

Azrael
31 december 2006, 21:03
Bedankt Reel big fish...

Azrael, al een heel klein tikje naar rechts en er is al meteen resultaat... kan wel aan mijn versie liggen, maar zodra ik hem alleen al aanzet, is er al meer sparkle.

Ik gebruik BBE heel lichtjes, anders zuigt dat alle mid uit de sound...

Aha , dat zou inderdaad kunnen. Misschien is dat bij mijn versie anders. Het klopt overgens de de BBE er mid uithaald. Je krijgt een beetje het smiley effect erdoor. Meer laag , meer hoog en het midden wordt gedempt. Vind het persoonlijk wel een prettig effect maar het hangt ervanaf waarvoor ik het gebruik. Met dance muziek bijvoorbeeld kan ik er flink mee klooien maar normale muziek moet wat subtieler.

mdb
1 januari 2007, 22:02
He bobby, je hebt pm!

krizz
1 januari 2007, 22:08
Damn wat een sound! Staat als een huis!

Maar (ik wil niet lastig zijn) maar je mix klinkt een tikkeltje overstuurd (zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85163&page=3&pp=10 en http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85163&page=4&pp=10 ). En inspectie van de MP3 toon idd oversturing, waarschijnlijk in de mix. Dus de aparte tracks zijn waarschijnlijk prima, maar bij de mix is alles bij elkaar opgeteld op sommige punten te hard.

Je zou bijv. alle sporen (evenveel) net wat zachter in de mix kunnen zetten, zodat de mix uiteindelijk niet overstuurd is.

The Mess
1 januari 2007, 22:39
Teringvet!

Dit soort shit verleid me altijd weer ontzettend veel om metal te gaan spelen, maar ik ben toch te verliefd op de rock 'n roll, vrees ik xD

Laat het weten als je nog meer hebt ;D