PDA

View Full Version : Tool - The Pot ----> effectje?



mvanroermund
30 december 2006, 03:11
Goeie......nacht!

Weet iemand welk effect Meneer Jones gebruikt na ongeveer een minuut (weet zo het exacte tijdstip niet). Klinkt bijna alsof ie daar de snaar snel op de toets drukt met zijn plectrum.

Of: speelt ie vals en is het met behulp van een effect gedaan? En zo ja, welke natuurlijk.

Alvast bedankt, groeten,
Martijn

Bl44t44p
30 december 2006, 14:50
Rond 1 minuut zijn eerst nog die twee vinger bends en op 1:04 zit een hele dikke pickslide. Ik denk dat je dat laatste bedoelt. Als je niet weet hoe dat moet zoek dan even want staat hier en daar wel uitgelegd.

Als je er verder niet uitkomt, check dan even de video van Adam Jones cover-koning "opiateofthemasses" ;) Hier: http://www.youtube.com/watch?v=vkQ6T230B8g

Bl44t44p
30 december 2006, 14:52
Oja die bends lopen trouwens over in feedback. En wat betreft die pickslide, in die video kun je behoorlijk goed zien waar je hem ongeveer moet plaatsen.

mvanroermund
30 december 2006, 22:35
Op 1 minuut 23 bedoel ik van dat filmpje (bedankt voor de link trouwens). Daar zit de Adam Jones cover koning mooi met de handen over elkaar. Weet je hoe DAT geluid gemaakt wordt?

Alvast bedankt weer!

Martijn

Bl44t44p
30 december 2006, 23:31
Ehw :D Goede vraag. Ik heb het Adam Jones geloof ik ook niet live zien doen... dus ehw.. studio effectje ;)

Geen flauw idee eerlijk gezegd.