PDA

View Full Version : 22 watt genoeg voor Paradiso!



fullorder
30 december 2006, 01:40
Afgelopen woensdag was het dan zo ver: Met Hasselhoff op de planken van de grote zaal van Paradiso. Met een foute glamrock act tijdens het Manifesto feestje van Joost van Bellen, om 3.00 s'ochtends voor een uitpuilende zaal :satisfie:
Vesterkergewijs had ik even niks anders ter beschikking dan mijn Deluxe Reverb, 22 buizenwattjes, schoon aan de haak. Te weinig voor Paradiso? Niet dus! Ok toegegeven, m'n DR stond op acht en er hing een extra 2x12" cabinetje aan met twee oude G12H's. Maar daarmee kon ik met gemak een bak herrie neerzetten om mezelf te horen en (via de PA ;)) het 1500-koppige (ofzoiets), dronken en gedrogeerde publiek te overstemmen. En men, wat een heeeerlijk geluid!! Wat klinkt zo'n bakkie zalig op 8, in een grote ruimte, zaaaaalig zeg ik je!

Zo, dat wilde even kwijt. ;)

Chris Winsemius
30 december 2006, 01:54
Vind ik ook! :D

Tof!

Met m'n ex DR replica (met H30, nu 'n nieuw baasje) kon ik qua bluesy-clean en daarboven, op 'n kratje bier (onder die amp, niet in m'n maag :) ) prima meekomen met 'n TwinRevreb met JBLs.

Hoop er binnenkort weer 1tje voor mezelf te bouwen.

andy
30 december 2006, 02:19
Ik heb er zelf ook ervaring mee. Klein buizenbakje in een grote zaal. Dat wil wel lekker pompen. :)

Eko
30 december 2006, 09:17
Precies! Dat is de reden waarom de meesten op dit soort versterkers blijven spelen. Een enkelkanaals buizenbak geeft een heerlijke oversturing op de eindbuizen bij hogere volumes. Dat is niet met stompboxes na te maken. Zodra het bakje ,,over z`n nek gaat,, vangt het mooie leven aan.

hoofd
30 december 2006, 11:30
Damn, Hasselhoff in Paradiso.. En dat heb ik gemist :o

Wel vet dat jullie daar speelde! Wanneer brengen jullie iets uit in de vorm van een cd of iets dergelijks?

jacky
30 december 2006, 11:46
Afgelopen woensdag was het dan zo ver: Met Hasselhoff op de planken van de grote zaal van Paradiso. Met een foute glamrock act tijdens het Manifesto feestje van Joost van Bellen, om 3.00 s'ochtends voor een uitpuilende zaal :satisfie:
Vesterkergewijs had ik even niks anders ter beschikking dan mijn Deluxe Reverb, 22 buizenwattjes, schoon aan de haak. Te weinig voor Paradiso? Niet dus! Ok toegegeven, m'n DR stond op acht en er hing een extra 2x12" cabinetje aan met twee oude G12H's. Maar daarmee kon ik met gemak een bak herrie neerzetten om mezelf te horen en (via de PA ;)) het 1500-koppige (ofzoiets), dronken en gedrogeerde publiek te overstemmen. En men, wat een heeeerlijk geluid!! Wat klinkt zo'n bakkie zalig op 8, in een grote ruimte, zaaaaalig zeg ik je!

Zo, dat wilde even kwijt. ;)
Zit even op je site te kijken en zie toch duidelijk een meisje met vingers in haar oren hoop dat dat niet van jouw heerlijke sound is HA HA HA

shredneck
30 december 2006, 21:21
Te gek man, ik wou dat ik dat ook wist toen ik destijds in Paradiso stond.
Zo'n twee jaar geleden stonden we in het voorprogramma van Snowpatrol in Paradiso, uitverkochte zaal, ik met mijn jcm800 en Bogner 4x12....dat gaat te hard eigenlijk, ik kon geen mooie balans krijgen en kort daarna ben ik overgestapt op een andere speakerkast. Ook dat was nog steeds te veel en te hard, daarna overgestapt op 2x12 combo's en daar van heb ik nu 3 verschillende die allen hun werk goed doen.
Ik ben zelf het meest tevreden over mijn ac30, die gaat ook hard, maar doet erg goed wat ik wil en in bijna elke zaal werkt dit ding wel.
Ik geloof je topictitel helemaal!!!!

Mitch
30 december 2006, 22:25
In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met een optreden op zo'n mooie locatie ! Je gezicht zal ongetwijfeld te klein zijn geweest voor je 'smile' :)

Dan even iets wat ik niet helemaal begrijp: stond je nou over de PA of niet ? Zo nee, dan snap ik dat niet echt voor zo'n zaal en zo ja, ga je dan schamen dat je zo weinig vertrouwen had in je amp :D

bluegate
30 december 2006, 22:40
Yep, lukt makkelijk.

Dacht vroeger altijd veel vermogen nodig te hebben, mijn versterkers waren
meestal rond de 100W.
Nu gebruik ik mijn Deluxe Reverb ReIssue en ik heb 'm nog nooit boven de
4 hoeven draaien.
Gewoon genoeg herrie om mezelf te kunnen horen en de PA zorgt voor de
rest.

fullorder
31 december 2006, 14:27
Damn, Hasselhoff in Paradiso.. En dat heb ik gemist :o

Wel vet dat jullie daar speelde! Wanneer brengen jullie iets uit in de vorm van een cd of iets dergelijks?

Zeker vetterdetet :satisfie:
album staat voorlopig voor het najaar van 2007 gepland. We hebben wel net wat verbeterde demo-versies klaar die niet te koop zijn maar wel binnenkort helemaal extragraties te downen op myspace ;)

fullorder
31 december 2006, 14:31
Te gek man, ik wou dat ik dat ook wist toen ik destijds in Paradiso stond.
Zo'n twee jaar geleden stonden we in het voorprogramma van Snowpatrol in Paradiso, uitverkochte zaal, ik met mijn jcm800 en Bogner 4x12....

Wel een ubergeil voorprogramma, bravo!

fullorder
31 december 2006, 14:36
In de eerste plaats van harte gefeliciteerd met een optreden op zo'n mooie locatie ! Je gezicht zal ongetwijfeld te klein zijn geweest voor je 'smile' :)

Dan even iets wat ik niet helemaal begrijp: stond je nou over de PA of niet ? Zo nee, dan snap ik dat niet echt voor zo'n zaal en zo ja, ga je dan schamen dat je zo weinig vertrouwen had in je amp :D

m'n gezicht is nog steeds te klein ;)

en ik stond uiteraard over de PA, zeker tijdens de soundcheck goed te horen en erg indrukwekkend om jezelf door de Paradiso te horen schallen. Had met m'n kleine lieve tele met z'n kleine lieve single coils niets te klagen over sustain :satisfie:

steph
31 december 2006, 15:06
Ik heb jarenlang op een vibrolux live gespeeld, en altijd voldoende volume gehad, dus nooit de volumeknop boven de 6, en dat is ongeveer ook iets van een 20 á 25 watt.
Als het harder moet staat er toch altijd een PA met monitoring, en het scheeld een hoop gesjouw!
Speel btw ook hoofdzakelijk op tele's, en die prikken overal doorheen.

future2future
31 december 2006, 15:07
Je hebt in principe ook niet meer nodig dan 20,30 watt, Het enige waarvoor je een hoger vermogen zou nemen is voor de headroom.

Btw ik heb mijn Mark IV nog nooit harder gehad dan 4

fullorder
31 december 2006, 21:04
Je hebt in principe ook niet meer nodig dan 20,30 watt, Het enige waarvoor je een hoger vermogen zou nemen is voor de headroom.

Btw ik heb mijn Mark IV nog nooit harder gehad dan 4

exactly, mocht het ooit nog eens lukken om grote festivals te doen, dan denk dat ik toch zeker nog wel een twin reverb ga regelen om de cleane funky partijtjes te kunnen spelen.

Soulpower
2 januari 2007, 07:36
nou vraag ik me ook af, ik heb ook een Mesa Studio 22 watter.. en fijn om dit te horen :p

Maarja dus ik vroeg me af.. hebben jullie ook backup amps? voor het geval dat je amp het begeeft ofzo? Ik heb wat dit betreft geen live ervaring...

En echt coowl als je jezelf nog hoort met een 22 watt amp :P

bluegate
2 januari 2007, 21:08
Ik heb als backup een H&K RedBox bij me.
Als de versterker uitvalt kan ik mijn pedalen aansluiten op de RedBox en
dan door naar de PA.
Geluid over de monitor en ik kan verder.

Toaster
3 januari 2007, 02:12
Ik heb gebiaste buizen bij me. en ecc 83 jes

SimonS
3 januari 2007, 09:21
Ik heb gebiaste buizen bij me.
dat is knap.

Toaster
3 januari 2007, 14:16
Ik heb twee 100 watters waar ik twee buizen uittrek. Dan wordt het 50 watt.


Houd ik dus twee buizen (per top) over die in nood situaties behoorlijk goed staan.

Bij mijn powertone had ik altijd een dubele set klaar liggen. (koch heeft verschillende bias klassen.)

Dus het is niet zo heel knap.

Baker
3 januari 2007, 14:23
dit is een leuk item voor een nieuw topic!

Squier4ever
3 januari 2007, 14:57
die buizen zelf zijn niet gebiast, je amp is gebiast op die specifieke buizen....
je kunt hoogstens gematchte buizen bij je hebben, zoals jij in jou geval.
je hebt dus een kwartet gematchte buizen, waarvan je er twee gebruikt en twee backup, zodat je mocht het fout gaan niet hoeft te biassen op het podium

Toaster
3 januari 2007, 15:09
die buizen zelf zijn niet gebiast, je amp is gebiast op die specifieke buizen....
je kunt hoogstens gematchte buizen bij je hebben, zoals jij in jou geval.
je hebt dus een kwartet gematchte buizen, waarvan je er twee gebruikt en twee backup, zodat je mocht het fout gaan niet hoeft te biassen op het podium

Exactly! je verteld het allen beter dan ik

Squier4ever
3 januari 2007, 15:10
mja psies....