PDA

View Full Version : Basgitaartje gemaakt



Wouter J
30 december 2006, 00:10
Ik heb er weer een voltooid.

Mijn nieuwe bas heeft een eigen vorm die de bliksem vorm van een Gibson explorer met de Duivel sik punt van een alembic combineerd. Ik heb nog geen foto's maar het ziet er ongeveer zo uit.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/Blackbass.jpg

Helaas laat deze tekening niet zien hoe goed de eigenlijke bas uitziet maar zodra er foto's komen is dat verholpen. Okee op naar de specs.

De body van de bas is van vuren hout van een oude bar (ik heb drie bodies uit die plank gehaald en deze bas is er een van.) De body is in mat zwart afgewerkt en heeft actieve EMG elementen, een Kahler Bas brug, switchcraft electronica en Schaller Mechanieken. De hals is van mahonie met een 22 frets rosewood toets.

De bas klinkt zeer vol en diep met een duidelijk piano achtige "Ping" bij zelfs de lage B. (Hij staat in B-E-A-D)

Een bas met zo'n vorm is natuurlijk topzwaar maar ik loste dat op door naar Bootsy Collins te kijken die zijn Ster bas aan de onderste punt heeft hangen. Je maakt dus je riem vast aan de uitstekende onderpunt waardoor de bas prima en comfortabel hangt.

Draco (de bassist van de Metal band die ik nu aan het oprichtten ben) was er al helemaal enthoesiast van dus jullie krijgen deze bas zeer veel live te zien.

GunMetalBlue
30 december 2006, 00:25
het heeft wat hoor! zeer vernuftig, uit een bar... :seriousf:

Ik ben benieuwd naar den fototjens!