PDA

View Full Version : Hardcore



vipskate
29 december 2006, 21:58
hoi


ik zoek nu al een tijdje een geschikte amp voor men hardcore band...
het liefst een halfstackje rond de 500 euro

Ik dacht aan een behringer BG-412 H cabinet en als top een peavey bandit 112
is deze stack aan te raden?

wat zijn de voor-en nadelen hiervan?


Alvast bedankt

Mr.Bluesbreaker
29 december 2006, 22:02
Zowel het cabinet dat je noemt als de combo vallen een beetje in de categorie matig. Ik zie zelf het nut niet om je budget te verdelen over 2 matige dingen in plaats van 1 redelijke combo.

Peavey heeft een nieuwe volledig buizencombo, de Valveking voor ongeveer 500 euro nieuw. Gain genoeg aan boord, alhoewel ik niet precies weet hoe het geluid wat jij voor je hebt zal klinken.
Dat lijkt mij een veel betere aanschaf dan een 4*12 van Behringer en een Bandit. De druk van een volledig buizenversterker krijg je ook met een 4*12 onder een bandit niet terug. Wellicht is de 8100 van Marshall met als je geluk hebt een VS 4*12 of een 1936 ook geen slechte keus.

vipskate
29 december 2006, 22:13
of een randall of laney stack?

Mr.Bluesbreaker
29 december 2006, 22:19
Het nadeel van een stack is een beetje dat je je budget spreid over 2 dingen.
Aangezien je geen duizenden euro's te besteden hebt, krijg je dan altijd minder kwaliteit dan wanneer je een combo koopt.
Simpelweg omdat je dan meer poen in 1 ding propt en het ene ding dus beter zal klinken dan 2 dingen met hetzelfde budget. (heel kort door de bocht dan)
Een 50 watts buizencmbo over 2 speakers blaast een transistorstack weg, ondanks het formaat.

Randall scheurt ook wel als de ziekte, Laney ken ik alleen de TT series van en die zijn wat prijziger. Maar waarom wil je per se een stack? Als ik opnieuw zou moeten beginnen zou ik meteen een buizencombo verkiezen boven een transistorstack. Er zijn maar een paar transistors/hybrides die ik ken, die in jou genre en budget een acceptabele bak herrie produceren, waar de 8100 er een van is.

Squier4ever
30 december 2006, 11:51
je zou misschien een London City bulldog kunnen scoren. als je geluk hebt tweedehands voor zo'n 500€...
die dingen gaan tietjehard en klinken zeer ok.
Mr Blues heeft echter wel gelijk dat je een compromis maakt, want met een goeie combo ga je net zo hard, misschien zelfs harder en je hebt een betere sound....

vipskate
30 december 2006, 12:07
wat voorn combo raad je me dan aan?

Squier4ever
30 december 2006, 12:10
zoals gezegd: Peavey Valveking 2x12"
is een 100 watter en als je die opendraait krijg je echt wel last van zere oortjes....

Mr.Bluesbreaker
30 december 2006, 12:11
Een met een hoop gain, liefst 2*12 voor wat meer druk en spreiding.
Ik zou zeggen loop eens een muziekzaak binnen en test er een paar die in je budget vallen, dan weet je na een half uur al wel wat je bevalt of niet.
Voel de Valveking zowieso even aan de tand, naast een Randall en evt. London City.

Squier4ever
30 december 2006, 12:12
mja maar als je voor LC gaat kun je beter proberen voor 500 zo'n halfstack te scoren...

edit: als je geluk hebt kun je een marshall JCM 800 scoren, ook erg vette bakken, of een Mesa Boogie DC-2 of DC-5 misschien zelfs wel...

ben vanhoof
30 december 2006, 12:28
LC bulldog voor hardcore?? Ik heb hem en uit die versterker krijg je geen hardcore uit naar mijn mening. Mss wel met een pedaaltje maar toch niet uit de distortion zelf. Hangt er ook vanaf wat voor hardcore geluid je wilt.. Ik denk eerder aan een randall transistorbak, rh-200 of zo

DaveItUp
30 december 2006, 12:37
Ligt eraan of je het over slecht gespeelde metal hebt of echte hardcore ala bad brains, Minor Threat....

ben vanhoof
30 december 2006, 14:53
Ligt eraan of je het over slecht gespeelde metal hebt of echte hardcore ala bad brains, Minor Threat....

Slecht gespeelde metal :), van die extreemlelijk scherpklinkende kutgitaargeluidjes.

vipskate
30 december 2006, 15:46
we spelen brutale hc zoals retaliate, die my demon, Terror,...

StereoX
30 december 2006, 16:20
dan heb je toch meer het metalgeluid nodig. zou ik voor een randall rh100 halfstack gaan. genoeg power en 2 hele bruikbare gain kanalen. en 2e hands ook nog wel voor 500 te vinden denk ik.

robert-gitarist
30 december 2006, 17:52
dan heb je toch meer het metalgeluid nodig. zou ik voor een randall rh100 halfstack gaan. genoeg power en 2 hele bruikbare gain kanalen. en 2e hands ook nog wel voor 500 te vinden denk ik.

He-le-maal mee eens :D
En ook nog wel te vinden voor onder de 500 euro.
Ik heb 2 Randalls en geloof me,gain genoeg en veel bass en klinkt echt rete strak.Ik speel zelf hardcore/nu-metal (veel Soulfly) en red me er prima mee.Ik heb een Randall RH100 met Marshall kast en de combo versie,RG75 en echt idiaal.Kunnen beide onwijs hard als het met.Zeker eens gaan testen.Oh enne op marktplaats staat een Peavey Triple X combo voor 800 euro.Als je geld ervoor hebt is dat ook erg intresant.Buizencombo,erg veel gain etc.Zeer bruut ding.Vind de Triple X eigelijk mooier dan een Mesa Boogie.Klinkt veel strakker maar goed smaken verschillen.
Succes

gradje pbc
1 januari 2007, 22:10
we spelen brutale hc zoals retaliate, die my demon, Terror,...

Van wat ik gezien heb:

die my demon: 19" marshall spullen
terror: eerst recto's nu krank amps

Ik heb zelf vanalles gehad: recto, diezel en VHT toen ik bij L.O.D spreelde
Bij payback gebruik ik nu een soldano avenger.

Wat voor metal goed is, is voor hardcore ook prima (ietsje minder compressie en gain).

advies:
spaar ff en koop een single recto of een engl blackmore
een speakerkast 't beste met V30 speakers.

grtz.

gérard