PDA

View Full Version : Air technologie van Line 6



Azrael
29 december 2006, 20:45
Vraagje. Als ik de Boss GT8 direct in mijn pc stop en opneem valt mij een ding op. Het ding mist "ruimte". Het klinkt extreem in your face en onecht. Door een gitaarcab klinkt het prima en door normale speakers ook , maar knal een koptelefoon erop en je hoort het direct. Gooi ik echter een stereo spread op klinkt het ineens prima. Nu heeft Ableton nog wat andere effecten waaronder een air knop in de gitaar sims. Beetje hetzelfde idee als stereo spreiding.

Is dat hele AIR II gebeuren van Line 6 niet gewoon een stereo spread effect? Ik heb de indruk dat ik met de Boss GT8 gemakkelijk goede opnames kan maken (de amp sims vind ik uitstekend) , maar dat het bij Boss gewoon short aan de mic simulatie waardoor het wat kaal klinkt. Iemand soortgelijke ervaringen?

harrie-beton
29 december 2006, 21:20
Modeling stopt niet bij de simulatie van de speaker en de microfoon.
De "air" is een extra simulatie van de versterker in de ruimte waar hij staat. Bij een directe opname klinkt dat net even anders. Ook met een koptelefoon hoor je iets meer "ruimte".

guhlenn
30 december 2006, 12:40
De output knop compenseerd voldoende wat mij betreft. en idd helpt je kanalen daadwerkelijk scheiden door te pannen een hoop, maar goed daarom kan ie ook twee modellen tegelijk draaien he...

Azrael
30 december 2006, 18:54
Twee modellen met een lichte vertraging t.o.v elkaar ga ik inderdaad nog proberen. Misschien scheelt dat weer een extra kunstgreep in Ableton dan. Moet soziwoe die GT8 nog flink ontdekken.