PDA

View Full Version : van GSA60JB naar RG270JB?



Lightner
23 december 2002, 11:45
Okee, ik heb nu 1 week een GSA 60 en dat ding zuigt. Bwah!

Anyway:
- Hij ontstemt vreselijk snel. Het ligt níet aan de snaren, en ook niet aan de kam. Die is al schoongemaakt.
- De tremolo is bagger. Als je 2 snaren tegelijk aanslaat worden ze allebei vals omdat de tremolo te slap is.
- De tremolo kraakt (ja, dat zijn de veren..)
- Ik heb fretbuzz rond de 7e fret
- De pickups tikken (lees: ze zitten los, terwijl de schroeven niet vaster kunnen)
- Bij distortion geeft hij een bagger geluid als ik alle snaren aansla. (Neem een Am. De eerste 4 snaren klinken goed, maar als je de laatste 2 ook aanslaat, gaat het vreselijk resoneren en moeilijk doen en bagger klinken.)

Een hele waslijst.. Grrr... Anyway, ik kan er 200 euro bij doen en 'm dan inruilen voor een RG270. Zelfde kleur, bijne hetzelfde uiterlijk, maar ook betere kwaliteit?

Iemand?

(En vraag niet waarom ik de GSA60 dan gekocht heb.. Ik snap mezelf ook even niet:D)

hoofd
23 december 2002, 11:51
hahahaha, ik heb ook een gsa60! Even kut, tremolo heb ik al vast gezet maar met hard raggen ontstemt ie nog steeds...elementen klink idd ook nergens naar. Maar goed, deze vakantie ga ik 'm dan ook ff goed grondig mishandelen :grin:. Maar ff ontopic, probeer die RG270 dan even uit. Volgens mij zijn er vrij veel mensen zeer positief over de RG's, wacht en je zult zien.
Verder...als je het geld al had...waarom koop je dan een gsa60???

Stitch
23 december 2002, 11:59
volgens mij heeft die rg een lo trs trem toch....schijnt even kut te zijn.

Lightner
23 december 2002, 12:07
Omdat ik dacht:
Met dit budget kan ik mooi een gitaar én een versterker kopen. Maar na een (gratis :grin:) stevige onderhoudsbeurt is hij nog steeds bagger.. Dus ik denk nu: f*ck die versterker, ik wil een fatsoenlijke gitaar! Speel thuis wel op mn PC, in de band hebben ze wel versterkers over.

EDIT
Ik las bij reviews (harmoniccentral ofzo) dat het wel meeviel met die tremolo..
/EDIT

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lightner op 2002-12-23 12:09 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lightner op 2002-12-23 12:09 ]</font>

Pee
23 december 2002, 12:12
ok hier de rg270bk bezitter,

het is ten eerste geen lo trs tremolo. ook geen lo trs II tremolo, maar een ilt1 tremolo. ontstemt niet vaak, behalve als je in drop d wilt zetten, dit is nogal irritant.

ik heb nog niet op een gsa60 gespeelt en zal dat waarschijnlijk ook niet doen, maar die rg 270 speelt heel lekker. hij heeft wel dezelfde elementen als die gsa60.

waarom ik die rg270 gekocht heb:
- de brug, met locknut
- de pu configuratie (hsh)
- de bespeelbaarheid
- de vorm
- de prijs

Lightner
23 december 2002, 12:19
- locknut?
- ilt1 tremolo?

(Ja, ik weet het, ik ben nog een newbie op het gebied van elektrische gitaren, je kunt mij vanalles wijsmaken (nouja..))

Zal es gaan rondneuzen in de handleidingen van Ibanez..

Swan
23 december 2002, 12:23
waarom blijf je na zulke slechte ervaringen toch bij Talibanez? kijk eens verder dan dat merk

Lightner
23 december 2002, 12:26
De Ibanez is toevallig de enige gitaar die én mooi is én betaalbaar is. Vandaar Ibanez. Elk gitaarmerk heeft wel z'n nadelen, om meteen na 1 keer af te knappen is ook niet echt verstandig, lijkt mij...

Pee
23 december 2002, 13:16
Op 2002-12-23 12:19, schreef Lightner:
- locknut?
- ilt1 tremolo?

(Ja, ik weet het, ik ben nog een newbie op het gebied van elektrische gitaren, je kunt mij vanalles wijsmaken (nouja..))

Zal es gaan rondneuzen in de handleidingen van Ibanez..


veel staat er niet in de handleidingen van ibanez.

locknut: http://www.jemsite.com/axes/htm_features/headstock.htm
tussen de neck en de headstock zijn er zo drie vijsjes, die klemmen de snaren zodat je je tremolo veeel beterkan gebruiken

ilt1: dit is een soort tremolo zoals je ook de lo pro edge, edge, lo trs, lo trs II hebt
http://www.jemsite.com/axes/htm_features/trems.htm

Lightner
23 december 2002, 13:23
Op de Ibanez site zie ik dat er een "FR double lock tremolo" op zit.

Is dat een sjieke naam voor Ilt1?

EDIT
Ik krijg net te horen dat het een RGR270 DX is, en dat het niet 200 euro duurder is, maar 174. Alleen maar beter lijkt mij :smile:
/EDIT

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lightner op 2002-12-23 13:33 ]</font>

Pee
23 december 2002, 13:37
de lo pro edge, edge, lo trs,... zijn ook double locking bridges. dit wil zeggen dat ze gelockt zijn van boven aan de neck (locknut) en aan de brug.

in de catalogus staat dat de rg 270 een ilt1 brug heeft, en dit is een double locking bridge.

de rg270dx heeft sharkfin inlays, persoonlijk vind ik dit veel sjieker, en voor een goedkopere prijs dan nog!!

vraagje: wat speel je zoal, en speel je veel in andere stemmingen?

Lightner
23 december 2002, 14:00
Is het enige verschil met de gewone RG270 dat die niet van die sharkfin dingen heeft?
Wat ik speel: nouja, vanalles. Geen metal of numetal (weet niet eens wat het is). Rock en veel clean denk ik. Smashing Pumpkins, Bush, zoiets.. Rustige muziek, zou ik zo denken..

Dat moet toch wel kunnen met een RG, neem ik aan? :smile:

EDIT
Nee, ik speel niet vaak in andere stemmingen.. Alhoewel.. De Smashing Pumpkins doen het ook geregeld.. Nouja, Drop-D denk ik. Veel gekker zal het wel niet worden:)
(In ieder geval niet live, dan hou ik het wel op EADGBe)
/EDIT

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lightner op 2002-12-23 14:32 ]</font>

Ibanez
23 december 2002, 16:24
Op 2002-12-23 11:59, schreef Stitch:
volgens mij heeft die rg een lo trs trem toch....schijnt even kut te zijn.
De tremolo van de gsa is totaal niet vergelijkbaar met de floyd van de rg. Er zit een toplock systeem op de rg dus hij onstemt nooit. Ikzelf vind het een prima ding en heb er nog nooit problemen mee gehad. Blijft altijd op stemming en ik kan met gemak naar drop d stemmen zonder dat andere snaren onstemt raken. Maarja misschien is dat anders bij andere rg270dx bezitters.

Pee
23 december 2002, 17:02
bij mij duurt het wat langer om in d te stemmen.

Ibanez
23 december 2002, 17:07
Ik draai hem gewoon in een ruk naar d om en de andere snaren blijven in dezelfde stemming omdat ik gewoon alleen het bovendste schroefje van het toplocksysteem opendraai.

Pee
23 december 2002, 17:14
jep, maar bij mij komt ie toch weer vals te staan na een liedje.

Stefan16384
23 december 2002, 17:45
Als ik zo eens kijk naar de muziek die je spelen wil, waarom zou je niet eens kijken naar de SA160?? Volgens mij is hij nog goedkoper ook. Ze hebben dezelfde pickups (alleen heeft de SA160 HSS ipv HSH).

Ik heb die SA160 eens mogen spelen en is mij zeer goed bevallen. Hij is in ieder geval 100x beter als die GSA60. Hij speelde echt super, gewoon als vanzelf. Ontstemmen zul je ook niet veel last van hebben, zonder dat je zo'n "vaag" tremelo-ding hebt waar je een halve dag kwijt bent voor het snaren wisselen.

Daarbij komt ook nog dat ie te krijgen is met een mooie quited maple top in amber, blauw of zwart.

Als ik zou moeten kiezen wist ik het wel...

Swan
23 december 2002, 17:48
Op 2002-12-23 12:26, schreef Lightner:
De Ibanez is toevallig de enige gitaar die én mooi is én betaalbaar is. Vandaar Ibanez. Elk gitaarmerk heeft wel z'n nadelen, om meteen na 1 keer af te knappen is ook niet echt verstandig, lijkt mij...



onzin

tri-sonic
23 december 2002, 17:48
Keb ook een rg270 en ik vind dit ding ook zuigen (de trem dan), het geluid is nog te doen maar ik kan er niet op spelen. Ik vind de hals veel te dun. Je zou denken: "waarom koop je hem dan als je die hals kut vind?" Tsja omdat het m'n eerste gitaar was en ik geen idee had wat goed was.

Pee
23 december 2002, 18:01
jep, die sa160 is ook goed, daar heb ik ook op gespeeld.

als je zo'n floyd rose tremolo niet nodig hebt en liever een single coil in de nek positie hebt, ga dan zeker voor die sa 160.