PDA

View Full Version : The missing link



call me...
29 december 2006, 14:17
Gegroet beste forumleden.

Ik ben nog maar nieuw in het recordingwereldje maar heb via via al wel wat mooi materiaal ter beschikking gekregen,
zou iemand mij kunnen helpen met het volledig opperatief maken van die spullen?
Ik heb een PC met SPDIF in & out, SPDIF optical in & out (en nog gewone line en mic ingangen...), een Tascam TM-D1000 (http://www.recordingeq.com/tasc/1kview.htm ) en Cubase SX

Nu hoopte ik dankzij het hele digitale sfeertje dat hier hangt de verschillende channels te kunnen laten opnemen op verschillende channels in cubase (dus als je in de tascan bv channel 1 voor zang gebruikt en channel 2 voor gitaar dat die dat dan digitaal doorstuurt naar cubase zodat deze ook in 2 channels opneemt opdat ik het achteraf nog kan wijzingen)

Ik heb al geprobeerd de twee digitale outputs samen te laten komen in één cinch enzo in de SPDIF-in te steken, maar dan geeft die geen signaal enkel een foutmelding bij het opstarten van Cubase

Alle hulp is welkom

Thanks

Nino

P.S. ik heb ook nog een digidesign ADAT bridge van een "oude" apple, als dat eventueel kan helpen...

Roman
29 december 2006, 14:35
Dat ding is een typische stand alone DAW (digital audio workstation)
Multisporen direct naar je PC gaat hier niet mee. Als er een brander in zit kun je vaak wel exports maken en deze in de PC weer inlezen
(zo heb ik dat ook jaren gedaan met mijn Yamaha AW4416)

call me...
30 december 2006, 16:18
Jammer genoeg zit er geen brander in,

Kan je mij iets aanraden met maximum 8 sporen dat wel doet wat ik zou willen?
Het is echt voor huis tuin en keukengebruik dus, duur moet/mag het niet zijn, maar iets degelijk...
Die Behringer dingetjes, doen die dat of ook niet? deze bijvoorbeeld (http://www.behringer.com/802/index.cfm?lang=ENG)

Thanks up ahead

Roman
30 december 2006, 17:19
WAT wil je precies? Wil je meer sporen opnemen op je PC? Check dan recente threads in dit forum gedeelte (recording) er is de afgelopen week al redelijk veel over geschreven. ZOEK en ge zult vinden.

(er zijn veel opties tegenwoordig. Enkel pre-amps, complete soundcarts, complete mixers. en dat alles via firewire... )

harrie-beton
4 januari 2007, 23:15
de converters in de behringer en in de Phonic lees ik niet veel goeds over.